Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Skaveńskie Q&A
Sytuacja hipotetyczna: Odział skavenów szarżuje na oddział tomb kingów. W fazie walki bohater dołączony do skavenów rzuca wyzwanie bohaterowi dołączonemu do szkieletorów. no i właśnie... co dalej. Zakładając że nie skończą walki w jednej turze bo mają po kilka żyć jak to rozpatrzyć? Walczą bohaterowie dopóki jeden z nich nie wygra a oddziały nie biorą udziału w walce? jak wtedy rozliczyć walkę, punkty za szeregi, sztandary itp.
Chce w najbliższej rozgrywce rzucić wyzwanie ale, że jesteśmy początkujący to po analizie całej sytuacji widzę że nie do konca wiem jak to przeprowadzić.
Chce w najbliższej rozgrywce rzucić wyzwanie ale, że jesteśmy początkujący to po analizie całej sytuacji widzę że nie do konca wiem jak to przeprowadzić.
bohaterowie walczą ze sobą
a oddziały ze sobą, liczysz normalnie wszystko
przyjmującego pojedynek dostawia się B2B do wyzywającego jeśli to możliwe, jeśli nie to uznajesz że walczą wirtualnie
pozostałe zasady obowiązują, czyli supportingi itd, oczywiście nie można bić w modele w pojedynku
jeśli któryś oddział przegra i zostanie złamany to ucieka środek do środka i pojedynek zostaje przerwany, jak stoimy to w dalszych rundach trwa nadal pojedynek o ile któraś z postaci w pojedynku nie wykitowała
nie wspominam dobrze pojedynków ze szczurami czy to assasinami czy lordem z fellblade zdradzieckie ogoniaste
a oddziały ze sobą, liczysz normalnie wszystko
przyjmującego pojedynek dostawia się B2B do wyzywającego jeśli to możliwe, jeśli nie to uznajesz że walczą wirtualnie
pozostałe zasady obowiązują, czyli supportingi itd, oczywiście nie można bić w modele w pojedynku
jeśli któryś oddział przegra i zostanie złamany to ucieka środek do środka i pojedynek zostaje przerwany, jak stoimy to w dalszych rundach trwa nadal pojedynek o ile któraś z postaci w pojedynku nie wykitowała
nie wspominam dobrze pojedynków ze szczurami czy to assasinami czy lordem z fellblade zdradzieckie ogoniaste
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
I jeszcze jeden rebus:
Rozpiska na 1200 pkt. - wg zasad nie można grac lordem, natomiast w Army Builder mogę wybrać Bitewnego Wodza (Warlord).
Sugeruję się tabelą Army Booka PL na str. 97 "wybór postaci" z której wynika że w grze poniżej 2000 pkt. suma postaci może wynosić 3 ale mogą one być bohaterami. Lorda można wystawić pow 2000 pkt. Czy ja to źle interpretuje?
Rozpiska na 1200 pkt. - wg zasad nie można grac lordem, natomiast w Army Builder mogę wybrać Bitewnego Wodza (Warlord).
Sugeruję się tabelą Army Booka PL na str. 97 "wybór postaci" z której wynika że w grze poniżej 2000 pkt. suma postaci może wynosić 3 ale mogą one być bohaterami. Lorda można wystawić pow 2000 pkt. Czy ja to źle interpretuje?
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Dobrze interpretujesz, poprostu polecam zmienić booka na 8 edycyjnego, tego 7 edycyjnego schować na strych
przeczytaj FAQ
w 7 edycji nie było % na kompozycję a sloty, więc dla gier poniżej 2.000 nie było Lorda, errata każe ignorować sporo zapisów z Army Book'ów 7ed - Beastmen, Skaven, Bretonnia chyba tylko te zostały
w 7 edycji nie było % na kompozycję a sloty, więc dla gier poniżej 2.000 nie było Lorda, errata każe ignorować sporo zapisów z Army Book'ów 7ed - Beastmen, Skaven, Bretonnia chyba tylko te zostały
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
1. Czy drużyna wsparcia z moździerzem może strzelać zza pleców oddziału do którego została przydzielona?
2. DoomWheel - przeciwnik ucieka w wyniku terroru, rzuca na ucieczkę ale koło go dogania i co dalej . następuje walka czy odział ginie i nalezy go usunąć?
3. Doomwheel porusza się tylko w linii prostej? Czy jedyną zmianą kierunku jest jego obrót który następuje przed rozpoczęciem ruchu i przed rzutem kośćmi czy po rzucie kośćmi?
2. DoomWheel - przeciwnik ucieka w wyniku terroru, rzuca na ucieczkę ale koło go dogania i co dalej . następuje walka czy odział ginie i nalezy go usunąć?
3. Doomwheel porusza się tylko w linii prostej? Czy jedyną zmianą kierunku jest jego obrót który następuje przed rozpoczęciem ruchu i przed rzutem kośćmi czy po rzucie kośćmi?
Nie może uciekać w wyniku terroru. Nie masz rekacji przy szarży jednostki z zasadą losowego ruchu.Miscatonic pisze:2. DoomWheel - przeciwnik ucieka w wyniku terroru, rzuca na ucieczkę ale koło go dogania i co dalej . następuje walka czy odział ginie i nalezy go usunąć?
Przed rzutem.Miscatonic pisze:3. Doomwheel porusza się tylko w linii prostej? Czy jedyną zmianą kierunku jest jego obrót który następuje przed rozpoczęciem ruchu i przed rzutem kośćmi czy po rzucie kośćmi?
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Faktycznie tak jest , poczytałem RB:-) W takim razie czemu służy zasada terroru w DoomWheelu?
Z kolei jak budzi terror to budzi tez strach, przed każdą rundą przeciwnik zdaje test na lidership czy to tez nie ma zastosowania?
Z kolei jak budzi terror to budzi tez strach, przed każdą rundą przeciwnik zdaje test na lidership czy to tez nie ma zastosowania?
Tak, w walce wręcz wymusza u przeciwnika test LD. Nawet takiego, który sam sieje strach.
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Kurcze co chwilę rodzą się jakieś wątpliwości w głowie świerzaka:-)
Planuje rozpiskę na poganiaczach i ratograch z giga szczurami.
Pytanie dotyczy rozstawienia poganiaczy. Jedne opinie są takie że poganiacz stoi z tyłu, inne że musi stać z przodu, jak to w końcu jest?
I co znaczy że jednostki nie zaliczają się do limitu jednostek? Mogę ich pakować w nieskończoność? Czy też nie liczą się do limitu jednostki ale wliczają się do ogólnej liczby punktów armii?
Planuje rozpiskę na poganiaczach i ratograch z giga szczurami.
Pytanie dotyczy rozstawienia poganiaczy. Jedne opinie są takie że poganiacz stoi z tyłu, inne że musi stać z przodu, jak to w końcu jest?
I co znaczy że jednostki nie zaliczają się do limitu jednostek? Mogę ich pakować w nieskończoność? Czy też nie liczą się do limitu jednostki ale wliczają się do ogólnej liczby punktów armii?
klimatycznie, RatOgry tylko Frenzy chyba mają a Ld nie jest mocną stroną ogoniastych, więc uważaj na to
chyba zobacz FAQ z tym zaliczaniem
w 7edycji gry były sloty, musiałes mieć min 2 czy tam 3 core na przykład, ale takie giant raty nie zaliczały się do tego, tak samo jak Dire Wolves czy Corpse Cart.
podejrzewam, ze FAQ do ładnie prostuje i zmienia, ewentualnie jeśli zapis został to oznaczałoby, że jak musisz mieć minimum 25% core to te jednostki nie punktują ci tego
co do kwesti ustawienia to jeśli nie jest to zdefiniowane zasadami jednostki to oddziały typu mixed ustawiasz jak chcesz
np u orków mogę mieć 5 squigów i 10 poganiaczy, formacja musi być legalna, ale czy postawię 3 squigi z przodu a 2 z tyłu czy same gobliny w 1 szeregu - nie jest ograniczone zasadami tego oddziału.
ustawienie jest ważne w Close COmbat, gdyż o ile nie zdefiniowano tego zasadami danej jednostki straty ściągasz tylko z tego co jest w B2B.
Jak w CC przeciwnik styka się ze szczurami to bić może tylko w szczury i tylko szczury giną, packmaster jest nietknięty i może dawać Ld do breaka itp.
mam nadzieję, że pomogłem nieco
chyba zobacz FAQ z tym zaliczaniem
w 7edycji gry były sloty, musiałes mieć min 2 czy tam 3 core na przykład, ale takie giant raty nie zaliczały się do tego, tak samo jak Dire Wolves czy Corpse Cart.
podejrzewam, ze FAQ do ładnie prostuje i zmienia, ewentualnie jeśli zapis został to oznaczałoby, że jak musisz mieć minimum 25% core to te jednostki nie punktują ci tego
co do kwesti ustawienia to jeśli nie jest to zdefiniowane zasadami jednostki to oddziały typu mixed ustawiasz jak chcesz
np u orków mogę mieć 5 squigów i 10 poganiaczy, formacja musi być legalna, ale czy postawię 3 squigi z przodu a 2 z tyłu czy same gobliny w 1 szeregu - nie jest ograniczone zasadami tego oddziału.
ustawienie jest ważne w Close COmbat, gdyż o ile nie zdefiniowano tego zasadami danej jednostki straty ściągasz tylko z tego co jest w B2B.
Jak w CC przeciwnik styka się ze szczurami to bić może tylko w szczury i tylko szczury giną, packmaster jest nietknięty i może dawać Ld do breaka itp.
mam nadzieję, że pomogłem nieco
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Dzięki, Ld można ściągnąć od generała, chyba że się pogubią chłopaki i będą za daleko. Fakt że składam to dla klimatu a jak to się spisze w praniu to się zobaczy.
Pytanko tylko co do Frenzy: Musi szarżować jeśli może w danej turze. czyli zakładając że ruch jednostki to 5 cali,to jeśli przeciwnik znajduje się w odległości 17 cali (5 za ruch +12 max rzut na kościach)to Frenzy musi zadeklarować szarże?
Pytanko tylko co do Frenzy: Musi szarżować jeśli może w danej turze. czyli zakładając że ruch jednostki to 5 cali,to jeśli przeciwnik znajduje się w odległości 17 cali (5 za ruch +12 max rzut na kościach)to Frenzy musi zadeklarować szarże?
Jeżeli zdasz test LD to nie musisz szarżować, zawsze musisz gonić jeżeli masz frenzy
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Ale w przypadku nie zdania Ld licze odległość w taki właśnie sposób jak podałem tak?
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Kiedy ktoś ma zamiar zaszarżować ten pojazd to musi zdać liderkę, jeżeli nie zda pali szarżę.Miscatonic pisze:Faktycznie tak jest , poczytałem RB:-) W takim razie czemu służy zasada terroru w DoomWheelu?
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1003
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Book skaveński był wydawany jeszcze w poprzedniej edycji i wtedy zasada terroru działała inaczej.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne
- Miscatonic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Polkowice
Slayer Zabójców pisze:Kiedy ktoś ma zamiar zaszarżować ten pojazd to musi zdać liderkę, jeżeli nie zda pali szarżę.Miscatonic pisze:Faktycznie tak jest , poczytałem RB:-) W takim razie czemu służy zasada terroru w DoomWheelu?
Kacpi 1998 pisze:chyba nie ma takiej zasady
To jak to jest z tym szarżowaniem na terror, atakujący zdaje Ld czy nie?
- Kacpi 1998
- Masakrator
- Posty: 2195
nie ale jak ty masz terror a przeciwnik strach to on zdaje strach na początku walki