9th Age

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: 9th Age

Post autor: Szczwaniak »

Z nowych OG jestem zadowolony niezmiernie, szkoda że tak mało osób coś od siebie wrzuciła a to przecież tylko chwila. Krótką się bym tylko do waszej dyskusji odniósł.
1.Arok jest naprawdę wyważony. Raz męczył się 4 tury z 6 choas knightów, siedząc im na flance a raz zdjął w turę kowadełko od dwarfów które by the way są bardzo fajne :D a i katapka na nim fajniutka
2. Fajny typ, szkoda że modelu nie mam, jednak taktycznie na pewno wart uwagi, nie jest to model którego się bierze bo ma po prostu dobre staty, chyba jak wszystko w 9th age
3.Nigdy nie były miodne więc może wreszcie by je zrobić,
4. jak wyżej
5. Gobliny są bardzo fajne, ale rzeczywiście 20 modeli to trochę dużo, tylko pytanie czy 10/5 nie będą op?
8. trolle za drogie, ale da się tym grać, jak zawsze zresztą
9. Nie może być op, ani za słabe, swiftstride może, a w przypadku hordy może bonus jakiś, skoro robi się takie hordowe boosty już
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ludzie, weźcie troche patriotyzmu. Wszystkie zespoly piszacy booki cisna cos OP(elfy, woch), wiec zamiast autokastracji sprobujcie przepchanc cos fajnego

Ciesze sie, ze chcecie zrobic zbalansowane zasady - ale inne komitety nie chca, wpychajac mase OP, zeby po cieciach im tego 10% OP zostało. potem bez OP bedziemy z tylu, bo jedyni bedziemy walczyc o blans :)

Hordowe boosty sa lame, bo horda w monster edition mniej daje. Swifstride jest bez sensu, skoro mozemy miec reroll z awatara ktory jest lepszy, chodzi o to zeby orasy mogly miec threat range 18-20 cali a nie 14-16 - w waagh +3 move i gotowe

10 gobo z 4 moce nigdy nie bedzie OP - ale moze beda sensowne. 20tka sensu nie ma bo wchodzi za nia turbolepszy pajeczy fast (jedyny naprawde wygieta rzecz w booku, bron jej slivek!)

Tak czy siak patrzcie na woch - tam zrobili, ze hero i core sa OP, speciale i rary bied w sumie - balans! tak booka trzeba napisac xD

A jeszcze xargos robi krecia robote bo drugiego lokala wygrał xD
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Sorry Qc ale ta retoryka do mnie nijak nie trafia. Nie obchodzi mnie za bardzo co odwalają inne komitety. Ich sprawa, ja robię swoje. Może idealistycznie ale jednak wciąż liczę, że RT nie spieprzy sprawy.

Poproszę jakieś raporciki i armylisty z turka! Ładnie proszę - to cośtam mimo wszystko daje :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Co myślicie o nowym Born to Fight?
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Born to fight rewelacja!

Byłem w Bielsku na turnieju i coś tam pograłem.

Zagrałem czymś robionym na szybko pod wpływem postów Qc i Ślivka. Ideą było by iść i robić chopp,chopp.

Generał to Orc Boss z pancerzem lorka i tarczą :) czyli prawie nic
BSB to Orc Boss z pancerzem 2+, GW i ognistą szmatą czyli również nie siłacz:)
2* Iron boss na dziku- obaj z 1+, jeden z nich miał halabardę na potwory
3* forest boss na najmniejszym pajączku
Duży szaman lv4 big waagh z dodatkowym spellem
Duży szaman lv4 z beastem i DS

Do combatu 3* 30 a dokładnie: common ladz brutes z dyscypliną, dzikusy z xhw, blacki z gleaming bannerem
do tego miałem 2* 5 pomidorowego herdu i orczy wagoon.

Czyli mało mobilnie, z niedopakowanymi herosami, z słabą ochroną, bez bunkra:) i Ld9.

1 bitwa -Krasie z kolegą bo się mocno spóźniliśmy- 10-10 gra na rozgrzanie, jakieś mizianie
2 bitwa - Imperium na 3 hordach - 2* halabardy i gwardia. Kolego się rozciągnął i udało się zniszczyć maga a póżniej zrobić kanapkę gwardii. 20-0
3 bitwa VC tylko 4 tury 10-10. Szaitis sądzi że zrobiłby mi maskę. Ja nie jestem tego pewien
Ja oddałem głupio herdy, załatwiłem mu jedną 3 vargeistów. Druga trójka rozkręcała mi dzikusów.
Blacki zostały złapane spirit hostem.

Z wniosków:
- bossowie na pająku z scoutem - superoza, rozpoczynać z przeszkadzajkami na wysokich pozycjach rewelacja
- gnash herd - fajowe. Imperium wpuściło sobie na tył i bok kloca halabard te dwa herdy. Był tam capitan i kapłan. Te 70pkt zagoniło ten kloc :)
- orczy lore fajowy- jest się czym boostować :)
- dostęp do beasta - fajowy, jest się czym boostować :)

Book im się podoba choć inne booki ma więcej przepałów.

Born to fight - walki trwały za szybko, te dłuższe to raczej wtedy gdy przegrywałem i traciłem to.
Waaagh- wykorzystałem raz ale to był dodatek - wtedy gwardia dostała kanapkę ladzów od przodu i dzikusów od boku, weszyły z 4 buffy i z nimi to chyba nawet gobasy dali by radę
Unruly- totalnie FAJOWO, nie rzucać animozji to nowa jakość.

Wydaje mi się że hordami da się grać - z magii można je ładnie dopakować, jest czym flankować - wywerna,dziki, arok i pomidory. Jest w czym wybierać.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

@Slivek
Skad takie okrągłe koszty wyposażenia dla bohaterów 5/10/15 itd?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

heros ma scouta? Jak w core masz wypchane orkami to czemu nie

Magicznych kos braklo na te VC? miales chyba dosc ok zeby w kazdym klocku miec po jednej
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

W całej armii z magicznej broni miałem tylko halabarde. Zabrakło też insektów z beasta.
Tak. Heros na malym pająku ma scouta

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Artur pisze:mocne strony:
- savage + główka (ulepszenie warda) - droga ale niezbędna, unit nadal bardzo mocny, podstawowy oddział i auto wybór. Nadal najlepiej wypadają w wersji big uns, tarcze stanowią fajną opcje ale jest za droga...
- orki z kuszami - sprawdzają się trochę lepiej niż nocne gobliny sa bardziej stabilne i mają realną szansę ustrzelić jakieś cele - gobliny niby posiadają fanoli ale łatwo jest ich wywabić no i w kombacie nic nie robią - a orki z born to fight dają radę - czasami mogą nawet zaszarżować :)
- bardzo dobry koszt punktowy średnich pająków i bohaterów goblińskich - wcześniej używałem od dwóch do trzech teraz dwóch, super opcja,
- tańszy arachnarok jest całkiem ok, testowałem go z katapultą i jestem bardzo zadowolony - sprawdza się idealnie jako kontra i jako spowalnianie/niszczenie kluczowych oddziałów,
- machiny po pierwsze doom diver jest nadal niezły (chociaż kosztuje znacznie więcej) 1katapa spisuje się super, no i dwa bolce też mają jakiś potencjał,
- lekka jazda wilcza 1szt daje radę, chyba nadal jest ciut lepsza od pajęczej ale to już kwestia osobistych preferencji,
czyli mocne są 4 unity i maszyny - hmmm wewnetrzny balans :) ? Róznorodność :) ? Zaleta to, ze wszystko pomalowane... :D Tyle wygodnie :)

Ale coś tam zagram, jak jakiś turek będzie w czasie wolnym od 40k
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Dzisiaj Balancing Board napisał, że Orc Lads są OP. Po dopytaniu się, czy nie chodzi im o Brutes napisali, że z Brutesami jeszcze nie napisali bo się zastanawiają jak bardzo ale, że też są OP.
To tak bardzo ładnie nawiązując do tekstów tych wszystkich ludków co twierdzą, że trzeba wyrównywać w górę a nie w dół.
Będziemy musieli pewnie podnieść koszta.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Qc's out :D trza isc na ten boh czy he (SM ftw) tam lepiej lobbuja (vide plonacy feniks wstajacy 3 razy lepiej niz na 8th itd itp) :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Nie bój nic tam też dopadną. Jeśli tendencja się utrzyma to wszystko zostanie przycięte do poziomu niskiej trawy w przeciągu najbliższych tygodni/miesięcy. Jeśli stwierdzają, że Born to Fight przez to, że działa w dalszych rundach walki jest OP to też wnioskuję, że masę swoich przemyśleń bazują nie na playtestach czy turniejach (co polecałem w wielu miejscach wielokrotnie) tylko biorą na pałę gutfeeling wspomagany mathhammerem źle skalibrowanym (czyli nie patrząc na faktyczną użyteczność w różnych armiach tylko np. save taki a taki tyle a tyle kosztuje bo tak i nie mają znaczenia synergie).
Irytują mnie już.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jest taka zasada w skitarii - w 1 turze kazda "6" to wound niweluje pancaerz, w nastepnych turach KAZDY wound niweluje pancerz. Jest jeden problem - unit ten przez pol roku od wyjscia kaziak inigdy nie dozyl do 2 tury... :D tak mniej wiecej wyglada przydatnosc boostu do sily w kolejnych wygranych CC - albo rozwalilismy cos w 1 turze i nie ma co zbierac wiec jest bez znaczenia, albo przegrywamy i nie dziala :)

Trzymaj sie slivek, jeszcze Furion booki psize jeszcze nadzieja nie zginela :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Pierwsze koty za ploty.

1 - DF, kolega jakos tak po kacu, bez presji i natchnienia :D 4 kloce bez smieci i maszyn = 20 dla mnie

2 - WoCh na 2 chimerach 2 mantikorach, demonie na wypasie, sami forsaken - uczyc sie booki pisac! wszystko lata, wysoka sila, wyporne i tanie (chimery phi)

Na moje szczescie Sergio wysadzil sobie demona :) A bez LD chimery juz tak nie grajo... generalnie powpadal, ale sie poodbijal (mimo zabicia maga

3 - WoCH, Krzemi, choseni + horda 40 maruderow (40 chlopa z s6 i4... serio? balans? :D), demon i niezabijalny lord na dysku (srsly)

Tutaj wyszlo nasze nieogranie i blad zagrania transmutacji (zabil mi maga-generala w 1 turze), no bez generala mysle ze bedzie cięzko... ale na szczescie rzuty pomogly :D trolle z 2 pajakami przebily sie przez klocek chosenow BSB i magiem - potem tam doszedl shrine, ja dopchalem arokiem (ktory ubil maruderow wczesniej), on lorda (demon siadl z DD w koncu) koniec koncow sporo pobreakowalem i pozabijalem, bez magii i be savage - potega trolli i aroka :)

50 punktow i wygrany lokal - slabe orki, srsly belive :)

Dobre są: scout pajeczy, herosi na pająkach, arachnarok

Magia jest przecietna - stopa nie wyciaga scrolla, boosty do CC są, ale ze wzgledu na brak presji wczesniej raczej sie ich nie wykorzystuje. W zasadzie tylko oostowalem male pajaczki. Savage na swoich krotkich nozkach CC nie ogladaja, nawet z +1 to move. Maszyny mi poza DD nie trafiaja, wiec nie oceniam.

A oto slivek co masz przekazac do centrali - Trole sa do dupy, bieda slabosc, zal, trzeba obnizyc punkty! :D I oddac goblinowi kose +d6 i d6

Btw born to figth nie uzylem NIGDY. Wygrana CC w 1 turze, albo przegrany CC bo od boku czy cos. Zasada nie istnieje
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Ano ładnie się rozbijasz tą niegrywalną armią, gratki.

Dość tanio wychodzi MC na Spiderach. 3 warbossów, 3 big bossów forest goblinów. Wersja eko jest bardzo spoko a można masę przedmiotów władować, poisony dać, bsb z bannerem pajęczym. Fajna sprawa jak ktoś chce się pobawić bo może nawet to nie jest skrajnie niegrywalne ;)

trolle pewnie będą tańsze o 2 pkt za model a kosałka będzie +d3 +d3 i tańsza (moim zdaniem za droga jak na niestabilny, nieduży bonus z czego siła często jest i tak niewykorzystywana).
BtF wiem, że nie istnieje. Pisałem im to a oni wciąż twierdzą, że to przegięte :( przynajmniej nic się nie straci jak będzie revert do zwykłej choppy ;)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

wydeb za te choppe tansze siatki i fanatykow, moze to cos zmieni. A no i luki na savagech - niech to wroci to beda robic za calkiem calkiem unity dla herosów

Pajaki dzialaj bo mają 2+ save reroll /4++. Ogarniaja smietnik i zabijaj np tych gownianych forsakenów (wszystkie skirmishe). Przy dobrych wiatrach breakuje herosow i chimerki. Ale klocek - nie slivek, jako klocek nie dzialaja :) Muszą miec te przedmioty i wymagaja duzo opieki. Wiem bo gralem kowobojowo na poprzedniej mecie (nawet na masterze) i tak kmina nie dziala. Robia w zasadzie dokaldnie to co arok, tylko lepiej i za polowe cene :D (ale arok jeszcze tepi klocki)

trolle tansze o 2 to kosmetyka, bo od biedy wejdzie 8 + 7 zamiast 2x7. No ale cos zawsze lepiej.

Orkow z kuszami nie chce, bo armia dobrze dziala jak ma ITP, nie chce generowac zbednych testów

Kosalka +d3 byc dostepna dla goblina! bez tego jest o kant dupy roztrzaść

Maszyny sa za drogie i przez to avatar of grren gods przegrywa rywalizacje w rare niestety.

Duzo wygrywalem tym durnym wystawianiam, ktore teraz jest. To zdecydowanie najglupsze rozwiazanie ever i powinni wrocic do tego z 8ed
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Hej! wybaczcie, że z opóźnieniem. Wrzuciłem to dla RT już wcześniej ale zapomniałem tutaj :D
Week 3 proposal to RT:
We divided them into following parts. Counter proposals might not be obvious right away what do they mean but they should be viewed as direct continuation of discussion which we had internally with RT.
We might have here more than one design change but those are really small and pretty safe from balance point of view.


counter proposal to review from week 1:

CG leadership
Suggestion: CG Warboss ld8 +5pts cost

Hat of Nine Caves 40 pts - Cave Goblin only. Magic Armour. Type: None
(5+ Armour Save). Can only join units of Cave Goblins, and his Inspiring Presence or Hold Your Ground range are increased by 6". Wearer's unit gains Vanguard and can move (but not march nor shoot) after rallying.

Sorks Soul Totem:
Add: Opponents (Magic Items in ...)


balance based tweaks:

reduce lance cost upgrade for common boar riders 4 -> 3 points
Upgrade boar riders to Neanderorcs (common neanders and brutes) for free
Reduce maximum size of Greenling unit to 6.
All Scutler Spider mounts cost 15pts
Goblin Big Bosses have free light lance instead of free lance. lance 5pts.
Boars lose Born to Fight and gain Thunderous Charge.
Banner of Aracne (poison) forest goblin only -> goblin only
Move Boar riders (common and neanders) to core slot and leave in Special Brute Boar Riders.
Remove Lance option from Neanderorc boar riders and neander boar brutes
Wyvern mount for Common Orc Hero 150 -> 120.
Wyvern price for Neanderorc: 150 -> 110
Goblin warboss chariot 20pts -> 25pts
change waaargh to add rank bonus to charge roll instead of swiftstride
increase max unit count for boar riders 15 -> 20. (still 15 for brutes)
Troll 42+8 additional models 40+8 (instead of 42+8)
Big Cave Gnasha: Impact hits (d3) -> Impact hits(1)
big cave gnasher initiative 3 -> 4.



design changes:

Goblin Raiders gain mark of da boss.
Goblin Raiders can buy Steppes Riders: Quick to Fire 1/pts per model
give giant option Smell like green spirit in the form of coat of greenlings (they are swarming in his clothing) effectively giving him protection from shooting (blurry) and in close combat (distracting). For 30 points.
increase toughness of war boars 3-> 4



clarification/editorial:

Move Accident Prone effect of Dangerous Terrain tests into Shambolic special rule to erase one entry in special rules.
Avatar of the Green Gods: Green Gods Hate You: All friendly Units within 8“ have the Hatred Special Rule if the Avatar is in combat
Poza tym fajną armylistę widziałem. Być może nie najlepsza ale śmieszna w swojej jednobiegunowości:

2500 pts Points denial death star

General Neanderorc Warboss, War boar, Snarla’s Hoof, Glittering Cuirass, Kingslayer, shield 275 pts
Neanderorc Warboss, war boar, Plates of Lork, Strength Potion, Sword of Haste, shield 255 pts
Neanderorc High Shaman lvl4, War Boar, Spirit Tattoos, Gem of Fortune 340 pts

Neanderorc boss, War Boar, Bronze Breastplate, Beast-Bane Halberd, Speed Potion 130 pts
Neanderorc boss, War Boar, Armour of Destiny, lance shield 145 pts
Neanderorc boss, War Boar, Gambler's Armour, Lucky Charm, Crown of Dominion, lance shield 145 pts
Neanderorc shaman lvl 2, War boar, Obsidian Nullstone, 155 pts
Neanderorc shaman lvl 2, War boar, Dispel Scroll, Gemstone Amulet, 160 pts
Common Goblin boss, Wolf, BsB, Banner of Razors, Hardened Shield, Heavy Armour lance 145 pts

15 Neanderorc Boar Riders, Full command, shield lances 375 pts
10 Forestgoblin raiders, Short bows lances shields 130 pts
10 Forestgoblin raiders, Short bows shields 120 pts

10 greenlings 120 pts

Total 2495 pts
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ja nie wiem dlaczego ludziom sie wylaczyly pstryczki w glowach o tym, jak powinna byc zbudowana dobra rozpiska. Jeszcze rozumiem na Zachodzie, gdzie lubli te kwadratowe kloce, ale u nas na turniejach jest to samo...

Deathstar dobry nie moze mieć frenzy, zwlaszcza ze w orkach jest -1

Trolle nie maja bonusu z Waagh dobrze kojarze? Jak tak to zmiana ok, ale bez presji

Szkoda ze zabrali free lance

Reszta zmian totalnie na nic nie wpływa.

Maly pajak ksoztuje tyle co duzy - juz wczesniej ten scout był malo oplacalny bo kosztowal tyle co fast w core, hm

Poisony na NG do przemyślenia. moze faktycznie jeden wagon z hero, a drugi spam 70 NG z spearami i poisonem (zwlascza z nowymi spearami). ALe noe tarcze boostuja wagon hm. Zobaczymy

Trolle tansze niezauwazalnie, ale moze jeszcze obniza. Ja jakby co na ogniu piekielnym zeznam, ze wygralem turniej na dzikach. A Artur podobno nie mial trolla w rozpisce tak jak PSZ :D

Bez 2+ save na malych dzikach oni ich nie poogladajo, wstepnie w mecie wszystko je jedzie. Poza tym w zasadzie kawalerie uczepia to, ze duzo jest KB

No i najwazniejsze - co z wardem na savage?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Ward jest ale nie będzie już główki
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

bedzie 5++ czy nie. 6++ to nie ward :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ