Arachnarok Spider

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Arachnarok Spider

Post autor: Yahoo82 »

Jako że czasu na własne testy póki co brak pytanie do tych, którzy już sprawdzali - czy arachnarok ma potencjał nie tylko na papierze? Sprawdza się? Spłaca punkty? W teorii wydaje się być niezły, zwłaszcza w rozpie z dużą ilością celów dla wrogiego ostrzału. Przy wrzuconym fix it na wrogi oddział raczej niełatwo go zranić. Na pewno boli niskie Ld, ale w szarży mamy 8A S5 (poison) i 8A z S4 (załoga ze spearami) oraz d6 S5 (thunderstomp) - niby daje radę...
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Problem w tym że poza pająkiem, wywernem i gigantem OnG nie mają nic co by skutecznie przyciągało uwagę machin. O ile będzie on żył dłużej z elfami to szybko polegnie z imperium i krasnoludami.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

E tam, dramatyzujesz. Najgorsze są krasnoludy i katapulty. Armat się zupełnie nie boję.
Dlaczego?
Podstawka A-roka ma 150 mm długosci, 6 cali to 154 mm..
Innymi słowy, jeżeli deklaracja padnie "poczatek podstawki" to na 6,8,10 i misfire armata chybia. Szansa trafienia pajęczaka - 34%.
Trzeba deklarowac troszkę przed.. I tak, wystarczy stanąć za murkiem - i kula sie z automatu o ten murek rozbije. Można kombinowac z budynkami, obeliskami i innymi obstaclami. Można się obrócić i zostawić tylko 100 mm do "przekulania"..
W ostatecznosci na patelni starczy postawić trolle czy coś podobnego - kula armatnia musi zabic, jak pocisk z bolca, żeby poleciec dalej (to jedna ze zmian tej edycji), wiec juz mamy znowu spora szansę ze rzuci misfire, ze nie zrani, ze nie przebije 3 W, że nie przebije sie przez regenkę.. Szanse lecą w dół.
Armat wystawia sie w tej edycji niewiele. My mamy masę fastów do jedzenia takowych.
A nawet jeśli wszystko zawiedzie, A-rok ma 8 ran, to dużo. No i trzeba go możliwie szybko wepchać w combat. :mrgreen:
Więc akurat nie demonizowałbym maszyn..

Pozdrawiam

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Nie wiem z kim Ty grasz ale jak zazwyczaj gram przeciwko Imp to mam na karku 2x GC + HellBlaster / ST+2x Mortar lub inny mniej ciekawy zestaw.
A stawanie czymkolwiek przed tak mobilną jednostką odbiera jej je jeden z atutów czyli właśnie mobilność.
Ogólnie rzecz biorąc można być pewnym że pająk będzie skupiał większość wrogiej uwagi na polu walki. A byle badziew No Asv go w miarę szybko rozczłonkuje.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

I co mi Hellblaster zrobi? Na dalekim, za coverem, przyjmujac ze nie rzuci misfire, musi jeszcze trafic i ranic na "5" czy na "6" nawet (nie pamietam jaka siła na dalekim). Obniżania T się nie boję - z szamanem na plecach mam sporo kostek dispela. Mortary? Buhehehe..
Armaty? 2 GC + mała armatka na czołgu to norma, no i co? Co mi to zmienia? :mrgreen: Rozstrzelanie takiej bestii dwoma i pół armatami, jak się nie "leci na pałę" jest dość.. Trudne :)
Najgorsze są katapulty i mozliwosc strzelania "Indirectem" ale tu pająk ma jakby 5+ warda (szansa ze bighitem trafi w szamana) który ma wieksze szanse wyjsc z opresji cało :wink: Statystyka :mrgreen:
A stawanie czymkolwiek przed tak mobilną jednostką odbiera jej je jeden z atutów czyli właśnie mobilność.
Wszystko kwestia pomyślunku. :wink:
A byle badziew No Asv go w miarę szybko rozczłonkuje.
Hę? Na As tak bardzo nie licze, rzeczywiste zagrozenia zaczynają się od modeli z S6 któe i tak mi save zdejmują. A i tak ranią na 4+ więc ile tych ataków musi mi taki koles wyplacić? :mrgreen: W dodatku jak to nie bedzie lord w wersji przetrwalnikowej to sporo ryzykuje - poisony na 5+, AP, rerolle hita i wounda, nerfienie przeciwnika.. W ostatecznosci Hands of GorkczyMork i wyciągnę potfora z takiego kombatu.

Pozdrawiam

Ps: zaręczam Ci że grywam z ogarniętymi ludźmi :wink:

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Jednostek z s6 teraz jest dostatek i w dodatku mają wyższą I (nie daj Boże spotkać mu kolcek WL). HoG nie wyciągnie go z walki bo czar działa na jednostki nie związane z walką.
Nie twierdzę że pająk jest nie grywalny ale niestety za te punkty trzeba rozpiskę robić pod niego.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Sam przyznałeś że jestem mobilny, więc zakładam że to ja będe wybierał cele szarży. Wiadomo, są rzeczy których się boję - między innymi WL, czy innych mas piechoty z dwurakami i S6, mas poisonów przy silnym dispelu (chociaz tu mozna ryzykować), dużych unitów kawalerii z duza silą i As, i tak dalej. Chociaż - zaznaczam - nie jestem w takich przypadkach calkiem bezradny.
Natomiast, i tu też pełna zgoda, przy odpowiednio skonstruowanej rozpisce i dobrej rozkminie "pajonk" powinien być przyzwoity. Nie no-brainerem, nie "niegrywalnym", tylko po prostu dobrą jednostką do konkretnych zastosowań. Jedzienie herosów, mało liczebnych elit bez dwuraków, potworów, hydr i abomek, kloców piechoty z niską i średnią S (cztery i mniej) - to już jego działka :)
Nie twierdzę że mój pomysł na grę A-rokiem jest świetny, mam nadzieję że się sprawdzi - na razie to po prostu przemyślenia, co z nim zrobić, bo model ładny i grzech na pólce trzymać :mrgreen:

Pozdrawiam

Ps: Co do czaru Hand of Cośtam, to szkoda ze tak działa, dobrze wiedzieć ;) Ale i tak ma masę zastosowań, imo najpotęzniejszy z dużego Łaaa...

green666
Wałkarz
Posty: 54

Post autor: green666 »

Myślę że w rozpisce z wywerną i trollami pajączek to nie jest zły wybór. Przeciwnik ma mnustwo celów i jak skupi się na jednym to co innego dojdzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

IMO braknie Ci punktów na armię, ale kombinuj :wink:

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

No dobra...

A teraz niech ktoś napisze coś z praktyki :twisted:
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Po ostatnim lokalu jestem z pajaczka bardzo zadowolony, poki co gralem z dwarfami (2x dzialo i 2x klopa) wiec do walki dochodzil nieco uszczuplony, raz mu sie zdarzylo nie dojsc :].

Gralem z imperium, dziala wbily 4 rany, majac mozliwosc dostania na twarz znowu ostrzalu lub zabicia 4 poziomowego maga w klocku z brzytwa wiadomo, ze trzeba bylo wybrac to drugie, pajak rozerwal maga sam ginac (chociaz jakby byl na 8 ranach to by przezyl :]).

W drugiej bitwie ladnie natlukl szczurki (piechota z s3/4, t3 i ws3< to dla niego zadne wyzwanie) wytluk clanraty, slavy, censer bearerow i garste monkow, sam dostajac z 2-3 rany z czego jedna to test gazu censerow (oblewany na 6 :]), na koniec mogl jeszcze polamac jakies sciurki ale zdaly stedfasta.

W ostatniej bitwie niestety polegl przez niezdana animozje squigow i ich przymuszona szarze we wrajty przez co pozniej vargulf zlapal pajaczka w combat. Ogolem zdarzyl ubic vargulfa i z 10-13 gwardzistow zanim padl.


Mimo tego ze nie ma zasad nasranych jak abomka, wardow, regenek, impaktow i gork wie czego jeszcze gralo mi sie nim naprawde dobrze i jestem z niego bardzo zadowolony. Nie przydala mi sie ani razu katapka na nim, zawsze szedl na pelnym gazie :] i chyba z niej zrezygnuje.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Fluffy z tego co pamiętam armatnia kula zatrzymuje się na niezabitych modelach ale musi to być kawaleria, monster albo monstrous infantry
Obrazek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Dlatego mówiłem o trollach :wink:

green666
Wałkarz
Posty: 54

Post autor: green666 »

Tylko że kulki z cannona są chyba flameingami więc z regenki nici i przy nie wielkim szczęściu przebiją się przez 2 trolle....i dorwą pająka

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Tylko krasnoludzkie, jak maja wykupione odpowiednie runy :wink:

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Azz pomijając fakt ile zabił jak punktowo się to rozłożyło? Ile zabił punktów do swojej ceny?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

1 bitwa mag lord za 255, nie splacil sie punktowo, ale przeciwnik juz nie mial magii od 2 tury, wiec jak dla mnie to dobry deal.

2 bitwa gdzies 208 censerzy, 78 slavy, 110-120 clanraty, 150 monki ~ 546 ? gdzies tak.

3 bitwa 175 za vargulfa, ale w 3 zaznaczylem ze sie nie spisal.

green666
Wałkarz
Posty: 54

Post autor: green666 »

=D> czyli ogólnie nie najgorzej :mrgreen: chyba dzis w domu pokminie pajączka ...

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Wg mnie za te pkt lepsze jakies mangler squigi , czy trolle , chociaz w odpowiednich rekach taki pajak moze byc dobry , ma nawet niezla inicjatywe , chociaz odpowiedni klocek moze go zdjac w 1 turke ;)
WFB playing since 1994

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

czy jak dajemy go jako monster dla shamana to dalej ma oblsuge w sobie?
tzn czy wtedy jest 7 goblinow + shaman czy tylko shaman na nim?

ODPOWIEDZ