Ogry w 9 edycji

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Re: Ogry w 9 edycji

Post autor: Odoamar »

Dodali drugi spoiler dotyczący głównie Łowcy

1. Opcja Vanguarda, więc łatwiej będzie go wystawić w Yeti.
2. Rozdaje LD dla kotów, więc fajnie może supportowac flanki bez wchodzenia do oddziału
3. Wzmocnienie pieszej opcji ( light troops tylko pieszo, możliwość większego save z buta )
4. Najlepsza zmiana to 50pt więcej dla generała Wildheart więc można wsadzić mu 5++ oraz więcej gadżetów
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

No to hunter bez tuskera będzie sensownym wyborem, jeszcze jak ktoś używa yeti, które jak wygląda na zasadach podwójnej broni znów zyskają, przy zachowaniu aury -1 Agility (tak sie to hyba teraz będzie nazywać), oraz kotkow = świetny zestaw do ogarniania, flank, śmieci i odginania.
A Hunter na tuskerze to chyba jako generał z Wildheartem.

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Podali jeszcze nowy sztandar dla ogrów.
The Hunting Pennant is an Enhancement for a Banner that will grant the unit Swiftstride.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Odoamar a Ty jesteś playtesterem Ogrow 2.0 w ramach 9th? Można liczyć na uwagi i wnioski z testow, o ile możesz dzielić się takimi informacjami;)

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Nie ma playtesterow podzielonych na Frakcję.

Jak będę miał dostęp do podręcznika to na pewno coś napisze tutaj, w końcu to moja ulubiona armia :)

Aktualnie tylko połowa podręczników jest gotowa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Skoro połowa, to czy Ogrzy już jest? =P~

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nie.
Obrazek

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

In the name of the Fist!
This issue will be centred around the Iron Fist and the Hellfist. These two items are the most discussed things in the Ogre 1.3 book (just see the Ogres are OP thread if you don't believe me!). And of course the TT had a look at these, and the power-level they represented. I will try to explain how we worked with these two items and why we reached the designs that we did. To close I will by popular request present the new Giant! So happy reading.

Iron Fist
As you probably have read in the latest BTS issue, Paired Weapons are changing. If you have not read it, go do so, link is in my signature!

In the TT we wanted to really distinguish Iron Fists from Paired Weapons. The fact that Iron Fists has almost been mandatory, and that Paired Weapons has had no clear role in the army was something all of the TT wished to amend. Our initial brainstorm about the roles of the weapons, along with the common changes to Paired Weapons, made it clear that we wanted Paired Weapons to represent an offensive option, and the Iron Fists as the defensive option.

We discussed a lot of possible options, and how to approach the issue. One thing we kept coming back to was that the defensive weapon of choice in T9A is the shield. It's what most armies use. So we could either base the Iron Fist on the base design of the shield. Or completely rework the item into something new. It became clear rather fast, that aa rework would create a lot of complexity, that would either result in clunky rules or expensive prices, both something we would like to avoid for a weapon used across an entire army.
So with that rationale we decided to work off the shield design, but give it an Ogre upside. And what it is that Ogres do? Well we smash face! So while it may not be a revolutionary design, what we ended up with is that Iron Fists now grants +1AS, Parry (on foot only), and +1A. It's simple, it works, and as important, it's very different from Paired Weapons. So hopefully in 2.0 choosing your weapon option for your Tribesmen, Mercenary Veterans and Tuskers will now be a relevant choice, and be something you will have to consider when selecting your playstyle and battleplan.
Additionally Khans now have the option to chose between PW and IF as well.

Hellfist
I hope it comes as a surprise to no-one that the Hellfist as you know it is gone. The intent with the Hellfist was to create an option for a different playstyle, and while the intent was good, in the end the final product did not deliver (or it delivered to much depending on how you view it).

The intent to let the Big Name enable a different playstyle still lives! So does the intent to enable Ogre players to have a tie to the Dark Gods. While the background for how Ogres and the Dark Gods mix may not be fully developed, we know it's something our player base wants. Now something that grants Ogres access to "marks" is sadly not within the scope of possibility right now*, but we do want to create a tie.

First of all the Big Name will receive a name change. The current WIP name is "Cult Leader". We envisioned this Ogre to be a community leader in a small tribe/cult that worships the Dark Gods. And through this cult he is seen as a great leader, and maybe even worshipped a bit himself! So with no further ado:

Hide Spoiler
Cult Leader - General or Battle Standard Bearer only.
The bearer has the range of Commanding Presence or Rally Around the Flag increased by an additional 6”.


*I know you will ask "does that mean there is plans for Ogres and Dark Gods in the future?" - And I honestly do not know. Currently we are buried in 2.0, so at least until 2.0 goes stable, that will be the best answer you will get. So my advice is when WDG 2.0 hits, go to Homebrew and create some fantastic rules that allows Ogres to use marks.

Giant
AS you may already have glanced from some of the other army teasers, the Giant has received a design overhaul. Gone is the random attacks. Instead a Giant will have a profile like any other monster.

Boring you may say. But it does allow for Giants to have closer ties to the army that they are in. Common for all Giants are the new rule called "Rage". Rage means that for each wound the Giant takes, he will gain an extra attack! And with 7 wounds and 5 attacks as the base, you can see it can easily be a LOT of attacks! So don't enrage the Giant, it will only be bad for you.

In addition to having Rage, the Giant will have a rule that ties it in with the army, along with 2 weapon choices.

For the Ogre Giant special rule, the obvious choice was having the Giant deal Impact Hits. It was indeed the first suggestion. In the TT we worked over many other possible variants, including a shouting Giant. But in the end, sometimes you just have to go with your gut (pun intented)! So the Ogre Giant will indeed be a Son of the Avalanche, and gain D3 impact hits.

So what about his weapons? In addition to having access to an Ogre Club (+1S +1AP), the Ogre giant will have access to an Iron Fist and a Great Weapon. So he indeed will be a Big member of the Ogre family!
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Iron fist spoko do przyjęcia się wydaje, teraz faktycznie dwie bronie stają się ciekawą alternatywą - konkurencyjna opcją. Na Tribsmenach dwie bronie z uwagi na niwelowanie parry to ciekawa opcja, na Tuskerach chyba nadal iron fist dla wzmocnienia pancerza.

Cult Leader spoko, aczkolwiek się nie wysilili i rozwiazanie będzie tożsame z innymi nacjami np. Korona u Goblinow (przynajmniej była). Zobaczymy co będzie finalnie. Marki już były I w sumie stanowiły ciekawe urozmaicenie.

Gigant to chyba ofiara unifikacji, przy czym ten Ogrzy też bez polotu.

Problem z oceną wiąże się z faktem, że nadal nie wiemy jak to będzie wyceniane:/ i jak zmiana zasad generalnych oraz pozostałych jednostek, które będą korzystać np. z tych przedmiotów.

A Wy jak to oceniacie.

A w magii przewidują daleko idące zmiany?

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Same zmiany dla IF może nie są aż tak duże, jednak IMHO wpływ na poszczególne złożenia mają znaczny. Przykład: brak parry na tuskerach (na kawalerii, jak i dla huntera), co znacznie obniża atrakcyjność IF w takiej sytuacji. Dla trybsonów to też jest pogorszenie, bo nie były jakoś super wyporne (w kontekście punkty za ranę), a przez zmianę w parry będą mogli być łatwiej zjedzeni.

Jak dla mnie w/w zmiana jeszcze bardziej wymusza ofensywny styl gry z ostrym naporem od pierwszej rundy. Może nadchodzi czas dwuraków? Pewnie ogry powinny takie być, napór, wielkie żelastwa w łapach i kosimy, ale na początku 9tki chyba było więcej znacznie więcej możliwości złożenia tej armii. Tak, wiem, niektóre były mocno przegięte :) Co do marków, to szkoda że były i nie wrócą bo dawało to naprawdę ciekawe urozmaicenie stylu gry.

Z ostateczną oceną jakiejkolwiek zmiany i tak trzeba poczekać, to ocena całości rozwiązań dla ogrów i tak będzie rezultatem odniesienia do nowych zasad i do rozwiązań (siły/słabości) innych armii.

To chyba będzie rzeczywiście całkiem nowa gra :)
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Huss pisze:... na Tuskerach chyba nadal iron fist dla wzmocnienia pancerza.
Ironfist na tuskerach nie podbija sejva. Jest taki sam jak z dwurakami. Chyba że masz na myśli parry
Huss pisze:Gigant to chyba ofiara unifikacji, przy czym ten Ogrzy też bez polotu.
Akurat giganty fajnie rozwiązują. Kilka armii ma giganty lecz każdy posiada unikalne zasady/eq odpowiednie dla armii w której się znajduje. Dla mnie bomba.
Marek_W pisze: a przez zmianę w parry będą mogli być łatwiej zjedzeni.
Zmiana parry będzie na plus, tzn będzie jeszcze bardziej mocniejsza więc nie będą łatwiej zjadani...
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ciara napisałem to w kontekście następującym: dotychczas mieli dwuraki i ha albo la i if więc faktycznie efektywny współczynnik/modyfikator pancerza był taki sam. Różnice robiło parry. Teraz skoro pocieli if o parry dla tuskerow pomyślałem że poprostu zostanie w standardzie ha z opcja dokupienia iron fista a nie zamiany na la i if. I tak tracą parry. Chyba ze posiadasz wiedzę, że w Tuskerach nie zajda żadne zmiany, to wtedy faktycznie mój wpis traci sens, jak i if dla tuskerow.

Gigant to kwestia gustu. Nie krytykuje ogólnych zasad giganta tylko obecne Ogrze jego wydanie (te konkretna propozycje personalizacji przez zasady armijne i dostępne wyposażenie).

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Parry na tuskerach i tak było pomyłką. Zobaczymy jak rozwiążą iron fista dokładnie i wgl czy wprowadzą jakieś zmiany na tuskotronikach. Może wybór dwuraka ponad ironfistem nie będzie takim oczywistym wyborem. Póki co trzeba polegać na info z oficjalnych przecieków. Nie ma jeszcze ogrzego booka dla testerów.

Mi tam się gigant podoba. W każdej wersji. Może ugrywalnią jednostkę z losowymi atakami która mimo że była w bodajże 5 armiach to nikt na tym nie grał. Jak będzie miał bonus z paired weaponów (ironfist) to takie załóżmy 8 (albo nawet 12?) ataków trafiających na 3+, d3 impactów i d6 stompów może nieźle mielić piechotę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Zobaczymy w praniu Giganta.

A cos o magii wiadomo? Gdzieś widziałem ze znika Book of Arcane Power.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Magię teoretycznie też mamy. Mamy już całego rbka a magia jest częścią głównych zasad. Magia na plus, bardziej stabilna i będzie można na niej polegać.

Book of arcane power będzie odrobinę zmieniony. Nie będzie dawał bonusu do dispela. Ten bonus to już będzie rzadkość.
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Mnie smuci fakt, że gdy mieli okazje z giganta zrobić coś fajnego i unikalnego tak jak zrobili to w AB do infernali i bestii to oni dodali mu po prostu d3 impactów, ironfista i great weapon... bieda straszna, powiedziałbym nawet, że fuszerka po całości.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ciara - bo widzę, że jesteś dobrze zorientowany - czy wiadomo coś o Ironblasterze lub ewentualnie szerzej o armatach, oprócz zmian wynikających z modyfikacji zasady LoS?

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Nie mamy dostępu do Ogrzego Booka więc nie wiemy nic o tych jednostkach. Zmiana Losa nie dotknie tak mocno ironblastera bo jest duży :)

Ironfist na Trybsonach nadal daje parry więc stracili tylko inicjatywę , a zyskali alternatywę w postaci dwóch broni.
Dwie bronie u przeciwnika nie będą aż tak popularne, lecz jest szansa trafić na wrogiego herosa z dwiema bronmi, lecz taki fagas będzie miał problem z naszymi herosami
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ok wiem, że nie macie dostępu do booka - liczyłem po cichu na jakiś przeciek ;)

A jak będzie z if dla bohaterów w sensie będę mógł ja enchantowac jak tarcze czy wyłącznie jak broń? W nawiązaniu do wątku o umagicznianiu standardowej broni bohaterów.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Nie mam pojęcia co do enchantow.

Myślę, że będziemy mieli dostęp tylko do Ogrzych Enchantow, tak zapowiadali. Lecz jeśli byłaby opcja enchantu jak tarczy byłoby super :)

A co do Hellfista to nowe imię ( które go zastąpiło ) jeśli nie dostanie restrykcji i będzie mógł brać je BSB Łowca na Aurochu to wróci opcja fajnego MSU ( 24" nie jest równe całej planszy ale zawsze coś :) )
Obrazek

ODPOWIEDZ