Co sądzicie o mojej armii? :)

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co sądzicie o mojej armii? :)

Post autor: Hoax »

Na clanratach dokładnie tak samo nabija się CR.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Bartoslavski pisze:Na clanratach dokładnie tak samo nabija się CR.
Nie :D save parry i sztandar czesto zmieniaja wystarczajaco duzo. + wyzzsza bazowa LD. generalnie jeden unit zawsze spoko
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

No też zależy jaki format, na większy zapewne tak, ale ja na razie poza 2400 nie wystawiłem nosa, więc 3xslavy i stormvermini wystarczają.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

slavy też mają parry jak im dasz tarcze i to za 2pkty mniej/model

liderkę zwykle mają od generała, ale fakt, że czasami się może przydać wyższa

sztandar może przeważyć w CR, ale czy wspólnie ze wspomnianą liderką wart jest tych dodatkowych 90pkt (przy klocku 40 sztuk)?

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Jak nie widzicie dla nich zastosowania to trudno.

Ale nie piszcie początkującemu graczowi, który zaczyna zabawę z tą armią, że są bezużyteczne :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

A Ci znowu swoje. Zalety Clanrats nad slavami:
-as 5+ [z tarczami]]
-ws3
-wyższa ld- nie muszą być blisko gienia, tylko np. na flaneczke
-sztandar
-gra skavy vs skavy - klanbracia jedzą slejvy na śniadanie:)

Zalety slavów:
- koszt, ale tak naprawdę chodzi o to że można do nich strzelać.

Kolejna sprawa dlaczego bierze się stormy?
Ano dlatego, że mogą mieć magic banner co z siłą 4 cos tam może namieszać, ale ogólnie da się grać bez nich i zamiast wystawić clanbraci.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
malytroglodytaPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: malytroglodytaPL »

a ja już zaczałem ich przerabiać na slave'ów :) ale ok, skoro clanraty są spk to może nimi bede grał
Szczury 1300 pkt.
Obrazek

Awatar użytkownika
malytroglodytaPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: malytroglodytaPL »

ale ponoć slavy służą tylko do "zmiękczania" szeregów wroga przed głównym atakiem #-o
Szczury 1300 pkt.
Obrazek

Awatar użytkownika
MarkusNord
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45

Post autor: MarkusNord »

Czy mógł bym prosić jakiegoś linka odnośnie wspomnianego euro? Rozumiem, że są to jakieś dodatkowe zasady dla szczurów? Czy nadal istnieje takie coś jak erraty i czy od wydania armybooka do skavenów coś takiego wyszło?

Koski
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Post autor: Koski »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=26&t=41700 - proszę, pierwszy post.

Pozdrawiam,
Koski

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Jakieś zalety te clany mają, jednak jest różnica tych dwóch pkt. Dalej ich mocy nie łapię, bo as5+ i ws3 to i tak gówno, ale sreadfast na sensownej liderce i sztandar to jakiś argument jest, jednak imo tylko jeżeli rozważamy akcje poza ld generała.

Awatar użytkownika
malytroglodytaPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: malytroglodytaPL »

niewiele rozumiem z tego bełkotu ("as5+, ws3, sreadfast, CR, liderka) bo jak już mówiłem jestem początkującym graczem, ale chyba zostane przy clanratach. mają lepsze WW i ZP, slavy tylko nie blokują strzelania, może są trochę tańsze ale wiele nie wytrzymają :) może sobie nimi trochę poprubuję ale raczej clanraty- jak dam im grupe dowodzenia i lorda to zwykle dają rade.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2013, o 11:45 przez malytroglodytaPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczury 1300 pkt.
Obrazek

Gibon

Post autor: Gibon »

malytroglodytaPL pisze:niewiele rozumiem z tego bełkotu ("as5+, ws3, sreadfast, CR, liderka) bo jak już mówiłem jestem początkującym graczem, ale chyba zostane przy clanratach. mają lepsze WW i ZS, slavy tylko nie blokują strzelania, może są trochę tańsze ale wiele nie wytrzymają :) może sobie nimi trochę poprubuję ale raczej clanraty- jak dam im grupe dowodzenia i lorda to zwykle dają rade.
as - armour save. Czyli na ile bronisz hita przy sile równej 3 (w tym wypadku na 5 na kostce sześciościennej). W przypadku siły 4 bronisz się już tylko na 6, a na siłę 5 nie masz obrony, tylko parry save na 6 od tarczy - o ile ją masz

ws3 - jest to weapn skill, czyli walka wręcz równa 3. Clany mają większą od slavów, które mają 2.

steadfast - sytuacja gdy po rozpatrzonym kombacie (comabt resolution) przegrałeś walkę wręcz, ale masz więcej szeregów od przeciwnika i możesz zdawać liderkę mimo przegranego combatu o "x" punktów. W przypadku klanów, przy maksymalnym bonusie szeregów +3 do ld wynosi 7 (bez brania liderki od gienka).

CR - combat resolution - patrz wyżej: liczysz ile zadałeś woundów, czy szarżowałeś, czy masz sztandar etc etc. Poczytaj w RB, wszystko jest

liderka - czyli na polski "zdolności przywódcze" danej postaci, oddziału etc etc


Jeśli chodzi o braci to ZS na wiele Ci się nie przyda w ich przypadku :wink: kluczowymi plusami jest wyższy WS i wyższa liderka -jak pisali Ci wyżej. Slavy musisz mieć w armii. Wystawiasz albo większe kloce - czyli ok 40 modeli i wpadasz w coś żeby to przytrzymać i móc strzelać/czarować, przytrzymać niewygodny oddział lub postać. Możesz ich też wystawić w o wiele mniejszych oddziałach - po 20. Wtedy służa jako, krótkie przytrzymanie, odginaczka lub powałęsają się tu i tam, a na pewno coś dla nich znajdziesz :wink:

Awatar użytkownika
MarkusNord
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45

Post autor: MarkusNord »

Jak już jesteśmy przy tłumaczeniu pewnych zwrotów, co oznacza "odginaczka" i jak to się stosuje, najlepiej na jakimś przykładzie proszę :)

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Odginaczka zazwyczaj jest małym, tanim oddziałem (ale nie zawsze), który podstawia się przeciwnikowi pod nos w taki sposób, że blokuje mu to ruch i zmusza do szarży właśnie na tą jednostkę. W szczurzym przypadku najlepiej działają Giant Raty (5+poganiacz), swarmy i małe klocki slave. Albo goli inzynynierowie, jeśli takich masz w rozpisce.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Gibon

Post autor: Gibon »

Trzeba też wspomnieć, że jak już odginasz to najlepiej odginać "z combatu", a nie w stronę combatu - czyli tam gdzie np leje się abomka,kółko sztormy lub coś innego - aby przeciwnik nie mógł włączyć dodatkowego oddziału, który pomoże w walce swojej jednostce. Wtedy sytuacja jest taka: odginasz do combatu, przeciwnik Cię wybija, robi overruna i jest w kolejnym combacie lub bliżej niego - co Cię w ogóle nie urządza :wink: (w przypadku jakiegoś twardego skurwysyństwa :mrgreen: )

W przypadku odginania z combatu, przeciwnik wybija Cię i traci czas na ovverruna w drugą stronę - czego raczej nie zrobi - lub na reformację oddziału w "dobrą" dla niego stronę. Trwa to jakąs rundę lub więcej w przypadku większego klocka slavów.

Najlepiej jednak odginaczki sprawdzają się na coś co ma "Frenzy" - czyli "Szał". Jednostka musi zdać LD aby nie szarżować, a jak zaszarżuje to musi overrunować.

Jeśli dobrze przeprowadzisz odginanie to daje Ci to czas na magię/strzelanie/flankowanie kółkiem/abomkę.


overrun - "najeżdżanie". Ruch, który przysługuje Ci po przeprowadzonej szarży i wybiciu przeciwnika do nogi o 2K6.

Awatar użytkownika
MarkusNord
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45

Post autor: MarkusNord »

Muszę wam powiedzieć, że jest to bardzo przyjemne forum :) Dużo można się dowiedzieć za co bardzo dziękuje. Co do np. inżynierów i innych bohaterów. W tej edycji jest tendencja do wkładania ich w oddziały czy biegają sobie samotnie? Czy większy odział ściąga na siebie ostrzał jeśli indep stoi obok?

Awatar użytkownika
malytroglodytaPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: malytroglodytaPL »

ja myślę że zrobie tak: na mojej najbliższej bitwie zagram sobie moimi clanratami jak slavami i zobacze co i jak :)
Szczury 1300 pkt.
Obrazek

Awatar użytkownika
malytroglodytaPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: malytroglodytaPL »

Gibon pisze:
malytroglodytaPL pisze:niewiele rozumiem z tego bełkotu ("as5+, ws3, sreadfast, CR, liderka) bo jak już mówiłem jestem początkującym graczem, ale chyba zostane przy clanratach. mają lepsze WW i ZS, slavy tylko nie blokują strzelania, może są trochę tańsze ale wiele nie wytrzymają :) może sobie nimi trochę poprubuję ale raczej clanraty- jak dam im grupe dowodzenia i lorda to zwykle dają rade.
as - armour save. Czyli na ile bronisz hita przy sile równej 3 (w tym wypadku na 5 na kostce sześciościennej). W przypadku siły 4 bronisz się już tylko na 6, a na siłę 5 nie masz obrony, tylko parry save na 6 od tarczy - o ile ją masz

ws3 - jest to weapn skill, czyli walka wręcz równa 3. Clany mają większą od slavów, które mają 2.

steadfast - sytuacja gdy po rozpatrzonym kombacie (comabt resolution) przegrałeś walkę wręcz, ale masz więcej szeregów od przeciwnika i możesz zdawać liderkę mimo przegranego combatu o "x" punktów. W przypadku klanów, przy maksymalnym bonusie szeregów +3 do ld wynosi 7 (bez brania liderki od gienka).

CR - combat resolution - patrz wyżej: liczysz ile zadałeś woundów, czy szarżowałeś, czy masz sztandar etc etc. Poczytaj w RB, wszystko jest

liderka - czyli na polski "zdolności przywódcze" danej postaci, oddziału etc etc


spk, ja narazie tylko polskie nazwy ogarniam ;)
Szczury 1300 pkt.
Obrazek

Gibon

Post autor: Gibon »

MarkusNord pisze:Muszę wam powiedzieć, że jest to bardzo przyjemne forum :) Dużo można się dowiedzieć za co bardzo dziękuje. Co do np. inżynierów i innych bohaterów. W tej edycji jest tendencja do wkładania ich w oddziały czy biegają sobie samotnie? Czy większy odział ściąga na siebie ostrzał jeśli indep stoi obok?

Nie tylko w tej edycji, ale we wcześniejszych też bohaterowie są wsadzani do oddziałów - z bardzo prostego powodu. Solo są bardzo łatwym celem dla oddziałów strzeleckich, magii i maszyn. W oddziale masz zasadę "look out Sir!", czyli "Uwaga Panie!" Czyli rzucasz K6 i tylko wynik równy 1 oznacza, że hit poszedł właśnie w bohatera. Reszta wyników na 2+ oznacza, że cios przyjął model szeregowy z danego oddziału ratując życie herosowi :wink: Czasami jest armia, która ma rozkurwixa i możesz nim solo wyszarżować aby coś ubić, są bohaterowie/lordowie, którzy chodzą zawsze sami (jak Demon Prince lub inny cudak), możesz też elektrykiem=inżynierem wyjść z oddziału lub go teleportować, żeby rzucić Brass Orba (Mosiężna kula o ile się nie mylę w polskim AB). Możesz też rzucić nim Doom Rocket (rakieta zagłady), a później wyjść nim z oddziału i posłużyć się gołym jako odginaczka - strzelił czym miał strzelić więc wydane na niego całe 15 punktów (oi :mrgreen: ) trzeba wykorzystać maksymalnie :D

Oddziały u szczurów i nie tylko, w których są herosi lub lordowie muszą mieć jakąs konkretną liczbę. Nie może być ich za mało, ponieważ w oddział pójdzie jeden pocisk z magii/strzał z katapulty etc i jest ich znacznie mniej co pozwala na zabicie herosa w trybie "automat". U szczurów tym bardziej, bo elektryk ani Grey Seer (Szary Prorok) gladiatorami nie są :wink:

ODPOWIEDZ