Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
To może tak:
Lord: Great Khan 305.0 Pts
Headhunter; General; Heavy Armour
Bluffer's Helm [35.0]
Khagadai's Maul [50.0]
Divine Icon [15.0]
Hero: Khan 200.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard, Great Weapon, Brace od Ogre Pistols
Dragonscale Helm [10.0]
Dragonhide Banner [40.0]
Hero: Shaman 165.0 Pts
Magic Level 2; Path of Wilderness; Rotenjawa
Tome of Arcane Lore [15.0]
Hero: Shaman 140.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire
Dispel Scroll [35.0]
13 Tribesmen 517.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; FCG
Banner of Discipline [25.0]
17 Scraplings 56.0 Pts
Standard, Short Bow
17 Scraplings 56.0 Pts
Standard, Short Bow
2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons
2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons
2 Tusker Cavalry 154.0 Pts
Iron Fist
2 Tusker Cavalry 154.0 Pts
Iron Fist
7 Mercenary Veterans 440.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; FCG
Flaming Standard [20.0]
1 Thunder Cannon 150.0 Pts
2497/2500
Lord: Great Khan 305.0 Pts
Headhunter; General; Heavy Armour
Bluffer's Helm [35.0]
Khagadai's Maul [50.0]
Divine Icon [15.0]
Hero: Khan 200.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard, Great Weapon, Brace od Ogre Pistols
Dragonscale Helm [10.0]
Dragonhide Banner [40.0]
Hero: Shaman 165.0 Pts
Magic Level 2; Path of Wilderness; Rotenjawa
Tome of Arcane Lore [15.0]
Hero: Shaman 140.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire
Dispel Scroll [35.0]
13 Tribesmen 517.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; FCG
Banner of Discipline [25.0]
17 Scraplings 56.0 Pts
Standard, Short Bow
17 Scraplings 56.0 Pts
Standard, Short Bow
2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons
2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons
2 Tusker Cavalry 154.0 Pts
Iron Fist
2 Tusker Cavalry 154.0 Pts
Iron Fist
7 Mercenary Veterans 440.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; FCG
Flaming Standard [20.0]
1 Thunder Cannon 150.0 Pts
2497/2500
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Tribesmani już nie mogą nosić heavy armour'ów, według mnie brakuje ring of fire na szamanie beasta.
Po uwagach wyszło tak:
Lord: Great Khan 305.0 Pts
Headhunter; General; Heavy Armour
Bluffer's Helm [35.0]
Khagadai's Maul [50.0]
Divine Icon [15.0]
Hero: Khan 200.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard, Great Weapon, Brace od Ogre Pistols
Dragonscale Helm [10.0]
Dragonhide Banner [40.0]
Hero: Shaman 190.0 Pts
Magic Level 2; Path of Wilderness; Rotenjawa
Tome of Arcane Lore [15.0]
Ring of Fire [25.0]
Hero: Shaman 140.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire
Dispel Scroll [35.0]
13 Tribesmen 478.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; FCG
Banner of Discipline [25.0]
3 Tribesmen 75 Pts
Paired Weapon
15 Scraplings 50.0 Pts
Standard, Short Bow
15 Scraplings 50.0 Pts
Standard, Short Bow
2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons
2 Tusker Cavalry 170.0 Pts
Great weapon, Heavy armour, Champion
2 Tusker Cavalry 170.0 Pts
Great weapon, Heavy armour, Champion
7 Mercenary Veterans 440.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; FCG
Flaming Standard [20.0]
1 Thunder Cannon 150.0 Pts
2498/2500
Wrzuciłem w Core 3 Tribesmen gdyż musiałem zrezygnować z 2 Yetii. Nie wiem czy to dobry pomysł - na inne rzeczy pts brak:D.
Lord: Great Khan 305.0 Pts
Headhunter; General; Heavy Armour
Bluffer's Helm [35.0]
Khagadai's Maul [50.0]
Divine Icon [15.0]
Hero: Khan 200.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard, Great Weapon, Brace od Ogre Pistols
Dragonscale Helm [10.0]
Dragonhide Banner [40.0]
Hero: Shaman 190.0 Pts
Magic Level 2; Path of Wilderness; Rotenjawa
Tome of Arcane Lore [15.0]
Ring of Fire [25.0]
Hero: Shaman 140.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire
Dispel Scroll [35.0]
13 Tribesmen 478.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; FCG
Banner of Discipline [25.0]
3 Tribesmen 75 Pts
Paired Weapon
15 Scraplings 50.0 Pts
Standard, Short Bow
15 Scraplings 50.0 Pts
Standard, Short Bow
2 Yetis 80.0 Pts
Paired Weapons
2 Tusker Cavalry 170.0 Pts
Great weapon, Heavy armour, Champion
2 Tusker Cavalry 170.0 Pts
Great weapon, Heavy armour, Champion
7 Mercenary Veterans 440.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; FCG
Flaming Standard [20.0]
1 Thunder Cannon 150.0 Pts
2498/2500
Wrzuciłem w Core 3 Tribesmen gdyż musiałem zrezygnować z 2 Yetii. Nie wiem czy to dobry pomysł - na inne rzeczy pts brak:D.
Bo ma beznadziejną 6, bardzo sytuacyjną i w sumie kiepską 1 no i akurat taki zestaw czarów, że możesz nie mieć nic do rzucenia w danym momencie sensownego. 0 z tego zestawu jest genialne i to jego najmocniejsza strona. Tyle tylko, że przy wysokim koszcie ogrowych magów bardziej się opłaca mieć uniwersalne czary z Wilderness czy Fire niż z Butchery... Ot, cała filozofia. Jak zaczynałem grać w 9th Age to miałem 4lvl Butchery i tyle. Po doświadczeniach w bitwach zmniejszałem ilość poziomów z tej ścieżki sukcesywnie i na dziś nie mam żadnego takiego maga. Poprawili by trochę ten zestaw i byłby alternatywą dla wildernessa, na dziś dzień wg mnie nie jest. Można niby jechać Wilderness+Butchery (w końcu jakiś pocisk się tam trafi i Fireball nie będzie niezbędny) ale jak dla mnie szkoda tracić szansę na 6 z Fire, które jest dla ogrów GENIALNE.JarekK pisze:Czemu nikt nie korzysta z ogrzej magii? Lepszej do buffow nie widziałem. Niskie castingi i mocne buffy. 2 czary wildeness, 3 czary ogrza + pierscionek?
Maciek
Takie małe oddziały wg mnie są fajne ale to jest 7ld i tylko 10-11 strzałów na 5+ zazwyczaj. Ja preferuję 5 modeli i czasami wciskam tam maga. Wtedy to ma sens buffowanie takiego oddziału. Czy to przerzut z heaven lub enchanted blade z alchemii.
Lecz tak jak w poprzedniej edycji wg mnie bombardierzy przegrywają z ludojadami bo skuteczność strzelecka podobna a wygar w CC o wiele lepszy
Lecz tak jak w poprzedniej edycji wg mnie bombardierzy przegrywają z ludojadami bo skuteczność strzelecka podobna a wygar w CC o wiele lepszy
Używam 6 ze sztandarem i muzykiem. Jest spoko, może zająć objective, lekkie oddziały ściąga od jednego strzału, małe klocki biorą na 2-3 a potem dobijają w walce. Weterani w zasadzie lepsi ale też sporo drożsi. No i mało kto ma figurki na 2 oddziały . Zastanawiam się nad wystawieniem teraz tylko 4, lekką kawalerię dalej raczej zdejmą a to zawsze 80pkt w kieszeni.
Maciek
Maciek
yeti i gorgery robia to samo tylko lepiej i taniejJarekK pisze:A zastanawia mnie jeszcze opcja ogrów z działami. Duży oddział nie ma sensu, ale na przkład taka 3 za 120 pkt? Bardzo fajnie powinno to ściągać odginaczki, szczególnie z przerzutami z heavena.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Trochę robią trochę nie. Oddział bombardierów ogarnia wszystko w 30". Za tą samą cenę masz 2 albo 3 oddziały yeti/gorgery. W zasadzie da się osiągnąć podobny efekt ale musisz ich trzymać w odpowiednich miejscach pod odpowiednim kątem i potencjalnie przeszkadzać innym oddziałom. Do tego ww yeti/gorgery nie mają sztandaru. No i jest trochę oddziałów, które nie lubią bardzo dostawać worka strzałów z S4 a przed szarżą mogą się łatwiej obronić. Jasne, są zadania do których znacznie lepiej mieć co innego ale wg mnie sama obecność yeti/gorgerów w podręczniku nie przekreśla użyteczności bombardierów.-Qc- pisze:yeti i gorgery robia to samo tylko lepiej i taniejJarekK pisze:A zastanawia mnie jeszcze opcja ogrów z działami. Duży oddział nie ma sensu, ale na przkład taka 3 za 120 pkt? Bardzo fajnie powinno to ściągać odginaczki, szczególnie z przerzutami z heavena.
Maciek
właśnie, ich głównym problemem jest to, ze nie trafiają. można np. za 135 pkt złożyć fajny unit dodatkowych 3 meneterów z pistoletami [ITP i weapon master]
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Champion jest w tym oddziale świetnym wyborem. Problemem tego oddziału są też tereny i ewentualne skirmisze u przeciwnika. Byle jaki dodatkowy modyfikator i trafiają na 6+ albo gorzej, a wtedy to już zupełnie nic nie robią. A ewentualne czary wspierające opłacają się dopiero przy 5+ modelach. Ja gdybym miał brać armaciarzy to tylko 2x3 z championami, albo jeden duży klocek i pompować w niego magię.
poklikałem troche w AB i zastanawiam się jak radzą sobie poszczególne listy...
grał ktoś może na strzeleckiej armii albo na mourunach+stonehornach?
grał ktoś może na strzeleckiej armii albo na mourunach+stonehornach?
N#1
1 Lord: Great Khan Troll Eater @ 305.0 Pts
Troll Eater; General; Heavy Armour
Divine Icon [15.0]
Khagadai's Maul [50.0]
Bluffer's Helm [35.0]
1 Hero: Khan @ 165.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout
Flaming Standard [20.0]
1 Hero: Shaman @ 151.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire; Great Weapon
Tome of Arcane Lore [15.0]
Ring of Fire [25.0]
1 Hero: Shaman @ 171.0 Pts
Magic Level 2; Path of Fire; Great Weapon
Dispel Scroll [35.0]
9 Bruisers @ 419.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; FCG
Banner of Discipline [25.0]
3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician
3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician
1 Kin-Eater @ 90.0 Pts
8 Mercenary Veterans @ 470.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Scrapling Lookout; Standard; Musician
3 Bombardiers @ 130.0 Pts
Hand Cannon; Light Armour; Musician
3 Tusker Cavalry @ 241.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician
1 Thunder Cannon @ 150.0 Pts
Models in Army: 35
Total Army Cost: 2498.0
N#2 wersja strzelająca
1 Lord: Great Shaman @ 325.0 Pts
Magic Level 4; Path of Heavens
Dispel Scroll [35.0]
Ring of Fire [25.0]
1 Hero: Khan @ 145.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout
9 Bruisers @ 419.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; FCG
Banner of Discipline [25.0]
3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician
3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician
7 Mercenary Veterans @ 375.0 Pts
Immune to Psychology; Weapon Master; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Scrapling Lookout; Standard; Musician
7 Mercenary Veterans @ 420.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Scrapling Lookout; FCG
7 Bombardiers @ 310.0 Pts
Hand Cannon; Light Armour; Scrapling Lookout; FCG
1 Thunder Cannon @ 150.0 Pts
1 Thunder Cannon @ 150.0 Pts
Models in Army: 40
Total Army Cost: 2500.0
N#3
1 Lord: Great Shaman @ 325.0 Pts
Magic Level 4; Path of Heavens
Dispel Scroll [35.0]
Ring of Fire [25.0]
1 Hero: Khan @ 145.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout
9 Bruisers @ 419.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; FCG
Banner of Discipline [25.0]
3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician
3 Tribesmen @ 103.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician
7 Mercenary Veterans @ 420.0 Pts
Poisoned Attacks; +1 Ballistic Skill; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour;
Scrapling Lookout; FCG
3 Tusker Cavalry @ 251.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician
3 Tusker Cavalry @ 251.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician
1 Rock Aurochs @ 240.0 Pts
Frenzy; Hunting Spear
1 Rock Aurochs @ 240.0 Pts
Frenzy; Hunting Spear
Models in Army: 32
Total Army Cost: 2497.0
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3719
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Kod: Zaznacz cały
grał ktoś może na strzeleckiej armii albo na mourunach+stonehornach?
ironi, mag fire, bsb, 2+3 mourny, sonehorn, male bule
3 wynik przy czym pierwszy i drugi mieli po 43 a ja 42
Na male pkt prawie nikt nie ma na to odpowiedzi. Jednyny fail z mojej strony to strata stonehorna od giganta, który w takim pojedynku jest bez szans i danie sobie rozjebać kadrę oddziałem bloodknightów po overrunie z bulli.
Na duże bym zwiększył ilość do 2x4 i dorzucił 2 stonehorna + obvious pick czyli many z poisonem i gorgery