Szarza skirmisha i klocka na 1 oddzial wroga
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Szarza skirmisha i klocka na 1 oddzial wroga
Mamy sytuacje, gdzie skirmish w ilosci 12, ustawionych po 8 i 4, szarzuje razem z oddzialem 20 chlopa ustawionych po 5 w szeregu na przeciwnika ustwionego po 5 w szeregu
1 sytuacja
OOOOO
OOOOO
/\............../\
||..............||
||..............||
XXXXX...ZZZZZZZZ
XXXXX...ZZZZ
XXXXX
XXXXX
Muszę ustawic się po połowie każdym oddziałem, czy klockiem mogę na róg, a skirmishem zając reszte miejsca (et vice versa)?
Wtedy wychodzi cos takiego
........OOOOO
........OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
Wg zasad maksymilizacji mozna zrobic tak aby walczylo wicej modeli z jednego oddzialu nz z drugiego nawet kosztem calej liczby walczacych w combacie str. 23 RB
"remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting - it is acceptable to have more models fighting from one unit than from another, if to do otherwise would reduce the overall number of models fighting"
Pytanie brzmi- czy dobrze wszystko zrozumiałem, gdyż gryzie mi się słówko "otherwise"- tylko przez nie mam wątpliwosci (Albo czy modele mogące wykonać Supprt Attack tez liczą siza walczące na potrzeby maksymilizacji)
1 sytuacja
OOOOO
OOOOO
/\............../\
||..............||
||..............||
XXXXX...ZZZZZZZZ
XXXXX...ZZZZ
XXXXX
XXXXX
Muszę ustawic się po połowie każdym oddziałem, czy klockiem mogę na róg, a skirmishem zając reszte miejsca (et vice versa)?
Wtedy wychodzi cos takiego
........OOOOO
........OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
Wg zasad maksymilizacji mozna zrobic tak aby walczylo wicej modeli z jednego oddzialu nz z drugiego nawet kosztem calej liczby walczacych w combacie str. 23 RB
"remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting - it is acceptable to have more models fighting from one unit than from another, if to do otherwise would reduce the overall number of models fighting"
Pytanie brzmi- czy dobrze wszystko zrozumiałem, gdyż gryzie mi się słówko "otherwise"- tylko przez nie mam wątpliwosci (Albo czy modele mogące wykonać Supprt Attack tez liczą siza walczące na potrzeby maksymilizacji)
Pamiętaj, że jednak priorytetem jest zawsze maksymalizacja ilości modeli walczących - jest akceptowalne, aby więcej modeli walczyło z jednej jednostki niż z innej, gdyby inne zagranie miałoby prowadzić do mniejszej całkowitej ilości modeli walczących.Morrok pisze:"remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting - it is acceptable to have more models fighting from one unit than from another, if to do otherwise would reduce the overall number of models fighting"
IMO też liczą się na potrzeby maksymalizacji, sugeruje to fragment "models fighting".Morrok pisze:(Albo czy modele mogące wykonać Supprt Attack tez liczą siza walczące na potrzeby maksymilizacji)
W sytuacji jaką przedstawiłeś, każda kombinacja jest dozwolona oprócz tej, w której skirmish ustawia się w całości przy jednostce szarżowanej, a odział 5x4 tylko rogiem lub 2-w-styku(walczy 12 lub 13 modeli).
"(...)Remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting - it is acceptable to have more models fighting from one unit than from another, if to do otherwise would reduce the overall number of models fighting."
Pamiętaj, jednakże głównym celem jest maksymalizacja liczby walczących modeli - dopuszczalne jest aby jedna jednostka miała więcej ich w walce niż inna, gdyby w innym wypadku całkowita liczba walczących była by mniejsza.
Czyli tak czy siak dążysz do tego żeby jak najwięcej ludków walczyło przy zachowaniu jak najbardziej równego podziału.
czyli :
....OOOOO
....OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
albo
...OOOOO
...OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
Pamiętaj, jednakże głównym celem jest maksymalizacja liczby walczących modeli - dopuszczalne jest aby jedna jednostka miała więcej ich w walce niż inna, gdyby w innym wypadku całkowita liczba walczących była by mniejsza.
Czyli tak czy siak dążysz do tego żeby jak najwięcej ludków walczyło przy zachowaniu jak najbardziej równego podziału.
czyli :
....OOOOO
....OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
albo
...OOOOO
...OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Imo modele wykonujące SA liczą się jako fighting, więc są liczone jako walczace na potrzeby maksymilizacjiRemember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
K- konnica D-piechotaAndrzej pisze:Imo modele wykonujące SA liczą się jako fighting, więc są liczone jako walczace na potrzeby maksymilizacjiRemember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting
X - cel
Czyli, jeżeli dobrze rozumiem muszę się tak dostawić.. czy mogę?? (w piechocie wszyscy wałczą a w kawalerii tylko 1.. łącznie 13 modeli walczy z jednej mańki z drugiej 10).
..........XXXXX
..........XXXXX
..KKKKKKDDDDDD
..........DDDDDD
Nie mam teraz booka przy sobie, ale o ile pamiętam, są dwie zasady. Jak najwięcej, i w miarę równa liczba modeli w jednostkach. Ale nie pamiętam, która jest nadrzędna.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
no ale zgodnie z "Remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting".Andrzej pisze:Nie mam teraz booka przy sobie, ale o ile pamiętam, są dwie zasady. Jak najwięcej, i w miarę równa liczba modeli w jednostkach. Ale nie pamiętam, która jest nadrzędna.
no wlasnie zadna nie jest nadrzedna- Nic o tym nie ma, że modele nie w styku są fighting. Support attack to tylko możliwość wykonania dodatkowego ataku przez drugi szereg.
Dlatego IMO, jeżeli w btb walczy cala kawaleria + czesc piechoty to jest ok.
Dlatego IMO, jeżeli w btb walczy cala kawaleria + czesc piechoty to jest ok.
@Morrok i tu się mylisz nadrzędna jest zasada maksymalizacji liczby walczących, z tym że zasady mówią o maksymalizacji modeli BtB a nie o liczbie ataków.
Drugim kryterium jest jak najbardziej równy podział czyli w w przykładzie Szmajsona musi być zachowany stosunek 3/4 (narożniki tez liczą się jako styk) czy to K/D czy D/K nie ma znaczenia. Gdyby Cel szarży miał 6 modeli w szeregu to podział musiałby być 4/4.
Drugim kryterium jest jak najbardziej równy podział czyli w w przykładzie Szmajsona musi być zachowany stosunek 3/4 (narożniki tez liczą się jako styk) czy to K/D czy D/K nie ma znaczenia. Gdyby Cel szarży miał 6 modeli w szeregu to podział musiałby być 4/4.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
@Morrok no właśnie nie...
Musisz tak dostawić oba regimenty żeby stykało się jak najwięcej modeli przy jak najbardziej równym podziale na szarżujące unity.
Czyli :
___OOOOO
___OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
walczą 3X i 4Z
lub :
__OOOOO
__OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
walczą 4X i 3Z
łącznie 7 modeli po Twojej stronie w BtB (więcej się nie da dostawić)
Musisz tak dostawić oba regimenty żeby stykało się jak najwięcej modeli przy jak najbardziej równym podziale na szarżujące unity.
Czyli :
___OOOOO
___OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
walczą 3X i 4Z
lub :
__OOOOO
__OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
walczą 4X i 3Z
łącznie 7 modeli po Twojej stronie w BtB (więcej się nie da dostawić)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek