Jak Skaveni sobie radzą w nowej edycji i jak złożyć armię?
Moderator: Hoax
Re: Jak Skaveni sobie radzą w nowej edycji i jak złożyć armi
ale championem odmawiasz challange i nic sie nie dzieje - dlaej stoi gdzie stal i bije gdzie bił ; )
ja bym na nich zagral. granie niekonwencjonalne w szczyrach mnie cieszy
ale fakt 6RO < abomka
ja bym na nich zagral. granie niekonwencjonalne w szczyrach mnie cieszy
ale fakt 6RO < abomka
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
frenzy akurat w sk źle nie roib. Uno - masz graty do ogiecie. Duo - przez to nie panikuja z czapy.. dla mnie spoko. ich problem to bardzo slaba ochrona. gdyby mozna bylo je brac ze statami bonbreakerów to bylyby syte ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Przypominam, ze nie pytano o to czy RO gniotą system, tylko jak je wystawiać aby mialy sens. Odpowiedz ze w ogóle, to nie odpowiedz na to pytanie.
Paradoksalnie RO schodzą tak samo szybko jak meneaterzy. Są dużo gorsi, ale w grze manewrowej z masa odginaczek i kontr do combatu maja swoje miejsce. Podobnie jak niegrywalne w tej edycji PCB.
Moja filozofia grania turniejowego opiera sie poniekąd na wystawianiu jednostek nie spotykanych na stolach. Nie ma nic lepszego niż szaleństwo w oczach przeciwnika kiedy klepie mu powergamerska rozpe jednostkami których na oczy nie widzial i nie ma doświadczenia w graniu nimi.
Gram nietypowo. Na 1800 punktow wystawiam z herosów priesta na furmanie i bsb, a na zaoszedzonych punktach wystawiam mase malych i kilka dużych jednostek do walki. I lubię grac jako drugi. Taki typ
Paradoksalnie RO schodzą tak samo szybko jak meneaterzy. Są dużo gorsi, ale w grze manewrowej z masa odginaczek i kontr do combatu maja swoje miejsce. Podobnie jak niegrywalne w tej edycji PCB.
Moja filozofia grania turniejowego opiera sie poniekąd na wystawianiu jednostek nie spotykanych na stolach. Nie ma nic lepszego niż szaleństwo w oczach przeciwnika kiedy klepie mu powergamerska rozpe jednostkami których na oczy nie widzial i nie ma doświadczenia w graniu nimi.
Gram nietypowo. Na 1800 punktow wystawiam z herosów priesta na furmanie i bsb, a na zaoszedzonych punktach wystawiam mase malych i kilka dużych jednostek do walki. I lubię grac jako drugi. Taki typ
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Jak sie ma 4krotną przewage liczebna, walka o przodu to lamerstwo w tej edycji. Na każdego swordmastera mogę stracic 6 slejwow i nadal byc do przodu. Najwazniejsze w tej armii to umiejętność kreowania gry przeciwnika.Solo pisze:5 siły to jest mało, całkowicie wystarcza na piechotę ale powoli odchodzi się od klocków z którymi R.O miały by jakiekolwiek szanse No chyba że 6 Rat Ogrów łamie klocek 30 sword masterów od przodu, wtedy zwracam honor :p
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
Wrzucilbys jakies swoje przykaldowe rozpiski na wieksze punkty typu 2400+ ? chetnie bym zoabczyl odtworzonego bloga jak miales kiedys ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Proszę. Na Twoje życzenie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 0#p1102560
Proszę o komentarz. Wiem, że to nie dzisiejsza meta, ale wygar ma, Wielu graczy ma problem z jednostkami, których na codzień nie widzą na stole. Mam zazwyczaj przewagę w ilości jednostek, odginaczek, jednostek zdolnych do walki, mam zazwyczaj przewagę w magii, jestem szybki i jest mnie dużo, a wszystkie wartościowe jednostki są odporne na psychologię.
Co do bloga, to chętnie go odnowię, ale nie teraz. Choć przewiduję, że stanie to się w tym roku.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 0#p1102560
Proszę o komentarz. Wiem, że to nie dzisiejsza meta, ale wygar ma, Wielu graczy ma problem z jednostkami, których na codzień nie widzą na stole. Mam zazwyczaj przewagę w ilości jednostek, odginaczek, jednostek zdolnych do walki, mam zazwyczaj przewagę w magii, jestem szybki i jest mnie dużo, a wszystkie wartościowe jednostki są odporne na psychologię.
Co do bloga, to chętnie go odnowię, ale nie teraz. Choć przewiduję, że stanie to się w tym roku.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
Tu szerzej skomentuje
Imo swietna rozpiska, tylko bsbeka dalbym flamingi, wcisnal brassorba i zamienil censerów na assasyna. I wychodzi przyjemny napor, choc bez abomki. Powiem tyle ze mnie zainspirowałes zeby u siebie do rozpy tez wcisnac ogry i doomflyera - btw gra Ci ten 1 wound warty 55 punktów?
Imo swietna rozpiska, tylko bsbeka dalbym flamingi, wcisnal brassorba i zamienil censerów na assasyna. I wychodzi przyjemny napor, choc bez abomki. Powiem tyle ze mnie zainspirowałes zeby u siebie do rozpy tez wcisnac ogry i doomflyera - btw gra Ci ten 1 wound warty 55 punktów?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Przejmować się możesz Białymi Leffkami lub inną piechotą masakrującą z sztandarem co daje Warda na 2+ od magii i magicznych broni, a spodziewać się możesz też trochę kawalerii, bo w nowym booku, została ugrywalniona, oraz feniksa, raczej lodowego, niż fire, ale to róznie może być, jedno jest pewne: lodowego możesz z brass orba wciągnąć, bo ma "stosunkowo mało inicjatywy", 3 chyba , a co do rozpiski to zależy na czym grasz, raczej "standardowa" przy odrobinie szczęścia i pomysłów zda egzamin nawet, nawet
Mój pierwszy post na forum, ale mam nadzieję, że mocno nie zlamię Gram dość często z kumplem przeciw HE, choć on ma dość niestandardowe rozpiski. IMO warto o nowych HElfach wiedzieć, że:
-walą z jednego szeregu więcej niż reszta armii, co czyni nawet klocek spearmenów dość skutecznym naporem,
- trzeba uważać na warda przed magicznymi atakami,
- White Lionsi są mocni, nieźli są też Pheonix Guardzi z wardem na 4+,
- Book of Hoeth pomaga rzucać skutecznie czary (ale to chyba od zawsze),
- kawaleria zyskała, Dragon Prince'i są mocni, ale nieźle wychodzą też Silver Helms,
- kumpel używa też Sword Masterów, mają dobrą moc przerobową (chyba się nie zmienili w nowym wydaniu).
Z Feniksami jeszcze nie miałem przyjemności grać. Mam nadzieję, że coś z tego się przyda.
-walą z jednego szeregu więcej niż reszta armii, co czyni nawet klocek spearmenów dość skutecznym naporem,
- trzeba uważać na warda przed magicznymi atakami,
- White Lionsi są mocni, nieźli są też Pheonix Guardzi z wardem na 4+,
- Book of Hoeth pomaga rzucać skutecznie czary (ale to chyba od zawsze),
- kawaleria zyskała, Dragon Prince'i są mocni, ale nieźle wychodzą też Silver Helms,
- kumpel używa też Sword Masterów, mają dobrą moc przerobową (chyba się nie zmienili w nowym wydaniu).
Z Feniksami jeszcze nie miałem przyjemności grać. Mam nadzieję, że coś z tego się przyda.
To tak: High elfy są teraz znacznie słabszym paringiem dla Skavenów, ale nadal nie jest tragicznie.
1. Na co uważać-
a. feniksy lodowy- zdejmujesz brass orbem/pociskami z ruiny [tutaj warto mieć 2x 2lvl i zaczynać od tego każdą turę magii]; płonący- tak samo, ale to może znaczyć również że przeciwnik się na Ciebie wysajdował. Kolejny sposób to latarka, która po jakimś czasie musi trafić i zranić:)
b. WL z bannerkiem- no cóż '13' - zawsze działa, w końcu będzie ifka. albo stare rozwiązanie czyli zapchać slavami, rzucić death frenzy i patrzeć jak lwy powoli umierają[bo przecież 1 wl to 7 slavów;)]
c. Mało grane, ale nie do zniszczenia przez skaveny [bez super comba rzecz jasna:D] Dragon Princes z Bannerkiem - wybić całą resztę, ewentualnie spróbować abominacji i skanapkować/złamać statikiem
d. Lore of Death - tu jasne
e. maidenki z płonącymi strzałkami - kryć abomę
2. Co się przyda:
a. Standard lub idź w drugą stronę:
b. duża ilość ataków nawet z małą siłą- może monki z bannerem
3. Przykładowe rozpy:
to zależy od Ciebie i ulubionego stylu tzn. grasz na dzwonie lub nie, masz furmane i dzwon lub nie.
Pozdro
1. Na co uważać-
a. feniksy lodowy- zdejmujesz brass orbem/pociskami z ruiny [tutaj warto mieć 2x 2lvl i zaczynać od tego każdą turę magii]; płonący- tak samo, ale to może znaczyć również że przeciwnik się na Ciebie wysajdował. Kolejny sposób to latarka, która po jakimś czasie musi trafić i zranić:)
b. WL z bannerkiem- no cóż '13' - zawsze działa, w końcu będzie ifka. albo stare rozwiązanie czyli zapchać slavami, rzucić death frenzy i patrzeć jak lwy powoli umierają[bo przecież 1 wl to 7 slavów;)]
c. Mało grane, ale nie do zniszczenia przez skaveny [bez super comba rzecz jasna:D] Dragon Princes z Bannerkiem - wybić całą resztę, ewentualnie spróbować abominacji i skanapkować/złamać statikiem
d. Lore of Death - tu jasne
e. maidenki z płonącymi strzałkami - kryć abomę
2. Co się przyda:
a. Standard lub idź w drugą stronę:
b. duża ilość ataków nawet z małą siłą- może monki z bannerem
3. Przykładowe rozpy:
to zależy od Ciebie i ulubionego stylu tzn. grasz na dzwonie lub nie, masz furmane i dzwon lub nie.
Pozdro
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Ponieważ nie jest to bitwa o złote kalesony, zrobiłem bardzo nietypową rozpiskę:
1 Grey Seer @ 275.0 Pts
General; Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
1 Warlock Engineer @ 45.0 Pts
Doom Rocket [30.0]
1 Chieftain @ 122.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Wailing Banner [50.0]
35 Clanrats @ 200.0 Pts
Spear; Light Armour; Shields; Standard; Musician
1 Clawleader @ [8.0] Pts
24 Clanrats @ 132.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician
1 Clawleader @ [8.0] Pts
17 Night Runners @ 212.0 Pts
2ndWeapon; Sling; Throwing Stars; Tunnel Team
1 Nightleader @ [8.0] Pts
1 Tunnel Team @ [60.0] Pts
Warp-Grinder
24 Clanrats @ 132.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician
1 Clawleader @ [8.0] Pts
1 Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts
3 Warp Crew @ [0.0] Pts
1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Warlock Engineer @ 120.0 Pts
Magic Level 2
Warp-Energy Condenser [20.0]
8 Warplock Jezzail Teams @ 160.0 Pts
Jezzail
6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
1 Doomwheel @ 150.0 Pts
1 Crew @ [0.0] Pts
25 Skavenslaves @ 50.0 Pts
24 Skavenslaves @ 48.0 Pts
7 Plague Censer Bearers @ 112.0 Pts
Frenzy; Censer
Models in Army: 179
Total Army Cost: 2400.0
Na grubasy w stylu feniksy, smoki - doomwheel i latarka. Na białe lwy i resztę piechoty - 13tka i wjeżdżanie oddziałami od boku. Jezzaile na rydwany i orły. Na cokolwiek innego (np duże oddziały rycerzy) - plagueclaw. Może uda się wykopać od tyłu i zaszarżować. Guttersi jako przeszkadzajka w maszerowaniu i dalekim lataniu. Od biedy - może wbiją rany tymi zatrutymi kamieniami do proc. Plague censery - przeciwko rycerzom. Napiszę, co z tego wyszło.
1 Grey Seer @ 275.0 Pts
General; Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
1 Warlock Engineer @ 45.0 Pts
Doom Rocket [30.0]
1 Chieftain @ 122.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Wailing Banner [50.0]
35 Clanrats @ 200.0 Pts
Spear; Light Armour; Shields; Standard; Musician
1 Clawleader @ [8.0] Pts
24 Clanrats @ 132.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician
1 Clawleader @ [8.0] Pts
17 Night Runners @ 212.0 Pts
2ndWeapon; Sling; Throwing Stars; Tunnel Team
1 Nightleader @ [8.0] Pts
1 Tunnel Team @ [60.0] Pts
Warp-Grinder
24 Clanrats @ 132.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician
1 Clawleader @ [8.0] Pts
1 Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts
3 Warp Crew @ [0.0] Pts
1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Warlock Engineer @ 120.0 Pts
Magic Level 2
Warp-Energy Condenser [20.0]
8 Warplock Jezzail Teams @ 160.0 Pts
Jezzail
6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
1 Doomwheel @ 150.0 Pts
1 Crew @ [0.0] Pts
25 Skavenslaves @ 50.0 Pts
24 Skavenslaves @ 48.0 Pts
7 Plague Censer Bearers @ 112.0 Pts
Frenzy; Censer
Models in Army: 179
Total Army Cost: 2400.0
Na grubasy w stylu feniksy, smoki - doomwheel i latarka. Na białe lwy i resztę piechoty - 13tka i wjeżdżanie oddziałami od boku. Jezzaile na rydwany i orły. Na cokolwiek innego (np duże oddziały rycerzy) - plagueclaw. Może uda się wykopać od tyłu i zaszarżować. Guttersi jako przeszkadzajka w maszerowaniu i dalekim lataniu. Od biedy - może wbiją rany tymi zatrutymi kamieniami do proc. Plague censery - przeciwko rycerzom. Napiszę, co z tego wyszło.
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Ja interpretuje ze PCB maja magiczne ataki z censerow, ale sam dym nie jest magiczny i...
1) wystarczy 5 PCB aby rozwalić polowe z max 6 DP z owym bannerem
2) test T wykonują przed ASF bez sejwa. Ginie polowa zanim wyplaca ataki
3) mozna przyjąc szarże i tyle.
Chyba ze sie myle...
1) wystarczy 5 PCB aby rozwalić polowe z max 6 DP z owym bannerem
2) test T wykonują przed ASF bez sejwa. Ginie polowa zanim wyplaca ataki
3) mozna przyjąc szarże i tyle.
Chyba ze sie myle...
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
dym jest magiczny - jego atakiem z censera ktory ma magical attakcs
Co do HE, bo mam to dosc ograne:
musisz miec 2 teleporty, bo brass orb w bolce jest kluczowy, generalnie usuniecie bolcow jest mega wazne, potem masz z gorki. feniks lubi stac w glupich miejscach najlepiej w slavach idostawac crackscalla
oczywisice obnizenie T i plaga robia swoja
a a boma - co oczywiste bez kolcow - z WL robi miazge
Co do HE, bo mam to dosc ograne:
musisz miec 2 teleporty, bo brass orb w bolce jest kluczowy, generalnie usuniecie bolcow jest mega wazne, potem masz z gorki. feniks lubi stac w glupich miejscach najlepiej w slavach idostawac crackscalla
oczywisice obnizenie T i plaga robia swoja
a a boma - co oczywiste bez kolcow - z WL robi miazge
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"