bo wałkowaliśmy to tutaj http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=2800 i było to samo, "ja wiem najlepiej"Hoax pisze:Why so offensive?medzik pisze:szkoda czasu na gościa i tak on wie najlepiej
Pytania o magię v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania o magię v 2.0
Komplesy. Nie powiedzialem ze wiem lepiej ale nie jestes dla mnie zadnym autorytetem jesli chodzi o wypowiadanie sie w kwesti zasad. Jak widac po Twoim linku nie tylko ja mam watpliwosci jak dziala siatka na maga w oddziale.Hoax pisze:Why so offensive?medzik pisze:szkoda czasu na gościa i tak on wie najlepiej
musiałbyś przytoczyć cytat 

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
jeśli tak jest
to ataki z profilu to jedna rzecz, a zasady specjalne to osobna, więc powinienes rzucic kostkami na liczbe atakow z profilu i dodac za zasady specjalne

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
no to jasna sprawa już 

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Mam dwa pytania dotyczące czaru Steed of Shadows z Lore of Shadow:
1. czy może zostać użyty na Hellebron/Hage + Cauldron of Blood ?
2. jako efekt wykonuje się podstawowy ruch czy bohater może wykonać ruch powiększony o marsz ?
W mojej interpretacji odpowiedź na obydwa pytania jest twierdząca, jednakże wolę się upewnić
1. czy może zostać użyty na Hellebron/Hage + Cauldron of Blood ?
2. jako efekt wykonuje się podstawowy ruch czy bohater może wykonać ruch powiększony o marsz ?
W mojej interpretacji odpowiedź na obydwa pytania jest twierdząca, jednakże wolę się upewnić


Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
tylko, że rydwan nie maszeruje w ogóle
patrz np doładowany Black Coach mający zasadę Fly

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
COB jest najrydwańszy z najrydwańszych i może maszerowaćmisha pisze:tylko, że rydwan nie maszeruje w ogólepatrz np doładowany Black Coach mający zasadę Fly



Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
No to jak moze to wszystko gra. Bohater na czymś to 1 model na potrzeby gry 

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Tak, ale pamiętaj, że przeciwnik ma dodatkowe +4 do rozpraszania steed of shadows kiedy rzucasz go na HellebronTalladil pisze:COB jest najrydwańszy z najrydwańszych i może maszerowaćmisha pisze:tylko, że rydwan nie maszeruje w ogólepatrz np doładowany Black Coach mający zasadę Fly
chodzi mi bardziej o to czy czar działa na cały model i czy można wykonać marsz jako efekt tego czaru ? Ostatnio bardzo polubiłem ten czar, a przeciwnikom się niezbyt podoba Hellebron poruszająca się 30" na turę i teleportująca się gdzie chce
Wolę dopytać niż być później posądzony o jakieś nielegalne wałki...


Z czaru Gaze of Mork nie można, jak mniemam, ubić bohatera w oddziele, bo obrywa oddział? Lub ewentualnie linia jest traktowana jako tempalte i jest od tego lookout.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
wysłałem priva do lohosta z prośbą o wypowiedzenie się w tej kwestii LS. Może rozwieją wątpliwości.rafixator pisze:Komplesy. Nie powiedzialem ze wiem lepiej ale nie jestes dla mnie zadnym autorytetem jesli chodzi o wypowiadanie sie w kwesti zasad. Jak widac po Twoim linku nie tylko ja mam watpliwosci jak dziala siatka na maga w oddziale.Hoax pisze:Why so offensive?medzik pisze:szkoda czasu na gościa i tak on wie najlepiej
IIRC nie gramy na etc faq w większości przypadków. Wpiszcie to do uściśleń pl bo inaczej będą takie kwiatki.
Średnio mnie przekonują tym tłumaczeniem. Z jednej strony testuje model a jednak hity idą w oddział. To jest dość bezprecedensowe - jak testuje się gdy efekt jest np. slain to już nagle jest oczywiste, że mimo tego, że to jest combined unit to ginie testujący. Albo jak ma dostać wounda to też nie cały oddział jednego wounda (tracąc szeregowca) tylko postać ma stracić wounda. Dlaczego istnieje taka rozdzielność? Bo w czarze jest napisane, że oddział czaruje? Jest też wyjaśnione, że testuje już sam mag a nie oddział.
Wykorzystywanie combined unit przy uzasadnianiu w co trafiają hity i nie branie pod uwagę, że jakby to był combined unit na rzecz tego efektu czaru to by testował oddział a nie mag? Nieprzekonujące.
Takie jest oficjalne stanowisko LS? Bo póki co to wygląda troszkę jak "tak, bo tak grają na etc faq które nie obowiązuje w Polsce więc tak będziemy tłumaczyć zasady bez podkreślenia rozdzielności między etc faq, uściśleniami sędziowskimi, czy choćby RAW".
Zazwyczaj przy takich odpowiedziach raczej widziałem "jak grasz na uściślenia to tak i tak" albo "na uściślenia tak, na etc faq inaczej".
Średnio mnie przekonują tym tłumaczeniem. Z jednej strony testuje model a jednak hity idą w oddział. To jest dość bezprecedensowe - jak testuje się gdy efekt jest np. slain to już nagle jest oczywiste, że mimo tego, że to jest combined unit to ginie testujący. Albo jak ma dostać wounda to też nie cały oddział jednego wounda (tracąc szeregowca) tylko postać ma stracić wounda. Dlaczego istnieje taka rozdzielność? Bo w czarze jest napisane, że oddział czaruje? Jest też wyjaśnione, że testuje już sam mag a nie oddział.
Wykorzystywanie combined unit przy uzasadnianiu w co trafiają hity i nie branie pod uwagę, że jakby to był combined unit na rzecz tego efektu czaru to by testował oddział a nie mag? Nieprzekonujące.
Takie jest oficjalne stanowisko LS? Bo póki co to wygląda troszkę jak "tak, bo tak grają na etc faq które nie obowiązuje w Polsce więc tak będziemy tłumaczyć zasady bez podkreślenia rozdzielności między etc faq, uściśleniami sędziowskimi, czy choćby RAW".
Zazwyczaj przy takich odpowiedziach raczej widziałem "jak grasz na uściślenia to tak i tak" albo "na uściślenia tak, na etc faq inaczej".
Opis siatek mówi też, że zdaje test oddział 
Wiem, że to warhammer i kwesti gustu troszkę które tłumaczenie pasuje lepiej.
Nie mniej tutaj stwierdzenie "tak to będzie działać" przydało by się uzasadnić. Podana analogia jest uzasadnieniem - jak najbardziej. Nie mniej moim zdaniem pociąga tylko więcej pytań właśnie co do kwestii rozpatrywania połączonych oddziałów a testowania. Swoją drogą tych, wydawało by się oczywistych, problemów nie skomentowałeś a są one prostym wnioskiem z podanej argumentacji.
Moim zdaniem nie ma co ruszać w ogóle combined unit tutaj.
Po prostu moim zdaniem dostaje hity to co testowało. Opieram się na tym, że przy wychodzeniu jak testuje sam mag to dostaje sam mag i w ogóle zawsze jest tak, że jak coś testuje to efekt jest dla niego (np. wound), i, że jakby miał oddział dostać to by testował oddział. Nie ruszam tutaj dokładnego opisu czaru tylko opieram się na FAQ.
Zdaniem etcfaq oraz Twoim niezależnie co oblało test dostaje hity oddział chyba, że napisano inaczej (jak przy wychodzeniu postacią). Uzasadnienie jest takie, że w opisie czaru jest napisane, że jak oddział czaruje (czy inna akcja) to musi zdawać test a jak nie zda to dostaje hity. Poza tym, że oddział nie testuje jednak a mag to jest spoko ale dla mnie właśnie to jest podstawą do spojrzenia na faq.
Naprawdę liczę na ujednolicenie
Zawsze fajniej wiedzieć, że gramy mniej w polhammera tylko w coś spójniejszego na arenie międzynarodowej - jakoś raźniej.

Wiem, że to warhammer i kwesti gustu troszkę które tłumaczenie pasuje lepiej.
Nie mniej tutaj stwierdzenie "tak to będzie działać" przydało by się uzasadnić. Podana analogia jest uzasadnieniem - jak najbardziej. Nie mniej moim zdaniem pociąga tylko więcej pytań właśnie co do kwestii rozpatrywania połączonych oddziałów a testowania. Swoją drogą tych, wydawało by się oczywistych, problemów nie skomentowałeś a są one prostym wnioskiem z podanej argumentacji.
Moim zdaniem nie ma co ruszać w ogóle combined unit tutaj.
Po prostu moim zdaniem dostaje hity to co testowało. Opieram się na tym, że przy wychodzeniu jak testuje sam mag to dostaje sam mag i w ogóle zawsze jest tak, że jak coś testuje to efekt jest dla niego (np. wound), i, że jakby miał oddział dostać to by testował oddział. Nie ruszam tutaj dokładnego opisu czaru tylko opieram się na FAQ.
Zdaniem etcfaq oraz Twoim niezależnie co oblało test dostaje hity oddział chyba, że napisano inaczej (jak przy wychodzeniu postacią). Uzasadnienie jest takie, że w opisie czaru jest napisane, że jak oddział czaruje (czy inna akcja) to musi zdawać test a jak nie zda to dostaje hity. Poza tym, że oddział nie testuje jednak a mag to jest spoko ale dla mnie właśnie to jest podstawą do spojrzenia na faq.
Naprawdę liczę na ujednolicenie

Cóż jeśli jest takie uściślenie ETC, grając na ETC pozostaje się z nim zgodzić, grając na inny format, uważam, iż jest inaczej. Optowałbym wpisanie tego do polskich uściśleń sędziowskich, w ten lub inny sposób i wówczas sprawę mielibyśmy jasną. Ja osobiście widzę analogię pomiędzy faq GW czyli wyjściem z oddziału i hitami w postać oraz czarowaniem maga i hitami w niego - ale niech większość zadecyduje.
nie gramy na ETC FAQ, gramy w ograniczenia ETC
dawanie graczom kolejnego 30 stronnicowego dokumentu do czytania nie ma najmniejszego sensu
mi osobiscie to zupełnie bez sensu, że heros wykonujący czynność wyjścia z oddziału sam dostanie hita (FAQ GW), a heros czarujący będzie chroniony (ETC FAQ / ewentualne uścislenia)
ale jak LS przegłosuje i wpisze do usciśleń to oczywiście super
, chociaż zamiast ujednolicać zasady tworzymy wyjątki wbrew analogiom w podręczniku i FAQ GW
dawanie graczom kolejnego 30 stronnicowego dokumentu do czytania nie ma najmniejszego sensu
mi osobiscie to zupełnie bez sensu, że heros wykonujący czynność wyjścia z oddziału sam dostanie hita (FAQ GW), a heros czarujący będzie chroniony (ETC FAQ / ewentualne uścislenia)
ale jak LS przegłosuje i wpisze do usciśleń to oczywiście super

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A