Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Post autor: Stormtrooper »

Witam, myślę o zbieraniu armii VC, co Waszym zdaniem powinienem kupić, w co się wyposażyć abym na 2000 pkt mógł wystawić sensowny i mocny skład?
podpis był nieregulaminowy

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

zombie (100)
2-3 necrosow
10 crypt horrorow
40 ghuli
3 spirit hosty
Mortis engine
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

A opłaca się inwestować w GG?
podpis był nieregulaminowy

Awatar użytkownika
lonit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 174

Post autor: lonit »

No ten corpsecart to na siłe wrzucają bo nikt tego by normalnie nie kupił...
misha pisze:na EURO? podejrzewam, że najczęściej 2x 30 Zombie z FCG i 30 Ghouli + wilki może czasem, zależy na czym grasz

batalion słabą opcją jest :) wywalili Zombie a dali więcej szkieli i wilki, imo w obecnym układzie stary batalion był lepszy przynajmniej zombie mają, ale tam i tak Corpse Cart był zbędny.

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

JarekK pisze:zombie (100)
2-3 necrosow
10 crypt horrorow
40 ghuli
3 spirit hosty
Mortis engine
Anou. Wyrzuciłbym stąd mortisa i może trochę crypt horrorów (6 wystarczy na początek a można z 2boxów zrobić jeszcze 6 vargheistów) dodałbym wampira i konnice (black knightów). A corspe cart z batalionu możesz przerobić na black coacha albo grać nim jako mortisem czy czymś innym. (nie musisz mieć wszystich figurek żeby grać, można trochę proxować)

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

Z racji tego, że nie mogłem znaleźć postanowiłem założyć nowy temat. Nigdy wcześniej nie grałem rasą magiczną (krasnale, krasnale, krasnale) dlatego mały problem zrodził mi się kiedy zacząłem pisać listę armii na najbliższy pojedynek. Stąd moje pytanie: czy w 7 edycji (bo na tej gram) nekromanta po dopakowaniu dodatkowego czaru zwiększa też poziom magii, a co za tym idzie dostaje dodatkową kostkę?
podpis był nieregulaminowy

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Kryzys pisze:Z racji tego, że nie mogłem znaleźć postanowiłem założyć nowy temat. Nigdy wcześniej nie grałem rasą magiczną (krasnale, krasnale, krasnale) dlatego mały problem zrodził mi się kiedy zacząłem pisać listę armii na najbliższy pojedynek. Stąd moje pytanie: czy w 7 edycji (bo na tej gram) nekromanta po dopakowaniu dodatkowego czaru zwiększa też poziom magii, a co za tym idzie dostaje dodatkową kostkę?
Nie :) Kupuje czary ale to nie wpływa na jego poziom :)

Temat bardziej by pasował tutaj : http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=480

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

Ach, sorry, następnym razem się poprawie :) Dzięki za informacje :) trochę szkoda, bo miałem nadzieje że jest jakiś sposób na zwiększenie, oprócz arkanami, puli kostek mocy
podpis był nieregulaminowy

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

MotBA u wampira, nie zakładaj nowego tematu na takie pytania, w dodatku nie związane z nową edycją, wątek podał Azg i tam możesz pytać.

A większość chyba i tak już gra na 8ed AB. Imo jest ciekawszy w możliwościach tworzenia armii, więc zachęcałbym do spróbowania na zasady 8ed grać a nie tkwić w prehistorii 7'demki.
Jak masz zaczynać z VC to korzystaj z dobrodziejstw nowej księgi.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ving
Plewa
Posty: 9

Post autor: ving »

Mam figurkę blood dragona z zestawu zombi dragon. Jaki konny wierzchowiec byłby odpowiedni pod niego względem skali i wyglądu, mam imperialne konie ale są trochę przy małe. Myślałem o elfich dragon princes albo chaos knightach.

Awatar użytkownika
Rogal
Mudżahedin
Posty: 307

Post autor: Rogal »

Ja mam na konia od Red duke'a ( http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 8i66ZDODpA ) i sobie chwale .

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tak tylko kon z tej postaci to tak naprawdę Skeletal Steed, a wampiry mają Nightmary.
Na szkieletowych śmigają Wight Kingi.

Musisz próbować coś spasować, WoChowe koniki są za duże moim zdaniem, spróbuj z bretą albo z imperialnymi albo właśnie Dragon Princes. Powodzenia.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Satrapa
Warzywo
Posty: 16
Lokalizacja: Vratislavia - Klein Gandau

Post autor: Satrapa »

Primo:
Witam szanowne towarzystwo.

Secundo:
Zacząłem zbierać młotka po wielu latach wahania się. Padło na wampiry.
Chciałbym je złożyć patrząc na klimat (klasyczne wampiry w stylu Carsteinów i/lub Lamii wg. opisu w Bloodborn a nie wyglądu starych modeli), urodę figurek a nie maksymalizowanie rozpiski. W ramach tego jednak byłbym szczęśliwy jeżeli moja armia mogła by zdziałać cokolwiek (wygrać jedną na kilka bitew, a nie regularnie dostawać łomot).

W tym momencie mam 20 szkieletów, 10 ghuli (manticowych, GW są moim zdaniem paskudne), Isabelę von Carstein (mam zamiar traktować ją jako zwykłego wampira) i starą Lamię na koniu.

Co powinienem dokupić do jakiegoś minimalnego pułapu punktowego na który gra będzie miała ręce i nogi (przypuszczam, że będzie to ok 650 pktów) ale zachowała klimat?

Moje wymagania są takie:
Jednostki wyglądające jak żywe (nietoperze czy staroedycyjne wilki), duchowe lub objedzone z gnijących szczątków organicznych jednostki są porządane. Paskudztwa z gnijącym mięsem lub potworki przypominające ghule (w wydaniu GW) nie znajdą miejsca na mojej półce.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc przy takich nieprofesjonalnych wymaganiach :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

1. Obecnie nie bardzo da radę zrobić rozpiskę pod dany Bloodline jak Carsteinowie, czy Lahmia, bo już nie ma podziału. Stylizacja pod daną linię krwi to tak naprawdę tylko malowanie i bitzy.

2. Najlepszym sposobem, aby grać tym co grywalne, ale nie mieć brzydkich modeli, to wykorzystywanie alternatywnych firm i pomysłów, tak jak to zrobiłeś z Manticem. Mnóstwo osób które znam nie kupiło np. Crypt Horrorów, ale gra nimi tylko wykorzystują inne modele niż te GW.

3. Na tak straszliwie małe punkty jak 650pkt (nigdy nie widziałem gry na takie) wątpię, aby udało ci się wcisnąć Wampira jako takiego i albo wejdzie ci goły i nieklimatyczny, bo bez żadnych mocy, albo będą to tylko Necromanci. Dodatkowo to Wampiry akurat są armią która wystawia się raczej na większe punkty i nie wiem co dla ciebie oznacza przy grze mieć ręce i nogi, ale dla mnie dopiero od tych 2000pkt gra przestaje być zero-jedynkowa i jest wyrównana we wszystkich armiach.

Powiedz lepiej jakie modele chciał byś mieć w armii, a wtedy można by coś doradzić, bo co z tego, że ludzie dadzą ci standardy turniejowe, jak i tak nie spodobają ci się figurki ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Satrapa
Warzywo
Posty: 16
Lokalizacja: Vratislavia - Klein Gandau

Post autor: Satrapa »

Ad 1. Można się ograniczać z modelami i dorzucić stosowne malowanie i/lub konwersje.

Ad reszta.
Gra miała ręce i nogi: nie była zero jedynkowa. Podejrzewam, że będę zbierał tak po 2 boxy miesięcznie więc już na jakieś mniejsze punkty chcę grać.
W corach podobają mi się szkielety i wilki (o ile nie są to oficjalne wilki z bierzącej edycji), ale podejrzewam, że wilki są raczej marne.
Ghule ujdą w tłoku (zdecydowałem się na jeden regiment, bo podobno są w stanie coś zabić i co najważniejsze zapychają wymagany limit core'a).
W special podoba mi się kawaleria (oba warianty), grave guards, duchy i nietoperze (ale zarówno hosty jak i nietoperze pewnie będę musiał sam zrobić, bo nie widziałem jeszcze żadnych ładnych modeli pod to).
Dla crypt horrorów i vargheistów nie widzę żadnego fluffowego uzasadnienia do wzięcia poza tym modele mi się nie podobają (czego ludzie używają pod horrory z poza gw?).
W rare podobają mi się: black coach (będę musiał tylko wymienić konie), upiory, banshee i Mortis engine (choć jak szarpnę się na coś tak drogiego pojedynczego to szkoda mi będzie tego nie składać pod coven trone, który wygląda dużo lepiej).
Vargulf ujdzie z wyglądu, choć nie wiem jak fabularnie uzasadnić takiego potworka w armi. Reszta mi się nie podoba. Idea wampirzej kawalerii jest fajna (więcej wampirów w wampirach), ale modele mi nie pasują a fabularnie to blood dragoni.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ja sobie robię Wampiry stylizowane na Blood Dragonów z Bretonni i Imperium, tak jak to we fluffie jest i także zamierzam grać na Kawalerii, tyle że uwielbiam Vargheisty, Varghulfy i Terrorgheisty. Ja zamierzam robić to w epickiej formacji Potwór i Poganiacze, ale to ja. W mojej stylizacji zamiast Crypt Horrorów mógłbym użyć np. Ogrów, bo w Imperium byli ale nie chcę. Ludzie których znam używają własnych konwersji czegoś czego nie znam nawet, albo modeli z Konfrontacji.

Teraz wracając do tego co ty powiedziałeś. Nie znam się na turniejowych Wampirach (i dla ciebie może to nawet lepiej), ale ja np. nie mam ani jednego Zombiaka i jakoś nie odczuwam potrzeby ich kupienia, więc jak nie chcesz to pewnie nie musisz, choć potrafią być przydatni. Wilki są bardzo fajne bo nieźle Screenują twoją armię (a szczególnie Kawalerię) i potrafią zarżnąć Maszynę przy dobrych wiatrach lub przynajmniej ją trzymać troszkę. Ghule jak mówiłeś w klocku 30-40 mają niezłe pierdolnięcie wobec niektórych jednostek. Na koniec z Core'ów zostawiłem Szkielety, ponieważ można zrobić z nich całkiem epicki oddział o czym z Bojkiem gadałem tu na forum. Dajesz jakiś w miarę konkretny oddział tych Szkieletów, ustawiasz po 5 w szeregu i 5-6 Wraithów do środka. Przepycha wszystko co magicznych ataków nie ma, a nawet jak ma to też zależy. Mortis Engine jest fajny z Crypt Horrorami. Jeśli zamierzasz grać na kawalerii to idziesz bardziej w ofensywne Wampiry i robisz sobie masakratorów na Nightmarku lub Helsteedzie. Black Coach teraz też jest średni. Jeśli nie chcesz Vargheistów to twoja wola, ale w takim wypadku ich rolę mogą przejąć Varghulfy też całkiem nieźle. No tylko taki najtańszy w miarę sensowny, patatający na koszmarku Wampir Masakrator, który coś potrafi zaczyna się od 400pkt, więc niżej niż 1600 to sobie pewnie nie pograsz na czymś takim.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

daruj sobie coven throne, musi miec wampira na gorze to jest jakieś 500 ptk, bez sensu absolutnie jak na herosa, Lord to w ogole jakas masakra punktowa :)
daruj sobie black coach'a

oba powyzsze to rydwany, nie sa mobilne, chyba, ze wisi ci to to ok, ale licz sie z tym, ze dostaniesz w dupke od wiekszosci

wampiry na male ptk to tez slaby wybor, sa drogie i niepotrzebne, nie sa zabojcami, a drodzy sa jak na czarodziejow, lepsi necro
tani a z Mortisem czaruja niezle :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Zapomniał bym. Jeśli nie chcesz Crypt Horrorów to w ich miejsce ludzie wstawiają Gwardię z Great Weaponami. Problem w tym że potrzebujesz najlepiej ze 2 oddziały (1 na mniejsze punkty pewnie) po 40szt. w każdym.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie gadaj :) 30 tez da sie grac i na Euro wchodzi tylko 30tka :)
40 Gwardii to kosmiczne punkty... policz najpierw ile to kosztuje i na jakie ptk sie zmiesci

2x40 to w ogóle galaktyczne punkty, nie ma po co tego wystawiać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Noo koło 1000pkt kosztują te 2 klocki Gwardii. Pytanie tylko, czy 10 Horrorów nie robi tego lepiej co robi 40 Gwardistów?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ