9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lakson
Wałkarz
Posty: 62

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Lakson »

Wszystko jasne. Dzięki wielkie!
Obrazek

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Czy oddział może zaatakować inny oddział jeśli styka się tylko z bohaterem, który jest w challengu? W Swirling melee jest zapis, że można bić zawsze w oddział jeśli ataki byłyby możliwe do wykonania. Jako, że normalnie nie można bić w postać w challengu, to jak to interpretować?

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

szarża z boku Xami na oddział O z Bohaterem:

XXXX
XXXXBOOOOOO
XXXC
XXXX
XXXX

X -mój odział
C- champion mojego oddziału

B - bohater przeciwnika
O - reszta oddziału przecinika

C i B walczą czellenge, czy X iksy moga wykonać Swirling Melee po R&F którymi są O?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Tak.

Swirling meele mówi że modele r&f mogą napier... bić w modele r&f w jednostce która jest w styku. Mimo że np stykasz się tylko z bohaterami.

Blokuje to na przykład patologie typu lanca z trzema bohaterami z przodu czy coś.

@duinhir
źle to trochę interpretujesz/czytasz. Jest tylko zapis że musisz być btb z przeciwnikiem, albo być w pozycji w której wykonuje się suportingi. Nie ma zapisu o tym że możesz normalnie bić czy coś.
Obrazek

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Czy atrybut korna +1 do siły działa na stompy i impacty i dlaczego?
Daemon of Wrath
The Daemon gains +1 Strength during the first Round of Combat.

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

"Special Attacks (like Stomp or Breath Weapon)
are typically not made with the model’s weapon.
Special Attacks do not benefit from special rules
that modify normal Close Combat Attacks or normal
Shooting Attacks (including special rules that
modify Characteristics). However, Special Attacks
may benefit from other sources of rules (as long
as they are not special rules) or characteristics increases,
such as spells or Magic Items. For example,
a Great Weapon or Thunderous Charge does
not increase the Strength of Stomp attacks, but a
Potion of Strength or the spell “Awaken the Beast”
(which increases the Strength) does."

Edit:

IMO nie działa:)

To nie jest Special Rule wskazana na 99 stronie podręcznika, ale jest w ruleboku opisana jako Army Special Rule. Special Rules nie mogą wpływać na Special Attacks, chyba że masz wyraźnie napisane, że tak jest - przykład: Big Name - Spinesplitter od ogrów:

Spinesplitter ​(40 pts) - models on foot only
The bearer gains Devastating Charge and Thunderous
Charge. The strength bonus from Thunderous Charge
also affects Impact Hits and Stomps.

Jakby zasadę dot. Special Attacks rozebrać na czynniki pierwsze, to na Special Attacks nie wpływają modyfikacje wynikające ze Special Rules, które modyfikują (wyłącznie) normalne CC Ataki lub normalne ataki dystansowe. Za to na CC ataki wpływają other sources of rules, które jednocześnie nie mogą być Special Rules :) (to wtedy nie wpływają na zasadzie wyjątku od wyjątku:) )

To jest po prostu za bardzo namotane;)
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, o 19:59 przez Marek_W, łącznie zmieniany 1 raz.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Dokładnie, tak samo ja rozumiem te zapisy. Jeśli ktoś ma inne zdanie, niech da znać dlaczego

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

W sumie jak się nad tym problemem zastanowiłem, to na Impacty i Stompy na pewno nie może działać nic, co jest opisane jako Army Special Rule lub Special Rule w opisie danego unitu.

edit:

To powinno być napisane w ten sposób:

"Special Attacks (like Stomp or Breath Weapon) are typically not made with the model’s weapon. Special Attacks do not benefit from special rules or army special rules (unless otherwise explicitly stated). However, Special Attacks may benefit from other sources of rules or characteristics increases, such as spells or Magic Items. For example, a Great Weapon or Thunderous Charge does not increase the Strength of Stomp attacks, but a Potion of Strength or the spell “Awaken the Beast” (which increases the Strength) does."

Sens ten sam, ale wiadomo o co chodzi.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, o 20:22 przez Marek_W, łącznie zmieniany 1 raz.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Spoko, tak czy inaczej fajnie jakby jeszcze ktoś się wypowiedzial, bo jak widać nie jest to takie oczywiste :D

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Pronto.

Ataki specjalne (stompy, grindy, crush ataki itp) nie korzystają z żadnych zasad specjalnych chyba że jest to wyraźnie napisane w zasadzie lub danym ataku że może z tego korzystać.

Impacty/stompy nie korzystają z demon of wrath bo to zasada specjalne co daje +1S w pierwszej turze. Korzystałyby np z Potion of Str albo 0 z bista bo to podbija staty i tyle.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

np. kadimy mają specialny zapis że ich special close combat attack są płonące bo normalnie wg rulebooka stopmy i palenie by nie płoneły a tylko ich ataki

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Witam, może ktoś podesłać aktualny plik do AB z 9th age?
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... start=2380

Zawsze jest on w podpisie Debaliala :)

dziop
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191

Post autor: dziop »

Mam pytanie odnośnie Harbringera of Change na rydwanie. Czy on jest tam sam?
Kto strzela z siring firestorma on czy sam rydwan? Czy można strzelić zarówno z firebolta?
Czy jest to jakiś błąd, że pominięto załoganta? O co chodzi w tym modelu? :D

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nie ma żadnych obsługantów, jest tylko czariot i mounty więc harbringer obsługuje broń.

Strzelasz z jednej broni, albo firebolty albo klamka z rydwanu.
Obrazek

dziop
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191

Post autor: dziop »

dzięki

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

1. Jak to jest z szarżą przez Gnasher Wrecking Team? przeciwnik stawia go przed swoim oddziałem, w taki sposób że gdy nie maksymalizuje modeli w walce wręcz to omijam Gnashera, no ale chyba muszę maksymalizować modele? no ale też nie mogę się stykać z inna jednostką gdy szarżuje, nie mogę szarżować na dwie jednostki naraz?
2. Verminous Artillery Plague Catapult ma toxic ataki, siła tych ataków pochodzi z zasady specjalnej a nie z profilu katapulty, czy przy drugim strzale czyli przerzucie ta siła jest społowiana?
3. Czy też trzeba zdawać liderkę na marsz jeżeli w 8" jest spanikowana uciekająca jednostka wroga?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

1. Możesz szarżować przez niego (zabijając go i dostając hity) lub też trzymać 1" od niego - Twój wybór.
2.Tak, jest połowione. W tym przypadku będzie to S2.
3.Do march testu wymagana jest tylko wroga jednostka w 8". Uciekająca też się liczy.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

na pewno 1"? w combacie chyba mogę być 0.00000001" od innej niewalczącej jednostki?

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Jak musisz maksymalizować i nie masz jak tego zrobić bez wejścia w kontakt to depczesz.
Obrazek

Zablokowany