9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Keller »

Otóż to. Dla potwierdzenia daje cytat z RB. Str 76
To do this, declare a Charge with a Character in the combined unit (during the Declare Charges sub-phase as normal). If this is done, the unit itself (including other Characters in the unit) cannot Declare Charges in the same Player Turn.

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Mam pytanie czy jeżeli fast się zebrał ale się nie ruszył to czy reorganizacja po zebraniu się jest traktowana jako ruch dla potrzeb ewentualnego strzelania?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Rulebooczek, zasada fast cavalry xD:
[..]The rallied unit may not charge and counts as having moved for the purpose of shooting.[...]
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

medzik pisze:Mam pytanie czy jeżeli fast się zebrał ale się nie ruszył to czy reorganizacja po zebraniu się jest traktowana jako ruch dla potrzeb ewentualnego strzelania?
Tak, outriderzy ssą pałkę 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Szkoda, no ale cóż i tak warto ich wypróbować, dzięki za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Jak mam rozumieć działanie magicznej borni w EoS?
Star Mace (60 pts)
Type: Great Weapon. The wielder gains Crush Attack when wielding this weapon.

Jak ja to widzę:
- Model ma magicznego dwuraka - może normalnie walić swoje ataki z Ini 0 i +2 do Siły
- Zamiast ataków dwurakiem może wykonać Crush Attack po Ini 0 (która w sumie wynika z zasad Crush Attack, a nie dwuraka)
- Co jeśli to kapłan używa tej broni?
a) posiada on 2 special rules: Blessing (daje Hatred i modlitwy) i Divine attacks
b) jako, że są to special rules, to Hatred i Divine attacks nie działają na Crush Attack?
c) Jako, że modlitwy (Blessing) to special rule, to modlitwa dająca przerzut na To-Wound też nie działa?

Zasady z rule booka

Special Attacks - strona 59
Certain models are allowed to make Special Attacks during the Close Combat, Movement or Shooting Phase. By
default the Special Attacks can not benefit from weapon bonuses or special rules that normally affect attacks of their
category. All Special Attacks are explicitly marked as such. The examples are Stomp, Grinding Attacks, Crush Attack,
Impact Hits, Breath Weapon.

Special Attacks - strona 87
Special Attacks (like Stomp or Breath Weapon) are typically not made with the model’s weapon. Special Attacks do
not benefit from special rules that modify normal Close Combat Attacks or normal Shooting Attacks (including
special rules that modify Characteristics). However, Special Attacks may benefit from other sources of rules (as long
as they are not special rules) or characteristics increases, such as spells or Magic Items. For example, a Great
Weapon or Thunderous Charge does not increase the Strength of Stomp attacks, but a Potion of Strength or the spell
“Awaken the Beast” (which increases the Strength) does.

Crush Attack - Special Attack - strona 89
A model part with this rule can exchange all of its normal Close Combat Attacks for a single Special Attack, which
cannot be made as a Supporting Attack, is resolved at Initiative 0, has Strength 10 and Multiple Wounds (D3+1).
Crush Attacks never benefit from any equipment or special rule the model may have (since it is a Special Attack).
Even though this is a Special Attack, the attack is Allocated as if it was a normal Close Combat Attack. The model can
still make other Special Attacks such as Stomp or Impact Hits.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Zasady specjalne nie działają na specjalne ataki.
Efekty czarów/modlitw działają normalnie, o ile czar daje bezpośredni efekt (np. re-roll hits), a nie czasowo działającą zasadę specjalną.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

debelial pisze:Zasady specjalne nie działają na specjalne ataki.
Efekty czarów/modlitw działają normalnie, o ile czar daje bezpośredni efekt (np. re-roll hits), a nie czasowo działającą zasadę specjalną.
Czyli, jeśli chciałbym by ktoś z zasadą Crush Attack miał lepszą celność, to musiałbym mu podbic WS czarem albo dać czarem re-roll hitów,
bo (nawet z czaru) Hatred, Lightning reflexes itd nic nie dadzą, bo są to special rules?

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Bezbłędne zrozumienie, gratuluję. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Dancaarkiiel pisze:Bezbłędne zrozumienie, gratuluję. :)
Dzięki.
Muszę przyznać, że może to być nieco zawiłe. Z jednej strony special attack, ale zdrugiej close combat attack. Nie może korzystać ze special rules, za to może korzystać z pewnych dopałek z czarów itd...

Awatar użytkownika
Cerverius
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cerverius »

czy jeśli mam oddział piechoty z ws6 z bazy (black guardzi)z ring of shadows na herosie w środku to w cc przeciwnik ma -1ws.
a co jeśli udało by mi się wcisnąć na oddział 0 i 2 z divination ??
(0 distracting, 2 +2ws) a przeciwnik z bazy miałby 4ws

Trafia mnie w cc na 6+ ?? czy max to i tak 5+ ??
Obrazek

Armia baranów prowadzona przez lwa jest groźniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4744
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

6+
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

I kolejny zestaw pytań:
1) Oddział z losowym ruchem dojeżdża (z "premedytacją") podczas tego ruchu do krawędzi stołu. Co się dzieje?
2) czy Chilling Howl modyfikuje wartość rzutu na zranienie dla obrażeń otrzymywanych z magii?

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

DarekH pisze:I kolejny zestaw pytań:
1) Oddział z losowym ruchem dojeżdża (z "premedytacją") podczas tego ruchu do krawędzi stołu. Co się dzieje?
2) czy Chilling Howl modyfikuje wartość rzutu na zranienie dla obrażeń otrzymywanych z magii?
1) Zapraszam do przeczytania zasad Random Movement - jest tam jak byk napisane, że nie może wyjść za stół

2) Chilling Howl? - gdzie występuje taka zasada?

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Blaesus pisze:
DarekH pisze:I kolejny zestaw pytań:
1) Oddział z losowym ruchem dojeżdża (z "premedytacją") podczas tego ruchu do krawędzi stołu. Co się dzieje?
2) czy Chilling Howl modyfikuje wartość rzutu na zranienie dla obrażeń otrzymywanych z magii?
1) Zapraszam do przeczytania zasad Random Movement - jest tam jak byk napisane, że nie może wyjść za stół
Jasne, to wiem że nie można wyjść poza stół, pytanie czy są jakieś następstwa dotknięcia krawędzi stołu przez taki oddział? Nie wiem, dla przykładu test niebezpiecznego terenu czy coś...?
2) Chilling Howl? - gdzie występuje taka zasada?
Czar z szamanizmu - daje -1 do zranienia dla ataków strzeleckich - ale już "wykminiłem" studiując RB, że magia to zasięgowy ale nie strzelecki.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

DarekH pisze:
Blaesus pisze:
DarekH pisze:I kolejny zestaw pytań:
1) Oddział z losowym ruchem dojeżdża (z "premedytacją") podczas tego ruchu do krawędzi stołu. Co się dzieje?
2) czy Chilling Howl modyfikuje wartość rzutu na zranienie dla obrażeń otrzymywanych z magii?
1) Zapraszam do przeczytania zasad Random Movement - jest tam jak byk napisane, że nie może wyjść za stół
Jasne, to wiem że nie można wyjść poza stół, pytanie czy są jakieś następstwa dotknięcia krawędzi stołu przez taki oddział? Nie wiem, dla przykładu test niebezpiecznego terenu czy coś...?
2) Chilling Howl? - gdzie występuje taka zasada?
Czar z szamanizmu - daje -1 do zranienia dla ataków strzeleckich - ale już "wykminiłem" studiując RB, że magia to zasięgowy ale nie strzelecki.
1) Po prostu zatrzymasz się 1" od stołu :)
2) Prawidłowe "wykminienie" :)

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

To trochę bez sensu z tym zatrzymaniem (wiadomość mnie jednak cieszy) gdyż można szczurze kółko ustawić pod kątem 45 stopni w narożniku stołu cal od obu krawędzi i grzecznie pilnować flanki...

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

zatrzymujesz się w momencie dotknięcia krawędzi

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

DarekH pisze:To trochę bez sensu z tym zatrzymaniem (wiadomość mnie jednak cieszy) gdyż można szczurze kółko ustawić pod kątem 45 stopni w narożniku stołu cal od obu krawędzi i grzecznie pilnować flanki...

Brawo Darku, odkryłeś do czego służy kółko.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

DarekH pisze:To trochę bez sensu z tym zatrzymaniem (wiadomość mnie jednak cieszy) gdyż można szczurze kółko ustawić pod kątem 45 stopni w narożniku stołu cal od obu krawędzi i grzecznie pilnować flanki...

Brawo Darku, odkryłeś do czego służy kółko.

Zablokowany