Wrażenia po playtestach z BP

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Re: Wrażenia po playtestach z BP

Post autor: Deather »

Karbowy pisze:"może to ty także dajesz dupy nie znając polskiego?", nie występóją w nim wyrazy "ward save, special i rare, arcane item, itd".
Nie miałem nigdy styczności z żadnym podręcznikiem po polsku(mówimy o orkach, z tego co widze po postach innych, to występują tam np. "pajonki", co z polskim językiem ma tyle samo wspólnego co spider riders), dlatego wolałem nie tłumaczyć tych sformułowań. Wolę być posądzony, swoją drogą niesłusznie, o nieznajomość języka ojczystego, niż o nieznajomość zasad.

Wybacz, że starałem się spełnić Twoją prośbę o pomoc.

PS. BURN IN HELL :twisted:

EDIT:
żeby było na temat dodam mały raporcik z walki z wampirami na 1350

Miałem w armii:
BO na dziku(generał z xetem, shinem i słomką)
2x NG szamanów (jankiel, broda, DS i ring)
pajęczy fast
NG na wypasie
4x rydwany wilcze
wagon(10) z golanem
2x pojedynczy troll

Wampiry:
Wampir generał(summon ghuls i BS k6 S4 flaming i panika jeśli jakieś rany)
Wampir BSB (książka)
pieski
2x10 ghuli
3 baty
5 BK ze sztandarem
7 BK z +1 hit i BSB
3 + banshee

Opisze tylko przełomowe momenty:
Trolle oblewają głupotę i wystawiają się na szarżę, jednego zdołałem popychaczką wepchnąć w eteryków, tak, że dostawiając się blokują szarżę dużym BK. W tym samym czasie wagon zamiast szarżować w mniejszych BK nie zdaje animozji przez co sam zsotaje zaszarżowany i ucieka w las. Później ambitna szarża generała mająca na celu uratować rydwany przed eterykami (miałem wyjątkowo ciasną strefę rozstawienie przez 2 lasy) kończy się jego śmiercią ze s&s (nie popełnię już nigdy tego błędu). Gdy orki z golanem zdołali wygrzebać się z lasu zaszarżowali w ghule(15) z generałem (to miał być punkt zwrotny walki). Wampir miał się się posypać od CR. Jak można przewidzieć przeżył na jednej ranie eksterminację ghuli(splewiłem na maksa rzuty). Wskutek czego zamiast overrunować i rozpocząć radosne sypanie kawaleria została skanapkowana: od tyłu wraciaki a z boku ghule. Nadzieja zgasła gdy 3 boar boyzów, stykająca się z wampirem bez żadnego sv nie zdołało go zabić.
Rezultat: 19:1 w plecy

Jak oceniam itemy:
- jankiel jest świetny, nie ma co się rozpisywać.
- xet i shino ... BSB nie pożył zbyt długo by się nimi nacieszyć, ale xet bardzo ugrywalnia wilcze rydwany
- broda; W zasadzie poza wyłączeniem NG z animozji nic nie dała(co z tego, że nocniki nie uciekły od fera skoro zostały złamane i uciekły za stół)
- golan; Bardzo fajny straszak. Pewnie wygrałby mi bitwę gdybym zdał animozję(Overrun po wraciakach w duży klocek BK), ale on wolał utknąć w 15 ghulach i wampirze.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Widzisz moim zdaniem golan ma sens właśnie w połączeniu z brodą. Skoro już inwestuje się kupe punktów w wagon BB, lub klocek BO/Big Unsów, to oni nie maja prawa oblać/zdawać animozji w kluczowym momencie.

Co do szarży generała rozumiem, że zabiła Cię banshi? :) Zrobiłem ten sam błąd na podwórkowym turnieju :)

Nie podoba mi się trochę wystawianie pojedynczych trolli. No ale to tylko moja uwaga :)
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Kolejne wrazenia po bitwie na nowym BP.
Tym razem zagralem (rowniez na prosbe) bez nowych przedmiotow magicznych ale ze slotami dodatkowymi.

Bitwy na 2000, mialem:

Warboss na wyvernie, KB, ulgas, ward na 5+, enchanted shield, ciezka zbroja
BSB na dziku z margotem i effigy
2x ng szaman, 2 lev, kazdy po 2 DS

5 wilkow, wlocznie
2x20 ng, po 1 fanolu
2x21 orcs, muzyk, szmata

6 hoopkow
4 herdy squigow
orkowy rydwan
2x katapa
2x czuka

doomdiver

I bitwa He

Kolezka na stardragon, save 2+, ward 4+, i cos tam jeszcze
caddy

10 lucznikow
17 wlocznikow, fcg

12 sm, fcg, lion standar
12 wl, fcg, banner of balance
5 dp
14 pg, fcg

2 bolce
orzel

Zaczynalem, szamani wylosowali po stopie + badziew. Na farcie zabilem ze stopy DP. Katapulty nic nie trafily do konca bitwy to samo DD. Z magii udalo sie jeszcze wbic ze 2 rany w smoka, z bolcow dostal kolejne 2, squig herd zjadl WL, wyverna pogonila lucznikow, dostala szarze od SM (stracili ranka od bolca), ale ich rowniez pogonila, pozniej pogonila po dwoch turach walki PG i wpadla od boku we wlocznikow+ squig hopki na tyl i rowniez to pogonila, fast zabil zaloge jednego bolca, zaloga drugiego zabila fasta, smok zniszczyl mi 3 maszynki, kulminacyjny moment przedostatnia tura, smok laduje obok 2och oddzialow (plan byl taki, ze w pozniejszej turze bedzie mial mozliwosc zaszarzowania wyverny oraz rozdanie terroru i paniki od zioniecia, jednak wyverna pogonila PG i wyszla z zasiegu) nie zdaje paniki na 9 od zioniecia jednymi orkami i wieja, drugi oddzial z BSB zdaje terror, animozja 1, przerzut na 6, po wheelu podchodze na tyly smoka, szarza, chelleng BSBkiem i smok zagoniony.
Stol wyczyszczony (+sztandary i cwiartki) ja stracilem szamana, 2x katapy, bolca, oddzial orkow, wilki.

II bitwa VC

Lord klepacz z ta lanca
BSB z summonowaniem ghuli+ bajery
Vampir z summonowaniem ghuli+ bajery

6 wilkow
11 ghuli+ghast
11 ghuli+ghast
20 zombie

15 gg z warbanner
8 bk z banner +1 hit
3 baty

4 wrajty i banszi

Przeciwnik zaczal, ja wylosowalem na obu szamanach 1 i 3, katapulty nic nie trafily przez cala bitwe, zle ustawienie batow spowodowalo szarze wyverny z fastem na baty oraz wyladowanie jej pozniej na tylach wroga, z magii w 1 turze namnozylo sie ghuli, DD jak trafial to zabijal jednego, w 3 turze waaagh i kanapka na GG, orki z BSB po wybiciu bagna zombie szarza na bok ghuli (potracilem scrolle na dowskrzeszanie zombie inaczej by nie bylo
tej szarzy), w rekompensacie szarza wrajtow na bok mojego klocka, ghuli za duzo nie przybylo, wrajty bez helmu nie zrobily za duzej rzezni w gruncie czego wyszedl remis. Moja tura i szarza herda na przod owych ghuli a wyverny na bok wrajtow, wynik wszystko posypane, gobliny dobijaja wskrzeszone w drugiej turze zombie w liczbie 22, kloc BK uganial sie za drugim klockiem orkow, dostal raz hopkow ale lanca na vampirze ich pozamiatala (swoja droga czy zaszarzowany model moze uderzac magiczna lanca bez bonusu do sily czy uderza hand weaponem?)
Stracilem fanola, kloc ng, kloc orkow, hopkow, katape, dd, rydwan, szamana bo wybuchl, zajelem 2 cwiartki i 2 zblokowalem, przeciwnikowi zostal lord + polowa BK, BSB i jedne ghule.

Chyba bede musial sobie dokupic czuki bo katapy cos mnie ostatnio zawodza :wink:

Przeciwnikiem BPowych itemow bede nadal, ale bez dodatkowych slotow nie daloby rady za bardzo pograc.


Pozdro Azz

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Karbowy: "występóją"? Skoro już tak gardłujesz za językiem polskim to nie popełniaj takich błędów, co? :)
Przepraszam za offtop.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Grałem ostatnio z DE na 2250.

U mnie to, co w temacie: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=475052#p475052

Po przeciwnej stronie:

Dreadlord @ 575 Pts
General; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Hydra's Teeth [40]
Pendant of Khaeleth [35]
Deathpiercer [25]
Black Dragon @ [320] Pts

Sorceress @ 185 Pts
Magic Level 2; Lore of Dark Magic; Miscast Table
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Sorceress @ 185 Pts
Magic Level 2; Lore of Dark Magic
Dispel Scroll [25]
Focus Familiar [25]

10 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 110 Pts
Rptr Crossbow; Shield

2x 5 Dark Riders @ 110 Pts
Spear; Rptr Crossbow;

3x 5 Harpies @ 55 Pts

9 Shades @ 333 Pts
Great Weapon; Rptr Crossbow

Dark Elf Assassin @ [171] Pts
2ndWeapon
Manbane [25]
Rending Star [30]
Cloak of Twilight [20]

Cold One Chariot @ 100 Pts

2 Reaper Bolt Thrower @ 200 Pts

War Hydra @ 175 Pts


Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 59
Total Army Cost: 2248

Na samym wstepie porażka - delfy mnie przewystawiały (skutek uboczny braku smieciocorów - mniejsza liczba wystawien), wiec mogły sie elegancko pochowac przed moimi maszynami. Za to ja stałem na otwartym polu jak kaczuszka, do której cała banda delfów strzelała bez itości. Nie odniosłem wiekszych sukcesóww tej bitwie - udalo sie zabic harpie fanatykami, przegonic rydwan i pojedynczego Dark Ridersa Boar Boyzami (ktorzy zebrali cięzki ostrzał od balist, kucznikow i zioniecia Hydry- tak, ze na koniec zostało ich chyba z 3+BSB), poharatac smoka z balist i na koniec dobic go stopą. Dwie elfickie magicznki same się społowiły z miscastów.
Mi natomiast smok i ostrzał z balist wyłaczył praktycznie wszystkie maszyny, zdjąl oba oddziały Nocnikow, oraz Savagy. Społowieni zostali Boar Boyz oraz Squig Herd (został jeden poganiacz!). Bohatersko, bo w pojedynku ze smokiem, zginał także moj Warboss (ale wczesniej zabił jeszcze Assasina :) ).

Wynik bitwy: 11:9 dla delfów.

Nowe przedmioty:
Banner of Gholan - bez znaczenia w tej bitwie (dwa razy sam byłem szarzowany a od mojej szarzy przeciwnik uciekł rydwanem, lecz uciekł za mało)
Broda - doskonała, bo dzieki niej nie musiałem co ture rzucać paniki na Ld8 oddziałem wartym jakies 550pkt. I Boar Boyz do konca stanowili jakies tam zagrozenie dla delfów.
Kamień żółciowy - bez znaczenia w tej bitwie
Grzybek - pomógł, bo z 5DD mogłem lepiej kontrowac magię DE (6PD+ Bound+czar do generowania kostek), ale nie miał wielkiego wpływu na przebieg bitwy.
Zbroja - nie miała znaczenia dla gry - BSB ani razu nie walczył i nie zmusil do przerzutu zadnej regenki ani warda.

Dodatkowe sloty:
Na pewno pomogły. Mogłem miec i troche maszyn do wsparcia i kilka sensownych jednostek do walki.

Co sie sprawdziło:
- po raz kolejny dwaj mali szamani dali ognia (jedna popychaczka weszła z IF i dwie stopy normalnie, z ktorych jedna dobiła smoka). Jak zwykle inwestycja w magię zwrociła się z nawiązką. :)

Co sie nie sprawdziło:
- reszta armi sprawdzila się tak se... a to wszystko przez smoka, ktory odmawiał zginiecia od balist i zagrazal calej mojej armii latajac na flance i na moich tyłach. Przez to ani nie mogłem pojsc do przodu, by pozamiatac tych kuszników i bolce, ani nie moglem stac, bo wszystko mnie dotkliwie ostrzeliwało. Więc kręciłem sie jak wiadomo co, z czego oczywiscie zadnego sukcesu byc nie moglo.

Co do poprawy:
- wiecej maszyn, zeby te smoki jednak dobijac, lub trzymac za lasem (moze 6-ciu bolców, lub 4 bolców + klopy beda sie juz bardziej bały niz samych 4 bolców)? Nie wiem...
Obrazek

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

9 Shades @ 333 Pts
Great Weapon; Rptr Crossbow
jacyś przydrogawi ci shadzi :P

może zamień jedneg doom divera na działko? wiem ze doomek to świetna maszynka, ale mimo wszystko tym LT zrobi mniej niż działo(teroretycznie na LT masz chukki, ale wiadomo ze one nie zawsze chca sie spisywać jak należy)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

r0m pisze:
9 Shades @ 333 Pts
Great Weapon; Rptr Crossbow
jacyś przydrogawi ci shadzi :P
Bo koszt dotyczy shadów i assasina.
r0m pisze: może zamień jedneg doom divera na działko? wiem ze doomek to świetna maszynka, ale mimo wszystko tym LT zrobi mniej niż działo(teroretycznie na LT masz chukki, ale wiadomo ze one nie zawsze chca sie spisywać jak należy)
No tak, ale DD nie jest na LT tylko na kawalerie i skirmisze. Sczegolnie te ostatnie ciezko orkom dorwac. A do tego celu lepiej miec dwa DD. Dlatego wolalbym z zadnego nie rezygnowac. Juz predzej widze dorzucenie jakies klopy do rozpy. Klopa to potencjalne ryzyko 6W a to juz daje do myslenia wszelkim smoczkom...
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

No tak, ale DD nie jest na LT tylko na kawalerie i skirmisze. Sczegolnie te ostatnie ciezko orkom dorwac. A do tego celu lepiej miec dwa DD. Dlatego wolalbym z zadnego nie rezygnowac. Juz predzej widze dorzucenie jakies klopy do rozpy. Klopa to potencjalne ryzyko 6W a to juz daje do myslenia wszelkim smoczkom...
granie na cannonach czy innych mengilach przy tym BP to porazka.
a klopka moze bc dobrym pomyslem (nawet lepsiejszym niz kolejne 2 chukkasy)

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

@bless
a jednak się przekonałeś do cannona(w dziale "rozpiski" widziałem) :wink: ogólnie bardzo fajna rozpiska, pokombinuje jeszcze z moja koncepcja miliona oddzialow savagow, a jak nie wyjdzie to pogram wlasnie czym takim jak ty

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

r0m pisze:@bless
a jednak się przekonałeś do cannona(w dziale "rozpiski" widziałem)
Tak, ale to dlatego, ze wrzucilem tez klopę. Dzieki temu na skirmiszerów i kawalerie mam, obok DD, tez dwie maszyny z templejtem (armata i lobba). To rekompensuje mi brak jednego DD a daje jednoczesnie ogromnego bonusa do walki z LT i wrogimi maszynami. 4 bolce, armata, lobba i DD to naprawde solidny i uniwersalny park maszyn.
Obrazek

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Tak jak pisałem wrzucam raporcik z bitewki z imperium. Zaznaczam, że zdjęcia jak i same figurki (zwłaszcza po mojej stronie) szału nie robią, gdyż większość z tego czym grałem, nie jest skończona (rydwany dopiero się robią, BO leżały w szufladzie, savage do konwersji).

Moja rozpa:

1 Black Orc Warboss @ 445 Pts
General
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Sword of Might [10]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 145 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
1 Boar @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Yan Khel Mushroom [15]
Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Nibbla's Itty Ring [20]
Dispel Scroll [25]

2 Snotlings @ 40 Pts

10 Savage Boyz @ 105 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

9 Squig Herd @ 90 Pts

20 Black Orcs @ 323 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]

2 Wolf Chariot + dodatkowi załoganci @ 126 Pts

4 Spear Chukka @ 140 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts

2 Doom Diver @ 160 Pts

5 Trolls @ 200 Pts

Casting Pool: 6 + ring
Dispel Pool: 5 + 2DS + jankiel
Models in Army: 102
Total Army Cost: 2249

Armia Byra:
Empire Army
1 General of the Empire @ 381.0 Pts
General; Great Weapon; Griffon
Dragon Bow [25.0]
Holy Relic [45.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
1 Griffon @ [200.0] Pts

1 Captain @ 139.0 Pts
Barding; Battle Standard; Warhorse
Dawn Armour [35.0]
Sword of Might [15.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

8 Knights of the Inner Circle @ 299.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25.0]
1 Preceptor @ [16.0] Pts
9 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Battle Wizard @ 135.0 Pts
Magic Level 2
Wizard's Staff [10.0]
Dispel Scroll [25.0]

24 Halberdiers @ 200.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Valour [30.0]
1 Sergeant @ [8.0] Pts

1 Battle Wizard @ 160.0 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Rod of Power [30.0]
Ring of Volans [20.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

5 Pistoliers @ 97.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Warhorse @ [0.0] Pts

5 Knightly Orders @ 123.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Warhorse @ [0.0] Pts

5 Knightly Orders @ 123.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts

1 Great Cannon @ 100.0 Pts

1 Mortar @ 75.0 Pts

1 Steam Tank @ 300.0 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 67
Total Army Cost: 2247.0

Zaznaczam, że armia Byrasa była raczej eksperymentalna, chociaż z drugiej strony jest jednym z nielicznych imperialnych generałów, który nie widzi jedynego słusznego imperium w rozpie z 2 czołgami, 4 armatami i wpizdylionem magów :)
No ale do rzeczy.

Rozstawienie terenu i jednostek (zaczynanie wylosował Byro):
Obrazek
Od mojej lewej strona OnG: chukka, g. chariot, na górce chukka i DD, za górką snoty i szaman z yankielem i xetem, herd i wilki przed BO z BSB, chukka, error boyz, trolle przed zniszczonym mostem (defended obstacle) za nimi DD (proxik bo nie mam jeszcze drugiego DD :)), savage, lobba i chukka z szamanam, a przed nimi wrona i rydwan. Na prawo od środka las.
Po drugiej stronie od mojej lewej: 5 rycerzy, hellstorm, mortar, rycerze z magiem, czołg, cannon, halabardnicy z magiem ognia, gryf na górce, przed nim pistoliersi, rycerze z bsb.

1 Tura Imperium:
Wszystko leci do przodu, gryf tuż za las tak, że widział krawędź mojej wrony. pistolierzy na prawo od lasu. Magia zdispellowana (1 wilk zginął tylko). Hellstorm ściąga kilka squigów, moździerz wilka (panika!). Działo trafia w DD na górce, ale nie zadaje rany :) Czołg chybia, generał z dragon bowa trafia w mojego warbossa, ale pancerz wytrzymał. Wilki spanikowały i uciekając pociągnęły za sobą załoge balisty :/
Obrazek

1 Tura OnG:
Animozja wszędzie zdana. Lewy chariot szarża w rycerzy (na klatę), wrona i prawy rydwan szarża w pistolierów (s&s). Squigi nieco do przodu, trolle na pełen marsz, BO nieco w przód, savage marsz w stronę mostku. Magia zdispellowana. Oba DD trafiają w halabardników, spadło ich sporo, ale paniki nie było. Chukki walą po czołgu ale chyba bez ran. Lewy rydwan wbija 7 impactów w rycerzy, 3 ginie, reszta ucieka, ja gonię, doganiam i staję przy hellstormie. Wrona i rydwan wciągają pistolierów (ich salwa we wronę nie przebija sie przez pancerz). Wrona z overruna wpada w gryfa.
Obrazek

2 Tura imperium
Duże rycerze ustawiają się do szarży na wronę (zdali terror). Halabardnicy trochę w tył. Mag z rycerzy do halabardników, rycerze środkowi do przodu w stronę error boyzów. Czołg do lewego rydwanu. Magia zdispellowana (wyssał DS bo walił ogniem po trollach). Hellstorm nie strzela w tej i następnej, czołg rozwala lewy rydwan. Moździerz wykrusza kilka squigów. W walce mój warboss wbija 2 rany w gryfa (dałem dupy, że nie waliłem po generale), wrona wbija kolejną ranę. W odpowiedzi wchodzi 1 rana we wronę. Generał ustał.

2 Tura OnG
Waaagh! BO idą do przodu o 2" (kur...!) Nic więcej nie poszło. Trolle oblały głupotę bez Ld warbossa. Resztka squigów (2s 2NG) na maxa do przodu. BO palą szarże na środkowych rycerzy (zabrakło 0,5cm), savage ustawiają się na lewo w stronę rycerzy. Prawy chariot szarżuje w gryfa. Magia znowy zdispellowana, Chukki wbijają kilka ran w czołg, lobba się zacina na 2 tury, DD zabija zaloganta (własnego), drugi DD ściąga 2 rycerzy ustawionych przed errorami. Ostrzał z łuków nic nie robi. Wciągam generała, ale wciąż jestem w zasięgu szarży dużych rycerzy.

3 Tura Byrasa
Środkowi rycerze szarżują w errorów, duże rycerze szarża we wronę... nie zdały feara :D (2x6). Czołg wraca na środek pola walki. magia zdispellowana. Czołg nie trafia we wronę, armata trafia w warbossa, oblewam warda i... 1 rana :) Rycerze wpadają w errorów, zabijają 3, ja zabijam 1 rycerza, przegrywam o 1 i oblewam z przerzutem na 6 :/ Panikuje również DD.
Obrazek

3 Tura OnG
Animozje zdane, głupota oblana. Wrona wraca za las dawać Ld trollom, squigi do przodu. BO i savage robią zasadzkę na errorów. Rydwan ustawia się tuż za halabardami i szykuje do szarży na działo. Weszła stopa zabijajać jakiegoś rycerza. Ostrzał wbija kilka ran w czołg (został na 4).
Obrazek

4 Tura Imperium
2 rycerzy na środku podjeżdża pod balistę chowając się przed szarżą BO i savagy. Magowie uciekają z halabardników (ogniowy do lasy, ten na koniu w pobliże tanka). Magia wyssała ostatniego scrolla, zabiła 2 squigi i poganiacza (został 1 NG) i wrzuciła antyfear na halabardników. Czołg nie trafia we wronę, hellstorm ściąga 3 BO, moździerz zniosło, działo z grapeshota nie trafia na 4+ w rydwan (strzał z kuli mógły trafić w rycerzy za rydwanem).

4 Tura OnG
Trolle zdają głupotę i szarżują w halabardników. Wrona nieco do przodu. Rydwan szarżuje w działo, BSB z moich BO szarżuje w 2 rycerzy. Magia zdispellowana. Katapulta się rozwala, chukki nie wbijają ran, DD znosi. Trolle wbijają 5 ran, same dostają 1 (od championa!) wygrywam, przerzut z BSB nie pomaga i halabardy uciekają panikując dużych rycerzy i maga ognia :) Nie doganiam trollami (zabrakło 2"). BSB zabija 1 rycerza, drugi ucieka już do końca gry. Rydwan wbija 7 impactów w armatę i overrunuje aż o 16" i zabija się o ruiny :/

5 Tura Imperium
Rycerze i halabardnicy sie powstrzymali, mag ognia nie. Czoł stoi i się głupio uśmiecha. Mag na koniu szarżuje w samotnego NG. Magii prawie nie było. Ostrzał ściąga kilka BO. Mag vs NG - bez ran, zdaję Ld na 4 :)

5 Tura OnG
Wrona szarżuje w zwarzywiony czołg, BSB wraca do BO, savage idą zając prawą ćwiartkę. Stopa ściąga kilku rycerzy. Chukka też i zostaje sam BSB. Wrona wali 7 hitów na 4+ i zadaje 1 ranę (kur...). Trolle z głupoty wpadają w halabardy, zadają 6 ran i zaganiają. NG przegrywa w koncu z magiem.

6. Tura imperium
Samotny mag rusza na maszyna na górce. Mag ognia wciąż ucieka. BSB chowa się przed maszynami. Czołg sam sobie wbija ranę (została 1Wo). Magia zdispellowana. W walce nie wbijam rany w czołg i zdaję brejka!

6. tura OnG
Zamiatanie. Stopa zabija BSB. Chukka załatwia maga. Wrona nie wbija ostaniej rany w tanka!
Obrazek

1870 dla mnie (17-3???)

Uwagi co do bitwy:
Trolle - super jednostka, ale niania musi być blisko. Rydwany - rewelka (18" szarży!). Wrona w takim złożeniu działa bardzo dobrze. Park maszynowy daje radę. BO nie powalczyli za bardzo niestety. Podobnie savage. Snoty trzymały szamana.
Trochę słaba antymagia, ale z drugiej strony Byro miał przedmiot przenoszący kości, więc sporo tego chomikował.
Pierścień się nie przydał bo szaman był poza zasięgiem.
Brokowało bullych (2 razy testowałem na maszynie Ld i rzucałem 7). Error boyz to cienizna, ale najtańszy grywalny core no, aw tej rozpie spanikowac moga tylko gobliny (czyli inne gobosy też by powodowały panikę).

Co do nowych przedmiotów:
Bardziej niż przedmioty OnG zostało ugrywalnione przez dodatkowe sloty.

Shino – dzięki tej zbroi mogę złożyć naprawdę odpornego warbossa (z innymi przedmiotami mam na wronie Sv 1+, WSv 5+, KB i 4A S6). Przerzut warda/regenki też jest niezły, zwłaszcza jak wejdzie KB.
BYRO: "przerzut warda to zuoo, aczkolwiek ja akurat miałem funerskie rzuty, a i Ward i Regenka nie występuje tak często."

Xet – nie przetestowałem, bo nie musiałem testować psychy w szarży.
BYRO: "bu"

Yan Khiel – coś jak lepszy DS. Mam +1 DD co turę i w razie czego mogę użyć jak scrolla.
Byro: "w zasadzie nie odczułem"

Barbus – super rzecz, bo daje ITP. oddziałowi. No i dzięki temu wystawiłem BO, bo w końcu się kłóciłem, że gdyby mieli itp. to byliby nieźli i bym wystawiał
BYRO: tylko tyle, że raz nie musieli paniki

Gholan – nie przetestowałem gdyż BO nie doszli do szarży (zabrakło 0,5 cm bo na waaagh poszli tylko 2”).
BYRO: jak napisał, nawet nie wiedziałem, że go mają

Generalnie grało się bardzo miło no i trochę doświadczenia zostało zdobyte.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Super raport!!!
Dzieki za podzielenie sie wrazeniami z bitwy.
Czytajac raport chcialem odpisac:
- na bullych sie nie oszczedza,
- wrona nie dziala z trollami
itp,
ale na koncu zauwazylem, ze sam te niedopatrzenia wyłowiłes i wyciagnales wnioski.

Bitwa naprawde ciekawa. BP bardzo poprawil obraz tej armii. Gratuluje ladnego zwyciestwa. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

musze zrewidowac moj poglad na tą armie bo widze ze wystawianie paru klocy ng czy orkasow siatami fanolami jest passe. teraz rządzi taka podjazdowka troszke i polowanie na latwe punkty. nie mowie ze to zle tylko hmm.. inaczej :wink:
wczoraj mialem swieto, prawdziwy festyn w armii bo przylecial warboss na ptaszorze i z tego tytułu chcialem podziekowac za wskazowki grania lataczem -klepaczem, zawarte w ww raporciku. =D>
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

bardzo fajny raport, gratuluje zwycięstwa, btw. na strasznej patelni graliście :wink:

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

pytanie: testował już ktoś sztandar +d6 na oddziale plus golan na BOBSB w wagonie BB? Ja co prawda na dzikach ani golanie nie gram, ale wydaje się nie najgorszym kombem.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Priam: Fajnie lata nawet. Tylko:
1. nieprzewidywalnośc czesto boli,
2. szkoda jak na mój gust dawać takiego BsB teraz.

Raz sprawdziło mi się bez gadania na tajnych rozpach. Mina przeciwnika bezcenna (zwłaszcza że to było 18 BO). Bardziej mi to pasuje do Bo własnie bo mocna poprawia ich zasięg szarży. BB moga radzić sobie sami.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Oi,
zagralem dwie bitwy w nowym BP na (1410pkt). Wrazenia:
-dodatkowe sloty, a tak naprawde to dodatkowy slot special, bo rare jakby nie istnial. Jedyne co mozna wziac to troll, a na male punkty, gdzie maks. Ld to 8...
Wiec dodatkowy slot special to ekstra sprawa. Ja swoj wykorzystalem na pare wilczych rydwanow. Bardzo uzyteczne.
-Banner of Gholan, na papierze wyglada wspaniale, potencjalnie podwajajac lub potrajajac liczbe atakow. W rzeczywistosci daje dwa bonusy: magiczne ataki (bezcenne) oraz mozliwosc wystawiania kawalerii z wezszym froncie (np. 4x2, czyli siedmiu z herosem).
-YanKhel Mushroom, bardzo uzyteczny, dodatkowa kostka dispella, to jak dodatkowy mag.
-Yellow Kidney Stone of Xet, jak dla mnie najlepsze co dostalismy. Rydwany/gobliny sa znow uzyteczne. Jezeli GW sie przymierza do kolejnej edycji Orkow, to to powinna byc zasada armijna. Oddaje 'ducha' tej armii, jest przydatna oraz niejest zbyt 'mocna'.
Pozostalych dwoch nie uzylem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

ninjaska pisze:Wiec dodatkowy slot special to ekstra sprawa. Ja swoj wykorzystalem na pare wilczych rydwanow. Bardzo uzyteczne.
Niestety na rydwany nie można przeznaczać dodatkowego slota.

A tak poza tym możesz swojego posta wkleić do działu o BP w temacie o doświadczeniach z nowymi przedmiotami :wink: .

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

W kazdym razie możliwości są duże dzieki slotom, mozna za normalne zakupic rydwany czy maszyny,a za dodatkowe dodać squigi,dziki,takie tam. Wiadomo,nie mamy mozliwości grania jak TK na samych rydwanach xP
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Sloty sa świetne bo bez osłabiania parku można dołozyć kontrę/oddziałek do walki.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

ODPOWIEDZ