Errata i house rules

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Father_Ted
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Father_Ted »

a co myślicie żeby rzucić okiem na hired swordsów?
mam na myśli głównie troll slayera (nigdy go nie widziałem na stole)

Awatar użytkownika
Karpiu
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Karpiu »

i dalsza czesc postu Father_Ted'a - no coz, IMO, tak dwurak jest ciezko bronia, ktorej sila uderzenia nie ma porownania z uderzeniem czyms "mniejszym". wystarczy maly tescik "zrobic" - przymocuj do konca dwurecznego topora (uchwytu) zaczep i pusc go na, np arbuza (takie wahadlo) - sila takiego uderzenia (w ktore nie jest wlozona zadna sila czlowieka) bedzie gigantyczna. a teraz powtorz to samo ze zwyklym toporem. ja tam widze roznice - choc osobiscie trafienie ani tym ani tym nie powoduje ze czulbym sie lepiej
Nie do końca zauważ, że broni o takim rozmiarze nie paruje się w standardowy sposób, przy parowaniu takich broni ustawia się swoje ostrze tak, aby ostrze broni przeciwnika szeslizgneło się po nim :) .

mecenasik
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: mecenasik »

Karpiu > czyli trzeba "umiec" parowac tego typu bron - dlatego moja propozycja o umozliwienia parowania dla tych co maja odpowiednigo skilla (proponowalem Strongmena). Dla mnie mozliwosc parowania tego typu broni laczy sie z posiadaniem wiekszej sily bo slabeusza wojownik walacy dwurakiem po prostu moze "przelamac".

slowem do testow

pzdr

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Mecenasik pisze: jak dla mnie jezdzcy sa wypasami w tej grze bo np takiego roadwarden czy innego to naprawde ciezgo zdjac
A jak dla mnie są ciapasami ;), z powodów wymienionych w powyższych postach. Co do roadwardena, to jego akurat ciężko zdjąć dlatego, że bardzo rzadko angażuje się w walkę wręcz, a raczej wycofuje się i strzela. Generalnie w kwestii zdejmowania jeźdźców z placu boju - normalny rzut na trafienie, zranienie, a na koniec jeszcze przychylna wrogom wierzchowców tabelka whoa boy. Innymi słowy nawet łatwiej go zdjąć niż piechura.
Father Ted pisze:a co myślicie żeby rzucić okiem na hired swordsów?
mam na myśli głównie troll slayera (nigdy go nie widziałem na stole)
Ja tego akurat widziałem, ale już chociażby Dwarf Treasure Huntera, Freelancera, czy nawet Elf Mage'a to już nie ;).

Niestety tak to z tymi HS'ami jest. Pytanie tylko, czy i jak ingerować w ich zasady?

W pierwszej kolejności, jeżeli rozmawiamy o modyfikatorze -1 do trafienia dwiema brońmi, pojawia się pytanie, jakim najemnikom dać umiejętność Maniac Warrior (zniesienie minusów do walki dwiema brońmi)?

Pytanie jest bardziej poważne, niż wydaje się na pierwszy rzut oka - na ten przykład taki gladiator nawet bez maniac warriora jest przepakiem, a z tą umiejętnością robi się już niebezpiecznie mocny w stosunku do ceny.

A co z pozostałymi? Z ogrem, zabójcą trolli, zabójcą imperialnym?

Niestety obrazuje to dobrze prawidłowość, że jak gdzieś się ociupinkę jakieś zasady ruszy, to efektem lawiny zmienia się szereg inszych rzeczy.

Ech, czuję, że ciężko będzie te HR wyważyć...
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Karpiu
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Karpiu »

Karpiu > czyli trzeba "umiec" parowac tego typu bron - dlatego moja propozycja o umozliwienia parowania dla tych co maja odpowiednigo skilla (proponowalem Strongmena). Dla mnie mozliwosc parowania tego typu broni laczy sie z posiadaniem wiekszej sily bo slabeusza wojownik walacy dwurakiem po prostu moze "przelamac".
Myśle, że każdy wojownik potrafi to zrobić :) Ktoś z UW3 jest już na tyle wyszkolony, by taki blok wykonać. Można by wprowadzić że dwuręczne można parować, tylko z UW3 i więcej(ew. od UW4). Choć nadal nie widze specjalnej konieczności, aby taką zasade miał posiadać.

Awatar użytkownika
ysgarran
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Tortuga

Post autor: ysgarran »

Karpiu > czyli trzeba "umiec" parowac tego typu bron - dlatego moja propozycja o umozliwienia parowania dla tych co maja odpowiednigo skilla (proponowalem Strongmena). Dla mnie mozliwosc parowania tego typu broni laczy sie z posiadaniem wiekszej sily bo slabeusza wojownik walacy dwurakiem po prostu moze "przelamac".
przy parowaniu wazniejsze od sily sa umiejetnosci, jak jestes dobry to ustawisz cialo i bron tak zeby duza sila uderzenia nie tylko ci nie zaszkodzila ale jeszcze dodatkowo utrudnila zycie atakujacemu
a to jest juz zawarte w nowych zasadach parowania opartych na WS
wiec jak dla mnie nawet zasada o podwojnej sile nie jest konieczna
brak mozliwosci parowania powinien wynikac raczej z charakteru uzywanej broni a nie sily uzytkownika bo parowanie to NIE jest zablokowanie lecacego na ciebie ostrza pod katem prostym tylko wychwycenie "slabej" czesci broni przeciwnika - czyli np konca jego miecza - na swoja "silna" czyli zaraz nad jelcem, uderzenie w bron przeciwnika tak zeby zmienic jej kierunek, wyjscie spod uderzenia
pomysl ze nie mozna parowac flaila czy morningstara jest duzo lepszy
ja bym jeszcze dodal ze nie mozna parowac np lapy trolla - bo tego tez nie moge sobie jakos wyobrazic :]

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 751
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

ysgarran pisze: ja bym jeszcze dodal ze nie mozna parowac np lapy trolla - bo tego tez nie moge sobie jakos wyobrazic :]
A już parowanie łapy rat ogra czy niedźwiedzia możesz? To ma być errata starych a nie wprowadzanie nowych (z czapy) zasad.

Co do realizmu i gier figurkowych polecam poszukać pewnego postu o kiciusiach i bogach chaosu ;).

Wracając do tematu erraty. Jestem przeciwny wprowadzaniu kary -1 do trafienia dla modeli używających dwóch broni. Przy zmianie zasad tarczy i cen zbroi posiadanie za 15 gc save'a 4+ jest wystarczającym bonusem dla opancerzonych.
Ostatnią kampanie gram na zasady podobne do tych w "erracie" i już wystarczająco trudno bez minusów do trafienia jest zdjąć centigora w ciężkiej zbroi z tarczą, resilentem i shaggy hide (save 2+ w hth).

Awatar użytkownika
ysgarran
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Tortuga

Post autor: ysgarran »

znowu hiszpanska inkwizycja...

co do realizmu i geir figurkowych polecam cofnac sie jedna strone i przeczytac mojego posta mowiacego
proponuje nie mieszac za bardzo reala z MH bo wtedy by trzeba przerobic pelno zasad
;)

niemniej dobrze jest oprzec sie na jakichs sensownych przeslankach, oczywiscie ograniczajc je tak zeby nie zaklocaly grywalnosci

a lapa trolla byla przykladowa

a wracajac do tematu erraty, to z jednej strony racja ze nowe daja bonusa opancerzonym, ale jednak nie wiem czy bez tego minusa za 2 rece zacheci sie graczy do tarcz, drugi atak jest moim zdaniem bardziej kuszacy niz Sv4+ kotry mozna zdjac krytykiem albo zredukowac sila

mecenasik
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: mecenasik »

moj pomysl o zakazie parowania broni dwurecznych wzial sie z analizy pomyslow rozwijania niektorych broni.

tak jak napisalem wczesniej taki flail czy morgenstern maja teraz same plusy (co moze skutkowac ich powszechniejszym uzywaniem) dwurak nadal pozostaje (IMO) sredni - samo skasowanie strike lasta przy szarzy to nadal, jak dla mnie, malo zeby stal sie ultra pozyteczny. ale rozumiem argumenty przeciwnikow takiego rozwiazania.
powiem tylko tyle ze potestowalem sobie obna rozwiazania na kostkach w domu - skutecznosc minimalnie sie podniosla przy zakazie parowania ale dwurak nie bedzie u mnie must have :)

zrozumial bym jeszcze ze bonus zakazu parowania odnosi sie tylko do flaila (bo ten lancuszek laczacy trzonek z tym co "wali" powoduje "losowosc" trafienia/brak mozliwosci okreslenia kierunku ciosu) ale czemu do morgensterna (przeciez to po prostu "lepsza" palka)

moze faktycznie minusy za walke dwoma bronmi i plusy dla zbroi spowoduja wieksza ilosc puszek na ulicach ale tak jak napisal ysgarran - pamietajmy o krytykach (ktorych nie zadaja sztylety :) )

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Telchar pisze: Wracając do tematu erraty. Jestem przeciwny wprowadzaniu kary -1 do trafienia dla modeli używających dwóch broni. Przy zmianie zasad tarczy i cen zbroi posiadanie za 15 gc save'a 4+ jest wystarczającym bonusem dla opancerzonych.
Też się zaczynam zastanawiać, czy to -1 nie będzie przegięciem w drugą stronę.

Natknąłem się ostatnio na jakimś zagranicznym forum (SG lub forum gości od "Letters of the damned", już nie pamiętam) na posta przedstawiciela jakiejś "gaming group", która wprowadziła tylko jedną zasadę, a mianowicie tarczę z save'm na 5+. Podobno się sprawdza (nie zapominajmy, że tarcza tylko 5 gc kosztuje), zwłaszcza w połączeniu z brońmi typu włócznia, czy morgenstern (w przypadku których nie możemy mieć drugiej broni, ale tarcza jest dozwolona).

Kolejnym plusem takiego rozwiązania (czyli tylko tarcza z s. 5+) jest jego niewielka inwazyjność - IMHO niedużo większa niż stosowane powszechnie uściślenia typu "sztylet nie zadaje krytyków".
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Kapitan Hak pisze:
Telchar pisze: Wracając do tematu erraty. Jestem przeciwny wprowadzaniu kary -1 do trafienia dla modeli używających dwóch broni. Przy zmianie zasad tarczy i cen zbroi posiadanie za 15 gc save'a 4+ jest wystarczającym bonusem dla opancerzonych.
Też się zaczynam zastanawiać, czy to -1 nie będzie przegięciem w drugą stronę.
Szczerze mówiąc, ja również.
Pojechanie w dół z cen zbroi i wzmocnienie save'ów to naprawdę porządna rzecz.

Awatar użytkownika
Father_Ted
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Father_Ted »

Może zamiast od razu robić wielkie zmiany faktycznie zaczniemy po kolei od małych spraw i jak sie przyjmą to będzie można iść dalej.

od razu mówię, że u nas dwurak pierwszy w szarży przyjął się od dawna, tak jak i włócznia i 5+ sejw z tarczy i wcale nie wystawiamy się na dwurakach z tarczami i włóczniami...
a zmiany przeszły gładko jako że gramy(liśmy) w WFB i tam zaszły podobne

bardzo podoba mi sie też puklerz i już wiem że będziemy tak grali :D
jak ktoś wystawi flaile to też pewnie dodamy zasadę "ciężki"

Kapitanie nie ma co sie wycofywać z erraty, bo pomysł jest dobry. a jeśli będzie ktoś chciał na turnieju te zasady zastosować to wystarczy dodać informacje i linka przy liście dopuszczonych band itp. nie powinno być kłopotu. podobnie jak wpisujecie zawsze ze sztylet nie zadaje krytyków a bat ma obrażenia cięte/obuchowe. (to przecież też są zasady autorskie organizatorów)

Mecenasik morningstar to w naszej grze jest taki jednoręczny flail czyli kiścień czy korbacz, nie daj się zwieść nazwie ;)

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Z erraty się nie wycofujemy, chodzi tylko o to, by nadmiar zmian nie był zbyt inwazyjny dla mechaniki gry :)
A te minusy do dwóch broni naprawdę zmieniają postać rzeczy. Zarazem trochę denerwują, bo jak bretońska puszka za 250gc łącznie schodzi od kilku wprawnych ciosów ogra, tylko dlatego, że sama miała jeden atak, który nic nie zrobił, to można zwątpić ;)

Więcej ataków = większa szansa szybkiego zabicia wroga. To już zmienia się, gdy trafimy na zapuszkowanych ludzików... bo trudno takie coś zranić. A jeśli i dodatkowo wprowadzamy utrudnienie do trafień, to w tym momencie walka wręcz rzeczywiście trochę się przedłuża - mimo że liczebność bandy spada, więc może nie aż tak bardzo.

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Father Ted pisze:Może zamiast od razu robić wielkie zmiany faktycznie zaczniemy po kolei od małych spraw i jak sie przyjmą to będzie można iść dalej.
Dokładnie tak! Do tych wielkich zmian zaliczyłbym chyba właśnie -1 do trafienia dwiema brońmi; ingeruje to w mechanikę gry bardziej niż się wydaje, nie wspominając już jak bardzo wzmacnia wszelkie stwory mające w profilu od razu więcej niż jeden atak (a to raptem jedna z wielu konsekwencji dodania minusa).
od razu mówię, że u nas dwurak pierwszy w szarży przyjął się od dawna, tak jak i włócznia i 5+ sejw z tarczy i wcale nie wystawiamy się na dwurakach z tarczami i włóczniami...
a zmiany przeszły gładko jako że gramy(liśmy) w WFB i tam zaszły podobne
Od tego trzeba by zacząć, tym bardziej, że takie zmiany nie wydają się już tak inwazyjne i - co więcej - łatwo je zapamiętać.

Pozostaje jednak pytanie, czy ruszać zbroje (ceny), czy - zgodnie z metodą małych kroków - na razie je zostawić?
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Ruszać.
Zamiar był taki, by ktoś zaczął je w ogóle kupować... minusy do walki 2 brońmi to raczej takie realistyczne widzimisię - co racja, to racja ;) ale zbroje to skład zbytecznego ekwipunku... a chyba nie taki miał być.

Awatar użytkownika
Karpiu
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Karpiu »

Może zmniejszyć ale nie, aż tak drastycznie :)

lekka 15zk
ciężka 40zk
Grimil 120zk (krasnoludy 60zk za pozcątku)
Panczerz z Ithilmaru 70zk

Myśle, że na początek wystarczy

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Ok, za wyjątkiem:
ciężka [ta obecna] - 30-35 zk
full plate - 50 zk

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 751
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

Zbroje muszą być tanie inaczej nikt nie będzie kupował. Z własnego doświadczenia wiem, że jak będę miał 30 gc to kupię typa a nie HA. Przy 25 mogę się zastanowić czy nie umieścić w początkowej rozpisce.

To samo z LA za 10 kupuję, za 20 nie ma opcji.

Nawet przy takich cenach zbroje pojawiają się w niewielkiej ilości, ale przynajmniej się pojawiają.

Stare ceny zostawiliśmy tylko dla large targetów w stylu ogra i minotaura. Bo wizja minosia z savem 4+ za dodatkowe 15 gc jest dosyć niepokojąca ;).

mecenasik
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: mecenasik »

Stare ceny zostawiliśmy tylko dla large targetów w stylu ogra i minotaura. Bo wizja minosia z savem 4+ za dodatkowe 15 gc jest dosyć niepokojąca .
co to to nie..jak wszyscy to wszyscy, "stara babcia tez" :)
takie roznicowanie nie jest krokiem w dobra strone bo zaczyna sie "koncert zyczen" :) - dla przykladu zawsze mozna wniesc postulat ze krasie, bo to taka "wyspecjalizowana" nacja, powinni miec zbroje za 25% wartosci (ze o kuszach/handgunach nie wspomne :) )

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

mecenasik pisze:
Stare ceny zostawiliśmy tylko dla large targetów w stylu ogra i minotaura. Bo wizja minosia z savem 4+ za dodatkowe 15 gc jest dosyć niepokojąca .
co to to nie..jak wszyscy to wszyscy, "stara babcia tez" :)
Zgoda. Nie ma co robić taryf ulgowych.

ODPOWIEDZ