Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 27 maja 2017, o 14:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 07:31 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2008, o 13:17
Posty: 492
Może zdecydują się na gruntowną przebudowę magii, co z punktu widzenia lizaków i Coatla może mieć daleko idące skutki:)
Na BP w wątku dyskusja ogólna widziałem szereg koncepcji, niektóre naprawdę interesujące.
Z drugiej strony jednym z zarzutów przeciw GW było wywracanie wszystkiego do góry nogami;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 08:06 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 20:00
Posty: 242
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Wystarczy zmienić sposób generowania kości, wpływ ilości magów na tę właśnie ilość i będzie git.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 11:13 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 18:23
Posty: 2070
Lokalizacja: Oleśnica
Jak dla mnie skinki z łukami są za drogie na ich możliwości. To trochę smutne, że przy zakupie bowów tracą shieldy, bo o ile w pełni zrozumiałe jest, że dopłacamy za skorzystanie z ich bardzo przeciętnych umiejętności strzeleckich (nie oszukujmy się, że strzelają dobrze..), to przy okazji niestety ale osłabiamy też ich defensywę tracąc parry i 1 punkt armour save'a, ostatecznie otrzymując wtedy wcale nie takie bardzo tanie modele jak na AS6+, T2 i WS2 bez parry (chyba nie ma niczego łatwiejszego do zabicia :P). Moim zdaniem albo powinny strzelać nieco lepiej aby to się kalkulowało przy droższych i jeszcze łatwiejszych do zmiecenia byle czym jednostkach, albo powinny przy dokupieniu łuków zachowywać tarcze, albo robić free swapa shielda za bowa.

Btw, żaden gracz z prezentowanych 11 rozpisek SA nie wziął ani jednego oddziału skinków z łukami. Dobra jednostka podstawowa raczej nie powinna mieć żadnego problemu z pojawieniem się chociażby w szczątkowej ilości, czyż nie? :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 16:19 
Falubaz

Dołączył(a): 17 lip 2010, o 11:34
Posty: 1153
Lokalizacja: Warszawa
A cos takiego jak inna meta jest Ci bliskie? ;) wszyscy graja Saurusami, ja gralem na 4*10 i osobiscie stwierdzilem ze to do dupy ulozenie, przynajmniej dla mnie. Niewiele tansze, nic nie robia, gina od wszystkiego co w nie wpada.
Dla mnie skinki sa lepsze bo dzialaja w fazach w ktorych nic nie robia saurusi - sa mobilniejsze, maja jakiekolwiek pestkowe strzelanie. I jest ich wiecej wiec przeciwnik czesto je olewa (trzeba jednak te 20 woundow wbic, fakt to nie jest trudne specjalnie, ale majac do wyboru cala reszte mojej rozpy, przeciwnik te skinki po prostu olewa :) )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 18:13 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 18:23
Posty: 2070
Lokalizacja: Oleśnica
Fajnie, że działają Ci skinki z łukami. Większość uważa jednak, że są nieatrakcyjnym wyborem. Nie chodzi tylko o międzynarodowych playerów - u nas jak widzisz też trochę osób sądzi, że bow-skinks są overpriced/czegoś im brakuje. Nie chce mi się zbytnio rozpisywać szczegółowych porównań do innych corowych łuczników, ale generalnie gadziny z łukami wypadają słabo na tle innych.

Lepsza mobilność skinków z łukami nad saurusami nie do końca jest prawdą. Naturalnie mają o całe 1 movementa więcej od jaguar warriors lub 2 od zwyklaków, lecz zazwyczaj to saurusy będą poruszać się dalej, bo bow-skinkami często będziesz chciał strzelać, czyli albo stoisz w miejscu aby jako-tako trafiać, albo idziesz 6" na turę w porównaniu do 8 lub 10 cali saurianów. Poza tym dochodzi do tego jeszcze fakt, że saurusami nie jesteś ograniczony w swoich poczynaniach zasięgiem generała, bo w przeciwieństwie do skinków nie wymagają oni niańczenia za pomocą inspiring presence. :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 18:48 
Falubaz

Dołączył(a): 17 lip 2010, o 11:34
Posty: 1153
Lokalizacja: Warszawa
Ld 5 na trzech kosciach to 52% szans na zdanie - czyli ciut lepiej niz jakby mialy 7.
Ten cal czy dwa cale roznicy przy marszu, to w przypadku reforma w ostatniej turze zeby zajac objective juz roznica znaczaca - skinki maja 18 cali do 12 saursow czy 15 gosci z jaguarem.
To strzelanie to jest tylko i wylacznie bonus, halo. To nie jest tak ze Lizaki w ogole maja jakiekolwiek OP strzelanie w obecnej chwili - w szczegolnosci po znerfieniu salek. I jasne nasze biedne skinki nie wypadaja lepiej niz inni lucznicy - np. HE, tylko ze jakos praktycznie nie widzialem sytuacji w ktorej oddzial 30 lepszych lucznikow woli strzelac do moich bieda skinkow - z racji innych celow w armii, ktore napieraja. Z kolei moje biedne skinki juz z checia beda walily w taki oddzial - bo moga, jak nie ma nic ciekawszego w zasiegu. Takze te skinki bezpiecznie stoja strzelaja, podejda jak musza, a pozniej reformy i objective zdobyty. Ot cala filozofia. I pewnie ze chcialbym zeby byly tansze, zeby mialy i luki i tarcze, zeby noe bylo ograniczenia do 40 strzalow (w ogole co to jest za ograniczenie, wtf?!). Tylko ze o ile kiedys lizaki mialy 4 chmurki w corach wiec miales w dupie odginaczki przeciwnika, o tyle teraz jest duzo monsterow i jednak wolisz przeznaczyc strzelanie hunterow czy kameleonow na potwory niz śmiecie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 19:06 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 18:23
Posty: 2070
Lokalizacja: Oleśnica
Ld 5 z coldblooded to mniejsza szansa na zdanie liderki niż zwykła 7 (ld 7 daje około 58%).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 19:43 
Falubaz

Dołączył(a): 17 lip 2010, o 11:34
Posty: 1153
Lokalizacja: Warszawa
Fakt moj blad. Still jest ok, w szczegolnosci wystarczy przerzut/tani skink capitan ktory daje 6, jest idealna odginaczka, czy 18 calowy bsb/ ip. W momencie w ktorym nie potrzebujesz testowac swift reformow, morale 5 w przypadku skinkow nie stanowi az takiego problemu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 20:35 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2008, o 13:17
Posty: 492
No ale trzeba mieć na Skink Captainow punkty, miejsce i w zasadzie koncepcję rozpiski;) punkty szybko się kończą:)
Przechodzisz zatem od samych skinkow, jako jednostki Core -o czym dotychczas rozmawialismy- do zestawu z capitanami, którzy w jakimś stopniu przywracają im rację bytu, wymuszając jednocześnie szereg zmian w konstrukcji rozpiski.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 20:45 
Falubaz

Dołączył(a): 17 lip 2010, o 11:34
Posty: 1153
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak ty skladasz rozpe, ja nie mam w swojej rozpie ani 18 calowych bsb/generala, ani skink capitanow. Nie uwazam tez zeby moja koncepcja/opinia na temat skinkow z lukami musiala byc powielana przez kogokolwiek. To caly czas moja opinia, ja swoje optimum po wielu testach znalazlem :) czas szlifowac skilla juz tylko :p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 13:59 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2016, o 06:02
Posty: 243
Lokalizacja: Krakow/katowice
Ja to bym saurusom podniósł inicjatywe do 3 lub 4, przecież to gadziny urodzone do obrony lustrii i rwą się do walki :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 15:26 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2008, o 13:17
Posty: 492
Dreef rozgryzles mnie ;) powodzenia w szlifowaniu:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 09:54 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2016, o 06:02
Posty: 243
Lokalizacja: Krakow/katowice
Dancaarkiiel napisał(a):
Wystarczy zmienić sposób generowania kości, wpływ ilości magów na tę właśnie ilość i będzie git.


Teraz czekam na przemyślenia Dancaarkiiela na temat lordów na raptorze i głupoty :D Oraz padaniu szybkim :lol2:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 10:03 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 20:00
Posty: 242
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Weź nic mi nie mów nawet na ten temat, chcę zapomnieć. :P
Przemyślenia niestety nie nadają się na forum publiczne, za dużo niemiłej treści. :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 10:24 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2016, o 06:02
Posty: 243
Lokalizacja: Krakow/katowice
Dancaarkiiel napisał(a):
Weź nic mi nie mów nawet na ten temat, chcę zapomnieć. :P
Przemyślenia niestety nie nadają się na forum publiczne, za dużo niemiłej treści. :evil:


A myślałem że tylko ja mam pecha do kości :lol2: Ale fajnie było poznać i pogadać :) A zobaczyć te wydanie slanna jako Crazy Froga, bezcenne :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 16:06 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 20:00
Posty: 242
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Ciebie także miło było poznać, czekam na następne spotkanie. :)

Dzisiaj zagrałem czymś takim na klimaciarskich ograch (bez helfista x), stonehorna, tuskotroników i dział):
Frog - Gienio/BSB, Wellspring, +czar, Pierścionek, Essence (Alch/Fire)
Warlord - Raptor, GW, Destiny, Dragonborn gem, Divine Icon, Fleshrender
Maszynka
31 Warriorów - Spear, Flamingi, FCG
10 Warriorów
8 Kajmanów
2x2 Razory
2x10 Vanguardów

Co ciekawe, tutaj warlord też nie zdał głupoty w kluczowym momencie. :)

Nie wiem czy to tylko ja, ale kajmany, tg i raptory wydają się jednostkami które w ogóle nie nadają się do walki - nie są jakoś mega wyporne plus wszystko ma tylko 2 inicjatywy, jakieś 85% modeli wali przed nimi? Czego używacie na scoringi? Jakaś kombinacja saurusów w core, małe oddziały kajmanów?

Zastanawiałem się też nad złożeniem na dwa lory (takie jak wyżej). Na turnieju trafiłem na dwie armie, HElfy i Szczury, gdzie alchemia była niemalże bezużyteczna. W tym złożeniu mam 5 czarów, bonusa bgc do casta i ring. Dopłacam za ten luksus 70 pt (w porównaniu do książki, czaru i ringa). Warto?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 18:42 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2016, o 06:02
Posty: 243
Lokalizacja: Krakow/katowice
Ogólnie uważam że raptory są fajne ale za drogie, tutaj cena do jakości przegrywa, dodatkowo raptory na których jedzie lord lub bsb powinny nie zdawać głupoty, jeśli są pojedyńczym modelem dopiero gdy trafiają do grupy raptorów.

TG inicjatywa zdecydowanie 3, nie oszukujmy się to jest straż świątynna , zależy im bardziej niż saurusom.

Kajmanami nie grałem, ale powinny otrzymać warda 5+, nawet głupsze trole mają regenke na 4+ , oraz wzbudzać strach jako duże jaszczury. Trole przeciwko kajmanom i nasze kajmany nie zdają liderki na strach i ws1.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 10:33 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2008, o 13:17
Posty: 492
No ale nie zapominaj, że trolle cierpią na głupotę, a zatem jak zauważyliście w przypadku raptorow, w kluczowym momencie mogą zawieźć;)
Co nie zmienia oczywiście faktu, że w pozostałych aspektach Kajmany wypadają przy nich blado:/ "Strach" jak najbardziej i podniesienie inicjatywy do 4(5) - w końcu obrazowo argumentując taki kajman czy inny gad nawet jak wydaje się nieruchliwy w momencie ataku reaguje z niesamowitym refleksem i szybkością, a także siłą. Więc ta niska inicjatywa to nieporozumienie, tym bardziej że w standardzie halabarda. Niech dadzą gw wbudowane, podniosą inicjatywę do 4-5, z opcją zamiany gw na halabarde za jakaś dopłata w pkt. Ewentualnie uzależnić te kwestie od totemu jak u saurusow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 16:37 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 06:26
Posty: 343
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Litości z tą inicjatywą 5 u kajmanów. :roll:

Elfy które są nadludzko szybkie i zwinne i duże jaszczurki które mimo swojej masy są tak samo szybkie. Nice.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 9 ed. Lizardmen
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 16:43 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2008, o 13:17
Posty: 492
No dobra 5 to przesada;p ale 4 jak Skinki mogłoby być:) Jedno nie wyklucza drugiego, już nie mówiąc ze to Fantasy - czekam na spasle elfy;D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.202s | 15 Queries | GZIP : Off ]