burning head a HtH
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
burning head a HtH
czy burning head mozna rzucic do HtH?
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
quas pisze:czy burning head mozna rzucic do HtH?
Jedy Knight pisze:Gogol pisze:Można rzucić 1 z metala w combat ?Jankiel pisze:Nie wolno rzucać żadnych czarów do hth, chyba, ze jest to wyraźnie dozwolone.Jankiel pisze:Nie wolno rzucać żadnych czarów do hth, chyba, ze jest to wyraźnie dozwolone.Jankiel pisze:Nie wolno rzucać żadnych czarów do hth, chyba, ze jest to wyraźnie dozwolone.
Jankiel pisze:Nie wolno rzucać żadnych czarów do hth, chyba, ze jest to wyraźnie dozwolone.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Jedy Knight pisze:quas pisze:czy burning head mozna rzucic do HtH?Jedy Knight pisze:Gogol pisze: Można rzucić 1 z metala w combat ?Jankiel pisze:Nie wolno rzucać żadnych czarów do hth, chyba, ze jest to wyraźnie dozwolone.Jankiel pisze:Nie wolno rzucać żadnych czarów do hth, chyba, ze jest to wyraźnie dozwolone.
Jankiel pisze:Nie wolno rzucać żadnych czarów do hth, chyba, ze jest to wyraźnie dozwolone.
LOL oczalał
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Jako celu czaru nie możesz wybrac jednoski która jest w HtH:
RB str107:
"Wizard cannot cast spells at units engaged in close combat, unless the spel affect the caster himself or the spell's description specifies otherwise".
Ale:
RB str112:
"The Burning Head: A spectral flaming skull shoots 18" from the caster in straight direct path (any direction chosen by the controlling player). Each model that lies in the direct path of the Burning Head suffers a Stranght 4 hit..."
więc celem czaru nie jest żadna jednostka (w zasadzie nie ma "celu" jako takiego), a jadynie wybiera sie kierunek. A opis czaru w żadnym miejscu nie mówi, że dostaja wszystkie modele po drodze oprócz tych w combacie.
Co więcej - jeśli nawet za "cel" wybralibysmy jednostke wroga nie będącą w HtH, a za nią (w zasięgu 18") była by inna jednostka w combacie (friend or foe) to przeciez dostaje ona hity normalnie.
Konkluzja: mozna rzucać Burning Head na jednostki które są w HtH (nawet własnej jednostce może sie dostać).
Dobrze rozumuje??
A i jeszcze jedno z troche innej beczki: (przez przypadek teraz rzuciło mi się w oczy)
RB str 110:
"Magic Missiles: [...] Unless otherwise specified, a Wizard cannot cast thase spells if he, or the unit he is with, is engaged in close combat".
To chyba zamyka usta tym co chcieli by rzucać Magic Missiles magiem stojacym "na rogu" unitu, który walczy w HtH, a który sam nie styka sie z wrogiem i teoretycznie ma LOS do jakiejś jednostki wroga.
RB str107:
"Wizard cannot cast spells at units engaged in close combat, unless the spel affect the caster himself or the spell's description specifies otherwise".
Ale:
RB str112:
"The Burning Head: A spectral flaming skull shoots 18" from the caster in straight direct path (any direction chosen by the controlling player). Each model that lies in the direct path of the Burning Head suffers a Stranght 4 hit..."
więc celem czaru nie jest żadna jednostka (w zasadzie nie ma "celu" jako takiego), a jadynie wybiera sie kierunek. A opis czaru w żadnym miejscu nie mówi, że dostaja wszystkie modele po drodze oprócz tych w combacie.
Co więcej - jeśli nawet za "cel" wybralibysmy jednostke wroga nie będącą w HtH, a za nią (w zasięgu 18") była by inna jednostka w combacie (friend or foe) to przeciez dostaje ona hity normalnie.
Konkluzja: mozna rzucać Burning Head na jednostki które są w HtH (nawet własnej jednostce może sie dostać).
Dobrze rozumuje??
A i jeszcze jedno z troche innej beczki: (przez przypadek teraz rzuciło mi się w oczy)
RB str 110:
"Magic Missiles: [...] Unless otherwise specified, a Wizard cannot cast thase spells if he, or the unit he is with, is engaged in close combat".
To chyba zamyka usta tym co chcieli by rzucać Magic Missiles magiem stojacym "na rogu" unitu, który walczy w HtH, a który sam nie styka sie z wrogiem i teoretycznie ma LOS do jakiejś jednostki wroga.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Nie.Christos pisze: Konkluzja: mozna rzucać Burning Head na jednostki które są w HtH (nawet własnej jednostce może sie dostać).
Dobrze rozumuje??
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Super.
A może poparłbyś JJ swoją, jakże długa wypowiedz, jakimiś sensownym tłumaczeniem (źródło tego tłumaczenia tez by się przydało).
Poza tym już Ci pisałem, jak irytujące są twoje teksty typu "Tak", "Nie" rzucane na lewo i prawo. Cieszy mnie, że wszystko jest dla Ciebie tak oczywiste, że nie wymaga tłumaczenia, ale spróbuj zniżyć się do mojego poziomu i wytłumacz mi to jak chłop krowie.
Czekam na objawienie mi błędu w moim toku rozumowania (a propos Burning Head)
A może poparłbyś JJ swoją, jakże długa wypowiedz, jakimiś sensownym tłumaczeniem (źródło tego tłumaczenia tez by się przydało).
Poza tym już Ci pisałem, jak irytujące są twoje teksty typu "Tak", "Nie" rzucane na lewo i prawo. Cieszy mnie, że wszystko jest dla Ciebie tak oczywiste, że nie wymaga tłumaczenia, ale spróbuj zniżyć się do mojego poziomu i wytłumacz mi to jak chłop krowie.
Czekam na objawienie mi błędu w moim toku rozumowania (a propos Burning Head)
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak bardzo irytujące są wszelkie próby naginania zasad. Co tydzień pojawia się nowy zestaw wałów włącznie z jego zaciekłymi obrońcami.Poza tym już Ci pisałem, jak irytujące są twoje teksty typu "Tak", "Nie" rzucane na lewo i prawo
Nie można rzucać czarów do hth. Nie można strzelać do hth. Nie ma tu znaczenia, czy posługujesz się wzornikiem, czy nie. Black horror nie można umieścić nad hth co zostało napisane w FAQ.
Burning head czy pit of shades także.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Christos pisze:Super.
A może poparłby JJ swoj±, jakże długa wypowiedz, jakimi sensownym tłumaczeniem (Ľródło tego tłumaczenia tez by się przydało).
Poza tym już Ci pisałem, jak irytuj±ce s± twoje teksty typu "Tak", "Nie" rzucane na lewo i prawo. Cieszy mnie, że wszystko jest dla Ciebie tak oczywiste, że nie wymaga tłumaczenia, ale spróbuj zniżyć się do mojego poziomu i wytłumacz mi to jak chłop krowie.
Czekam na objawienie mi błędu w moim toku rozumowania (a propos Burning Head)
Po co?
Już pisałem ja, pisał Jankiel – nie rzuca się czarów do HTH, chyba, że jest to wyraźnie zaznaczone w opisie czaru.
To tak trudno zrozumieć?
Na moim pierwszym turnieju w życiu rzucałem Black Horror w punkt obok oddziału w walce wręcz.
Powiedziano mi, że tak się nie robi.
Starczyło.
Za chwilę ktoś napisze, że nie strzela z armaty czy katapulty do oddziału w walce wręcz, tylko do punktu tuż obok i zażąda, żeby mu udowodnić z cytatami, że nie wolno mu tego robić.
Jeżeli żądasz by ci takie rzeczy udowadniać – może ktoś kto ma więcej czasu się skusi – je niestety nie mam na to czasu ani ochoty.
Powiedziałem, co wiedziałem.
Nie starcza?
Trudno.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Ok.
To teraz mi powiedz co się dzieje, gdy rzucisz Burning Head w jednostkę wroga (nie będącą w HtH), a za nią (na lini i w zasięgu czaru) znajdują się dwie jednostki w HtH? Czar kończy swój zasięg działania przed walczącymi? A może leci dalej nie zadając obrażeń?
Zresztą proszę mi powiedzieć co się dzieje w podobnym przypadku z kula armatnią (na którą powołuje się opis działania Burning Head)? Zatrzymuje się przed walczącymi?
"Wizard cannot cast spells at units engaged in close combat, unless the spel affect the caster himself or the spell's description specifies otherwise".
Nie rzuca się czaru do HtH. Tylko że Burning Head nie rzuca się do HtH w ogóle. Rzuca się go w jakimkolwiek kierunku.
Jak dla mnie opis Burning Head to właśnie "description specifies otherwise" (czar rzucany jest w jakimkolwiek kierunku, a nie na jednostkę).
Przeciwnym razie mamy "w jakimkolwiek kierunku oprócz tych w którym znajdują się jednostki w HtH"
Tak na marginesie: to nie naginanie zasad tylko ich odczytywanie.
Jeśli umknął mojej uwadze jakiś zapis, który przeczy temu co napisałem, chętnie się z nim zapoznam. Być może racji nie mam, ale póki co, nic co by to potwierdzało nie zostało tu przytoczone (bo to że nie rzuca się czaru do HtH to wiem).
To teraz mi powiedz co się dzieje, gdy rzucisz Burning Head w jednostkę wroga (nie będącą w HtH), a za nią (na lini i w zasięgu czaru) znajdują się dwie jednostki w HtH? Czar kończy swój zasięg działania przed walczącymi? A może leci dalej nie zadając obrażeń?
Zresztą proszę mi powiedzieć co się dzieje w podobnym przypadku z kula armatnią (na którą powołuje się opis działania Burning Head)? Zatrzymuje się przed walczącymi?
"Wizard cannot cast spells at units engaged in close combat, unless the spel affect the caster himself or the spell's description specifies otherwise".
Nie rzuca się czaru do HtH. Tylko że Burning Head nie rzuca się do HtH w ogóle. Rzuca się go w jakimkolwiek kierunku.
Jak dla mnie opis Burning Head to właśnie "description specifies otherwise" (czar rzucany jest w jakimkolwiek kierunku, a nie na jednostkę).
Przeciwnym razie mamy "w jakimkolwiek kierunku oprócz tych w którym znajdują się jednostki w HtH"
Tak na marginesie: to nie naginanie zasad tylko ich odczytywanie.
Jeśli umknął mojej uwadze jakiś zapis, który przeczy temu co napisałem, chętnie się z nim zapoznam. Być może racji nie mam, ale póki co, nic co by to potwierdzało nie zostało tu przytoczone (bo to że nie rzuca się czaru do HtH to wiem).
I tak praktycznie wszystko będzie zależało od przeciwnika i sytuacji na polu bitwy.
Jeżeli przeciwnik pozwoli na takie rzucenie czaru, żeby przypadkiem zahaczył jednostki w hth (bo nie ma innej możliwości) nie widzę problemu.
Jeżeli rzucisz natomiast czar tak, by specjalnie trafić sznureczek driad czy wardancerów będących w hth, to przeciwnik jak najbardziej będzie miał prawo być oburzony i nie pozwolić ci na to.
Zresztą, masz swoją fazę ruchu i ustaw się tak, żeby Twoje zaklęcie nie wzbudzało niepotrzebnych kontrowersji i żeby nie mogło być uznane za zachowanie sprzeczne z duchem gry. Przeciez to nie jest wielki problem.
Jeżeli przeciwnik pozwoli na takie rzucenie czaru, żeby przypadkiem zahaczył jednostki w hth (bo nie ma innej możliwości) nie widzę problemu.
Jeżeli rzucisz natomiast czar tak, by specjalnie trafić sznureczek driad czy wardancerów będących w hth, to przeciwnik jak najbardziej będzie miał prawo być oburzony i nie pozwolić ci na to.
Zresztą, masz swoją fazę ruchu i ustaw się tak, żeby Twoje zaklęcie nie wzbudzało niepotrzebnych kontrowersji i żeby nie mogło być uznane za zachowanie sprzeczne z duchem gry. Przeciez to nie jest wielki problem.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Tylko że zasadę działania Burning Head można przyrównać do komety. Czy ta tez nie może zadać obrażeń walczącym w HtH? A może mam rzucać kometę "nie kontrowersyjnie".
Ja nie doszukuje się ukrytych sensów w opisach. Po prostu je czytam.
Ja nie doszukuje się ukrytych sensów w opisach. Po prostu je czytam.
Ja widze ze Pomorze ogolnie czyta.Rzymek o podstawkach do Czolgu inni o czarachChristos pisze: Ja nie doszukuje się ukrytych sensów w opisach. Po prostu je czytam.
W opisie nie ma ze musisz celowac znaczy ze mozesz pusic czar w kierunku maga w srodku lasu i za gorka
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
"A spectral flaming skull shoots 18" from the caster in straight direct path (any direction chosen by the controlling player). "
No właśnie czyta, a nie tworzy swoje ideologie.
To o czym piszesz Malal to juz faktycznie kwestia "ducha gry" o którym pisze Jankiel, ale sorry żebym kombinował z ustawieniem maga (ryzykujac jego utrate), albo rezygnował z rzucenia czaru, bo przypadkiem zachaczy oddział w hth.
Opis czaru jest jasny i klarowny. Nie jest to magic misslile. Nie ma tez mowy o konkretnym celu na jaki trzeba rzucic czar.
A kwestia maga w lesie to juz sprawa pewnej kultury gry (tak jestem idealistą i wierze w kulture graczy)
No właśnie czyta, a nie tworzy swoje ideologie.
To o czym piszesz Malal to juz faktycznie kwestia "ducha gry" o którym pisze Jankiel, ale sorry żebym kombinował z ustawieniem maga (ryzykujac jego utrate), albo rezygnował z rzucenia czaru, bo przypadkiem zachaczy oddział w hth.
Opis czaru jest jasny i klarowny. Nie jest to magic misslile. Nie ma tez mowy o konkretnym celu na jaki trzeba rzucic czar.
A kwestia maga w lesie to juz sprawa pewnej kultury gry (tak jestem idealistą i wierze w kulture graczy)
Wiec walic do czegos czego nie widzisz to zle ale juz walic specjalnie do walki wrecz to dobrze
Mowiac szczerze nie pojmuje ideologii twojej do konca
Dla mnie ten czar doprowadza do przegiec i niepotrzebnych spiec na polu bitwy bo nie wierze ze nie znajda sie osoby chcace wykorzystac to na maksa
Mowiac szczerze nie pojmuje ideologii twojej do konca
Dla mnie ten czar doprowadza do przegiec i niepotrzebnych spiec na polu bitwy bo nie wierze ze nie znajda sie osoby chcace wykorzystac to na maksa
Moim skromnym zdaniem:
celem nie moze byc odzial w walce i przezen prowadzona linia
tak samo jak w black horror, czy inny czarze wzornikowym
ale...
przypadkiem wlasnie tym wzornikiem moga oberwac jednostki w walce, jesli rzucamy czar w inna przylegla jednostke
Zasada z podrecznika oraz FAQ ma tu zdecydowane pierwszenstwo.
Wyraznie napisano - nie mozna rzycac czarow do h-t-h.
Mozna przypadkiem jednostke objac, ale nie rzucic do - wyraznie czary maja opis - "mozna rzucic do walki"
Nie widze adnotacji przy BH
Naginanie tej zasady, IMO mija sie z celem, gramy w Warhammera, nie podworkowa "noge"
Szkoda, ze Lukaszu niezglosiles tego mnie na turnieju.
celem nie moze byc odzial w walce i przezen prowadzona linia
tak samo jak w black horror, czy inny czarze wzornikowym
ale...
przypadkiem wlasnie tym wzornikiem moga oberwac jednostki w walce, jesli rzucamy czar w inna przylegla jednostke
Zasada z podrecznika oraz FAQ ma tu zdecydowane pierwszenstwo.
Wyraznie napisano - nie mozna rzycac czarow do h-t-h.
Mozna przypadkiem jednostke objac, ale nie rzucic do - wyraznie czary maja opis - "mozna rzucic do walki"
Nie widze adnotacji przy BH
Naginanie tej zasady, IMO mija sie z celem, gramy w Warhammera, nie podworkowa "noge"
Szkoda, ze Lukaszu niezglosiles tego mnie na turnieju.
Ja nie widzze problemu w rzuceniu burning heada w strone gorki czy lasku. Napisane any direction. Tutaj nie wybiera sie celu czaru tak jak w przypadku kuli armatniej czy czegokolwiek innego. Po prostu kierunek (tak jak w komecie punkt), a to co dostanie po drodze to juz inna sprawa. Mysle ze mozna walic to hth, jak i po swoich oddzialach, jesli akurad znajda sie na linii burning heada.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
koniec offtopu, kasujemy śmieci.
Nie rzucamy do kombatu czarów, chyba że w opisie czaru jest wprost napisane: "można rzucić czar do kombatu".
Nie rzucamy do kombatu czarów, chyba że w opisie czaru jest wprost napisane: "można rzucić czar do kombatu".
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
No to juz jest przegięcie!!
A powiedz mi szafa gdzie jest napisane: "Nie rzucamy do kombatu czarów, chyba że w opisie czaru jest wprost napisane: "można rzucić czar do kombatu". "
Podpowiem Ci: nigdzie.
Jest napisane troszke cos innego (juz nawet nie chce mi się cytować bo robiłem to juz dwa razy). Adnotacja Burning Heada podchodzi jak nic pod wyjątki, o którym mowa w zasadach.
Poza tym jeszcze raz podkreslam, tego czaru nie rzuca się na konkretna jednostke tylko w wybranym kierunku (tak jak komete na wybrany punkt na stole - kto mi zabroni wyznaczyc ten punkt na głowie modelu będącego w HtH??).
@ karlee - jesli chodzi o zasade to w sumie masz racje, ale z drugiej strony mamy pewne niepisane (czy nawet zapisane w uściśleniach) normy, których przestrzagać powinniśmy - szarże niemozliwe, czy celowanie z dział w cele niewidoczne dla działa. To samo tu.
Ale puszczenie Burning Head w jednostke w HtH (czy to bezpośrednio czy to poprzez jednostke niezwiązaną walką) - nie widze zasady która by mi tego zabraniała.
A panowie oponenci może by podali jakis cytacik który by bezsprzecznie powalił mnie na kolana, (odradzam ten o zakazie rzucania czarów w HtH) bo na piekne oczy to mnie nie weźmiecie
A powiedz mi szafa gdzie jest napisane: "Nie rzucamy do kombatu czarów, chyba że w opisie czaru jest wprost napisane: "można rzucić czar do kombatu". "
Podpowiem Ci: nigdzie.
Jest napisane troszke cos innego (juz nawet nie chce mi się cytować bo robiłem to juz dwa razy). Adnotacja Burning Heada podchodzi jak nic pod wyjątki, o którym mowa w zasadach.
Poza tym jeszcze raz podkreslam, tego czaru nie rzuca się na konkretna jednostke tylko w wybranym kierunku (tak jak komete na wybrany punkt na stole - kto mi zabroni wyznaczyc ten punkt na głowie modelu będącego w HtH??).
@ karlee - jesli chodzi o zasade to w sumie masz racje, ale z drugiej strony mamy pewne niepisane (czy nawet zapisane w uściśleniach) normy, których przestrzagać powinniśmy - szarże niemozliwe, czy celowanie z dział w cele niewidoczne dla działa. To samo tu.
Ale puszczenie Burning Head w jednostke w HtH (czy to bezpośrednio czy to poprzez jednostke niezwiązaną walką) - nie widze zasady która by mi tego zabraniała.
A panowie oponenci może by podali jakis cytacik który by bezsprzecznie powalił mnie na kolana, (odradzam ten o zakazie rzucania czarów w HtH) bo na piekne oczy to mnie nie weźmiecie