Jak Skaveni sobie radzą w nowej edycji i jak złożyć armię?

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Jak Skaveni sobie radzą w nowej edycji i jak złożyć armi

Post autor: QQrydza »

ale championem odmawiasz challange i nic sie nie dzieje - dlaej stoi gdzie stal i bije gdzie bił ; )

ja bym na nich zagral. granie niekonwencjonalne w szczyrach mnie cieszy

ale fakt 6RO < abomka
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Marcins
Masakrator
Posty: 2012
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

Czy tylko ja zauważyłem, że mają freenzy z 5LD? Są całkiem bezsensowne, nawet gdyby potrafiły się bić z czymkolwiek silniejszym niż goblinami.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

frenzy akurat w sk źle nie roib. Uno - masz graty do ogiecie. Duo - przez to nie panikuja z czapy.. dla mnie spoko. ich problem to bardzo slaba ochrona. gdyby mozna bylo je brac ze statami bonbreakerów to bylyby syte ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

5 siły to jest mało, całkowicie wystarcza na piechotę ale powoli odchodzi się od klocków z którymi R.O miały by jakiekolwiek szanse :D No chyba że 6 Rat Ogrów łamie klocek 30 sword masterów od przodu, wtedy zwracam honor :p

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Przypominam, ze nie pytano o to czy RO gniotą system, tylko jak je wystawiać aby mialy sens. Odpowiedz ze w ogóle, to nie odpowiedz na to pytanie.

Paradoksalnie RO schodzą tak samo szybko jak meneaterzy. Są dużo gorsi, ale w grze manewrowej z masa odginaczek i kontr do combatu maja swoje miejsce. Podobnie jak niegrywalne w tej edycji PCB.

Moja filozofia grania turniejowego opiera sie poniekąd na wystawianiu jednostek nie spotykanych na stolach. Nie ma nic lepszego niż szaleństwo w oczach przeciwnika kiedy klepie mu powergamerska rozpe jednostkami których na oczy nie widzial i nie ma doświadczenia w graniu nimi.

Gram nietypowo. Na 1800 punktow wystawiam z herosów priesta na furmanie i bsb, a na zaoszedzonych punktach wystawiam mase malych i kilka dużych jednostek do walki. I lubię grac jako drugi. Taki typ :)
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Solo pisze:5 siły to jest mało, całkowicie wystarcza na piechotę ale powoli odchodzi się od klocków z którymi R.O miały by jakiekolwiek szanse :D No chyba że 6 Rat Ogrów łamie klocek 30 sword masterów od przodu, wtedy zwracam honor :p
Jak sie ma 4krotną przewage liczebna, walka o przodu to lamerstwo w tej edycji. Na każdego swordmastera mogę stracic 6 slejwow i nadal byc do przodu. Najwazniejsze w tej armii to umiejętność kreowania gry przeciwnika.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Wrzucilbys jakies swoje przykaldowe rozpiski na wieksze punkty typu 2400+ ? chetnie bym zoabczyl odtworzonego bloga jak miales kiedys ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Proszę. Na Twoje życzenie:

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 0#p1102560

Proszę o komentarz. Wiem, że to nie dzisiejsza meta, ale wygar ma, Wielu graczy ma problem z jednostkami, których na codzień nie widzą na stole. Mam zazwyczaj przewagę w ilości jednostek, odginaczek, jednostek zdolnych do walki, mam zazwyczaj przewagę w magii, jestem szybki i jest mnie dużo, a wszystkie wartościowe jednostki są odporne na psychologię.

Co do bloga, to chętnie go odnowię, ale nie teraz. Choć przewiduję, że stanie to się w tym roku.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Tu szerzej skomentuje

Imo swietna rozpiska, tylko bsbeka dalbym flamingi, wcisnal brassorba i zamienil censerów na assasyna. I wychodzi przyjemny napor, choc bez abomki. Powiem tyle ze mnie zainspirowałes zeby u siebie do rozpy tez wcisnac ogry i doomflyera - btw gra Ci ten 1 wound warty 55 punktów?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Z braku lepszego miejsca zadaję pytanie tu.
Jutro mam bitwę z high elfami. Format euro. Sęk w tym, że nic nie wiem o ich nowej edycji. Na co powinienem uważać? Co dobrze byłoby wystawić? A czym sie nie przejmować? Poratujcie bracia - skaveni ;)

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1035
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Przejmować się możesz Białymi Leffkami lub inną piechotą masakrującą z sztandarem co daje Warda na 2+ od magii i magicznych broni, a spodziewać się możesz też trochę kawalerii, bo w nowym booku, została ugrywalniona, oraz feniksa, raczej lodowego, niż fire, ale to róznie może być, jedno jest pewne: lodowego możesz z brass orba wciągnąć, bo ma "stosunkowo mało inicjatywy", 3 chyba :wink:, a co do rozpiski to zależy na czym grasz, raczej "standardowa" przy odrobinie szczęścia i pomysłów zda egzamin nawet, nawet :D
Obrazek

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

czy ten ward chroni tez przed magicznymi atakami (weapon team, abominacja z kolcami)?

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Chroni przed abomą z kolcami. Nie chroni przed "13" :)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Wlaśnie przeczytałem opis tego sztandaru. Toż to normalnie jakiś skandal - taki bonus za takie małe punkty? Czytam dalej tego booka i stopniowo siwieję.

Pawlo
Plankton
Posty: 1

Post autor: Pawlo »

Mój pierwszy post na forum, ale mam nadzieję, że mocno nie zlamię ;) Gram dość często z kumplem przeciw HE, choć on ma dość niestandardowe rozpiski. IMO warto o nowych HElfach wiedzieć, że:
-walą z jednego szeregu więcej niż reszta armii, co czyni nawet klocek spearmenów dość skutecznym naporem,
- trzeba uważać na warda przed magicznymi atakami,
- White Lionsi są mocni, nieźli są też Pheonix Guardzi z wardem na 4+,
- Book of Hoeth pomaga rzucać skutecznie czary (ale to chyba od zawsze),
- kawaleria zyskała, Dragon Prince'i są mocni, ale nieźle wychodzą też Silver Helms,
- kumpel używa też Sword Masterów, mają dobrą moc przerobową (chyba się nie zmienili w nowym wydaniu).

Z Feniksami jeszcze nie miałem przyjemności grać. Mam nadzieję, że coś z tego się przyda.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

To tak: High elfy są teraz znacznie słabszym paringiem dla Skavenów, ale nadal nie jest tragicznie.
1. Na co uważać-
a. feniksy lodowy- zdejmujesz brass orbem/pociskami z ruiny [tutaj warto mieć 2x 2lvl i zaczynać od tego każdą turę magii]; płonący- tak samo, ale to może znaczyć również że przeciwnik się na Ciebie wysajdował. Kolejny sposób to latarka, która po jakimś czasie musi trafić i zranić:)
b. WL z bannerkiem- no cóż '13' - zawsze działa, w końcu będzie ifka. albo stare rozwiązanie czyli zapchać slavami, rzucić death frenzy i patrzeć jak lwy powoli umierają[bo przecież 1 wl to 7 slavów;)]
c. Mało grane, ale nie do zniszczenia przez skaveny [bez super comba rzecz jasna:D] Dragon Princes z Bannerkiem - wybić całą resztę, ewentualnie spróbować abominacji i skanapkować/złamać statikiem
d. Lore of Death - tu jasne
e. maidenki z płonącymi strzałkami - kryć abomę

2. Co się przyda:
a. Standard lub idź w drugą stronę:
b. duża ilość ataków nawet z małą siłą- może monki z bannerem

3. Przykładowe rozpy:
to zależy od Ciebie i ulubionego stylu tzn. grasz na dzwonie lub nie, masz furmane i dzwon lub nie.
Pozdro
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Ponieważ nie jest to bitwa o złote kalesony, zrobiłem bardzo nietypową rozpiskę:

1 Grey Seer @ 275.0 Pts
General; Magic Level 4
Power Scroll [35.0]

1 Warlock Engineer @ 45.0 Pts
Doom Rocket [30.0]

1 Chieftain @ 122.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Wailing Banner [50.0]

35 Clanrats @ 200.0 Pts
Spear; Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

24 Clanrats @ 132.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

17 Night Runners @ 212.0 Pts
2ndWeapon; Sling; Throwing Stars; Tunnel Team

1 Nightleader @ [8.0] Pts

1 Tunnel Team @ [60.0] Pts
Warp-Grinder

24 Clanrats @ 132.5 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

1 Hellpit Abomination @ 235.0 Pts

1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts

3 Warp Crew @ [0.0] Pts

1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts

3 Crew @ [0.0] Pts

1 Warlock Engineer @ 120.0 Pts
Magic Level 2
Warp-Energy Condenser [20.0]

8 Warplock Jezzail Teams @ 160.0 Pts
Jezzail

6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Crew @ [0.0] Pts

25 Skavenslaves @ 50.0 Pts

24 Skavenslaves @ 48.0 Pts

7 Plague Censer Bearers @ 112.0 Pts
Frenzy; Censer

Models in Army: 179


Total Army Cost: 2400.0



Na grubasy w stylu feniksy, smoki - doomwheel i latarka. Na białe lwy i resztę piechoty - 13tka i wjeżdżanie oddziałami od boku. Jezzaile na rydwany i orły. Na cokolwiek innego (np duże oddziały rycerzy) - plagueclaw. Może uda się wykopać od tyłu i zaszarżować. Guttersi jako przeszkadzajka w maszerowaniu i dalekim lataniu. Od biedy - może wbiją rany tymi zatrutymi kamieniami do proc. Plague censery - przeciwko rycerzom. Napiszę, co z tego wyszło.

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Ja interpretuje ze PCB maja magiczne ataki z censerow, ale sam dym nie jest magiczny i...
1) wystarczy 5 PCB aby rozwalić polowe z max 6 DP z owym bannerem
2) test T wykonują przed ASF bez sejwa. Ginie polowa zanim wyplaca ataki
3) mozna przyjąc szarże i tyle.

Chyba ze sie myle...
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Nie wiem, czy dym można uznać za niemagiczny - ale to będziemy sprawdzać jutro :) Na moją korzyść działa fakt, że banner of world dragon może być tylko jeden - i logika nakazuje wsadzić go do oddziału WL ;) Więc rycerze nie będą mieli ochrony przed magicznymi atakami.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

dym jest magiczny - jego atakiem z censera ktory ma magical attakcs

Co do HE, bo mam to dosc ograne:

musisz miec 2 teleporty, bo brass orb w bolce jest kluczowy, generalnie usuniecie bolcow jest mega wazne, potem masz z gorki. feniks lubi stac w glupich miejscach najlepiej w slavach idostawac crackscalla

oczywisice obnizenie T i plaga robia swoja

a a boma - co oczywiste bez kolcow - z WL robi miazge
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ