Zbieranie armii Orków i Goblinów

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
michalh
Warzywo
Posty: 11

Zbieranie armii Orków i Goblinów

Post autor: michalh »

Witam
Jestem początkujący, zbieram Orki i Gobliny. Na razie kupiłem 3 regimenty goblinów. Mam kilka pytań:

1. Jeżeli moja armia jest warta poniżej 2000pkt to mogę wystawić maksymalnie trzech bohaterów?
2. Punkty armii liczy się: a)Modele z itemami itp. b)Same modele, a dopiero przed walką dolicza za przedmioty.
3. Jakich bohaterów najlepiej wystawić? Z tego co wiem to szamani są dość mocni. Myślałem o Grimgor Ironhide, ale on jest lordem :|
4. Co jest lepsze - Gobliny na pająkach czy wilkach?
5. Przeczytałem, że tylko rzeczne trolle mają atak vomit (który podobno bardzo dobrze radzi sobie z kawalerią). W takim razie to które trolle są najlepsze?
6. Jak polecacie rozbudować, a w zasadzie zbudować moją armię?

Pozdrawiam

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

1.tak
2.a
3.3 shamanów(ale wtedy armia ma małą liderkę), big boss i 2 szamanów, lub 2 big bossów(1 jako generał, 2 jako chorąży armii) i szaman do rozpraszania czarów
4.Zależy, warto mieć i tych i tych, napewno bedzie uniwersalniej.
5.wszystkie trolle mają rzygi, najlepszę są zwykłe bo za ulepszenie płacimy 50% ceny trolla
6.Można na wiele sposobów, najpopularniejszy to masa dzidomiotów i doom diver
ps: Kupiłeś gobliny czy nocnę gobliny? bo to spora różnic zwykłe sa słabę, mają gorszy save, muszą dokupywać tarczę czy łuki, nie mogą mieć fanatyków ani siatek.

michalh
Warzywo
Posty: 11

Post autor: michalh »

Zapomniałem opisać gobliny.
Mam 20xwłócznia, 20xwłócznia , 20xłuk - 3reg, każdy z CG

Nie jestem pewien czy są zwykłe czy nocne :? . Nie posiadają siatek, są odziane w czarne płaszcze z kapturami, na tarczach mają księżyce.

Ten zestaw kupiłem na allegro za 3 dychy. Nie mogłem się powstrzymać :D


Dzięki za odpowiedź :)

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Czyli skullpassowę nocnę gobliny, to ok, włocznie warto przrobić na bronie ręczną(bo za bardzo się nie nadają) skracając drzewcę, albo zosawić i przed grą informaować i ich braku przeciwnika. Z 40 włóczników można zrobić 1x 30, łuczników można wystawić w 20 za dużo nie robią ale są tanie. Kupiłbym do tego 1/2 boxy fanatyków(3/6) box orkowych bochaterów, box orków, i jakiś dodatki, maszyny, rydwany, fasty, paszaczaki bojowę są też niezłę.
No i zapołmniałbym o Książce do orków, to podstawa.

michalh
Warzywo
Posty: 11

Post autor: michalh »

Tandor92 pisze:włocznie warto przrobić na bronie ręczną(bo za bardzo się nie nadają) .
Myślałem, że włócznie są lepsze, bo może atakować drugi rząd :? Goblinów tyle wystarczy?
A co sądzisz o taktyce zalania wroga sporą ilością goblinów?

Teraz tylko muszę regularnie przeglądać allegro :D


Dzięki za odp. pozdrawiam :)

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Włócznie słabę, walisz z 2 szeregów jednak:
-broń ręczna + tarcza daje bonus do pancerza w walcę wręcz, którego pozbawiona jest włócznia
-kosztuję 1 pkt. co stanowi jakieś 25% ceny oddziału(nie liczac fanatyków
-działa tylko jeśli nie szarżujemy
-gobliny wygrywają staticem, ich słabę ataki rzadko kogo mogą zabić nawet waląc z 2 szeregów
Jabyś bardzo chciał mógłbyś wystawić gobliny z włóczniami, jednak z taktcznego punkt widzenia lepszą są bronię ręczne.


Co sądze o zalewaniu armią goblinów? Większość PG pewnie odradzi Ci wystawianie większej liczby oddziałów niż wymaganę cory, jednak moim zdaniem gobliny nie sa takie złe, wmiarę tanie, mają fajnych fanatyków, siatki też przydatnę, szczególnie jeśli siedzi w oddziale bochater. Poza tym nie zawszę trzeba wystawiać to co najlepszę, ja wcale nie mam machin bo mi do orków nie pasują, to przecież armia do combatu.
Jabyś chciał grać na samych goblinach to polecam autorską książke likaona, całkiem nieźle napisana, ma parę dziwnych rzeczy ale ogólnie daję większe pole do popisu, tylko jest drobna rzecz: pograsz na niej tylko w domu, na turnieju Ci jej nie dopuszczą.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Tak samo mówiono twórcom Chedecji Indy GT, każda armia autorska może zostać dopuszczona(na pomniejszych turniejach), tylko jeżeli znajdzie się dostatecznie dużo graczy którzy ją grają i ją poprą(jak na razie to 3 osoby za granicą i jakieś 13-14 w Polsce deklaruje się jako gracze NG/O&G/ChD).

Do orków kup dużo maszyn(w szczególnośći dzidomioty i gleba-łaa-gleba), fanatyków oraz squigi. Goblińskich szamanów możesz skowertować nawet z zwykłych nocników bitzami(częściami zamiennymi nie użytymi w modelu) z fanatyków. Goblińskiego boss nie polecam kupować.
A i najważniejsze book do O&G

Włócznie nie ważne w jakimi booku są do niczego w tej edycji, kosztują dużo i niewiele robią.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
gerwaz26
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: XIII Kohorta - Wrocław

Post autor: gerwaz26 »

Tak sie podepne i troche nie na temat ale o co chodzilo z tym ze nocniki maja lepszego save? Przeciez zwykle gobosy moga kupic Light armour i shield a nocniki tylko shielda. Chyba ze jest cos o czym nie wiem?
Obrazek

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Już tłumacze:
Gobliny mają na starci light armora i hand weapona, mają więc save na 6, nocne gobliny mają traczę i ręczną broń, przez co mają save na 6, a w walcę wręcz od frontu save na 5+ za kombinację broni ręcznej i tarczy. Gobliny mogą mieć tarczę, przez co save wzrośnie do 5+(4+ w walcę) jednak to kosztuje dodatkowy punkt, a więc stają się niewiele tańsi od wytrzymalszych i silniejszych orków, więc zwykłe gobliny nie mają za bardzo racji bytu, nocne poza bonusem do pancerza, mogą mieć fanatyków, i siatki.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

likaon pisze:Włócznie nie ważne w jakimi booku są do niczego w tej edycji, kosztują dużo i niewiele robią.
Generalnie tak, ale są wyjątki - włócznie fajnie spisują się na ludkach z S4 i najlepiej 2A. Savage Big'Uns i Saurusy z włóczniami to dobry pomysł.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Savage z włóczniami są świetną jednostką :) Dużo ataków z dużą siłą,w obronie świetni.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Szybkibil
Warzywo
Posty: 17

Post autor: Szybkibil »

Dasieq pisze:Savage z włóczniami są świetną jednostką :) Dużo ataków z dużą siłą,w obronie świetni.
To ja juz wole za 1pkt wiecej dac 2 choppe, malo chlopakow do oddzialu i uzywac jako szturmowcow. Bo w obronie z samym wardem na +6 to sie raczej nie sprawdza.
Kobiety lubią Bronx.

AwangardowyKaloryfer
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie

Post autor: AwangardowyKaloryfer »

Tandor92 pisze:Już tłumacze:
Gobliny mają na starci light armora i hand weapona, mają więc save na 6, nocne gobliny mają traczę i ręczną broń, przez co mają save na 6, a w walcę wręcz od frontu save na 5+ za kombinację broni ręcznej i tarczy. Gobliny mogą mieć tarczę, przez co save wzrośnie do 5+(4+ w walcę) jednak to kosztuje dodatkowy punkt, a więc stają się niewiele tańsi od wytrzymalszych i silniejszych orków, więc zwykłe gobliny nie mają za bardzo racji bytu, nocne poza bonusem do pancerza, mogą mieć fanatyków, i siatki.

A co jeżeli w BP daliby że gobliny zwykłe zamiast light armora mają tarcze? Kosztują 3 pkt z hand weaponem, tarczą i lepszym ld od nocniaków. Myślę że to już byłby grywalny oddział!
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Czy taki grywalny? Mają większy LD, ale korzystając z LD generała i tak im to się za dużo nie przyda, mają mniej inicjatywy, a czasami może to być minus(choć gobliny swoimi atakami i tak za dużo nie robią) nie mogą brać fanatyków ani siatek, więc właściwie nie są w niczym lepsze od nocnych goblinów, które i tak wcale takie pakerne nie są.

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Co dokupić? W większości rozpisek znajdziesz dużo maszyn. Kup więc ze 4 Spear Chukki, powiedzmy 1 lub dwa Doom Divery, a i Rock Lobber zdać się może. Ja jako zwolennik combatów, zaproponuję Ci żebyś kupił ze dwa boxy orkasów, dwa pudła na dzikach (ewentualnie jesli Ci to nie przeszkadza kup jedno pudło i przez mail order tanio dostaniesz 5 samych dzików, z reguły jak są pomieszane to nikt się nie czepi, chyba że na większych turniejach) i używać ich mozesz też jako savage, raczej bez problemu, koniecznie wolf ridersów i spider ridersów. Będziesz ich używał mniej więcej tak samo często. Wilki są o wiele szybsze, za to pająki ruszają się bez przeszkód po lesie i mają poisona. Rzecz jasna bohaterów, może jakieś squigi, chociaż te są piekielnie drogie, a hoppersi tylko przez mail order... Kiedys moze jeszcze giganta ;) Nocników powinno Ci na raze starczyc :)
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

common gobliny to porazka. jak mam kupic common goblina na wypasie to sie okazuje ze mam w tej cenie boyza. a ten ma wszystkie parametry lepsze + odp na panike od goblinow.

hmmm to co by tu wybrac? #-o

cos co jest niezmiennie dobre to chukki. 2-4. lobber 0-1. doom diver 1.
kadra dowodcza./box general/bsb + blister szamanow/
pajaki ze skull passa (jakbym mial pajaczki i liste zakupow to wilczki laduja na sam koniec listy); na chwile obecna 2x5 fasta w zupelnosci wystarcza (po BP to nawet az nadto)
NG ze skull passa (o ile lucznicy to plew o tyle zwyklaki wymagaja juz tylko siatek i jest nawet ok)

michalh
Warzywo
Posty: 11

Post autor: michalh »

Jak kupować szamanów to zwykłych czy nocnych? Ci drudzy maja LD 5 więc raczej posłużą tylko do magii. A co myślicie o Orc Big Boss?

Jeszcze przypomniało mi się jedno pytanie: Jak ustawić gobliny 20 + 20 włócznicy CG i 20 łuczników CG?
Myślałem żeby strzelców ustawić po dziesięciu w dwóch szeregach (10x2), a włóczników pierwszy rząd 6 CG + reszta. Czy dwa CG w jednej jednostce dają jakąś premię z wyjątkiem dodatkowego ataku?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, o 10:08 przez michalh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Szaman goblinów to generalnie jest caddy - uniesie 2 scrolle, do tego może jeszcze puścić jakiś czar jak jest na 2lvl i jest tańszy od zwykłego gobo o 5 pkt.
Od OBB wolę BOBB. Jak jest na wieprzaku i odpowiednio uposażony (sv1+, magiczna kosa i ew. ward) to powinien się sprawdzić
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Ad: michalh

Nie możesz mieć dwóch CG w jednej jednostce. Co do wystawienia, ja wystawiam Nighty od 28 - 40 zależy na jaką armię i wystawiam 7 w rzędzie. Co do łuczników to owszem, jedyny sensowy układ to chyba 2x10, choć wtedy i tak strzela tylko pierwszy szereg, chyba że są na wzgórzu. Chyba że to ma być tylko oddział niosący fanatyków, łuki są tańsze od włóczni.

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Jak masz po drugiej stronie dużo large targetów to można trzymac w klocku, będą strzelać wszyscy do takiego smoka ;) i bardziej toto manewrowe wtedy , mniej miejsca zajmuje, maszynom nie zasłania...
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

ODPOWIEDZ