Szarza skirmisha i klocka na 1 oddzial wroga

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Szarza skirmisha i klocka na 1 oddzial wroga

Post autor: Morrok »

Mamy sytuacje, gdzie skirmish w ilosci 12, ustawionych po 8 i 4, szarzuje razem z oddzialem 20 chlopa ustawionych po 5 w szeregu na przeciwnika ustwionego po 5 w szeregu

1 sytuacja


OOOOO
OOOOO

/\............../\
||..............||
||..............||
XXXXX...ZZZZZZZZ
XXXXX...ZZZZ
XXXXX
XXXXX

Muszę ustawic się po połowie każdym oddziałem, czy klockiem mogę na róg, a skirmishem zając reszte miejsca (et vice versa)?

Wtedy wychodzi cos takiego

........OOOOO
........OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX

Wg zasad maksymilizacji mozna zrobic tak aby walczylo wicej modeli z jednego oddzialu nz z drugiego nawet kosztem calej liczby walczacych w combacie str. 23 RB

"remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting - it is acceptable to have more models fighting from one unit than from another, if to do otherwise would reduce the overall number of models fighting"

Pytanie brzmi- czy dobrze wszystko zrozumiałem, gdyż gryzie mi się słówko "otherwise"- tylko przez nie mam wątpliwosci ;) (Albo czy modele mogące wykonać Supprt Attack tez liczą siza walczące na potrzeby maksymilizacji)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Morrok pisze:"remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting - it is acceptable to have more models fighting from one unit than from another, if to do otherwise would reduce the overall number of models fighting"
Pamiętaj, że jednak priorytetem jest zawsze maksymalizacja ilości modeli walczących - jest akceptowalne, aby więcej modeli walczyło z jednej jednostki niż z innej, gdyby inne zagranie miałoby prowadzić do mniejszej całkowitej ilości modeli walczących.
Morrok pisze:(Albo czy modele mogące wykonać Supprt Attack tez liczą siza walczące na potrzeby maksymilizacji)
IMO też liczą się na potrzeby maksymalizacji, sugeruje to fragment "models fighting".

W sytuacji jaką przedstawiłeś, każda kombinacja jest dozwolona oprócz tej, w której skirmish ustawia się w całości przy jednostce szarżowanej, a odział 5x4 tylko rogiem lub 2-w-styku(walczy 12 lub 13 modeli).

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

"(...)Remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting - it is acceptable to have more models fighting from one unit than from another, if to do otherwise would reduce the overall number of models fighting."

Pamiętaj, jednakże głównym celem jest maksymalizacja liczby walczących modeli - dopuszczalne jest aby jedna jednostka miała więcej ich w walce niż inna, gdyby w innym wypadku całkowita liczba walczących była by mniejsza.

Czyli tak czy siak dążysz do tego żeby jak najwięcej ludków walczyło przy zachowaniu jak najbardziej równego podziału.

czyli :

....OOOOO
....OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX

albo

...OOOOO
...OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

dzieki, pytanie- czy chlopaki mogące wykonac support attack są liczone jako walczace na potrzeby maksymilizacji ;) Jezeli nie (a nie ma takiego zapisku) to mogę rogiem się dostawic i liczyc tylko modele z base-to-base jako walczace

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting
Imo modele wykonujące SA liczą się jako fighting, więc są liczone jako walczace na potrzeby maksymilizacji
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Szmajson
Postownik Niepospolity
Posty: 5108
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"
Kontakt:

Post autor: Szmajson »

Andrzej pisze:
Remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting
Imo modele wykonujące SA liczą się jako fighting, więc są liczone jako walczace na potrzeby maksymilizacji
K- konnica D-piechota
X - cel

Czyli, jeżeli dobrze rozumiem muszę się tak dostawić.. czy mogę?? (w piechocie wszyscy wałczą a w kawalerii tylko 1.. łącznie 13 modeli walczy z jednej mańki z drugiej 10).

..........XXXXX
..........XXXXX
..KKKKKKDDDDDD
..........DDDDDD
Spokój to kłamstwo, jest tylko pasja. Dzięki pasji, osiągam siłę. Dzięki sile, osiągam potęgę. Dzięki potędze, osiągam zwycięstwo.

Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Nie mam teraz booka przy sobie, ale o ile pamiętam, są dwie zasady. Jak najwięcej, i w miarę równa liczba modeli w jednostkach. Ale nie pamiętam, która jest nadrzędna.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Szmajson
Postownik Niepospolity
Posty: 5108
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"
Kontakt:

Post autor: Szmajson »

Andrzej pisze:Nie mam teraz booka przy sobie, ale o ile pamiętam, są dwie zasady. Jak najwięcej, i w miarę równa liczba modeli w jednostkach. Ale nie pamiętam, która jest nadrzędna.
no ale zgodnie z "Remember, however, that your primary goal is always to maximize the number of models fighting".
Spokój to kłamstwo, jest tylko pasja. Dzięki pasji, osiągam siłę. Dzięki sile, osiągam potęgę. Dzięki potędze, osiągam zwycięstwo.

Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

no wlasnie zadna nie jest nadrzedna- Nic o tym nie ma, że modele nie w styku są fighting. Support attack to tylko możliwość wykonania dodatkowego ataku przez drugi szereg.

Dlatego IMO, jeżeli w btb walczy cala kawaleria + czesc piechoty to jest ok.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

@Morrok i tu się mylisz nadrzędna jest zasada maksymalizacji liczby walczących, z tym że zasady mówią o maksymalizacji modeli BtB a nie o liczbie ataków.
Drugim kryterium jest jak najbardziej równy podział czyli w w przykładzie Szmajsona musi być zachowany stosunek 3/4 (narożniki tez liczą się jako styk) czy to K/D czy D/K nie ma znaczenia. Gdyby Cel szarży miał 6 modeli w szeregu to podział musiałby być 4/4.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

no to spoko, wg tego co mowisz, moge wjechac skirmishem po całosci i klockiem na róg, bo w ten sposób, bije się maksymalna ilość modeli ( przyklad z mojego 1 postu)

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

@Morrok no właśnie nie...

Musisz tak dostawić oba regimenty żeby stykało się jak najwięcej modeli przy jak najbardziej równym podziale na szarżujące unity.

Czyli :
___OOOOO
___OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX

walczą 3X i 4Z

lub :

__OOOOO
__OOOOO
XXXXXZZZZZZZZ
XXXXXZZZZ
XXXXX
XXXXX

walczą 4X i 3Z

łącznie 7 modeli po Twojej stronie w BtB (więcej się nie da dostawić)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

ODPOWIEDZ