Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Nie, no oczywiście rozumiem Cię i z tym się nie spieram. Zakłada się, że wszystkie max 3 runy są na jednym przedmiocie.
Chodzi mi tylko o to, że czesto się robi tak, że runiarz ma dispel/zjadaczke oraz fiery ring of thori.
Pierścionek to heirloom na który nie mozna nakładać run, czyli nie możesz mieć na nim dispela, ergo masz dwa magiczne talizmany.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

@In_the_sea_of_blood

Nie jestem na bieżąco więc mogę się mylić, ale Fiery Ring of Thori nie jest talizmanem jest Enchanted Item czyli zupełnie inną kategorią magicznych przedmiotów.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Romendakil pisze:@In_the_sea_of_blood

Nie jestem na bieżąco więc mogę się mylić, ale Fiery Ring of Thori nie jest talizmanem jest Enchanted Item czyli zupełnie inną kategorią magicznych przedmiotów.
Dokładnie, krasnoludy nie mają kategorii "runic enchanted items" jakkolwiek to brzmi, czyli można wziąć Fiery Ring of Thori lub Silver Horn of Vengeance jako ekstra przedmiot nie zajmujący żadnych miejsc.
Obrazek

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

:oops:
Aż mi głupio, ze to przeoczyłem.
Bardziej się zająłem samym przedmiotem niż jego rodzajem.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Doczytałem trochę odnośnie szarży o którą pytałem - jest cos takiego jak klipping. czyli szarżujący deklarują szarże na obie jednostki jednocześnie.
Pytanie natomiast jak będzie wyglądało końcowe ustawienie. Czy to będzie coś takiego?
Obrazek

W takim układzie drugi, większy unit wylądowałby na flance szarżującego

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

szarza na dwa unity jest mozliwa tylko i wylacznie gdy nie da sie inaczej.
w tym momencie masz mozliwosc zaszarzowania jednego unita.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

A jak?
Szarżujący domyka a nie obrońca (chyba że atakujący nie może). Skoro szarżujący żeby domknąć musi zahaczyć o drugi wrogi unit, dopiero wtedy kończy domykanie redirector, a szarżujący podlega zasadzie "klipping" Str 18 "charging more than one unit"

Jeśli dobrze rozumiem nie można wheela do tyłu przy szarży robić, a przy takim ustawieniu nie da sięnie zahaczyć o drugi unit. Chyba że można do tyłu wtedy nie ma pytania.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Anadim pisze:A jak?
Szarżujący domyka a nie obrońca (chyba że atakujący nie może).
Domykasz małym unitem aby wykluczyć szarżę na dwie jednostki jednocześnie (czyt. jest to sytuacja, gdy atakujący nie może domknąć szarży).

Poza tym hipotetycznie ustawienie się drugiego unitu na flance też wydaje mi się nielegalne, bo strefy sprawdzasz przed poruszeniem jednostek, a w momencie szarży oba duże unity są w całości w swoich przednich strefach.
Obrazek

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Anadim pisze:A jak?
Szarżujący domyka a nie obrońca (chyba że atakujący nie może).
Sam sobie odpowiedziałeś.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Dotknięcie naroznikiem jednostki, która nie jest celem szarzy nie nosi znamion wejscią z nią w zwarcie, a jest jedynie wyjątkiem od uniwersalnej reguły '1 ich apart'.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

ale skoro domknięcie przez szarżującego jest niemożliwe z bardzo konkretnej - przyczyny dość jednoznacznie wymienionej w podręczniku?
Jeśli to nie jest powód żeby zastosować zasadę odnośnie konieczności deklaracji szarży na obie jednostki, to w jakich sytuacjach takie rozwiązanie ma zastosowanie.

Skoro jest to opisane oddzielnie to przez przeszkadzający oddział przez który domykać musi jednostka zaszarżowana rozumiem przeszkadzający oddział sojuszniczy szarżującego (oddział sojuszniczy obrońcy blokujący możliwość domknięcia opisany jest na str 18. Trochę głupio by było żeby przez odpowiednie ustawienie własnych jednostek zachodziła konieczność dopasowania się obrońcy do przeciwnika.

A jak jest z wheelem? może być tylko do przodu? Czy to "stright forward dodtyczy tylko ruchu po prostej a nie dotyczy wheela

No i jak Okoń zauważył - jak powinien się ustawić drugi oddział. Na flance czy od czoła? Jeśli od czoła, to aranżowanie takiej sytuacji i tak nie ma sensu.


Szarża na dwa unity jest możliwa gdy nie da się inaczej. Domykanie przez obrońcę jest możliwe gdy nie da się inaczej. Co jest tu bardziej "gdy nie da się inaczej"?
Wątpliwości w tym względzie chyba na korzyść obrońcy ? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, o 19:35 przez Anadim, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

wlasciwie to dotkniecie, wrogiej jednostki, nawet rogiem to szarza.
a nie mozna szarzowac na oddzial na ktorego takiej deklaracji sie nie zrobilo.
jesli doszlo by do takiej sytuacji, ze dotykasz po drodze inny oddzial to szarza jest nieudana i trzeba ja spalic.

jednak w opisanej przez Anadim takiej sytuacji nie ma.
szarzujacy unit po zetknieciu sie kwadratem konczy swoj ruch a maly kwadrat domyka szarze. oczywiscie nadal masz prawo do 90 stopniowego wheela ale takiego ktory nie dotknie innej wrogiej jednostki.

jesli mam byc szczery to, pare razy zastanawialem sie nad szarza na dwa unity. udalo mi sie niby wymyslic jeden przyklad, ktory i tak do konca nie jest pewny ;)
wiec mam wrazenie, ze jest to zagadnienie czysto hipotetyczne.

--- edit ---
odnosnie ostatniego zdania.
gdybys zaszarzowal wrogi klocek, to jesli uda ci sie zetknac z nim rogiem, nie dotykajac kwadrata na gorze to przeciwnik i tak by domykal drzwi na front, nie na flanke.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Obrazek

Jak dla mnie idealnie odpowiada to rozrysowanej sytuacji, chyba że można robić wheel do tyłu (płacąc za ruch X2)


edit:
Z tym że skoro i tak musiałbym się ustawić klockiem od czoła, to taka kombinacja nie ma sensu.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

ale skoro domknięcie przez szarżującego jest niemożliwe z bardzo konkretnej - przyczyny dość jednoznacznie wymienionej w podręczniku?
Jeśli to nie jest powód żeby zastosować zasadę odnośnie konieczności deklaracji szarży na obie jednostki, to w jakich sytuacjach takie rozwiązanie ma zastosowanie.
Przykład, który rozrysowałes ma sie nijak do skanu z zasad, który wrzucasz w swoim ostatnim poście.
W Twoim przykładzie jest mozliwe wykonanie szarzy i wejscie obu jednostek w kontakt, bez koniecznosci wchodzenia w kontakt z trzecia jednostką.
Szarzujący wchodzi w kontakt, nastepnie domyka tyle, na ile pozwala mu trzecia jednostka, po czym brakujący kąt domyka szarżowana jednostka.
Skoro jest to opisane oddzielnie to przez przeszkadzający oddział przez który domykać musi jednostka zaszarżowana rozumiem przeszkadzający oddział sojuszniczy szarżującego (oddział sojuszniczy obrońcy blokujący możliwość domknięcia opisany jest na str 18. Trochę głupio by było żeby przez odpowiednie ustawienie własnych jednostek zachodziła konieczność dopasowania się obrońcy do przeciwnika.
Twoje osobiste odczucia nie zmieniają tego, co stanowią zasady.
Jest wiele aspektów w tej grze, które moznaby skwitować "troche głupio", ale jakie to ma znaczenie..?
No i jak Okoń zauważył - jak powinien się ustawić drugi oddział. Na flance czy od czoła? Jeśli od czoła, to aranżowanie takiej sytuacji i tak nie ma sensu.
W ogóle. Podczas tej szarzy odxział ten pozostaje bez ruchu, dopiero w swojej turze gracz zdecyduje, co ten oddział zrobi.
Szarża na dwa unity jest możliwa gdy nie da się inaczej. Domykanie przez obrońcę jest możliwe gdy nie da się inaczej. Co jest tu bardziej "gdy nie da się inaczej"?
Przykład szarzy na 2 jednostki:

Toczy się combat, w którym po jednej stronie walczą 2 jednostki o identycznej długości, gracz chce zrobić typową "kanapkę" i wbić sie na te 2 jednostki od tyłu, ale szerokosc jednostki szarzujacej jest taka, ze nie da się zaszarzowac tylko na jedną z tych jednostek, bez wchodzenia w kontakt z drugą ('close the door' moze wykonac tylko szarzujący, bo obie szarzowane jednostki sa juz w zwarciu)
Wątpliwości w tym względzie chyba na korzyść obrońcy ?
Zadziwia mnie Twoja kreatywnosć w interpretacji zasad.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wiec mam wrazenie, ze jest to zagadnienie czysto hipotetyczne.
troche tak jest, pomijajac szarżę do toczącej się walki jak opisal szczepan wyżej
idealnie rowno ustawione 2 oddzialy przeciwnika oraz np 2 impassy / domki / inne oddzialy (orły?) nie pozwalające na wheel

chcac szarzowac musisz isc po prostej i dotknąć się do 2 oddzialow naraz, bo stoją rowno a ty nie mozesz wheelować

ale wymaga to trochę zachodu i perfidnego ustawienia obrońcy :)

@Anadim
zasady nie mają na celu faworyzowania obrońcy czy atakującego, są po prostu zasadami gry szkoda sobie dopowiadać różne teorie :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

ok, roll D6 :lol2:

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Z RoForging robi się reroll na obu kostkach czy tylko jednej, jakby wypadły 2x misfire?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Anadim pisze:Z RoForging robi się reroll na obu kostkach czy tylko jednej, jakby wypadły 2x misfire?
Obu.
Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

RoAccuracy stackuje się z dodatkiem BS od Engineera?

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Tak

ODPOWIEDZ