Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Huss »

To może tak:

Lord: Great Khan 305.0 Pts
Headhunter; General; Heavy Armour
Bluffer's Helm [35.0]
Khagadai's Maul [50.0]
Divine Icon [15.0]

Hero: Khan 200.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard, Great Weapon, Brace od Ogre Pistols
Dragonscale Helm [10.0]
Dragonhide Banner [40.0]

Hero: Shaman 165.0 Pts
Magic Level 2; Path of Wilderness; Rotenjawa
Tome of Arcane Lore [15.0]

Hero: Shaman 140.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire
Dispel Scroll [35.0]

13 Tribesmen 517.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; FCG
Banner of Discipline [25.0]

17 Scraplings 56.0 Pts
Standard, Short Bow

17 Scraplings 56.0 Pts
Standard, Short Bow

2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons

2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons

2 Tusker Cavalry 154.0 Pts
Iron Fist

2 Tusker Cavalry 154.0 Pts
Iron Fist

7 Mercenary Veterans 440.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; FCG
Flaming Standard [20.0]

1 Thunder Cannon 150.0 Pts

2497/2500

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

całkiem ok, ale jak nie wiesz juz na co wydać te 12 pt w corach, to dokup gdzieś championa na mournach
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

A jak 12 pts? 517+2*56=629 chyba że coś źle punktowo policzylem albo nie rozumiem przesłania?:D

A może w ogóle podrasowac Mourny kosztem jednych yeti? Dac się im heavy armour great weapon dowodce i sztandarowego? Za resztę tygryska albo traperow.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Tribesmani już nie mogą nosić heavy armour'ów, według mnie brakuje ring of fire na szamanie beasta.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Po uwagach wyszło tak:

Lord: Great Khan 305.0 Pts
Headhunter; General; Heavy Armour
Bluffer's Helm [35.0]
Khagadai's Maul [50.0]
Divine Icon [15.0]

Hero: Khan 200.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard, Great Weapon, Brace od Ogre Pistols
Dragonscale Helm [10.0]
Dragonhide Banner [40.0]

Hero: Shaman 190.0 Pts
Magic Level 2; Path of Wilderness; Rotenjawa
Tome of Arcane Lore [15.0]
Ring of Fire [25.0]

Hero: Shaman 140.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire
Dispel Scroll [35.0]

13 Tribesmen 478.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; FCG
Banner of Discipline [25.0]

3 Tribesmen 75 Pts
Paired Weapon

15 Scraplings 50.0 Pts
Standard, Short Bow

15 Scraplings 50.0 Pts
Standard, Short Bow

2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons

2 Tusker Cavalry 170.0 Pts
Great weapon, Heavy armour, Champion

2 Tusker Cavalry 170.0 Pts
Great weapon, Heavy armour, Champion

7 Mercenary Veterans 440.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; FCG
Flaming Standard [20.0]

1 Thunder Cannon 150.0 Pts

2498/2500

Wrzuciłem w Core 3 Tribesmen gdyż musiałem zrezygnować z 2 Yetii. Nie wiem czy to dobry pomysł - na inne rzeczy pts brak:D.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Czemu nikt nie korzysta z ogrzej magii? Lepszej do buffow nie widziałem. Niskie castingi i mocne buffy. 2 czary wildeness, 3 czary ogrza + pierscionek?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Mnie też to dziwi, zawsze biorę jednego maga Great Maw ze sobą. IMO hate na oddział jest genialną opcją.
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

JarekK pisze:Czemu nikt nie korzysta z ogrzej magii? Lepszej do buffow nie widziałem. Niskie castingi i mocne buffy. 2 czary wildeness, 3 czary ogrza + pierscionek?
Bo ma beznadziejną 6, bardzo sytuacyjną i w sumie kiepską 1 no i akurat taki zestaw czarów, że możesz nie mieć nic do rzucenia w danym momencie sensownego. 0 z tego zestawu jest genialne i to jego najmocniejsza strona. Tyle tylko, że przy wysokim koszcie ogrowych magów bardziej się opłaca mieć uniwersalne czary z Wilderness czy Fire niż z Butchery... Ot, cała filozofia. Jak zaczynałem grać w 9th Age to miałem 4lvl Butchery i tyle. Po doświadczeniach w bitwach zmniejszałem ilość poziomów z tej ścieżki sukcesywnie i na dziś nie mam żadnego takiego maga. Poprawili by trochę ten zestaw i byłby alternatywą dla wildernessa, na dziś dzień wg mnie nie jest. Można niby jechać Wilderness+Butchery (w końcu jakiś pocisk się tam trafi i Fireball nie będzie niezbędny) ale jak dla mnie szkoda tracić szansę na 6 z Fire, które jest dla ogrów GENIALNE.

Maciek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

A zastanawia mnie jeszcze opcja ogrów z działami. Duży oddział nie ma sensu, ale na przkład taka 3 za 120 pkt? Bardzo fajnie powinno to ściągać odginaczki, szczególnie z przerzutami z heavena.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Takie małe oddziały wg mnie są fajne ale to jest 7ld i tylko 10-11 strzałów na 5+ zazwyczaj. Ja preferuję 5 modeli i czasami wciskam tam maga. Wtedy to ma sens buffowanie takiego oddziału. Czy to przerzut z heaven lub enchanted blade z alchemii.

Lecz tak jak w poprzedniej edycji wg mnie bombardierzy przegrywają z ludojadami bo skuteczność strzelecka podobna a wygar w CC o wiele lepszy
Obrazek

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Używam 6 ze sztandarem i muzykiem. Jest spoko, może zająć objective, lekkie oddziały ściąga od jednego strzału, małe klocki biorą na 2-3 a potem dobijają w walce. Weterani w zasadzie lepsi ale też sporo drożsi. No i mało kto ma figurki na 2 oddziały :-). Zastanawiam się nad wystawieniem teraz tylko 4, lekką kawalerię dalej raczej zdejmą a to zawsze 80pkt w kieszeni.

Maciek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

JarekK pisze:A zastanawia mnie jeszcze opcja ogrów z działami. Duży oddział nie ma sensu, ale na przkład taka 3 za 120 pkt? Bardzo fajnie powinno to ściągać odginaczki, szczególnie z przerzutami z heavena.
yeti i gorgery robia to samo tylko lepiej i taniej
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

-Qc- pisze:
JarekK pisze:A zastanawia mnie jeszcze opcja ogrów z działami. Duży oddział nie ma sensu, ale na przkład taka 3 za 120 pkt? Bardzo fajnie powinno to ściągać odginaczki, szczególnie z przerzutami z heavena.
yeti i gorgery robia to samo tylko lepiej i taniej
Trochę robią trochę nie. Oddział bombardierów ogarnia wszystko w 30". Za tą samą cenę masz 2 albo 3 oddziały yeti/gorgery. W zasadzie da się osiągnąć podobny efekt ale musisz ich trzymać w odpowiednich miejscach pod odpowiednim kątem i potencjalnie przeszkadzać innym oddziałom. Do tego ww yeti/gorgery nie mają sztandaru. No i jest trochę oddziałów, które nie lubią bardzo dostawać worka strzałów z S4 a przed szarżą mogą się łatwiej obronić. Jasne, są zadania do których znacznie lepiej mieć co innego ale wg mnie sama obecność yeti/gorgerów w podręczniku nie przekreśla użyteczności bombardierów.

Maciek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Wszystko spoko ale za 120pkt kupujesz 10,5 strzała na 5+ to daje 2 trafienia i jedną ranę zakładając brak sensownego pancerza.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

właśnie, ich głównym problemem jest to, ze nie trafiają. można np. za 135 pkt złożyć fajny unit dodatkowych 3 meneterów z pistoletami [ITP i weapon master]
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Nie jest wcale tak tragicznie z tym trafianiem leadów. Średnia ilość 10,5 shotów na 5+ to 3.5 hitów, czyli 3-4 trafienia. Poza tym intratną opcją wydaje się champion. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Champion jest w tym oddziale świetnym wyborem. Problemem tego oddziału są też tereny i ewentualne skirmisze u przeciwnika. Byle jaki dodatkowy modyfikator i trafiają na 6+ albo gorzej, a wtedy to już zupełnie nic nie robią. A ewentualne czary wspierające opłacają się dopiero przy 5+ modelach. Ja gdybym miał brać armaciarzy to tylko 2x3 z championami, albo jeden duży klocek i pompować w niego magię.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Nikt nie broni podejść na krótki i walnąć z przystawienia ☺. Mi tam bardziej przeszkadza siła 4 więc 6 na zranienie w większość potworów.

Maciek

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

poklikałem troche w AB i zastanawiam się jak radzą sobie poszczególne listy...
grał ktoś może na strzeleckiej armii albo na mourunach+stonehornach?
N#1

1 Lord: Great Khan Troll Eater @ 305.0 Pts
Troll Eater; General; Heavy Armour
Divine Icon [15.0]
Khagadai's Maul [50.0]
Bluffer's Helm [35.0]

1 Hero: Khan @ 165.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout
Flaming Standard [20.0]

1 Hero: Shaman @ 151.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire; Great Weapon
Tome of Arcane Lore [15.0]
Ring of Fire [25.0]

1 Hero: Shaman @ 171.0 Pts
Magic Level 2; Path of Fire; Great Weapon
Dispel Scroll [35.0]

9 Bruisers @ 419.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; FCG
Banner of Discipline [25.0]

3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician

3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician

1 Kin-Eater @ 90.0 Pts

8 Mercenary Veterans @ 470.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Scrapling Lookout; Standard; Musician

3 Bombardiers @ 130.0 Pts
Hand Cannon; Light Armour; Musician

3 Tusker Cavalry @ 241.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician

1 Thunder Cannon @ 150.0 Pts

Models in Army: 35
Total Army Cost: 2498.0
N#2 wersja strzelająca :mrgreen:

1 Lord: Great Shaman @ 325.0 Pts
Magic Level 4; Path of Heavens
Dispel Scroll [35.0]
Ring of Fire [25.0]

1 Hero: Khan @ 145.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout

9 Bruisers @ 419.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; FCG
Banner of Discipline [25.0]

3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician

3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician

7 Mercenary Veterans @ 375.0 Pts
Immune to Psychology; Weapon Master; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Scrapling Lookout; Standard; Musician

7 Mercenary Veterans @ 420.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Scrapling Lookout; FCG

7 Bombardiers @ 310.0 Pts
Hand Cannon; Light Armour; Scrapling Lookout; FCG

1 Thunder Cannon @ 150.0 Pts

1 Thunder Cannon @ 150.0 Pts

Models in Army: 40
Total Army Cost: 2500.0
N#3

1 Lord: Great Shaman @ 325.0 Pts
Magic Level 4; Path of Heavens
Dispel Scroll [35.0]
Ring of Fire [25.0]

1 Hero: Khan @ 145.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout

9 Bruisers @ 419.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; FCG
Banner of Discipline [25.0]

3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician

3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician

7 Mercenary Veterans @ 420.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Scrapling Lookout; FCG

3 Tusker Cavalry @ 251.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician

3 Tusker Cavalry @ 251.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician

1 Rock Aurochs @ 240.0 Pts
Frenzy; Hunting Spear

1 Rock Aurochs @ 240.0 Pts
Frenzy; Hunting Spear

Models in Army: 32
Total Army Cost: 2497.0

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Kod: Zaznacz cały

grał ktoś może na strzeleckiej armii albo na mourunach+stonehornach?
Grał na SFF na 1350 pkt
ironi, mag fire, bsb, 2+3 mourny, sonehorn, male bule
3 wynik przy czym pierwszy i drugi mieli po 43 a ja 42
Na male pkt prawie nikt nie ma na to odpowiedzi. Jednyny fail z mojej strony to strata stonehorna od giganta, który w takim pojedynku jest bez szans i danie sobie rozjebać kadrę oddziałem bloodknightów po overrunie z bulli.
Na duże bym zwiększył ilość do 2x4 i dorzucił 2 stonehorna + obvious pick czyli many z poisonem i gorgery

ODPOWIEDZ