Jeśli ucieka z combatu i zostanie zagoniony to też się liczy jako casualty? Czy tylko jak spadnie ze strzelania/ataków cc?: When a Fire Phoenix is removed as a casualty, place a marker centered on the final
position of the model. At the start of each of your remaining moves sub-phases, roll a D6 for
each marker. If the Fire Phoenix is ridden, add 1 to the result, except for rolls of a natural 1.
9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Hej - w zapisie skirmish'u jest informacja, że w przypadku szarży bądź reakcji na szarży oddział przyjmuje "normalną formację"
PS I pytanie bonusowe - czy look out sir zniknął całkowicie?
Czy to oznacza, że skirmish w walce ma teraz szeregi, itp, itd?...they immediately contract their loose formation into a normal formation.
PS I pytanie bonusowe - czy look out sir zniknął całkowicie?
instagram.com/kuba.michonski
Taka sytuacja: unit z Ld9 ma Banner of Discipline (więc łacznie Ld10). I ten unit jest w cc z unitem, który ma Fear (więc -1 do Ld). Dodatkowo ten unit z bannerem jest w zasięgu Inspiring Presence generała z Ld 10. Ile będzie wynosić w tej sytuacji Ld unitu: 9 czy 10?
We can't stop here. This is bat country.
9.Klaudel pisze:Taka sytuacja: unit z Ld9 ma Banner of Discipline (więc łacznie Ld10). I ten unit jest w cc z unitem, który ma Fear (więc -1 do Ld). Dodatkowo ten unit z bannerem jest w zasięgu Inspiring Presence generała z Ld 10. Ile będzie wynosić w tej sytuacji Ld unitu: 9 czy 10?
Najpierw oddziałuje Inspiring Presence (characteristic set to certain value).
Później dopiero mamy Addition and Substraction, czyli +1 ld z dyscypliny i -1 ld z Feara w CC. Z racji tego, że są to efekty z tej samej grupy, to zaleca się chronologiczne nakładanie efektów, więc najpierw +1 ld z banneru (działa ciągle), a dopiero potem -1 ld z Feara (zaczął działać dopiero w konkretnej fazie cc).
Modele które mają fear są na niego odporne. Pojedynczy model z fearem nie daje odporności na niego całemu unitowi.Anadim pisze:A jak rzeczony generał siedzi w tym unicie, i też ma fear?
Poza tym 10 +1 -1 to wciąż 10. Domyślam się że nawet chwilowo nie może być 11.. W takim układzie gdyby był ld 9 to końcowy wynik też byłby 9. Trochę to średnio premiuje 10 ld
Żadna charakterystyka nie może być podniesiona nawet chwilowo powyżej 10 lub poniżej 0. Nie rozumiem zarzutu ze średnim premiowaniem 10 ld? Ld 10 to spoko rzecz.
Zgadza się.Pocisk pisze:Jakiej ld używa się do snajperki liderkowej? W opisie czaru jest 'current leadership' więc wszystkie modyfikatory działają?
Wydaje mi się, że na podstawie RB (s.19, Priority of Modifiers) logicznie opisałem w jakiej kolejności powinny zadziałać modyfikatory, ale jak tam uważasz..Anadim pisze:Poza tym w momencie brania najwyższej wartości, fear już działa, więc niekoniecznie jest tak jak mówisz
Anadim, ale w RB jest wszystko ładnie wyjaśnione.
Ustalasz wartość LD. Potem mnożysz i dzielisz, na końcu dodajesz i odejmujesz. Jeśli masz 2 efekty z tej samej grupy, to następują chronologicznie.
Masz unit z Ld 8, dyscypliną i herosem z Ld9 w środku i szarżujesz na oddział niosacy feara.
- najpierw ustalamy ld unitu, wychodzi 9, bo taka jest najwyższa wartość w oddziale.
- potem idzie +1 z dyscypliny i -1 z feara, chronologicznie późniejsze jest wejście w kontakt z unitem niosącym feara
Dlatego masz 10+1-1. Ld nie może przekroczyć 10, więc wychodzi ostatecznie ld 9.
Inny przykład. Masz ten sam unit, tyle, że zredukowany poniżej 25%. Załóżmy, że unit ucieka i chce si ę zebrać.
Masz Ld 9, najwyższe Ld w oddziale. Potem wchodzi dzielenie na pół. Masz Ld 5 (nie pamiętam czy to się zaokrągla w górę czy w dół, załóżmy, że w górę).
Potem masz dodawanie - +1 za Dyscyplinę, +1 za muzyka. Ostatecznie wychodzi Ld 7.
Ustalasz wartość LD. Potem mnożysz i dzielisz, na końcu dodajesz i odejmujesz. Jeśli masz 2 efekty z tej samej grupy, to następują chronologicznie.
Masz unit z Ld 8, dyscypliną i herosem z Ld9 w środku i szarżujesz na oddział niosacy feara.
- najpierw ustalamy ld unitu, wychodzi 9, bo taka jest najwyższa wartość w oddziale.
- potem idzie +1 z dyscypliny i -1 z feara, chronologicznie późniejsze jest wejście w kontakt z unitem niosącym feara
Dlatego masz 10+1-1. Ld nie może przekroczyć 10, więc wychodzi ostatecznie ld 9.
Inny przykład. Masz ten sam unit, tyle, że zredukowany poniżej 25%. Załóżmy, że unit ucieka i chce si ę zebrać.
Masz Ld 9, najwyższe Ld w oddziale. Potem wchodzi dzielenie na pół. Masz Ld 5 (nie pamiętam czy to się zaokrągla w górę czy w dół, załóżmy, że w górę).
Potem masz dodawanie - +1 za Dyscyplinę, +1 za muzyka. Ostatecznie wychodzi Ld 7.
Nie rozumiem tego zupełnie. Jak się spotkają takie unity, to ten z Ld 10 będzie miał ld 9, a ten z Ld 9 będzie miał Ld 8, więc nie wiem do czego pijesz?Chodzi mi o to że jeśli spotkają się dwa unity z hero +fear w środku to przy takim obliczaniu ten co ma ld 10 straci, a ten co ma mniejsze, już nie.
A co ma do tego hero?
Oddział testuje na najwyższej dostępnej z modyfikatorem -1 za fear. Najwyższa w oddziale to 9, więc po uwzględnieniu feara masz 8.
Jeśli hero ma 10 z bazy, albo 9 z bazy i w unicie jet dyscyplina, to masz test na najwyższej dostępnej z modyfikatorem -1 za fear. Najwyższa w oddziale to 10, więc po uwzględnieniu feara masz 9.
Nie wiem na czym polega ta niesprawiedliwość względem lordów z Ld 10? Jak dla mnie, na potrzeby feara, obaj mają tyle samo ld, tyle, że jeden ma to z bazy, a drugi musi za to dopłacić.
To co rozpisałeś ma niby sugerować, że lepiej mieć 9 i dyscyplinę niż bazowe 10, bo nie za bardzo rozumiem?
Jeśli tak, to zupełnie się nie zgadzam. Lord z LD 10 zawsze będzie lepszy niż gość z 9 i dyscypliną. Powodów jest całkiem sporo:
- dyscyplina kosztuje 25 pkt+10 za sztandar, czyli inwestujesz 35 pkt w coś co kilka armii ma z bazy
- dyscyplina blokuje ci miejsce sztandaru w oddziale z generałem, każdy wolałby mieć 10 Ld i jeszcze dokupić na unit z lordem klepaczem jakiś inny fajny sztandar
- masz lorda niejako przypisanego do unitu z dyscypliną, nie może swobodnie zmieniać unitu, gdyż to odbija się od razu na Ld, którą rozdaje
- dyscyplina to item, a itemy można niszczyć, wyłączać itp.
To tak na szybko. Jakbym pomyślał chwilę dłużej, to pewnie jeszcze parę powodów by się znalazło.
Jeśli chodzi o sam mechanizm liczenia Ld to jest dokładnie tak jak pisze Okoń.
Oddział testuje na najwyższej dostępnej z modyfikatorem -1 za fear. Najwyższa w oddziale to 9, więc po uwzględnieniu feara masz 8.
Jeśli hero ma 10 z bazy, albo 9 z bazy i w unicie jet dyscyplina, to masz test na najwyższej dostępnej z modyfikatorem -1 za fear. Najwyższa w oddziale to 10, więc po uwzględnieniu feara masz 9.
Nie wiem na czym polega ta niesprawiedliwość względem lordów z Ld 10? Jak dla mnie, na potrzeby feara, obaj mają tyle samo ld, tyle, że jeden ma to z bazy, a drugi musi za to dopłacić.
To co rozpisałeś ma niby sugerować, że lepiej mieć 9 i dyscyplinę niż bazowe 10, bo nie za bardzo rozumiem?
Jeśli tak, to zupełnie się nie zgadzam. Lord z LD 10 zawsze będzie lepszy niż gość z 9 i dyscypliną. Powodów jest całkiem sporo:
- dyscyplina kosztuje 25 pkt+10 za sztandar, czyli inwestujesz 35 pkt w coś co kilka armii ma z bazy
- dyscyplina blokuje ci miejsce sztandaru w oddziale z generałem, każdy wolałby mieć 10 Ld i jeszcze dokupić na unit z lordem klepaczem jakiś inny fajny sztandar
- masz lorda niejako przypisanego do unitu z dyscypliną, nie może swobodnie zmieniać unitu, gdyż to odbija się od razu na Ld, którą rozdaje
- dyscyplina to item, a itemy można niszczyć, wyłączać itp.
To tak na szybko. Jakbym pomyślał chwilę dłużej, to pewnie jeszcze parę powodów by się znalazło.
Jeśli chodzi o sam mechanizm liczenia Ld to jest dokładnie tak jak pisze Okoń.
Chodzi o to że z łatwo dostępnym fearem ld 10 straci na znaczeniu. Skoro dyscyplina zadziała, znaczy że się spłaciła. Jeśli ld10 nie działa, znaczy że przepłaciłeś. Bo dostając ld 10 na herosie, tracisz zapewne na innych statystykach, które delikwent z ld9 ma zapewne lepsze.
A jak się ma mechanizm do Great Weapon i bonusa do I? ustawienie na 0 a potem dodajesz I ?
Jak się ma mechanizm do slayerowych deathblow? Ustawienie A na 1 a potem dodajesz za itemy/zdolności?
A jak się ma mechanizm do Great Weapon i bonusa do I? ustawienie na 0 a potem dodajesz I ?
Jak się ma mechanizm do slayerowych deathblow? Ustawienie A na 1 a potem dodajesz za itemy/zdolności?
Nie, tam nic nie ustawiasz. Używając great weapona Twoja statystyka inicjatywy nie ulega zmianie, po prostu niezależnie od jej wartości uderzasz w In 0 (Strikes at Initiative 0).Anadim pisze:A jak się ma mechanizm do Great Weapon i bonusa do I? ustawienie na 0 a potem dodajesz I ?
Jak się ma mechanizm do slayerowych deathblow? Ustawienie A na 1 a potem dodajesz za itemy/zdolności?
W opisie zasady slayerów masz may make single close combat attack. Nie ma znaczenia ile masz ataków bazowo, ani ile z dodatkowych zdolności/przedmiotów. Wykonujesz pojedynczy atak.
Znaczy do jednych statystyk zasadę kolejności się stosuje, a do innych nie?
W opisie deathblow jest też, że korzystasz z zasad specjalnych i bonusów z broni. Nie ma się co sugerować FAQ do ósemki.
Co prawda zdaję sobie sprawę jakie były intencje co do deathblowa, i pewnie zostanie to inaczej zapisane.
W opisie deathblow jest też, że korzystasz z zasad specjalnych i bonusów z broni. Nie ma się co sugerować FAQ do ósemki.
Co prawda zdaję sobie sprawę jakie były intencje co do deathblowa, i pewnie zostanie to inaczej zapisane.
Obawiam się, że nie znajdziesz nikogo, kto podpisze się pd Twoimi teoriami.
Załóżmy, że obaj chcemy mieć Ld 10 w armii, bo wbrew temu co piszesz Ld 10 ma kolosalne znaczenie w grze i nigdy nie straci na znaczeniu. Ty na Dwarfach, ja na Brecie.
Twój generał ma LD 10, mój 9, wiec muszę:
1) wystawić unit, w którym będzie jeździł, który może mieć magiczny sztandar
2) zapłacić 35 pkt za dysyplinę
3) rezygnować z co najmniej 3 innych ofensywnych sztandarów, którymi wolałbym wspierać ataki generała
4) trzymać gienka cały czas w tym unicie
Ty sobie wstawiłeś swojego do dowolnego klocka.
Obaj wpadamy w oddział z fearem, obu nam Ld spada do 9. Rożnica między nami jest taka, że ja by to 9 ld mieć w tej sytuacji usiałem odpowiednio złożyć rozpę i jeszcze zapłacić parę pkt, ty za swoje ld 9 nie poniosłeś żadnych dodatkowych wydatków i nie musiałeś kompletnie nić robić ze swoją rozpiską.
Bazowa I set to 0, więc masz I0 i w zasadzie nie da się za bardzo tego zmienić. 2rak zmienia inicjatywę w chwili wypłacania ataków, więc wszystko co podpada pod grupę 1 będzie raczej chronologicznie wcześniej (np. ws10 I10 z lighta). Mnożenie przez 0 zawsze da 0. Jedyne co można zrobić to dodać określoną wartość inicjatywy, np. +1, +2 itd.
Do zasady slayerów ma się to nijak. Po prostu wypłacasz 1 atak, tak jak masz to napisane w AB do dwarfów.
Załóżmy, że obaj chcemy mieć Ld 10 w armii, bo wbrew temu co piszesz Ld 10 ma kolosalne znaczenie w grze i nigdy nie straci na znaczeniu. Ty na Dwarfach, ja na Brecie.
Twój generał ma LD 10, mój 9, wiec muszę:
1) wystawić unit, w którym będzie jeździł, który może mieć magiczny sztandar
2) zapłacić 35 pkt za dysyplinę
3) rezygnować z co najmniej 3 innych ofensywnych sztandarów, którymi wolałbym wspierać ataki generała
4) trzymać gienka cały czas w tym unicie
Ty sobie wstawiłeś swojego do dowolnego klocka.
Obaj wpadamy w oddział z fearem, obu nam Ld spada do 9. Rożnica między nami jest taka, że ja by to 9 ld mieć w tej sytuacji usiałem odpowiednio złożyć rozpę i jeszcze zapłacić parę pkt, ty za swoje ld 9 nie poniosłeś żadnych dodatkowych wydatków i nie musiałeś kompletnie nić robić ze swoją rozpiską.
To stwierdzenie jest zupełnie gołosłowne, bo akurat delikwenci z ld 10 mają też pozostałe statsy na bardzo wysokim poziomie.Bo dostając ld 10 na herosie, tracisz zapewne na innych statystykach, które delikwent z ld9 ma zapewne lepsze.
Dziwne to co piszesz mając na uwadze to jak wiele unitów straciło zasadę fear.Chodzi o to że z łatwo dostępnym fearem ld 10 straci na znaczeniu.
No przecież Ld 10 zadziałało. Ld spadło Ci do 9, a nie do np. do 8. Skoro fear obniża Ld o 1, to jak ma inaczej działać LD 10 w kontakcie z fearem?Skoro dyscyplina zadziała, znaczy że się spłaciła. Jeśli ld10 nie działa, znaczy że przepłaciłeś.
Co do GW, to mechanizm działa tak samo.A jak się ma mechanizm do Great Weapon i bonusa do I? ustawienie na 0 a potem dodajesz I ?
Jak się ma mechanizm do slayerowych deathblow? Ustawienie A na 1 a potem dodajesz za itemy/zdolności?
Bazowa I set to 0, więc masz I0 i w zasadzie nie da się za bardzo tego zmienić. 2rak zmienia inicjatywę w chwili wypłacania ataków, więc wszystko co podpada pod grupę 1 będzie raczej chronologicznie wcześniej (np. ws10 I10 z lighta). Mnożenie przez 0 zawsze da 0. Jedyne co można zrobić to dodać określoną wartość inicjatywy, np. +1, +2 itd.
Do zasady slayerów ma się to nijak. Po prostu wypłacasz 1 atak, tak jak masz to napisane w AB do dwarfów.
Przeciwnik atakuje pierwszy. Zdejmujesz zabitych. Sprawdzasz ilu może oddać i dorzucasz do tego dodatkowo po 1 ataku za każdego zabitego slayera. Tak jak masz napisane powyżej.Any model with this rule removed as a casualty in close combat may make single close combat
attack immediately using sameweapon choice used in Combat. All bonuses from weapon used and special rules apply to
this attack.
Znaczy stosuje się do ustalania wartości statystyk i tylko do tego. Dodatkowy atak z frenzy też chciałbyś przemnożyć przez każdą runę i zrobić sobie 5 ataków z 1?Znaczy do jednych statystyk zasadę kolejności się stosuje, a do innych nie?
Intencje są jasne, zapis też. Nie spodziewaj się więc tutaj jakichkolwiek zmian. Zasada specjalna mówi wprost, możesz wykonać 1 atak, a nie że dany model ma dodatkową rundę walki. To nie jest żadne ustalanie statystyki ilości ataków, więc mechanizm z RB nie ma tu nic do rzeczy.Co prawda zdaję sobie sprawę jakie były intencje co do deathblowa, i pewnie zostanie to inaczej zapisane.