Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Re: Rozpiski

Post autor: paulinka17 »

nie wiem czy masterów w tym roku wystarczy, żebym nastukał 90.

tymczasem AWANS! Tytułujcie mnie pokornym Miziatorem Kul Króla Jeżusa

tak, on jedyny się założył

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Miziatorze Kul Króla Jeżusa - Witamy!
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Eee tam, po tym co widziałem w Zielonkach P17 już zawsze będzie dla mnie Squigorobem ;)

Wrzuć jakąś relację, żeby Ślivek miał czym walczyć o zabawki dla armii, bo PSz ostatnio mi płacze, że "trzeba k...rwa samozaparcia, żeby tym dalej grać" ;)
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Właśnie, wrzućcie jakieś komentarze, raporty, wrażenia, rozpiski aby było w jednym miejscu.
Jeszcze nie wszystko stracone i wygląda to całkiem całkiem teraz ten nasz book jak tak patrzę.
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

do jakich lorów magii będziemy mieli dostęp?

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

no nie poruchałem w tym odcinku.

0:20 szmaja, zajazd wochu. trochę peszka. mag ze stopą, ręką i 2d6s5 do piachu w pierwszym czarze z 4 kości, pomidory nie doszły na 11 cali (2,1,1 z 3 kosci), 16A i 12 autohitów z pomidorów nie wtubiło rany w prince'a, oblalem glupote z transmutacji na 9, zeby dojsc po scenariusz. szmaja nie robił błędów... słabo to wyglądało...

0:20 shino. nie ogarnąłem, że to shino wybiera model w oddziale z caketu więc na start straciłem dwie odginaczki. trzecią mi zabił chyba na wałku Edit: nie było wałka, sorry shino, mówiąc, że to on decyduje w co strzela bolec - chyba nie może, miałem tam 7 trolli.
nic, zajechałem na ryj, bliziutko, żeby za dużo w jeden oddział nie dostać, ani żeby boku gdzieś nie dostać.
zaszarżował, wózki poumierały na pomidorach, ale z gigantami nei mogłem sobie 4-5 tur kombatu poradzić. coś tam niepofarciłem w regenach i trolle odbiły się od węży, coś tam oblałem Ld 10 na zbieranie i się zesrało.

shino może widział tam więcej, ale jakbym mógł zrobić reform po kombacie z gigantem i bić w niego więcej ataków, albo jakbym dobił ostatnią ranę z 12 ataczorów w drugiego to byłoby trochę dla mnie.

20:0 TK. wyjechałem 12 cali NG z vanguarda za gorke, zeby mi nie wygodnill klopami na 8 reroll za stol, no to on zajechal mnie 3 sfinksami, w drugiej wystrzelal 30 dzikusow do nogi z łuków, bohaterów (bsb, ork mag) dobił z casketu, ale...

...jedne pomidory z poisonami zabiły mu całą armię w 2 tury (2 sfinksy, 60 łuków, 5 magów, klopę i jeden casket). wcześniej przyfarciłem wtubiając mu 10ran z jednego fanatyk, na którego zdecydował najechać
team macha do przodu

4:16 z wochem. ustał skulkami szarże pełnych pomidorów na bok z rerollem wszystkeigo. ustał na ostatniej ranie bsb (70+A pomidorów przez milion tur kombatu i tylko 2 rany), ustał demonem na ostatniej ranie (dostał 3 fanole w pierwszej turze po vanguardzie i ruchu na 20 cal). znowu przegrałem scenariusz, znowu trolle nic nie pograły
niefart, ale
team macha do przodu

6:14 demony, powinno być 14:6 bo dałem sobie wcisnąć wałek, że muchy biorą znacznik (4pkt) i zszedłem ze znacznika (4pkt) :D
miałem zdobyć jeden punkt bo chłopaki zrobili maski, więc końcówka była na luzie... ale bitwa była świetna.

Team prawie pełne 2 maski w plecy a potem srogie 3 maski do przodu.

Grałem jak gówno te scenariusze. Najpierw olałem trochę breakthrough bo myślałem, że Szmaja i tak weźmie dwoma oddziałami przy moim jednym, potem z kolei nie tylko nie ogarnąłem że wystarczy mieć więcej oddziałów przy dwóch znacznikach, ale jeszcze zszedłem z tego znacznika.

Ciągle grałem na grube modele. Na Śląsku aż tyle tego nie ma. 5 bitew:
3 demony (keeper i 2dp woch), mantikorę, 3 sfinksy, 2 giganty, 2 demonic mounty, mega potwór z katapultą

Wziąłem morze modeli S5, żeby się bić z piechotą, 3-4 pociski, żeby zabijać jakieś porno strzelanie a tu potwór za potworem i ciągle AS1+ albo jakieś mega sejwy. oczywiście trolle są do bani, bo wszystko albo ma, albo może mieć flaming. zdawałem raz regeny (z TK) i to też przez moment bo ma lethale z magii.

EDIT: bitwa z demonami!!!
co tam się nie działo. z perspektywy czasu plan miałem beznadziejny, bo sobie ubzdurałem, że zabiję mu tego plaguestara z regeną na 4+, Inicjatywa 1 w styku, bonusem do CR za poisony, -1hit, -1ws. Tzn planowałem go postraszyć że po to idę, zająć znaczniki i się zatrzymać. problem taki, że chyba za dobrze się ustawiłem bo musiał ruszyć do mnie, żeby nie dostać kanapki.

no i się zaczęło.

w tym momencie musiałem już go szarżować (stał cal ode mnie :D), ale zrobił błąd i przynajmniej miałem extra boczek po overrunie.
zaszarżowałem też z górki pomidorami w ten model z katapultą (wielkie gówno takie tzincza), bo wcześniej na 21 zranień na 4+, zabił mi 3 modele, więc mówię, za chwilę mnie wystrzela albo sam po mnie przyjdzie, a tu +2 statika :D

w magii miałem super czary na ten mega kombat 2xpomidory v plagusy (poison, hate, reroll 6, -d3I, WSv5+), ale wyszło słabo i tylko reroll 6 wcisnąłem.

nie ogarnąłem, że ten keeper to też się tłucze (wcześniej coś tam jakimś bacikiem dokazywał i czary rzucał), więc dostałem szarżę w tę kanapkę i w trolle z much (nie ogarnąłem, że się odsłoni).
wyglądało że znów obessam, ale zwrot akcji, bo w następnej magii wrzuciłem posiony na jedne pomidory i keeper został na jednej ranie :D

niestety przegrywałem kombaty a trochę za daleko miałem BSB... więc dobiłem go do kombatu, żeby dać reroll squigom na przecwiległej flance kanapki :D
Ostatnio zmieniony 27 lut 2016, o 20:22 przez paulinka17, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

trzecią mi zabił chyba na wałku, mówiąc, że to on decyduje w co strzela bolec - chyba nie może, miałem tam 7 trolli.
Characters are of a different Troop Type
-or-
There are 4 or less R&F models in the unit
The player making the attack distributes hits onto
R&F models and Characters. ​
Hits must be distributed
as equally as possible, meaning that no model can
take a second hit until all models have taken a single
hit, and so on.
When a Template hits a Character in a unit, the
Character suffers the hit as normal.
shino może widział tam więcej, ale jakbym mógł zrobić reform po kombacie z gigantem i bić w niego więcej ataków, albo jakbym dobił ostatnią ranę z 12 ataczorów w drugiego to byłoby trochę dla mnie.
przeciez sam napisales, ze byles tak blisko siebie, ze miales zasloniete flanki. nie mogles wiec robic tam reformow :P

po prostu to wykorzystalem :D

a z trolami to przeciez mam wincyj atakow i chyba jeszcze jakis czar mialem. pozdro.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

Shino pisze:
trzecią mi zabił chyba na wałku, mówiąc, że to on decyduje w co strzela bolec - chyba nie może, miałem tam 7 trolli.
Characters are of a different Troop Type
-or-
There are 4 or less R&F models in the unit
The player making the attack distributes hits onto
R&F models and Characters. ​
Hits must be distributed
as equally as possible, meaning that no model can
take a second hit until all models have taken a single
hit, and so on.
When a Template hits a Character in a unit, the
Character suffers the hit as normal.
shino może widział tam więcej, ale jakbym mógł zrobić reform po kombacie z gigantem i bić w niego więcej ataków, albo jakbym dobił ostatnią ranę z 12 ataczorów w drugiego to byłoby trochę dla mnie.
przeciez sam napisales, ze byles tak blisko siebie, ze miales zasloniete flanki. nie mogles wiec robic tam reformow :P

po prostu to wykorzystalem :D

a z trolami to przeciez mam wincyj atakow i chyba jeszcze jakis czar mialem. pozdro.
ale bolec to już nie template, szczególnie, że mi raniłeś model w drugim ranku, a za wilkiem nie było trolla :D

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Determine the maximum number of possible hits by measuring in which of the Target's arcs the Bolt
Thrower is. If it is in the Front or Rear arc, the maximum number of hits is equal to the number of ranks in the target
unit. If the Bolt Thrower is in either flank arc, the maximum number of hits is equal to the number of files in the target
unit. If the Bolt Thrower hits its target, roll to wound and roll for saves as normal. If a model is removed as a casualty,
the bolt penetrates the rank (or file) and causes another hit on the target with a -1 Strength modifier. Keep adding hits
as long as a model is removed as casualty and each time add another -1 Strength modifier (to a minimum of 1). No more
hits than the ​
“ ​
maximum number of hits ​
” ​
can be made (i.e. initial number of ranks or files).
co z tego, ze nie template skoro ja wybieram modele?

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

niestety Shino ma rację
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

trafiam z łuku noASv w 60goblinów z kowbojem 1+Sv

jeden hit idzie w niego, jeśli tak sobie życzy strzelający?

inaczej. bo to forum OG:
- trafiam doom diverem w oddział 30 skinków z kowbojem 1+ ASv - mogę zdecydować, że jeden idzie w kowboja?

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

tak, btw wiesz że bohaterowie którzy nie są insignificant, nie mogą dołączać do unitów insignificant?
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Na masterze w anglii drugi byl koles z 3 arokami i idolem. Tyla wiem

Goblin Big Shaman; Forest, Level 4 (Lore of Little
Green Gods), Gar
gantula, Spider
-
Mother Shrine
460
Goblin King; Forest, Poison, Beast
-
Bane Halberd,
Divine Icon
, Lucky Shield, Gargantula
330
Goblin Shaman; Forest, Level 1 (Lore of Shadow),
Dispel Scroll
100
Goblin
Shaman; Forest, Level 1 (Lore of Shadow)
65
Orc Chief; (General), Iron Orc, Plate Armour,
Hardened Shield, Razor Blade, Obsidian Rock
120
Goblin Raiders (5); Forest, Scuttle Spiders
60
Goblins (27); Forest, Short Bows, Throwing
Weapons, Standard
91
Orc ‘Eadbashers (37); Feral, Mammoth Stabber,
Spears, Champion, Musician, Standard w/Icon of the
Relentless Company
484
Orc Boar Chariot; Com
mon, Heavy Armour
95
Orc Boar Chariot; Common, Heavy Armour
95
Gargantula; Forest, Howdah Crew
210
Great Green Idol; Battle Standard Bearer, Ward
Save (5++
)
290
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Ciekawy pomysł na rozpę. http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... s-terrain/
Lords

Level 4 feral orc shaman, wilderness lore, Talisman of 5++, general - 235

Heroes

Level 2 forest goblin shaman, little green gods' lore, dispell scroll - 120
Level 1 forest goblin shaman, little green gods' lore, ruby ring - 100

Forest goblin chief, mazas zapping bow, poison attacks - 70
Forest goblin chief, skullsplitter bow, poison attacks - 80

Iron Orc chief, BSB, plate, hardened shield, lucky charm - 110

Core

20 forest goblin skirmishers, shortbows, musician - 90
20 cave goblins, musician, 3 mad gits - 160
20 orcs, hvy armour & xbows, standard, musician - 190
35 feral orc eadbashers, full command, big stabber, spears, vet standard of discipline -

Special

5 gnasher dashers - 60
5 gnasher dashers - 60
Git launcha - 90
Git launcha - 90

Rare

Gargantula with web launcher - 255
Gargantula with web launcher - 255

2400pts

So the plan is to deploy bunkered up. Spiders protect flanks. Xbows deploy ten wide, two ranks with gnashers dashers just behind them but so they can see past them on each corner. Means enemy shoots at them at many negatives. If anything gets too close the dashers fly charge them with impact hits. The git launchers central behind the feral Orc eadbashers, general and bsb providing ld9 bubble and rerolls, the cave goblins near middle too along with the forest goblin skirmish star on other side of generals unit with the remaining spider. General shaman and bsb in feral orcs. Two goblin mages and two goblin chiefs in skirmish star.

Battle plan. Deploy the whole army to get the first turn. Move spiders and ferals and skirmishers up one movement but keep the rest reactive. In the early two games use magic dice to Open fire! 3 (maybe four) magic missiles start to clear chaff quickly and early. Orc xbows, goblin skirmishers with their two goblin chief (high elf queens guardians wannabes) can easily put another chaff unit down each. And meanwhile the git launchers are continually pummeling the heavy armour enemy unit. If the enemy is a fast army, we start to web launcher them. In mid to late game turns. Web launchers fire on a unit that has a dangerous terrain spell cast on them (goblin lore or wilderness more if I roll them) means they fail DTs on a 1 or a 2 (or a 1,2,3 if its the wilderness curse). This could be punishing on big blocks and armoured units.

As enemy closes in its time for the feral eadbashers and the spiders to become fighters not artillery and smash the remaining troops who survived the magic missiles, reasonably effective shooting and dangerous terrain tests. Hopefully all chaff have been effectively destroyed early and that means I also have three mad gits from small cave goblin unit which I can throw into an enemy combat block (armoured one is best of all) instead of losing them as soon as first enemy chaff approaches I can choose when.

Best match up is any kind of elf, the magic missiles do so much damage vs t3 and I can choose to steal attributes from enemy mages remember. Could be more damage or nice buffs

What do you think guys?
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

aroki nie sa one of the kind?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Są jako mounty. Czyli można miec max 3 (jeden hero/lord i dwa rare).

Awatar użytkownika
sernikwystygl
Wałkarz
Posty: 74
Lokalizacja: 51° 13' 14" N; 22° 42' 5" E

Post autor: sernikwystygl »

ostatno gralem sobie czyms takim :D
gralo sie bardzo przyjemnie przezuty 1 na ranienie + hejty + +1s i t fajnie siada na trole :D
- jak ktos rozmontuje rega z dziczyzna to pograne ale zeby sie dostac do swin trzeba najpier trole zjesc :D
zastanawiam sie czy przpadkiem zamiat jednego rega troli nie wrzucic 2 razy gigusia no i zostania punkty jeszcze na 5 pomidorow


troooolllll2500 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Lord: Orc Big Shaman @ 325.0 Pts
General; Orc Big Shaman; Magic Level 4; Path of Big Green Gods
Talisman of Supreme Shielding [50.0]
Book of Arcane Power [50.0]
1 War Boar @ [0.0] Pts

1 Hero: Orc Shaman @ 140.0 Pts
Orc Shaman; Magic Level 2; Path of Wilderness
Dispel Scroll [35.0]
1 War Boar @ [0.0] Pts

1 Hero: Iron Orc Chief @ 180.0 Pts
Iron Orc Chief; Great Weapon; Plate Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Greater Shielding [25.0]
Banner of Discipline [25.0]
1 War Boar @ [0.0] Pts

14 Orc Boar Riders @ 300.0 Pts
Orc Boar Riders; Light Lance; Light Armour; Shield; Veteran Magic
Standard; Musician
Ironhide Icon [25.0]
1 Boar Riders Champion @ [10.0] Pts
15 War Boar @ [0.0] Pts

9 Trolls @ 359.0 Pts
Trolls

9 Trolls @ 359.0 Pts
Trolls

9 Trolls @ 359.0 Pts
Trolls

5 Goblin Raiders @ 65.0 Pts
Goblin Raiders; Light Armour; Shield
5 Wolf @ [0.0] Pts

5 Goblin Raiders @ 60.0 Pts
Goblin Raiders; Light Armour
5 Wolf @ [0.0] Pts

19 Orcs @ 200.0 Pts
Orc Ladz; Crossbows & Heavy Armour; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Orc Champion @ [10.0] Pts

5 Gnasher Dashers @ 60.0 Pts
5 Cave Goblin Riders @ [0.0] Pts

1 Skewerer @ 45.0 Pts
3 Common Goblins @ [0.0] Pts

1 Skewerer @ 45.0 Pts
3 Common Goblins @ [0.0] Pts

Models in Army: 83

Total Army Cost: 249X

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

Dobra rozpiska. Bardzo zgrabna.
Moja na trollach różni się drugim oddziałem w core (nie mam kusz tylko dzikusy), odginaczkami i w zasadzie tylko tym.

Jak masz czas, to możesz sobie giganty testować, ale:
- 3 oddziały trolli mają mnóstwo przewag nad 2 + supportem
- nie rozwiążą Twojego podstawowego problemu - wygrywania scenariuszy.

Masz małą usterkę - fast musi mieć dokupiony upgrade.
Oszczędności jakie bym rozważył to zmniejszenie 1-2 oddziałów do 8 sztuk, dokupiłbym wózek gobliński, bo on dobrze kontruje jakieś gówno okrążające Cię.

Awatar użytkownika
sernikwystygl
Wałkarz
Posty: 74
Lokalizacja: 51° 13' 14" N; 22° 42' 5" E

Post autor: sernikwystygl »

dzieki paulinka ;)
faktycznie fasty juz ogarniete i zmniejsona liczba troli -1 x2 i jest rydwn goblinski :D teraz trzeba jest pogarac kilka razy :D

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Kto wpada do Olsztyna i co ze sobą przywozi? :D Pochwalcie się - tak czy inaczej wszystkie propozycje zmian już są wysłane i nic więcej nie namieszam w książce pewnie.
Obrazek

ODPOWIEDZ