9th Age Tłumaczenie

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

9th Age Tłumaczenie

Post autor: Keller »

Witam wszystkich. Jakiś czas temu zacząłem projekt tłumaczenia 9th Age na język polski.
Pod TYM LINKIEM znajdują się zasady główne, czary, oraz podręczniki armijne. Dziś w nocy dodałem tłumaczenie Orków i Goblinów.
Zapraszam do zapoznania się z podręcznikami i podzielenia się swoją opinią, co mogłoby być lepiej zrobione. A także, proszę o własne pozycje na nazwy jednostek i przedmiotów magicznych, jeśli jakieś nie pasują i uważacie, że trzeba by było je zmienić.

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Wolałbym Orkowie. Wiem, że orki już się utarły ale to wciąż walenie.
Bezlitosne to nazwa jakaś taka nie bardzo. Duże Orki brzmi już lepiej ale wolał bym zostać przy żelaznych ;)
Dobra robota :) awanturnicy brzmią spoko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Prawda, przepatrzyłem internet i faktycznie nazwa "orki" dla zielonoskórych nie jest przyjmowana zbyt miło, więc to zmieniłem :)
Jeśli będzie większy odzew w sprawie "Belistosnych Orków" to też zmienię.

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

Na pierwszej stronie jest napisane maciczna ochrona, zamiast magiczna a ma to chyba znaczenie :D. Według mnie zamiast pospolici orkowie wystarczyło by orkowie, a zamiast ork watażka napisałabym wielki wódz orków, a wódz orków na szef orków po prostu, i tak jak było już wspomin żelazny ork brzmi lepiej :D. Szacun i podziw, za chęci, wkład i jakość wykonania. Nie chcesz dodać tych plików na forum 9th age, coby Polacy też widnieli jako aktywni gracze... :mrgreen:
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Dzis wszystko poprawie. Fakt, że 'maciczna' a magiczna to jest roznica. Nie wiem jak to sie tam pojawilo, musze poprawic autokorekte.

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

maciczna też może być, ochrona zawsze się przyda
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Pozmieniałem nazwy i maciczną :P

Awatar użytkownika
Karbowy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Zagonowe Szaraki

Post autor: Karbowy »

Wydaje mi się że jest pominięta w Szalonych Zawadiakach kwestia jakie zadają rany i/lub trafienia - ile, z jaką siłą, i kiedy...
Poza tym nie wiem czy nie wdała się literówka w kwestii ceny dodatkowych modeli za gobliny, bo 8 pkt za każdy model powyżej 20 to dużo za dużo, za zwykłe orki płacimy wszak 6 pkt. [-X
Tworzone przez Polaków uściślenia oraz wszelkie inne zasady i FAQi dla Polaków - powinno opracować się po polsku - cholerne anglickie lizusy :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Goliny to 3pkt/model, poprawie wieczorem :)
Co do Szalonych Zawadiaków, to posiadają oni zasadę Odskok (Ricochet) i w tej zasadzie posiane jest jak takie oddziały zadają rany.
Tak w skrócie, to wszystkie Oddziały, przez które przejdzie i znajdują się w zasięgu ruchu jaki wykonuje, otrzymują K6 trafień z siłą modelu i przebiciem pancerza (1).

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Prowadzam ankietę dotyczącą nazw wszystkich armii, która znajduje się w linku poniżej i byłbym bardzo wdzięczny za każdą wypełnioną ankietę :)
Formularz Nazw Armii

Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Post autor: Profi »

Poszło :)

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Witam, mam pewną prośbę. Nie powiem, ze małą, bo troszkę może to zająć, ale będę wdzięczny jeśli ktoś pomoże.
Jako tłumacz na forum 9th Age dostałem polecenie, aby zestawić tłumaczone nazwy, z tymi, które przetłumaczyło GW w oficjalnych polskich wydaniach.
Czy ktoś z was byłby w stanie zrobić zestawienie: angielska nazwa z 9th Age - polskie tłumaczenie od GW.
Chodzi o to, że mam czasami problemy z dopasowaniem odpowiednich oddziałów do siebie (lub w ogóle ze znalezieniem AB po PL). Jeśli znalazłby się ktoś chętny, będę wdzięczny za taką listę zawierającą Zasady Specjalne i jednostki, wstawiając X przy tym, co nie było tłumaczone, lub pojawiło się dopiero w 9th Age.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Ponawiam swoją prośbę, jest tego dużo jeśli podsumuje się wszystkie AB, a teraz trudno znaleźć polskie AB z 7ed.

Awatar użytkownika
yrsen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yrsen »

Tak na szybko zebrałem to co znalazłem w podręczniku do 7ed Orków i Goblinów. Mam nadzieję, że braków jest mało a jeśli są to prawdopodobnie gdy nie znalazłem nic w polskim tłumaczeniu. Jeśli będzie potrzebna jakaś bardziej przejrzysta forma to daj znać.

Kod: Zaznacz cały

Greenhide Races	X (przewijają się w tekście Rodzaje Orków i Goblinów, Rasy Zielonoskórych)
Common Orc	Ork
Iron Orc	Czarny Ork
Feral Orc	Dziki Ork
Common Goblin	Goblin
Cave Goblin	Nocny Goblin
Forest Goblin	Leśny Goblin (nie ma takiej jednostki, ale w tekście o Jeźdźcach Pajonków się przewija ta nazwa)
Unruly	X (w zasadach GW była to Animozja)
Born to Fight	X (w 7ed +1S w pierwszej turze CC dawał Rembak czyli odpowiednik Choppy)
Whaaargh!	Łaaa!
Green Tide	X
Venomous Fangs	X
Shambolic(X)	X (zasady pokrywają się/przecinają z zasadami przy Fanatykach: Niszczycielska Siła, Uwolnić Fanatyków!, Dalszy Ruch, Łuuup!, Poza Kontrolą)
Running Amok!	X (zasady pokrywają się/przecinają z zasadami przy Fanatykach: Niszczycielska Siła, Uwolnić Fanatyków!, Dalszy Ruch, Łuuup!, Poza Kontrolą)	
Ricochet(X)		X (zasady pokrywają się/przecinają z zasadami przy Fanatykach: Niszczycielska Siła, Uwolnić Fanatyków!, Dalszy Ruch, Łuuup!, Poza Kontrolą)	
Power 'Shrooms	Magiczne Grzybki
Mammoth Stabber	X
Axe of the Aporcalypse	Topór Bojowy Ostatecznego Łaaa!
Backstabbing Dirk	Ostrze Ztyłubójcy
Maza's Zappin Bow	X
Plates of Tuktek	Blachy Gorka (przedmiot o podobnych zasadach)
Crown of the Cavern King	X
Pan of Protection Pinchin’	Ochrońca
Lucky Boar’s Leg	X
Waaargh! Paint	Barwy Łaaa!
Mikinok’s Totem	X (sztandar antymagiczny nazywał się Duch Morka)
Ironhide Icon	X
Orc Warlord	Herszt Orków
Orc Big Shaman	Wielka Szaman Orków
Goblin King	Herszt Goblinów
Goblin Big Shaman	Wielka Szaman Goblinów
Orc Chief	Duża Szef Orków
Orc Shaman	Szaman Orków
Goblin Chief	Duża Szef Goblinów
Goblin Shaman	Szaman Goblinów
Orc ‘Eadbashers	Debeściaki
Shady Git	X
Mad Git	Fanatyk Nocnych Goblinów
Surprise!	połączenie zasad Uwolinić Fanatyków! oraz Ukryty w Jednostkach Nocnych Goblinów
Nets	Sieciarze
Mother's Kiss	X
Common Goblin Raiders	Goblińscy Wilczy Jeźdźcy
Forest Goblin Raiders	Jeźdźcy Pajonków Leśnych Goblinów
Orc Boar Raiders	Orki na Dzikach
Iron Orcs	Czarne Orki
Mounted ‘Eadbashers	Debeściaki na Dzikach
Orc Boar Chariot	Orkowy Rydwan
Goblin Wolf Chariot	Gobliński Rydwan
Gnasher Dashers	Nocne Hop-Gobliny
Oi, it bites!	X
Rows of Teeth	X
Gnasher Herd	Stada Paszczaków Nocnych Goblinów
They’re Everywhere!	Dzikie Paszczaki
Splatterer	Głazocisk
Git Launcher	Gleba-Łaaa!-Gleba
Orc Overseer	Orkowy Nadzorca
Grotlings	Snotlingi
Scrap Wagon	S.N.O.T (Snotlingami Napendzany Objekt Taranujacy)
Smasher	X
Pointed Sticks	X
Pursuit Mode	X
Smells Like Green Spirit	X
Trolls	Trolle
Troll Belch	Plwocina Trolla
Cave Trolls	Kamienne Trolle
Bridge Trolls	Rzeczne Trolle
Giant	Olbrzym
Bellow	Wrzaski i ryki
Jump	Podskoki
Grab	Podniósł i…
Swing	Młyniec
Thump	Cios maczugą
Smash	Cios głową
Skewerer	Dzidomiot
Gnasher Wrecking Team	X
Look At ‘Em Go!	X
Gargantula	X
Great Green Idol	X
Wyvern	Wywerna
War Boar	Dzik
Wolf	Wielki Wilk
Cave Gnasher	Wielki Jaskiniowy Paszczak
Bouncers	X
Scuttler Spider	Wielki Pajonk
Huntsmen Spider	Olbrzymi Pajonk

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Dziękuje bardzo za kawał dobrej roboty :) jeśli okażę się, że czegoś brakuje odezwę się.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Wersja 1.0.0 w wersji PL dostępna w linku w pierwszym poście :)
Wszelkie skargi, błędy i własne propozycje, proszę pisać śmiało.

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Wspaniała robota, dziękuje!

Awatar użytkownika
Karbowy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Zagonowe Szaraki

Post autor: Karbowy »

Dzięki wielkie. Ja wolę zasady po ludzku, więc doceniam czas i siły włożone w przetłumaczenie.
Tworzone przez Polaków uściślenia oraz wszelkie inne zasady i FAQi dla Polaków - powinno opracować się po polsku - cholerne anglickie lizusy :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Polska wersja 9th Age
Wielki update!!!
Wszystkie księgo zostały jeszcze raz sprawdzone z oryginalną wersją.
- bardziej klarowny tekst
- poprawienie błędów w tłumaczeniu
- poprawienie błędów językowych
- poprawienie błędów w wartościach punktowych i współczynnikach
- zmiany stylistyczne (zmiana form składniowych, zmniejszone marginesy)

- nowa nieoficjalna księga armii: Nordowie.
Księga autorstwa Grim'a Squeaker'a udostępniona na forum 9th Age. Została przeze mnie sprowadzona do formatu pozostałych ksiąg 9th Age. Część zasad, statystyk, czy wartości pkt została zmieniona, w celu stworzenia bardziej przejrzystej i łatwiejszej do przyswojenia księgi. Wszelkie zmiany zostały skonsultowane z autorem :)

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

W pierwszym poście wątku oraz pod tym linkiem: 9th Scroll nr 1, dostępna jest polska wersja 9th Scroll, magazynu o 9th Age.

ODPOWIEDZ