MAneaterzy 8ed (nowi) - dyskusja o kombinacjach

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

MAneaterzy 8ed (nowi) - dyskusja o kombinacjach

Post autor: Murmandamus »

immune to psych, poison, scout, sniper, strider, stubborn, swiftstride, vanguard - to nasze potencjalne zasady maneaterów. Wybieramy 2 w swój oddział i jedziemy na wroga.

chciałbym abyśmy przedyskutowali wszystkie opcje taktyczne w maneaterach z ich specjalnej zdolności po kolei, jak ktoś ma do dodania coś to zapraszam. Wiadomo że ok 3 kombinacji będzie stale używane ale chcę abyśmy zdobyli pogląd na wszystkie możliwości. Będę dodawał w miarę możliwości i opinii ogrzych użytkowników. Ocena efektywności: 1-6. Zaczynam kolejno.



Itp, poison
Murmandamus: Wg mnie przeciętna kombinacja, mamy drogi bardzo oddział z dodatkowym poisonem i leje na psychologię co w dobie bliskiego bsb i generała wydaje się zbędne . Raczej niewiele będzie brało tą opcje. Po prostu drogi oddział z dosyć mocnym uderzeniem i niewiele po za tym. Dobrze mieć dwie bronie albo lepiej dwa handguny do tego. moja ocena : 3

ItP, scout
Murmandamus: Kombinacja ogólnozwiadowcza jak chcemy namieszać za linią wroga jeśli mamy taką możliwość. ItP pozwala nam olać potencjalną panikę ze strat od strzelania bo oczywiste jest że maneaterzy będą jednym z pierwszych celów. Kombinacja całkiem niezła choć bez szału. moja ocena: 4

Itp, sniper
Murmandamus: Złożenie słabe i chyba poniżej przeciętnej, są dużo lepsze opcje zarówno z jedną jak i drugą opcją, obie sobie specjalnie nie pomagają. Chyba że dookoła zaczyna się panika coś tam się wykrzesa tyle że jak na tak drogi oddział to nie warto. Moja ocena : 2

Itp, strider
Murmandamus: Kolejne relatywnie słabe złożenie, wg mnie nawet jedne z najgorszych. Strider nam mało potrzebny a niewrażliwość na psychologie przyda się do panik co najwyżej okazjonalnych. Marnujemy w drogim oddziale jedną umiejętność a druga jest nie za często przydatna. Moja ocena: 1

Itp, stubborn
Murmandamus: Tu dla odmiany mamy jedną z lepszych złożeń. To jest tak jakbyśmy mięli starych dobrych maneaterów tylko że tańszych i lepszych. Używanie jak w poprzedniej edycji do tego obecnie mamy możliwość wzięcia command group w nim... [wyedytowany błąd].
Moja ocena : 5

Itp, swiftstride
Murmandamus: kombinacja przeciętna, taki odpowiednik kawaleryjski, podobnie mogą sprawić się yheti za tańszy koszt. Sądzę że nie warto sobie zaprzątać tym głowy: Moja ocena: 2

Itp, vanguard
Murmandamus: Opcja przeciętna. Nic szczególnego na drogim oddziale. Możliwość jednak zajęcia dobrych pozycji jest nie do pogardzenia , Itp może pomóc choć wątpliwie by się opłacał. Są lepsze opcje z vanguardem: moja ocena:3

Poison,scout
Murmandamus: Kombinacja całkiem niezła, silny oddział uderzeniowy na flance wroga, może namieszać mocno i najlepiej dać handguny lub dwie bronie. Moja ocena : 5

Poison, sniper
Murmandamus: Jedna z najlepszych kombinacji o ile nie najlepsza w ogóle. Oddział sniper do tego z poisonem potrafiący wyjąć wrogiego maga lub maga lorda. Co chcieć więcej. Drogi ale ma Bs4 , nie ma minusów na ruch i strzał. Po prostu cud miód i orzeszki. Oczywiście dajemy brace of handguns i możemy dodać banner of ethernal flame dla ognistych ataków. (wietrzę popularność dragonbane gem na magach) Moja ocena: 6 (5 - jeśli upopularni się bardzo ten mały przedmiocik za 5 pkt o nazwie dragongem)

poison, strider
Murmandamus :Kombinacja nieefektywna. Drogi oddział i marnuje sobie stridera. W końcu dangerous terrain nie boli tak bardzo ogrów. W sumie nie warto brać. Moja ocena: 1

poison stubborn
Murmandamus: Przyzwoita chociarz nie robiąca szału kombinacja. Oddział uderzeniowy z trutką. I tak mamy 5 siły więc dużo nie pomaga, chyba że na duże świniaki. Dwie bronie lub handguny najlepiej się sprawdzają. Moja ocena :5

poision swiftstride
Murmandamus:
Słaba kombinacja. Droga i rzadko chyba przyniesie efekt obie zdolności można lepiej wykorzystać na polu bitwy.
Moja ocena: 1

poison vanguard

Murmandamus:
Kombinacja dość słaba, chociarz może znaleźć jakieś zastosowanie skoro już lepsze pozycje mamy przed naszymi liniami. Do poisona i tak lepszy scout. Moja ocena : 2

scout, sniper
Murmandamus :Ciekawa bardzo kombinacja i wydaje się mocna, choć może nie tak bardzo jak sniper, poison, silny oddział mogący przywalić ale i wyjąć maga z regimentu blisko wrogich linii. Przeciwnik nie będzie mógl ich zignorować. Brace of handguns obowiązkowy. Zagrożą i maszynom i niektórym oddziałom wroga. Moja ocena: 5

scout, swiftstride

Murmandamus :Kombinacja przeciętna. Szybciej dojdziemy do wroga niż inne scoutujące ogry ale po za tym nic specjalnego. Wróg nie może ich ignorować bo mogą mu namieszać , są jednak lepsze kombinacje co nie oznacza że ta jest zła.
Moja ocena :4
scout,stubborn
Murmandamus: Druga chyba najlepsza kombinacja ogrów. Oddział kafarów z dużą siłą i stubbornem obok linii wroga to koszmar. Albo namieszają u niego albo przytrzymają kluczowy oddział do przyjścia wsparcia. Więc albo mały oddziałek albo solidny regiment 6 maneaterów wedle preferencji, broń wedle preferencji. Każda ma swoje wady i zalety. Moja ocena : 6

scout, strider
Murmandamus: . Kombinacja mocno przeciętna z tendencją do złej. JAk ogry ze scoutem a strider się marnuje. Nie warto sobie głowy raczej nią zaprzątać no chyba że na stole ma być gęsto od terenów zagrażających zdrowiu ogrów. Moja ocena :3

scout, vanguard
Murmandamus Jesze inna kombinacja marnująca umiejętność. Vanguard w scoucie nam niepotrzebny i tak i tak nie podejdziemy bliżej 12'' od wroga. Nieprzydatne zupełnie. Moja ocena : 2

sniper, strider
Murmandamus Słaba kombinacja, przydatny praktycznie tylko sniper. Po za tym nie warte uwagi no i drogie jak ogr. Moja ocena: 2

sniper, stubborn
Murmandamus: Następna kombinacja gdzie mocno przeciętnie jest. Daje możliwość wyjmowania z regimentu a i przytrzymać potrafi wroga. Drogie to i średnio przydatne dla takiego regimentu. Są lepsze kombinacje Moja ocena : 3

sniper swiftstride
Murmandamus: Mało przydatne i marnujemy jedną umiejętność. Odział służyć ma do czegoś a tu ni to ni tamto. Moja ocena: 1

sniper , vanguard
Murmandamus: Wariacja na temat ogrzych sniperów. Pozwala podejść bliżej przed bitwą i bawić się w wyjmowanie wrogich magów. Są lepsze wersje ale ta nie jest złą. Po prostu przeciętna. Moja ocena : 3

strider, stubborn
Murmandamus: Opcja takiego oddziału równierz mało mnie przekonuje, marnujemy stridera , chyba że mamy dużo terenów.
Srubborn ratuje ten oddział ale i tak drogo wychodzi w punktach. Przeciętny ale moja ocena to : 3

strider, swiftstride
Murmandamus: Kompletnie chyba bezużyteczna wersja oddziału. Sam strider jest najgorszą umiejętnością a mało dający swiftstride w takim oddziale nie poprawia go. Marnowanie potencjału totalne: Moja ocena : 1

strider, vanguard
Murmandamus:
Słabo przydatny oddział który przed bitwą przepozycjonujemy na jakiś groźny tereny. Wg mnie za drogi i nie warto sobie zaprzątać tym głowy. Na ocenę 1 może nie zasługuje ale na słabe 2 tak. Więc moja ocena to :2

stubborn, swiftstride
Murmandamus: Przyzwoity oddział, taki odpowiednik średniozbrojnej kawalerii z większym uderzeniem. Może znaleźć zastosowanie w niektórych sytuacjach. Od przeciętności nie odbiega bo szału nie robi , niemniej jednak co stubborn to stubborn. Moja ocena :3

stubborn, vanguard
Murmandamus: Lepsza wersja powyższego oddziału. Szybciej do wroga dojdziemy i szybciej będziemy mogli go przytrzymać. Należy uważać na wrogi ostrzał. Moja ocena 4.

swiftstride, vanguard
Murmandamus: Sredni wybór z tendencją do słabego. Nic szczególnego po za tym że szybciej do wroga dobiegnie. Nie opłacalne w ogóle chociarz nie jest z tych najgorszych. Moja ocena : 2
Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, o 11:38 przez Murmandamus, łącznie zmieniany 7 razy.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

Poruszmy jeszcze kwestię uzbrojenia, jak znajdę chwilę to też coś skrobnę.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

Murmandamus pisze: Itp, stubborn
[...] Można też użyć jako dodatek pojedynczego ludojada na tyrana żeby dawał stubborna mu. Moja ocena : 5
Maneaterzy są teraz 3+ ;)
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

mój błąd zaraz poprawię.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

opcja sniper+poison i brace of pistols jest mega w pytkę. Wyciągają magów z oddziału jak chcą
Obrazek

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

trójeczka z scout i stubborn również niezła i bardzo tania.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

A moim zdaniem nie najgorszy byłby oddział 6 meneaterów z sniper & Stubborn. Dawał by on możliwość przyjęcia na klatę przeciwnika, oraz strzelania do bohaterów.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

Trochę drogo to wychodzi, bo goli to 300pkt, a pewnie cg i bannerek warto dorzucić. Wtedy na pozostałe specjale już mało miejsca zostaje.
A no i nie dodałem kosztu pistoletów na każdym.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

To co ja proponuje ma następujący wygląd:

Menteaterzy sztuk 6, muzyk, chorąży, banner of eternal flame, pistolety = 402 ptk

Zanim zaczniecie piać jakie to koszta to zobaczcie, że:
-12 strzałów nawet przy braku poisona może sprzątnąć bohatera
- w CC generuje to 25 ataków z s5
- w przeciwieństwie do złożenia bez stubborna wytrzyma walkę wręcz z silnijeszym oddziałem na flance( na tyłach ma jeszcze więcej ataków :twisted: )
Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, o 18:42 przez kubencjusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

dlatego uważam że od września upopularni się bardzo dragonbane gem dla magów i dragonhelm dla kogo innego( już jest popularnyh ale jeszcze bardziej będzie)
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

z reguly jest dwoch magow i inne cele do strzelania wiec nie ma takiego problemu. To czego ME nie zastrrzela wysadzimy miscastem ;)

Awatar użytkownika
Moczul
Mudżahedin
Posty: 250

Post autor: Moczul »

Ja tylko nie wiem czemu swiftstride jest tak słabo oceniany :?: Przecież poza ewentualną szybszym dojściem do hth znacząco zwiększa nam się szansa na d3 impakty co jest całkiem w pytkę przy większych regimentach!

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

A z czego zrezygnujesz na rzecz swiftstride'a? Bo moim zdaniem must have'y to w kolejności sniper, stubborn i poison plus baaardzo ewentualnie vanguard. Scout jest ryzykowny bo przeciwnik nie bedzie idiota zeby pozwolic sie wystawic gdzies na plecach, swift rzadko sie spłaci bo to jednak za drogi oddział na liczenie ze a nuz uda sie rzucic duzo na 3 kostkach, itp- nie w tej edycji a strider to tez jakis zart chyba.

Czyli wybór moim zdaniem to 2 z 3-4.
Sniper + poison jest syty ale jak juz mamy wyciagac bohaterów to na pewno magów bo puszek nie damy rady. Magowie najczesciej maja T3 w porywach 4 i jakas smieszna zbroje w okolicach 5+ wiec czy mamy poison czy nie to i tak ranimy to gówno na 3+ statystycznie zabijajac zawsze a jak ma warda to i tak bedzie go rzucac wiec za duzo nie zyskujemy. W kombacie poison jest jeszcze mniej uzyteczny. I jakos nie przemawia do mnie opcja kasowania maszyn bo 3 manów z pistoletami i poisonem i tak nie załatwi maszyny (statystycznie mamy 2 poisony i 2 trafienia raniace na 6+), daje rade 4 ale to juz jest za duzy koszt jak na takie cele, szczególnie jak mamy Blastera

Dlatego ja na pewno sprobuje na pierwsze testy sniper i stubborn bo jednak wokół manów chce zbudowac armie tak jak w poprzedniej edycji wokół Ironów. Cel - sprzatnac maga/dwóch i wpadamy z szarza albo nie boimy sie przyjąc jakiegos oddziału na klate bo 6teczka z commandem wypłaca 25 ataków z siła 5 :D

drpotato
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: drpotato »

Meneaterzy ze stubbornem i sniperem to są do wszystkiego - zawsze sie przydadzą - najbardziej wielozadaniowa jednostka - i najbardziej obstrzeliwana

Heh czemu tylko 6 - a może 8 meneaterów ?

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

kubencjusz pisze:Menteaterzy sztuk 6, muzyk, chorąży, banner of eternal flame, pistolety = 402 ptk
- w CC generuje to 25 ataków z s5
szeregowiec ryan pisze:Cel - sprzatnac maga/dwóch i wpadamy z szarza albo nie boimy sie przyjąc jakiegos oddziału na klate bo 6teczka z commandem wypłaca 25 ataków z siła 5 :D
A czy szóstka maneatreów z bracami nie wypłaca 30 ataków? :> Bracy są traktowane jako AHW czyli extra attack z siłą ogra :> chyba, że bierzeć po jednym handgunie co jest imo słabe :P
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Awatar użytkownika
Moczul
Mudżahedin
Posty: 250

Post autor: Moczul »

Wszystko zależy w jakiej formacji ich ustawisz :)
Jeden handgun też daje dodatkowy atak!

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

racja mój błąd ;)
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

16 atakow z pierwszego szeregu i 9 z tylniego

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

Właśnie to doczytałem przepraszam za zamieszanie :D
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Nie wiem jak wy, ale ja zazwyczaj śmigam w formacji 3 na szereg, max 4- więcej, się nie opłaca, bo i tak ataków nie zyskam(przy ironsach, bulach, leadach) a przeciwnik ma mniejsze pole do ataku :)

Ale coby offtopu nie było to dodam, że opcja skirmisz + swiftstride jest nie najgłupszym pomysłem :)

ODPOWIEDZ