Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 21 wrz 2017, o 09:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 65  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 10 maja 2017, o 17:34 
Wałkarz

Dołączył(a): 27 maja 2016, o 19:07
Posty: 97
Dla jasności można by było napisać ANY. Co nie zmienia faktu że RAW dalej pozwala na każdą poprzednia turę magii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 05:42 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 21 mar 2017, o 08:57
Posty: 34
Witam, podczas ostatniej gry zdziwiła mnie interpretacja "maksymalizacji" pewnego zawodnika, mianowicie wykonał ruch szarży w taki sposób"



-------------111111
--------------------222222

1) oddział szarżujący
2) oddział zaszarżowany
"-" puste pole

Zapytany dlaczego nie dostawia wszystkich swoich modeli odniósł się do priorytetu 4 zasady maksymalizacji
"4th priority: The number of models (on both
sides) in base contact with at least one enemy
model
is maximized (including models Fighting
Over Gaps)."

Wystarczy, że tylko jeden model przeciwnika może bić maksymalną liczbę modeli szarżującego aby priorytet został spełniony?


I drugie pytanie: czy można rozproszyć atrybut magii? Uważam, że atrybut szamanizmu, ranienia na 5+ jest kuźwa przekoksowany.

Dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 06:19 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2006, o 21:27
Posty: 4197
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
elegancki wal;)
powinien dostawic wszystkie modele jesli byl wstanie.

jesli atrybut shamanizmy jest ripem to tak jesli augumentem czy hexem to nie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 07:49 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 21 mar 2017, o 08:57
Posty: 34
Ok tylko pytanie dlaczego? Przecież 4 pkt mówi ze wystarczy aby jeden model wroga miał możliwość wypłacenia ataków wszystkim możliwym przeciwnikom. Czyli jesli podstawka ma 2cm to dwóm przeciwnikom, jeśli 4cm to 3 przeciwnikom, itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 07:54 
Kradziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 18:24
Posty: 898
Nie ma atrybutu, który byłby ripem. Wszystkie są na turę lub instant (nie wiem co tu ma augment lub hex :P ).

A co dostawiania to ewidentny wał. Zasada mówi, że jeśli jest możliwość dostawienia oddziału tak, by model mógł stykać się z wrogiem, należy go tak dostawić, więc nie maksymalizujemy jednego wrogiego modelu, ale wszystkie nasze i wszystkie wrogie modele.

Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.

Tłumaczenie twojego kolegi: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek przynajmniej jednego wrogiego modelu musi być zmaksymalizowana.

_________________
Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 09:35 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 3956
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Dodatkowo jak sprawdzisz tam są w sumie 4 punkty co do tego jak dostawiać modele. Największy priorytet ma 1 a potem każdy kolejny.

Uzupełnienie tego co napisał bela16, tak na przyszłość.

_________________
Blaesus napisał(a):
Jakoś szukam tego członka i nie moge znaleźć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 09:43 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2006, o 21:27
Posty: 4197
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Stare przyzwyczajenie, oczywiscie masz racje, czas trwania jest dokladnie oznaczony przy czarze: pernamentny, 1 tura czy rip

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 11:02 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 21 mar 2017, o 08:57
Posty: 34
bela16 napisał(a):
Nie ma atrybutu, który byłby ripem. Wszystkie są na turę lub instant (nie wiem co tu ma augment lub hex :P ).

A co dostawiania to ewidentny wał. Zasada mówi, że jeśli jest możliwość dostawienia oddziału tak, by model mógł stykać się z wrogiem, należy go tak dostawić, więc nie maksymalizujemy jednego wrogiego modelu, ale wszystkie nasze i wszystkie wrogie modele.

Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.

Tłumaczenie twojego kolegi: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek przynajmniej jednego wrogiego modelu musi być zmaksymalizowana.



a zatem czy w przypadku tego oddziału nie zachodzi zgodność? Przecież przynajmniej jeden model styka się z przynajmniej jednym wrogim modelem

A gdyby "1" to rydwan, mogę go dostawić tylko do jednego modelu "2"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 11:28 
Wałkarz

Dołączył(a): 27 maja 2016, o 19:07
Posty: 97
smpa napisał(a):
bela16 napisał(a):
Nie ma atrybutu, który byłby ripem. Wszystkie są na turę lub instant (nie wiem co tu ma augment lub hex :P ).

A co dostawiania to ewidentny wał. Zasada mówi, że jeśli jest możliwość dostawienia oddziału tak, by model mógł stykać się z wrogiem, należy go tak dostawić, więc nie maksymalizujemy jednego wrogiego modelu, ale wszystkie nasze i wszystkie wrogie modele.

Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.

Tłumaczenie twojego kolegi: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek przynajmniej jednego wrogiego modelu musi być zmaksymalizowana.



a zatem czy w przypadku tego oddziału nie zachodzi zgodność? Przecież przynajmniej jeden model styka się z przynajmniej jednym wrogim modelem

A gdyby "1" to rydwan, mogę go dostawić tylko do jednego modelu "2"?


Ale w punkcie 4 zasad pisze wyraźnie:
Cytuj:
4th priority: The number of models (on both sides) in base contact with at least one enemy model is
maximized (including models Fighting Over Gaps).


Czyli na polski:
4: Liczba modeli (po obu stronach) w styku z przynajmniej jednym modelem musi być maksymalna z możliwych.

Czyli:
-------------111111
--------------------222222
Tu stykają się dwa modele przeciwnika, i jeśli dookoła nie ma terenu to jest to nieprawidłowe ustawienie.
Maksymalna możliwa liczba modeli w styku wygląda tak:
--------111111
---------222222

LUB

-------111111
-------222222

LUB

-------111111
------222222

I nie inaczej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 11:40 
Kradziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 18:24
Posty: 898
Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.

Jeszcze raz :)
Ilość modeli, która musi się stykać z wrogiem musi być maksymalizowana. Nie ma mowy, czy dany model musi się stykać z jednym, dwoma czy trzema modelami wroga, ale że musi się stykać jeśli istnieje taka możliwość.

_________________
Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 12:28 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 21 mar 2017, o 08:57
Posty: 34
bela16 napisał(a):
Dosłowne tłumaczenie: Liczba modeli (po obu stronach) w kontakcie podstawek z przynajmniej jednym wrogim modelem musi być zmaksymalizowana.

Jeszcze raz :)
Ilość modeli, która musi się stykać z wrogiem musi być maksymalizowana. Nie ma mowy, czy dany model musi się stykać z jednym, dwoma czy trzema modelami wroga, ale że musi się stykać jeśli istnieje taka możliwość.


no właśnie jest napisane, że z przynajmniej jednym, więc jeden model jest wystarczający?

ok, czy gdyby model "1" był rydwanem lub jakimś monsterem, może styknąć się tylko z jednym modelem oddziału "2"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 12:37 
Wałkarz

Dołączył(a): 27 maja 2016, o 19:07
Posty: 97
Nie może. Ponieważ każdy model musi styka się z maksymalną ilością. Kluczem jest tu zalis że z obu stron.

Jeżeli 1 jest Rydwanem a 2345 to oddział na podstawach 25mm to
Twoja propozycja :
--------1
-2345

Jest nielegalna, ponieważ istnieje możliwość aby trzy inne modele się stykaly. Stąd zapis: po obu stronach każdy model który może, musi stykac się z przynajmniej jednym modelem przeciwnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 11 maja 2017, o 14:47 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 21 mar 2017, o 08:57
Posty: 34
Dzięki za odpowiedzi :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 13 maja 2017, o 10:14 
Wałkarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 08:52
Posty: 90
Lokalizacja: Kraków
Jesli postac w pojedynku (dosiadany potwór )przegra i załamie sie to moze ją gonic tylko postac z którą prowadziła pojedynek czy każdy kto byl w kontakcie podstawek . Kolejnene pytanie czy wszyscy musza rzucać na pogoń czy to ja wyznaczam kto .

_________________
eMperem
Fear is the path to the dark side


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 13 maja 2017, o 10:18 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2013, o 12:20
Posty: 1440
Wszyscy uczestnicy kombatu w styku mogą gonić. Ty wyznaczasz kto goni, a kto nie. Jeżeli nie chcesz gonić musisz zdać liderkę. Bohater będący w challange nie moze wyjść z oddziału goniąc, musi gonić cały oddział.

_________________
Maluję dla Perfectly Painted Studio!

https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/

perfectlypaintedstudio@gmail.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 13 maja 2017, o 14:28 
Wałkarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2015, o 08:52
Posty: 90
Lokalizacja: Kraków
Ok dzięki

_________________
eMperem
Fear is the path to the dark side


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 14 maja 2017, o 21:49 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 10:11
Posty: 440
Lokalizacja: Kraków
Czy czapka na szczurzym tyrancie będzie obejmowała losowaniem szamanizm i okultyzm?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 14 maja 2017, o 22:00 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 11:15
Posty: 381
Lokalizacja: Poznań
Tak, losuje się z wszystkich pathów dostępnych w armii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 16 maja 2017, o 21:01 
Pseudoklimaciarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2017, o 11:14
Posty: 21
Czy Ognisty Sztandar (Flaming Standard ) jest tylko jednorazowego użytku tylko w jednej wybranej przeze mnie podfazie walki czy działa on w każdej walce w każdej turze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 age - Pytania ogolne
PostNapisane: 16 maja 2017, o 21:08 
"Nie jestem powergamerem"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2016, o 22:28
Posty: 119
Lokalizacja: Grudziądz
W każdej turze przed strzelaniem/walką wybierasz czy działa czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 65  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.040s | 15 Queries | GZIP : Off ]