Vampire Counts po 8 edycyjnym Army Booku

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
sly
Chuck Norris
Posty: 459

Vampire Counts po 8 edycyjnym Army Booku

Post autor: sly »

Jak myślicie czym można motywować wystawienie Szkieletów w corach zamiast Zombie/ghuli.
O ile między tymi dwoma ostatnimi zachodzi różnica - pierwsi blokują i się bardzo łatwo wskrzeszają, drudzy coś ubiją, tak szkiele ani nie biją a do roli blokera mogą conajwyżej aspirować - bo znacznie lepiej zrobią to tańsze i lepiej wstające z martwych Zombie.
Oya, Oya, Oya !!!

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Szkielety mają teraz bardzo fajny sztandar który jest przeciwieństwem cold blood tzn przeciwnik w rzutach na strach bierze 3 kostki i odrzuca najmniejszą. Dodatkowo wampir ma teraz moc która daje konieczność przerzutu udanego testu na strach a to daje niezłe kombo. W efekcie taki wampir w szkieletach jest trafiany na 5+. Banner można dać każdej jednostce która może nosić magiczne sztandary OC (kosztuje 25 pkt). Dla GG jest też niezłą opcją ale chyba nadal lepszy jest ten co daje +1 do hita. Ghule są teraz ciut droższe bo 10 pkt kosztują a jednocześnie nie rzucisz na nich kilka razy naheka wiec wcale takie hiper mega ultra to nie są jak wcześniej.

BTW: Nie bądźmy naiwni :) GW po to te wszystkie zmiany wprowadza żeby opróżnić magazyny z figurek które przez lata były produkowane a sprzedawany się słabo. Tu przede wszystkim chodzi o pieniądze.

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Ponadto nekromancie można za jedyne 20 pkt wykupić moc wskrzeszania szkieli ponad stan.
Poza tym jakby nie patrzeć, szkielety mają muzyka (zombie zresztą też zaś ghule, nie) sztandar i czempiona. Zombiakom brakuje tego ostatniego zaś ghule mają jedynie tego ostatniego. Wydaje mi się że trzymanie w nich bohatera jest sensowną opcją, rzucą czemuś challenge, mają swifty a do tego ważny dla B&G sztandar.
kloc 40 szkieli fcg kosztuje, 230 pkt , 2 takie + 30-40 zombi daje liczne, bardzo sensowne cory z 3 sztandarami, które można łatwo wskrzeszać ponad stan

Awatar użytkownika
Podwys
Oszukista
Posty: 839
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Podwys »

A co myślicie o rarach? Czy w rozpach pozostaną eteryki z wyjcem czy bedzie się teraz grac na terrorgeju?

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Gram bretonnią i demonami. Obie te armie jedzą na śniadanie terrorgheista :lol2: Już stary dobry vargulf jest lepszy bo i nie ma podstawki na pól stołu :D Wraciki za to dostały teraz fajny atak (chyba nie miały go wcześniej) a i wyjec z k2+2 daje radę.

Blood knights wam potaniał i mają spoko flagę do wykupienia wiec może w końcu zobaczę je na stole :)

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

teoretycznie można wziąść ich z 15 i trymać tam magów, podczas gdy zombiki i ghule będą zajęte parciem na przód to szkieleciki mogą sobie z tyłu odpoczywać :D

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Nie powiedziałbym, że Terrorgheist jest słaby. Ma dość lipną defensywę nie licząc T 6. To nie jest jednostka, która się prze do przodu na jana. Dodam jeszcze, że na miejscu wszystkich armii z <7 bookiem wstrzymałbym się przed wciąganiem czegokolwiek nosem.

Co do szkieli to chyba się zgadzam. Wypadają sensowniej niż Zombie jako bunkier, no i skoro ten upgrade do Necro jest tak tani - 20 punktów, to szkoda go nie wziąć.

Generalnie ja na Corach chętnie przetestowałbym coś następującego: [Corpse Cart z przeróbką z przerzutem K6 z ION w ramach Specjali]. 20-40 szkieletów i reszta Zombie, coś ponad 130sztywniaków. Zanim dojdzie do combatu to powinny wejść ze dwie, może trzy sygnaturki i zboostować znacznie Cory.

Dalej natomiast zastanawiam się nad sekcją Special i troche mniej nad Rare.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

UPDATE Army Builder 2.2c
Nowe wampirki.
www.ligapegaz.hi-net.pl/wf8dbv250.ab

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Ja do corpsa nie jestem przekonany z tym jego mv 4. Przeciez bez popchniecia to on nigdzie nie dojdzie. Bez sensu go zrobili chariotem

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Dzięki za pliki do Army Buildera. Porobiłem sobie trochę armii i wygląda to przepotężnie. Zwłaszcza Crypt Horrory, dwójki batów za 32pkt, ASF od corpse carta za darmo (to nic że to chariot, ale będzie mógł i tak nadążyć pomiędzy piechotą), tańsze zombiaki z T3 i S3 i możliwością wsadzania do nich bohaterów? To jest moc! Dzięki niskim casting value łatwo będzie rzucić na nich augmenty oraz ASF z corpse carta a wtedy z takiej hordy 40 zombiaków z wampirem w środku robi się niezły oddział do mielenia :)

Generalnie wszystko wygląda na wewnętrznie wyważone i spójne. Wampiry dalej będą topową armią. Jak zwykle po wydaniu nowego booka trzeba będzie kupić właściwie wszystkie figurki od nowa ;p
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Jak jest teraz z marszem. Rozumiem, że każdy model z zasadą vampire może maszerować. A reszta:
- generał na jaką odległość rozdaje możliwość maszerowania?
- czy modele z zasadą vampire rozdają maszerowanie? jeśli tak to na jaką odległość?
- czy zdolność przenosi się na oddział? czy wampir w szkieletach powoduje, że cała jednostka może maszerować?
- czy postacie bez zasady vampire mogą maszerować?

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Waldi pisze:Jak jest teraz z marszem. Rozumiem, że każdy model z zasadą vampire może maszerować. A reszta:
- generał na jaką odległość rozdaje możliwość maszerowania?
- czy modele z zasadą vampire rozdają maszerowanie? jeśli tak to na jaką odległość?
- czy zdolność przenosi się na oddział? czy wampir w szkieletach powoduje, że cała jednostka może maszerować?
- czy postacie bez zasady vampire mogą maszerować?
- generał daje odległość 12 cali, nawet na smoku,
- modele z zasadą vampire nie rozdają maszerowania ale same mogą maszerować,
- wydaje mi się, że tak
- nie

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

Vampiry nie dają marszu jednostce w której się znajdują

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Azgaroth pisze:
Waldi pisze: - czy postacie bez zasady vampire mogą maszerować?

- nie
a co jak Generałem jest nekromanta? Na pewno rozdaje marsz - to jest jasno napisane - no ale bystry autor nie raczył wprost napisać, że sam generał-nekromanta (Undead, ale bez zasady Vampiric) może maszerować.
Mi się wydaje, że nekro generał maszerować może. Analogia z BSB: BSB daje przerzut dla friendly models within 12", ale jednocześnie daje przerzut samemu sobie (jeśli np. jest kowbojem solo).

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

w tym wypadku może

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

zatem wszystko okej.

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

co właściwie daje Vargoyle czyli champion vargheistów? w AB kosztuje 10 pkt a nie dodaje nic, nawet 1 ataku więcej nie ma.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Już ma, ściągnij sobie ponownie plik, jest parę poprawek rzeczy które mi umknęły

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

ma 4 ataki

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w sumie odkąd Spirit Hosts mogą być brane jako pojedyncze bazy to stają się całkiem dobrą opcją do odginania
45 ptk za eteryczną bazę to nie jest dużo no biorąc pod uwagę że 2 Fell Baty to 30ptk a 2 bazy Bat Swarmów to 70
5 psów 40

eteryczna baza ma swoje zalety :D

Dire Wolves liczą się normalnie do Core, w szarży +1 do S i mają Vanguard, coś może z nimi da się więcej zrobić
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany