Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Post autor: panterq »

Ten sztandar na małych warriorach nie podoba mi się o tyle, że jeśli przeciwnik ich zbreakuje (co nie jest wbrew pozorom tak trudne) to tracisz jeszcze 25 punktów za sztandar.
Natomiast jeśli wrzucisz tam np. czempiona, to jest duża szansa na stopowanie wrogich kowbojów na np. dwie tury (w pierwszej challenge i steadfast, w drugiej szansa na steadfast).
Rune of Speed na czempionie nie ma znaczenia zbyt wielkiego, wszystko w zasadzie co ma regenkę ma inicjatywę 2 lub mniej, a na rzeczy z regenką AP od smitha nie ma znaczenia, więc i tak reszta bohaterów nie powinna stać w tym oddziale. Za te punkty wolałbym np. Rune of Stone na inżyniera.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Inzynier ma juz runę.
Opcja z czempionem ma sens.
Co do Speed, to w sumie wystarczy bić z tą samą I, wiec faktycznie chyba to zdejmę.

Dzięki za porady!
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Morok

Post autor: Morok »

Rozpiska na 1200 format PKS w sumie pierwsza jaką robię, co sądzicie o niej ?

1 Thane @ 146.0 Pts
General GW Gromril Armour
Runic Armour [30.0]
Master Rune of Gromril
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3

1 Thane @ 99.0 Pts
Dwarf Pistol Gromril Armour; Shield; Battle Standard

10 Longbeards @ 140.0 Pts
Heavy Armour; Standard; Musician

10 Thunderers @ 120.0 Pts
Dwarf Handgun; Heavy Armour

10 Thunderers @ 120.0 Pts
Dwarf Handgun; Heavy Armour

20 Hammerers @ 300.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Rune of Accuracy
Rune of Forging

1 Organ Gun @ 145.0 Pts
Misfire Chart
Rune of Accuracy

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

A ja mam pytanie, jak składacie cory na małe pkt? np. na 1200-1600?

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Biore horde okolo 40 warriorow z dwurakami (jak ma byc uniwersalnie, dobrze jest miec runesmitha w nich) albo mniejsza horde longow(30) z tarczami (jak sie sajduje na armie z malym tafem i sejwem).

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Zastanowiłbym się w tej rozpisce powyżej, czy nie wstawić kowala zamiast Tana. Hamki i tak już swój wygar mają i te trzy ataki Cię nie zbawią, a AP robi swoje, no i lepsza antymagia. Z drugiej strony tracisz LD 10. Drugą opcją jest też wstawienie dużego inżyniera do organek. Na takie punkty wykoszą aż miło. Ubrałbym też w coś longów (np. za punkty zaoszczędzone na wymianie tana na ME).Co najmniej jednych thudnów zmieniłbym też na kuszników. Tarcze/GW wedle uznania. Thundzi są fajni i mają świetne stare modele ale to niestety w tym booku chyba najsłabszy wybór z możliwych. Zabranie im +1 do hita moim zdaniem zwarzywiło ten oddział totalnie. Gdyby chociaż kosztowali mniej #-o
Kupię piratów slayerów i metalowe dwarfy z V edycji - thundererów, kuszników, clansmenów, longbeardów (ale jak macie jakieś inne to też dajcie znać).

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Ja równiez uważam, ze wybór BSB + tan jest słaby. Mam wrażenie, graniczące z pewnością, ze inzynier + BSB z Grungnim zadziałaliby tu o wiele lepiej.
Tan generał ma tę dużą zaletę, ze rozdaje Ld10, ale w jednym z oddziałów i tak byłoby Ld10 od BSB. Owszem, jest puszkowaty, ale czy możliwosc przytrzymania niektórych jednostek w pojedynkę jest warta tych punktów..?

Na takie punkty, składanie kadry zaczynam od BSB z Grungnim.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Raczej zgadzam się ze wszystkim, co zostało powyżej powiedziane. Pytanie z mojej strony: czy na te 1200pkt jest sens wrzucać GT? A jeśli już, to bez podbitej siły? Wielkich klocków do plackowania raczej przy tych punktach nie będzie zbyt wielu, S3 to ma gyro w zianiu (przy większej mobilności i "trafialności"). Dla samego "polowania" indirectem chyba nie warto.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Otóż warto.
Celnosc GT z Accuracy wynosi ponad 50%, słabiej niż armata w przypadku eliminacji pojedynczych celów, ale indirect jest bardzo istotnym czynnikiem psychologicznym, dodatkowo mamy elastycznosc związana z możliwoscią położenia placka na duzym klocku.

Kiedy wymieniłem armate na klopę w grach na małe punkty, zauwazyłem, ze nagle rywale zaczeli robić konkretne szpagaty, w odpowiedzi na jej obecnosc.
Koniec chowania się za impassami, klocki porozciągane w uber-kreski, które potem nie sa w stanie efektywnie poruszac sie po boisku, bardziej otwarta gra, która mi układała się bardzo pozytywnie.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

Co myslicie o tych trzech rozpiskach? Która wersja będzie najlepsza?

Wersja pierwsza

1 Runesmith @ 93.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking

1 Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni

1 Master Engineer @ 70.0 Pts
Gromril Armour

12 Quarrellers @ 178.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician

22 Longbeards @ 387.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician,Old Guard
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism

1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging

1 Organ Gun @ 150.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [30.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning

1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineering Runes [90.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
Rune of Penetrating

1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

10 Irondrakes @ 170.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; Standard; Musician

Wersja druga

1 Runesmith @ 128.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Fiery Ring of Thori [35.0]

1 Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni

1 Master Engineer @ 76.0 Pts
Dwarf Pistol; Gromril Armour

19 Longbeards @ 310.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician,Old Guard

11 Quarrellers @ 164.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician

1 Organ Gun @ 150.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [30.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning

1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging


19 Hammerers @ 310.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician,Keeper of the Gate

I wersja 3

1 Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni

1 Runesmith @ 113.0 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Weapon [20.0]
Rune of Fire
Rune of Striking

1 Master Engineer @ 70.0 Pts
Gromril Armour

10 Quarrellers @ 150.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician

26 Longbeards @ 408.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician, Old Guard

1 Grudge Thrower @ 135.0 Pts
Engineering Runes [55.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning
Rune of Forging

1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineering Runes [90.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging
Rune of Penetrating

1 Organ Gun @ 145.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [25.0]
Rune of Accuracy

1 Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

10 Irondrakes @ 170.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; Standard; Musician

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Mnie osobiście najbardziej podoba się pierwsza, bo jest mocno w moim stylu :wink: Ale generalnie wszystkie wydają się bardzo ciekawe. Najmniej podoba mi się druga. Z takich kosmetycznych rzeczy to wydaje mi się fajne znaleźć kilka punktów na r.of stone i GW dla inżyniera. Świetnie wtedy broni organek przed śmieciem. Poza tym w trzeciej postawiłbym jednak na jedno działo zamiast klopy.
Kupię piratów slayerów i metalowe dwarfy z V edycji - thundererów, kuszników, clansmenów, longbeardów (ale jak macie jakieś inne to też dajcie znać).

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

Testuje właśnie na małe pkt dwie klopy i narazie sie sprawdzają, strzelanie indirectem robi swoje często zmusza przeciwnika do wyjścia, albo powoduje że ustawia oddziały w kreski.

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Jak dla mnie opcja numer dwa po małych zmianach: wyrzuciłbym pierścionek, Inżyniera, GW z Longów. W zamian drugi kowal z dispellem lub kilku ludzików więcej w LB i/lub HM, lub fruwajka, lub dziesiątka ID. Ewentualnie +1 to Hit na Organkach.

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Rozpiska na najbliższy turniej we Wrocku, ograniczenia:
Lordowie mogą mieć maksymalnie 1szy poziom magii
Zakaz dublowania jednostek Specjalnych
Zakaz dublowania jednostek Rzadkich
Nie więcej niż dwie takie same jednostki
Nie więcej niż dwie Machiny Wojenne
Nie więcej niż dwie jednostki latające
Pojedyncze oddziały nie mogą mieć więcej niż 35 modeli albo kosztować więcej niż 400 punktów.



Runesmith (rune of stone, tarcza, spellbreaking 2) 113 pkt, generał
Runesmith (gw, spellbreaking 1) 91 pkt
Tan BSB (gw, Valaya) 161 pkt

33 Warriors(fcg, tarcze, gw) 393 pkt

Gyrocopter (vanguard) 100 pkt
Cannon (forging) 145 pkt
12 Miners (fcg) 150 pkt
11 Slayers (5 giant slayer, muzyk) 202 pkt

Organki (accuracy) 145 pkt

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Moim zdaniem przeinwestowałeś obronę antymagiczną - niszczarka, scroll i +4 do dispela to sporo nawet na 2400.
Turniej jest na ile? Na 1200?
Dodatkowy problem to miękkość bohaterów, i to że nie masz ich gdzie schować. W tym momencie trzy demigryfy szarżują na bezczelnego w twój oddział, zabijają bohaterów bez większych problemów, i zgarniają jakieś 400 punktów. Nawet jeśli zginą, to przeciwnik traci raptem 200 punktów a ty nie masz antymagii i BSBka.
Zamiast slayerów może wystaw mały oddział hammerersów (tak z 15 z muzykiem na przykład). Możesz wtedy rodzielić bohaterów, masz oddział który wbrew pozorom ma niezły wygar i stubborna, a w dodatku szachuje kowbojów (dzięki zasadzie pozwalającej im przyjmować challenge w imieniu generała).
Proponuje w skrócie:
Zamień Valaye na Grungniego, Slayerów na Hammerersów, i nie wiem czy nie skusiłbym się na wymianę żyrokoptera na żyrobomber.
Dlaczego tak? Opcja żyrka z vanguardem to 100 punktów. Za 25 punktów więcej dostajesz model, który dysponuje 4 strzałami na turę, co pozwala już na przykład nękać fasty przeciwnika, i mini katapultą - jest spora szansa że będziesz np. w stanie mocno poranić rydwany przeciwnika, lub zabić jakiś model monstrous infrantry/cavalery (przy dobrych rzutach rzecz jasna).
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Morok

Post autor: Morok »

co sądzicie Poznań 1200 ptk

1 Thane @ 120.0 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [30.0]
Master Rune of Gromril

1 Thane @ 101.0 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [20.0]
Rune of Iron
Runic Weapon [10.0]
Rune of Fire

1 Master Engineer @ 70.0 Pts
Gromril Armour

10 Longbeards @ 120.0 Pts
Heavy Armour

10 Thunderers @ 120.0 Pts
Dwarf Handgun; Heavy Armour

10 Thunderers @ 120.0 Pts
Dwarf Handgun; Heavy Armour

19 Hammerers @ 276.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard

1 Grudge Thrower @ 120.0 Pts
Engineering Runes [40.0]
Rune of Penetrating

1 Organ Gun @ 150.0 Pts
Misfire Chart
Engineering Runes [30.0]
Rune of Accuracy
Rune of Burning

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Thundów zamień na kusze, zasięg ważniejszy od AP.
BSB daj warda na strzelanie w 6 " , bo cie wystrzelają i MM pocisną.
Klopę na canona wymień. Tana wywal, generałem zrób Inżyniera.
Wywal longów, dokup strzelcom tarcze a za wolne punkty (jak nie ma limitów) dokup żyrka. Ewentualnie dopakuj hamków.

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Czyli generalnie zmień wsztsko i bedzie doskonale :D

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Grichalk pisze:Thundów zamień na kusze, zasięg ważniejszy od AP.
Też tak kiedyś myślałem - ale gdy na kilku ostatnich turniejach co druga armia przeciwnika to było Imperium gdzie save na 1+ ma 90% oddziałów i robiło się smutno to zacząłem doceniać thundów.

Oczywiście teraz wszyscy "zawszechcieligraćWE" więc pewnie co druga armia to będzie WE i zasięg do długouchych będzie ważniejszy...

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

juz w poprzedniej edycji ludzie bardziej zachwalali kusznikow z dwurakami niz thundow.
teraz moze i sa tansi aczkolwiek stracili swietnego bonusa jaki mieli, +1 do hita. gdyby cena byla jak w nowym AB i mieli stare zasady to caly czas bym na nich gral. jednak obecnie wydaje mi sie, ze jest pare lepszych jednostek od thundow ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

ODPOWIEDZ