Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: medzik »

Hoax pisze:
medzik pisze:szkoda czasu na gościa i tak on wie najlepiej
Why so offensive?
bo wałkowaliśmy to tutaj http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=2800 i było to samo, "ja wiem najlepiej"

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Hoax pisze:
medzik pisze:szkoda czasu na gościa i tak on wie najlepiej
Why so offensive?
Komplesy. Nie powiedzialem ze wiem lepiej ale nie jestes dla mnie zadnym autorytetem jesli chodzi o wypowiadanie sie w kwesti zasad. Jak widac po Twoim linku nie tylko ja mam watpliwosci jak dziala siatka na maga w oddziale.
Obrazek

dagnus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: dagnus »

W Besti transormacja Kadona( czy jak to tam sie pisze) u gorska chimera ma 4k6 atakow. Jak to ma sie do jej zasady dodatkowy atak? Jest to juz uwzglednione w tych losowych? Czy ma cos jeszcze do tego?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

musiałbyś przytoczyć cytat :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

dagnus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: dagnus »

Ciezko mi tu jakis cytat przytoczyć :-) bestiariusz w polskim RB ostatnia tabelka to charakterystyka besti z transformacji, w statach ma 4k6atakow, w zasadach dodatkowych: terror, lot szal, dodatkowy atak

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jeśli tak jest :) to ataki z profilu to jedna rzecz, a zasady specjalne to osobna, więc powinienes rzucic kostkami na liczbe atakow z profilu i dodac za zasady specjalne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

dagnus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131

Post autor: dagnus »

Cholera zle doczytałem :| w zasdach spec: wielokrotne ataki (4k6)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no to jasna sprawa już :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

Mam dwa pytania dotyczące czaru Steed of Shadows z Lore of Shadow:

1. czy może zostać użyty na Hellebron/Hage + Cauldron of Blood ?
2. jako efekt wykonuje się podstawowy ruch czy bohater może wykonać ruch powiększony o marsz ?

W mojej interpretacji odpowiedź na obydwa pytania jest twierdząca, jednakże wolę się upewnić ;)
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Torian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120

Post autor: Torian »

"(...) makes a move using the Fly special rule(...)" Zasada fly mówi że poruszasz się 10cali albo 20 jeśli marszujesz. Czy można użyć na rydwanie, bo tym jest CoB to nie mam pojęcia :D
Okoń pisze:Może Teclis ma miecz mały,
za to odbyt wytrzymały.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tylko, że rydwan nie maszeruje w ogóle :) patrz np doładowany Black Coach mający zasadę Fly
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

misha pisze:tylko, że rydwan nie maszeruje w ogóle :) patrz np doładowany Black Coach mający zasadę Fly
COB jest najrydwańszy z najrydwańszych i może maszerować ;) chodzi mi bardziej o to czy czar działa na cały model i czy można wykonać marsz jako efekt tego czaru ? Ostatnio bardzo polubiłem ten czar, a przeciwnikom się niezbyt podoba Hellebron poruszająca się 30" na turę i teleportująca się gdzie chce :P Wolę dopytać niż być później posądzony o jakieś nielegalne wałki...
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

No to jak moze to wszystko gra. Bohater na czymś to 1 model na potrzeby gry :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Talladil pisze:
misha pisze:tylko, że rydwan nie maszeruje w ogóle :) patrz np doładowany Black Coach mający zasadę Fly
COB jest najrydwańszy z najrydwańszych i może maszerować ;) chodzi mi bardziej o to czy czar działa na cały model i czy można wykonać marsz jako efekt tego czaru ? Ostatnio bardzo polubiłem ten czar, a przeciwnikom się niezbyt podoba Hellebron poruszająca się 30" na turę i teleportująca się gdzie chce :P Wolę dopytać niż być później posądzony o jakieś nielegalne wałki...
Tak, ale pamiętaj, że przeciwnik ma dodatkowe +4 do rozpraszania steed of shadows kiedy rzucasz go na Hellebron :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Z czaru Gaze of Mork nie można, jak mniemam, ubić bohatera w oddziele, bo obrywa oddział? Lub ewentualnie linia jest traktowana jako tempalte i jest od tego lookout.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

rafixator pisze:
Hoax pisze:
medzik pisze:szkoda czasu na gościa i tak on wie najlepiej
Why so offensive?
Komplesy. Nie powiedzialem ze wiem lepiej ale nie jestes dla mnie zadnym autorytetem jesli chodzi o wypowiadanie sie w kwesti zasad. Jak widac po Twoim linku nie tylko ja mam watpliwosci jak dziala siatka na maga w oddziale.
wysłałem priva do lohosta z prośbą o wypowiedzenie się w tej kwestii LS. Może rozwieją wątpliwości.

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

IIRC nie gramy na etc faq w większości przypadków. Wpiszcie to do uściśleń pl bo inaczej będą takie kwiatki.

Średnio mnie przekonują tym tłumaczeniem. Z jednej strony testuje model a jednak hity idą w oddział. To jest dość bezprecedensowe - jak testuje się gdy efekt jest np. slain to już nagle jest oczywiste, że mimo tego, że to jest combined unit to ginie testujący. Albo jak ma dostać wounda to też nie cały oddział jednego wounda (tracąc szeregowca) tylko postać ma stracić wounda. Dlaczego istnieje taka rozdzielność? Bo w czarze jest napisane, że oddział czaruje? Jest też wyjaśnione, że testuje już sam mag a nie oddział.
Wykorzystywanie combined unit przy uzasadnianiu w co trafiają hity i nie branie pod uwagę, że jakby to był combined unit na rzecz tego efektu czaru to by testował oddział a nie mag? Nieprzekonujące.

Takie jest oficjalne stanowisko LS? Bo póki co to wygląda troszkę jak "tak, bo tak grają na etc faq które nie obowiązuje w Polsce więc tak będziemy tłumaczyć zasady bez podkreślenia rozdzielności między etc faq, uściśleniami sędziowskimi, czy choćby RAW".

Zazwyczaj przy takich odpowiedziach raczej widziałem "jak grasz na uściślenia to tak i tak" albo "na uściślenia tak, na etc faq inaczej".
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Opis siatek mówi też, że zdaje test oddział ;)
Wiem, że to warhammer i kwesti gustu troszkę które tłumaczenie pasuje lepiej.
Nie mniej tutaj stwierdzenie "tak to będzie działać" przydało by się uzasadnić. Podana analogia jest uzasadnieniem - jak najbardziej. Nie mniej moim zdaniem pociąga tylko więcej pytań właśnie co do kwestii rozpatrywania połączonych oddziałów a testowania. Swoją drogą tych, wydawało by się oczywistych, problemów nie skomentowałeś a są one prostym wnioskiem z podanej argumentacji.
Moim zdaniem nie ma co ruszać w ogóle combined unit tutaj.

Po prostu moim zdaniem dostaje hity to co testowało. Opieram się na tym, że przy wychodzeniu jak testuje sam mag to dostaje sam mag i w ogóle zawsze jest tak, że jak coś testuje to efekt jest dla niego (np. wound), i, że jakby miał oddział dostać to by testował oddział. Nie ruszam tutaj dokładnego opisu czaru tylko opieram się na FAQ.
Zdaniem etcfaq oraz Twoim niezależnie co oblało test dostaje hity oddział chyba, że napisano inaczej (jak przy wychodzeniu postacią). Uzasadnienie jest takie, że w opisie czaru jest napisane, że jak oddział czaruje (czy inna akcja) to musi zdawać test a jak nie zda to dostaje hity. Poza tym, że oddział nie testuje jednak a mag to jest spoko ale dla mnie właśnie to jest podstawą do spojrzenia na faq.

Naprawdę liczę na ujednolicenie :) Zawsze fajniej wiedzieć, że gramy mniej w polhammera tylko w coś spójniejszego na arenie międzynarodowej - jakoś raźniej.
Obrazek

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Cóż jeśli jest takie uściślenie ETC, grając na ETC pozostaje się z nim zgodzić, grając na inny format, uważam, iż jest inaczej. Optowałbym wpisanie tego do polskich uściśleń sędziowskich, w ten lub inny sposób i wówczas sprawę mielibyśmy jasną. Ja osobiście widzę analogię pomiędzy faq GW czyli wyjściem z oddziału i hitami w postać oraz czarowaniem maga i hitami w niego - ale niech większość zadecyduje.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie gramy na ETC FAQ, gramy w ograniczenia ETC

dawanie graczom kolejnego 30 stronnicowego dokumentu do czytania nie ma najmniejszego sensu

mi osobiscie to zupełnie bez sensu, że heros wykonujący czynność wyjścia z oddziału sam dostanie hita (FAQ GW), a heros czarujący będzie chroniony (ETC FAQ / ewentualne uścislenia)
ale jak LS przegłosuje i wpisze do usciśleń to oczywiście super :-) , chociaż zamiast ujednolicać zasady tworzymy wyjątki wbrew analogiom w podręczniku i FAQ GW
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ