Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Albo_Albo »

dlaczego?

scraplingi fakt maja wygar w postaci zablokowania jakiegos oddzialu ktory pozniej mozna osaczyc wyminac etc nie mniej na te punkty nie spodziewam sie niewiadomo czego od innych armii

mniejsze oddzialy sa fakt latwiejsze do zabicia ale latwiej sie nimi operuje

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Zawsze to 30 pesteczek, zawsze to odginaczka i zawsze to scoring. Do tego CR, którego nie masz wcale.

Generalnie ze śmiesznych rzeczy to tusker dla huntera kosztuje 80 pts. Koń dla bretońskiego duke'a 85. LOL

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Jak to argumentuje mój znajomy gracz ogrów.

Bo tusker nie daje tafa jeźdzcy, swiftsrajda już ma, tylko jeden więcej ruchu i wgl to słaby mount jak i słaba armia :^)
Obrazek

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Nie daje też d3 impactów i stompa (bo hunter już to ma :) ). Ale +2 do AS, 4 ataki s5 i do tego fear za 80 pts biorę w ciemno. Tylko że to już jest 270 pts za golasa na tuskerze, dasz mu iron fista i wychodzi tyle co za oddział 2x tusker cavalry i to jest problem... co wybrać :D
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Bo duke na piechotę jest tańszy, przez co podnieśli koszt mounta.
Hunter na tuskerze nie wejdzie do żadnego oddziału, a tak może wbijać do kotków.
Duke wbija do lancy i jest nie do wyjęcia. Trochę różnica.

Ja bym brał scrapy, może brakować czegoś do zdejmowania odginaczek.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Tak przeglądam ten book i się nadziwić nie mogę...
Ale do rzeczy - wiem, że premiery jeżdżą dwójkami. Ale czy jako "młockarnia" można by wystawić 2x4szt?
Co poza zakrętami przemawia na niekorzyść takiego złożenia? Czy jest to złożenie zupełnie nieefektywne i nie powinno być brane pod uwagę?
Edit: czy ironfist zwiększa ASv również przeciwko atakom zasięgowym - czy tylko w cc?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Co to jest premier? Tusker? Jak tak to można wystawiać po 4. Jak masz punkty. I nie przeszkadzają Ci oddziały szeriokie na 4 rydwany.

ironfist działa jak tarcza. Zawsze.
Obrazek

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

DarekH pisze:Tak przeglądam ten book i się nadziwić nie mogę...
Ale do rzeczy - wiem, że premiery jeżdżą dwójkami. Ale czy jako "młockarnia" można by wystawić 2x4szt?
Co poza zakrętami przemawia na niekorzyść takiego złożenia? Czy jest to złożenie zupełnie nieefektywne i nie powinno być brane pod uwagę?
Edit: czy ironfist zwiększa ASv również przeciwko atakom zasięgowym - czy tylko w cc?
Takie wystawienie, to stawianie wszystkiego na jedną kartę. Takie unity to około 1/3 punktów Twojej armii. Bardzo łatwo odgiąć takie czwórki. Dość szybko spadają od magii/maszyn. Łącznie mają tylko 12 ran. Panika testowana po otrzymaniu 3 ran (8 leadership). Jeżeli nie przebiją się w pierwszej turze combatu, to mogą mieć ciężko wytrwać kolejne. Wystawienie 2 czwórek zmusza Cię do naporu w 1 turze, szarży/combatu w 2 i w trzeciej z reguły już wszystko wiadomo. Takie wystawienie jest po prostu zbyt mało uniwersalne i proste do ogarnięcia dla przeciwnika. IMHO :)
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Że niby tuskery mają problem przebić się w kolejnych turach? Toż to 8 ataków na model z parry i t5. Taka jednostka robi 16 s5, 16s4 i cztery stompy s5. Ja się boję na bok kestrelami wpaść bo mi może wyzerować jednostkę z jednego modelu...
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Kwestia raczej tego, ze dostają odgięcie i byle co to przepycha. Rzadko ich dostawisz, że wszyscy biją. Mega nieporęczny oddział. Trójka jeszcze brzmi sensownie, ale czwórka to troche za dużo.

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Napisałem, że mogą mieć, bo wszystko zależy oczywiście od sytuacji (z czym walczysz, czy przeciwnik coś dorzuca do walki w swojej turze itp.). Jeżeli dojdziesz czterema modelami do walki, w kolejnej turze walki nadal masz na stole 4 modele i wszystkie zdążą uderzyć (inicjatywa 3 góra i 2 dół), to nie powinieneś miecz żadnego problemu:) Takie 4 tuskery to duże zagrożenie, więc z reguły magia i strzelanie w nie idzie, a wbicie 6, czy nawet 3 ran, mocno ogranicza siłę takiego oddziału.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Myślałem pytając o te 2x4 tuskiery o czymś takim (może z delikatnymi modyfikacjami):

Great Khan Rottenjaw @ 640.0 Pts General; Rottenjaw; Ogre Crossbow; Heart-Ripper [60.0]; Mammoth-Hide Cloak [60.0]; Sprout of Rebirth [80.0]
Khan @ 390.0 Pts Iron Fist; Heavy Armour; BSB; Yeti Furs [40.0]; Stalker's Standard [60.0]

10x Tribesmen @ 783.0 Pts FCG; Iron Fist; Flaming Standard [45.0]
2x3 Bruisers @ 185.0 Pts M
1x4 Tusker Cavalry @ 710.0 Pts Iron Fist; S+M Banner of Speed [50.0]
1x4 Tusker Cavalry @ 640.0 Pts Iron Fist; M
2x1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts

Przeciwnikowi nie starczy odginaczek. A wszystko co w niego potencjalnie może wjechać jest groźne poza tymi dwoma trójkami...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Nie pamiętam już dokładnie kosztow ale zamiast wydać 1420 na 8 tuskerow możesz wziąć 3+2 hunterow, to chyba lepsza opcja, mniej woundow ale znacznie trudniejsi do zabicia.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

A armaty to nadal jeszcze auto-include? Bo ostatnio ch&#%ja mi robią w dobrych paringach..
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Za swoją cenę są auto include, nawet jak nie ustrzelą to masz dobry rydwan.
A jak ustrzelą to mogą wygrać bitwę.

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Dobry rydwan, który żeby dobrze strzelić nie może się ruszyć.. A jako rydwan musi iść za armią. No w miejscu ni kuta nie może stać, chyba że gramy na defens z veteranami w rozpisce.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Zależy od scenariusza i przeciwnika, jak grasz środek/dwa punkty to ma szansę powalczyć jak ustawisz go na maxa w strefie rozstawienia.
Poza tym może coś ustrzelić fajnego, jak grałem na bestie to dwa cannony zdjęły ze 3tys punktów.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

No i co z tego że musi się ruszyć żeby "dobrze" trafić.

Za 300 punktów masz rydwan i cannona w jednym gdzie pozbywasz się całkowicie wszystkich minusów maszyny. Śmieciami już maszyny nie zabijesz, bo nie dość że nie masz autohitów to ranisz na T5 a jak spalisz szarżę to ten cannon Ci jeszcze te śmieci wyjaśni z impactów i ataków. Całkiem atrakcyjny model.

Cannon ogrów za 300/demonów za 330 w porównaniu do cannona krasi za 270/imperialnego działa za 260 to patologia 9ki. Za śmieszne punkty niwelujesz absolutnie wszystkie minusy bycia maszyną i jeszcze dostajesz spoko chariot w komplecie.
Obrazek

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Wrath'owy cannon jest gorszy bo droższy, sypie się i ma tylko 4 woundy... Nie porównuje go do innych maszyn tylko mówię, że nie sprawdza mi się jakoś wybitnie. Co do bestii, grając z kośćmi na rydwanach, zdjeły 3 sfinksy i trochę chariotów, dobre straszaki, ale właśnie chodzi o to, że nie chcą mi działać :\ Może coś podpowiecie. Jedna rada juz była, max w deployu ustawiać.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ja gram nimi agresywnie, jak przeciwnik źle się ustawi to jest szansa na strzał na Bliskim nawet jak zacznę. Ustawiasz bokiem na maxa, potem pivot. Czasami warto się ruszyć te 6" by wejść w bliski zasięg i dodatkowo jakoś się ustawić na ewentualne szarżę.
Obrazek

ODPOWIEDZ