Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Re: Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

Post autor: Me_gusta »

Hej! Super blog! Informacje o wszystkim związanym z hobby. Ekstra! Już masz we mnie czytelnika :P

Co do zasad to wiem że kolega wyżej pytał, ale mi linki nie działają :(

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Stąd też nie możesz pobrać?

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Mogę ;) dzieki!

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Uważni czytelnicy z pewnością zauważyli kilka zmian, które pojawiły się na prowadzonych przeze mnie blogach.

Po pierwsze założyłem nowego bloga Oldenlitz na którym będą pojawiać się tylko wpisy związane z makietami miasta Oldenlitz.

Po drugie, zainspirowany layotem bloga Spiky Rat Pack zmieniłem wygląd bloga Warheim FS, zresztą w podobnym stylu utrzymałem nowy blog Oldenlitz.

Przy okazji z bloga Warheim FS usunąłem wpisy niezwiązane z zasadami i gadżetami do gry WFS. Odtąd tylko wpisy dotyczące bezpośrednio podręcznika, dodatków i zasad gry będą pojawiać się na tym blogu.

Mam nadzieję, że szanownemu państwu-draństwu podoba się 'lekki' layout nowych blogów.

Tradycyjnie na blogu quidamcorvus będą pojawiać się wszystkie wpisy, a sam blog zostanie utrzymany w dotychczasowej 'ciężkiej' formie.

Jak zwykle wszelkie komentarze i uwagi mile widziane.


Jednocześnie zachęcam do lektury wpisów opublikowanych na blogu w minionym tygodniu:
- Religie i wierzenia, część 1.
- Zebrane z tygodnia #166
- Subiektywne podsumowanie tygodnia #65
- Tabletop World - Supplies (minirecenzja)
- Oldenlitz, Pomnik Pięciu.
- Najemne Ostrza: Poszukiwacz złota.
- Pani z Jeziora, Bogini Bretonni


Obrazek

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

Naprawdę wielki szacunek, że Tobie się chce. Gratuluje blogów, których nie ukrywam jestem częstym gościem.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Strona 724.

Jak podczas ostatniej rozgrywki słusznie zauważył Szczery, zadania specjalne Litość to zbrodnia i Okup nie mogły zostać zrealizowane. W związku z czym uściśliłem treść kart:

Obrazek

Przy okazji zmieniłem zasady specjalne dotyczące kompanii Kultystów Chaosu. I tak stronnicy Kultyści wszystkich kultów kosztują 25 zk i nie posiadają zasady specjalne Stygmat Chaosu.

Z kolei Zwierzoludzie (Zwierzoczłek, Khorngor, Plagogor, Slaangor, Tzaangor) służący w szeregach Kultów Chaosu, zaczynają grę posiadają jeden Stygmat Chaosu. Cena pozostaje bez zmian.


Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Co prawda do kolejnej edycji podręcznika do gry Warheim FS zostało jeszcze sporo czasu, to już dziś na blogu lub na Azylium (wedle wyboru) możecie zapoznać się ze zmianami, które z dużym prawdopodobieństwem pojawią się w zasadach.

Jak zwykle wszelkie uwagi, komentarze i sugestie mile widziane.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

W minionym tygodniu na łamach forum Azylium pojawiło się kilka nowych wątków związanych z Warheim FS. Wśród nowości szanowne państwo-draństwo znajdzie między innymi rozpoczęte przez Krnąbrnego tematy poświęcone Żelaznemu Demonowi dla Krasnoludów Chaosu oraz kompanii Niziołków z Krainy Zgromadzenia, a także zbiór zmian zasad i nowe Karty Zadań Specjalnych, które z dużym prawdopodobieństwem pojawią się wraz z kolejną edycją podręcznika do gry.

Ponadto na blogu quidamcorvus dostępne jest #170 wydanie Zebranych z tygodnia, a na Wrota - polska sieć blogów bitewnych opublikowałem #69 wydanie Subiektywnego Podsumowania Tygodnia.


Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Na scribd.com wrzuciłem propozycję zasad dla drużyny Niziołków z Krainy Zgromadzenia.

Kompania składa się z pięciu bohaterów, czterech Niziołków: Starszego i Przepratrywaczy oraz ludzkiego Magistra Magii - Niziołki są odporne na magię i nie posiadają Magów oraz Duchownych, przynajmniej w ludzkim rozumieniu.

Wśród stronników Milicjanci, Pasterze, Ogr oraz Psy pasterskie i Zaprzęg.

Przy okazji wszystkie Niziołki dostały zasadę specjalną Odporność na magię (2).

Wszelkie uwagi, pomysły, spostrzeżenia i komentarze mile widziane.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Po pierwsze:

Niziołki z Krainy Zgromadzenia.

Od połowy czerwca na forum Azylium trwały prace nad zasadami dla kompanii Niziołków z Krainy Zgromadzenia. Rozpoczęty przez Krnabrnego wątek przy znacznym udziale Pepe zaowocował powstaniem nowej drużyny do Warheim FS.

Poniżej znajduje się odnośnik do pliku pdf zawierającego zasady dla kompanii Niziołków.

W skrócie. Kompania Niziołków z Krainy Zgromadzenia może składać się, podobnie jak drużyny Krasnoludów czy Elfów, maksymalnie z 12 modeli ale w odróżnieniu od innych starszych ras, wojownicy z Krainy Zgromadzenia mogą rozpocząć grę z 5 bohaterami.

W odróżnieniu od innych kompanii, jeden z bohaterów wywodzi się z innej rasy niż pozostali drużynnicy. Bowiem wraz z Niziołkami w drużynie może służyć ludzki Magister Magii. Jako, że mieszkańcy Krainy Zgromadzenia są odporni na magię oraz nie posiadają magów i duchownych w ludzkim rozumieniu, na potrzeby gry konieczne było wcielenie w szeregi kompanii ludzkiego maga.

Z kolei wśród stronników prócz Niziołków, których można rekrutować jako Pasterzy, Milicjantów i jeżdżących na kucach Przepatrywaczy znalazło się także miejsce dla psów pasterskich oraz Ogra.

Mimo wszystko trzeba pamiętać, że nie jest to kompania nastawiona na walkę wręcz. Choć z drugiej strony zmodyfikowana umiejętność psiarczyk wspomagająca modele psów pasterskich oraz zasada specjalna kuchnia niziołków, pozwalająca na najęcie Najemnego Ostrza bez kosztów rekrutacji stanowią poważny atut tej kompanii. Ponadto, jako jedna z niewielu nieludzkich drużyn kompania Niziołków z Krainy Zgromadzenia nie posiada kar do zakupu ekwipunku, a pięciu bohaterów przy umiejętnej grze pozwala liczyć na rozsądny dochód.

Wszelkie uwagi, pomysły, spostrzeżenia i komentarza jak zwykle mile widziane.

ZASADY

Wpis dostępny także na BLOGU.


Po drugie:

Dzięki waszemu zaangażowaniu gra Warheim FS wciąż się rozwija i z edycji na edycję jest coraz lepsza. A wszelkie dyskusje w przeważającej większości toczą się na forum Azylium w oddziale poświęconym Warheim FS. Jeśli jeszcze tego zrobiliście to zachęcam do rejestracji na forum i aktywnego udziału w tworzeniu gry.

Pełne wersje podręcznika z okładką, aktualnym spisem treści oraz indeksem publikuję raz, dwa razy w roku. A odnośnik do pliku pdf możecie znaleźć w dziale download na blogu.

Z kolei w dziale wip udostępniał będę odnośnik do aktualizowanego na bieżąco podręcznika, o którą wielu z was prosiło. Należy jednak pamiętać, że podręcznika w wersji wip z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie zawierał nieaktualny spis treści i indeks.

Podręcznik do Warheim FS wersja WiP.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Dziś mam dla was trzy odnośniki.

Na blogu opublikowałem podsumowanie miesiąca, tak więc możecie sprawdzić, czy czegoś nie pominęliście.

Ponadto, w ramach poniedziałków wpisów fluffowych zapraszam do lektury tekstu poświęconego świętom i świętom religijnych w uniwersum Warhammer Fantasy:

A w niedzielę na blogu opublikowałem #172 wydanie Zebranych z tygodnia.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Pora nadrobić zaległości.

Po pierwsze na blogu jest już dostępne #174 wydanie Zebranych z tygodnia.


Po drugie szanowne państwo-draństwo może zapoznać się z kolejnym wpisem przybliżającym historię magii w uniwersum Warhammer Fantasy.

I po trzecie przygotowałem i opublikowałem zasady dla kompanii Jeźdźców Wilków do gry bitewnej Warheim Fantasy Skirmish.

Jak zwykle wszelkie uwagi, sugestie i komentarze mile widziane.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Mówiłem już kiedyś, że nie znoszę lata? Nie znoszę. Podobnie jak ciepłej wódki i spoconych kobiet. Moje Panie śpią, ja mam wolne pomiędzy nocnymi zmianami, a że jest tak gorąco, że malować się nie chce to postanowiłem w końcu przeredagować modlitwy, którymi w Warheim FS mogą posługiwać się DUCHOWNI.

W sumie jest to efekt pracy Sister of Mercy nad nowymi zaklęciami, które jakiś czas temu pojawiły się w sieci.

Poniżej szanowne państwo-draństwo znajdzie plik ze wspomnianymi wcześniej modlitwami. Jak zwykle wszelkie uwagi, komentarze i sugestie mile widziane. Szczególnie te dotyczące ewentualnych literówek i stylistyki.

Przy okazji przypominam o zaktualizowanej wersji podręcznika w wersji WiP, którą można pobrać STĄD.

MODLITWY

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Zaktualizowałem Rozdział XXI: Elementy terenu na polu bitwy w podręczniku do gry Warheim FS.

Zmiany polegały na zwiększeniu do 11 ilości lokacji i poszczególnych elementów terenu. Przy czym te ostatnie losowane są teraz za pomocą rzutu 2K6 co oznacza różne prawdopodobieństwo wylosowania konkretnych terenów.

Jak zwykle mam do szanownego państwa-draństwa prośbę. Przeczytajcie tekst i dajcie znać o ewentualnych literówkach, błędach stylistycznych czy wszelkich innych uwagach i sugestiach jakie powstaną w waszych głowach.

Rozdział XXI: Elementy terenu na polu bitwy

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

quidamcorvus pisze:Jako, że szanowne państwo-draństwo od dłuższego czasu domaga się modyfikacji scenariuszy w taki sposób by istniała alternatywne zakończenie dla rozbicia przeciwnika, wpadłem na pewien pomysł.

W scenariuszach którym celem jest zbieranie rozrzuconych po polu bitwy znaczników kosztowności proponuję wprowadzić następujące zmiany.

Ilość rozrzuconych po polu bitwy znaczników kosztowności ustalałoby się poprzez zsumowanie rzutów K3+1 wykonywanych przez każdego z graczy. Natomiast
Rozgrywka zostaje zakończona, gdy jedna z kompanii podniesie więcej niż połowę rozmieszczonych na polu bitwy znaczników kosztowności lub gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia.
I teraz pytanie czy pogrubiony zapis jest czytelny i zrozumiały, czy proponujecie to zapisać w inny sposób?

Powyższe zmiany wiązałyby się także z tym, że w wyniku alternatywnego zakończenia gry, przeciwnik zatrzymywałby ewentualne znaczniki kosztowności, które zdobył w czasie gry. Obecnie modele 'wyrzucają' znaczniki podczas Ucieczki! wynikającej z rozbicia.

Co o tym sądzicie?
Ewentualne odpowiedzi w miarę możliwości można zamieszczać TUTAJ.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Johann Schweinepulver, Świniopas z Oldenlitz - pierwsza Postać Dramatu do Warheim FS. Zapraszam do lektury zasad i reguł. Wszelkie komentarze, uwagi i spostrzeżenia jak zwykle mile widziane :)

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Jest gdzieś w sieci może jakiś filmik na którym można zobaczyć rozgrywkę w Warheim FS? ;)

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Me_gusta pisze:Jest gdzieś w sieci może jakiś filmik na którym można zobaczyć rozgrywkę w Warheim FS? ;)
Nie. Przynajmniej ja o takich nic nie wiem. Za to jest kilka 'pisanych' raportów.

ODPOWIEDZ