Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Huss »

Proszę o radę:) zrezygnowałem z Great Khana i wyszły mi następujące wersje - link do tematu rozpiski. Shaman do Plemiennych. Bsb do Najemników.

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=51829

Która wersja waszym zdaniem lepsza?

Zależy mi na dwóch oddziałach Tuskerow.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Z okazji nowego 1.2 podzielę się swoim pomysłem na ogry:

Great Khan, jak zwykle z Heart Ripperem i Mammoth Hide, do tego +1 Ld.
Khan BSB z dwurakiem, Gem of Fortune i Banner of Speed.
Mag Thaumaturgy z 3 czarami i scrollem.
8 Bruiserów PGD (tu siedzi mag)
3x3 Tribesmenów
6 Weteranów z ironfistami, Dragonhide i PGD (tu siedzą Khanowie) - poison i bodyguard
4 Mourny z ironfistami, sztandar, muzyk
Kot
Mamut

Nie strzela to ani trochę ale bije się nieźle. Alternatywna wersja nie ma maga, Khanowie siedzą w standardowym klocku Tribesmenów wspieranym przez mniejszy Bruiserów a Weterani są w 7 i w standardowym układzie strzelającym.

Maciek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Rozbilbym mournfangi na 2x2. Trochę brakuje mi yeti lub/i gorgerow :p
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Yeti chyba obecnie sporo straciły przez utratę skirmisha.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Janus pisze:Rozbilbym mournfangi na 2x2. Trochę brakuje mi yeti lub/i gorgerow :p
Rozbicie mournów do rozważenia, w niektórych sytuacjach ma sens - np. dopchać do innej walki łatwiej mały oddział. Z drugiej strony chciałem mieć 3 oddziały, na które przeciwnik musi uważać.

Za yeti robią w tej chwili 3 trójki Tribesmenów - niestety Yeti mogę wsadzić w praktyce tylko kosztem mamuta ale wg mnie raczej nie warto (no i co ja potem za pozostałe 220 pkt wystawię?). Trochę ich będzie brakowało, być może po testach zmienię zdanie.

Patrzyłem też, że 3 Tribesmeny są tyle samo warte co 3 bruisery, więc wchodzi w grę opcja 11 Tribesmenów z ironfistami +2x3 Bruisery i zostaje jeszcze na dwuraka na magu. Zastanowię się co wybrać.

Maciek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

A jakby spojrzeć z innej strony to z 2 trójek można zrobić ten 3 oddział na który trzeba zwracać uwagę a 2 x 2 Tuskery + muzyk i tak ogarną to co te 3 Tribsow, tym bardziej że są mobilniejsze i posiadają większą siłę uderzeniową:) IMO ofc:p

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8685
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Unnamed4500 Pts - Ogre Khans Army

1 Great Khan Headhunter @ 590.0 Pts
General; Headhunter; Heavy Armour
Khagadai's Maul [110.0]
Bluffer's Helm [70.0]

1 Khan Rottenjaw @ 410.0 Pts
Rottenjaw; Heavy Armour; Battle Standard; Scrapling Lookout
Aether Icon [50.0]
Crown of Scorn [30.0]

14 Tribesmen @ 1040.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Scrapling Lookout; FCG
War Standard

15 Scraplings @ 100.0 Pts
Throwing Weapons; Musician

7 Mercenary Veterans @ 990.0 Pts
Accurate; Poisoned Attacks; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; FCG
Dragonskin Banner

2 Tusker Cavalry @ 340.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician


2 Tusker Cavalry @ 340.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Musician


1 Sabretooth Tigers @ 80.0 Pts

1 Sabretooth Tigers @ 80.0 Pts

3 Yetis @ 230.0 Pts


1 Thunder Cannon @ 300.0 Pts


Models in Army: 48


Total Army Cost: 4500.0

Tym chce sobie pograć w Poznaniu jakieś pomysły co zmienić?
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Yeti nie lepiej dwojkami 2 x 2 (o kotka mniej)? Great weapon na Khanie?
Reszta mi się podoba myślę nad zblizonym zestawem jednostek;)

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Ja na khanie bym brał distracting. Jak już coś w niego wali to zwykle ma te 6+ siły i hełm niewiele daje.

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8685
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Stan pisze:Ja na khanie bym brał distracting. Jak już coś w niego wali to zwykle ma te 6+ siły i hełm niewiele daje.
Pomyślę ;D chociaż ostatnio na parówce w Łodzi to mój lord wylatywał solo z oddziału i do przodu więc przydawal się ten hełm i przerzuty na pestki itd :).

@Huss
No wai 2 kotki muszą być za tanie i za bardzo denerwują. A GW na Khanie poszukam pkt.
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jedno yeti mniej wg mnie. Ikona do rozpraszania najlepiej na bule. Wtedy ten war banner lub sztandar z fear na bsbka. Po wywalenia yeti zostaje Ci parę pkt by dopasować herosow. 6+ Ward na generała fajna sprawa przy 5woundach może uratować ranę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

To ja też się podzielę swoją aktualną koncepcją-spostrzeżenia i uwagi mile widziane;)

Shaman 620 Pts [2 szereg T]
Path of Shamanism, General,
Rottenjaw (70)
Wizard Master (70)
3 Learned Spell (100)
Crown of Autacracy (80)
Deamon Heart (50)
Axe-Breaker Guntlet (40)

Khan 380 Pts [2 szereg T]
BSB (50)
Ring of Fire (40)
Blind Eye of Nyanggai (50)
Great Weapon (30)

13 Tribesman 992 Pts
iron fist, fcg + Banner of Speed

16 Scraplings 138 Pts
musician, bow

2 x 2 Tusker Cavalry 680 Pts (2 x 340)
iron fist, musician

2 x 1 Thunder Cannon 600 Pts (2 x 300)

7 Mercenary Veterans 930 Pts
Paired of Ogre Pistols, Poisoned Attack, Accurate, fcg + Skull of Qenqhet

2 Yeti 160 Pts lub 2 x Subertusk 2 x 80 Pts
(Do rozważenia czy jeden silniejszy czy dwie mobilne przeszkadzajki)

4500/4500

Opcja jaką rozważam to wymiana Ring Of Fire na Khanie na Charm of Cursed Iron, na Tribesmanch zmiana sztandaru na War Banner oraz wsadzenie 2 x 15 Scraplings w miejsce jednej 16 z łukami. Co sądzicie? Charm obecnie może być przydatny z uwagi na zmiany wprowadzone w zasadach choćby strzelania z katapult.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Gokish pisze:
Stan pisze:Ja na khanie bym brał distracting. Jak już coś w niego wali to zwykle ma te 6+ siły i hełm niewiele daje.
Pomyślę ;D chociaż ostatnio na parówce w Łodzi to mój lord wylatywał solo z oddziału i do przodu więc przydawal się ten hełm i przerzuty na pestki itd :).

The truth has been spoken :D
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Taki napór:
Ogre Khans Army

1 Great Khan the Hellfist @ 800.0 Pts
General; Hellfist; Heavy Armour
Khagadai's Maul [110.0]
Mammoth-Hide Cloak [60.0]
Crown of Scorn [30.0]

10 Tribesmen @ 778.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic Standard;
Musician
Flaming Standard [40.0]
Champion @ [20.0] Pts

2x3 Tribesmen @ 180.0 Pts
Paired Weapons; Light Armour; Musician

3 Tusker Cavalry @ 560.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician
Aether Icon [50.0]

3 Tusker Cavalry @ 510.0 Pts
Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician

1 Rock Aurochs @ 490.0 Pts lance

2x2 Yetis @ 160.0 Pts

1 Sabretooth Tigers @ 80.0 Pts

2x cannon @ 300

Models in Army: 32
Total Army Cost: 4498.0
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Takie pytanko - a nie wolisz zamienić sztandary, tzn. Flame na Tuskerach a Aether na Tribsach?

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Te flamingi się przydają dla lorda. Np Gdy ma walczyć z greater demonami z regenka lub vs klocek cryptow
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Banner flamingów nie działa na characters.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Niby czemu
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ChomikZKF
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: ChomikZKF »

Jeśli można spytać - na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

"At the start of each Round of Combat, or before shooting with the bearer’s unit, the banner may be activated. If it is, the bearer's unit’s non-special Close Combat and Shooting Attacks gains Flaming Attacks until the end of the phase "

A teraz dalej zapis z sekcji rulebooka na temat "Characters Joined to Units":
"Once joined to a unit, the Character is considered as part of the unit for all rules purposes."


Jak dla mnie to pasuje niczym wtyczka do kontaktu - charakter też ma flaming bo jest częścią unitu ;).

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Musiałem z innym itemem pomylić :P

ODPOWIEDZ