Heroic Battles - informacje o projekcie

ODPOWIEDZ
MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Heroic Battles - informacje o projekcie

Post autor: MKG »

Z przyjemnością pragnę poinformować o pracach nad "Heroic Battles": grze bitewnej fantasy, opartej na dalece zmodyfikowanej mechanice gry "Heroic Ballads". Skala rozgrywki jest nieco mniejsza niż w starym WFB: przeciętny oddział liczy od 6 lub 12 ludków, bohatera, powora lub maszynę. Głównym założeniem gry jest zrobienie gry "widzianej oczyma generała": czyli koncentracja na decyzjach taktycznych a nie duperelkach: oddział ma proste parametry dotyczące walki a nią samą rozpatruje się bardzo szybko (nie obchodzi nas czy skuteczność jednostki w walce wręcz wynika z siły wojowników, ich zwinności czy wyszkolenia a ich obrona z umiejętości robienia uników, pancerza czy twardych łbów), natomiast mamy 3 parametry nazwijmy to dowódcze (dyscyplina, odwaga, inicjatywa). Ilość broni jest mocno ograniczona (4 rodzaje broni do walki i 4 strzelania). Bardzo ważnym elementem rozgrywki jest wzajemne ustawienie jednostek wględem przeciwnika, przez co ogranicza się mu decyzje taktyczne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bohaterowie staniowią bardzo istone wsparcie: mogą ruszać jednostki na swojej inicjatywie ignorując normalną kolejność aktywacji (zazwyczaj o wiele wyższej), rzucać zaklęcia (głównie wspierające), wzywać posiłki. Niektórzy też potrafią świetnie walczyć, ale wiąże się to z dużym ryzykiem: są lepiej wyszkoleni i fartowniejsi, ale "jednowoundowi": jedno fartowne trafienie i do piachu, co powoduje, że nie ryzykuje się nich bez powodu.

Obrazek

Jak każda gra wydana przez Assault Publishing, Heroic Battles jest niezwiązana z żadnymi konkretnymi figurkami: gramy czym chcemy, panuje również dowolność skali: spokojnie działa od 15mm (na zdjęciach) do 32mm.

Projekt można śledzić na naszym profilu FB, wkrótce ruszają testy "close beta", co zawene zaowocuje większą ilościać fotek i informacji o postępach projektu.

Publikacja jest planowana na 2016 rok jako zamknięta całość (wszystko do gry w jednej książce). Rozpatrywana jest również polska wersja językowa, ale do tego jeszcze kawałek...


Pozdrawiam,
Marcin

http://www.assaultpublishing.com
https://www.facebook.com/AssaultPublishing

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

Jako że podczas urlopu sporo popchnąłem projekt do przodu, czas ujawnić troszeczkę mechaniki. Jeśli ktoś przeglądał Heroic Battles zapewnie znajdzie podobieństwa.

Skala gry to "powiększony skirmish", W grze dowodzimy jednostkami o liczebności od 4 do 12 modeli (zwykle 6 lub 12, rzadziej 4 lub 8), lub pojedynczymi bohaterami, potworami lub maszynami (w praktyce tylko rydwany, katapulty i balisty). Przeciętna armia na poziom "encounter" to około 8-10 jednostek (można grać na 4 formaty wielkościowe: skirmish, encounter, battle, epic clash),

Każda jednostka jest opisana za pomocą 10 parametrów:
Liczebość (tylko oddziały)
Cena (od 1 do 8 punktów, przeciętne oddziały kosztują ok.3-4 punktów)
Typ (bohater)
Szybkość (wiadomo)
Walka wręcz (wypadkowa wyszkolenia, siły etc.)
Walka strzelecka (wiadomo)
Dyscyplina (używana do zbierania jednostek, przy zaawansowanych reakcjach itp.)
Odwaga (wiadomo)
Inicjatywa (kolejność aktywacji)
Obrona (zbiorczy parametr)


Jak widać zastosowałem tu "punkt widzenia dowódcy": jasne parametry dotyczące walki (przykładowo: nie odchodzi nas czy jednostka ma wysoką odbronę bo żołdaki są zwinniejsi, lepiej opancerzeni, fartowniejsi, chronieni przez bogów czy maja strasznie twarde łby - ważne że jasno wiemy którzy mniej, a którzy więcej są w stanie wytrzymać, natomiast trzy parametry dotyczace dowodzenia).

Oddziały obu graczy są aktywowane od najwyższej inicjatywy, w przypadku takiej samej stosujemy aktywację naprzemienną. Praktycznie zawsze bohaterowie mają inicjatywę znacznie wyższą od swoich podwładnych co ma naprawdę spore znaczenie. Ilość punktów aktywacji jest zależna dla typu jednostki (bohaterowie 3, jednostki 2, potwory i rydwany 3, maszyny 2, przy czym czasem ich ilość może być zmniejszona, np. w wyniku dezorganizacji oddziałów lub ran potworów), przy czym niektóre akcje wymagają 2 punktów. Można też zostawić punkty i użyć je w reakcji. Same reacje są bardziej uszczegółowione niż w Balladach i w bardziej skomplikowanych przypadkach wymagają testu dyscypliny (szczególnie gdy reagujemy jednostką sąsiednią do jednostki zaatakowanej).

Jak o bohaterach mówimy... Ich rola uległa znaczącej zmianie w porównaniu do Heroic Ballads. Owszem, niektórzy są w stanie naprawdę mocno przyłożyć, ale idzie za tym bardzo duże ryzyko: owszem, są lepiej wyszkoleni, szybsi i fartowniejsi, ale są "jednołundowi": jedno fartowne trafienie i do piachu... co raczej nie zachęca do niepotrzebnego pchania ich do walki prócz najbardziej krytycznych momentów lub np. celem zasieczenia potwora. Zamiast tego boostują jednostki umiejętnościami (każdemu w cenie przysługuje magiczny przedmiot lub umiejętność taktyczna), przyzywają posiłki, wydają rozkazy (co oznacza aktywację jednostki na ich inicjatywie) lub czasem rzucają zaklęcia.

Sama walka jest oparta na mechanizm znany z Ballad, z tym że występuje kilka istotnych różnic takich jak dezogranizacja i łamanie jednostek.

Jeśli chodzi o magię mamy dwie główne szkoły: magia bitewna i szamańska, do tego dwie magie armijne (nekromancja i demonologia) i dodatkowo kilka potężnych, acz niebezpiecznych zakazanych zaklęć używanych wyłącznie przez Mroczne Elfy, każda po około 10 zaklęć podzielonych na podstawowe i zaawansowane.

Scenariusze w grze są generowane losowo: tj. najpierw rozstawiamy tereny, a później losujemy rozstawienie i róznorakie cele (od jednego do trzech, przy czym ich waga też jest zmienna: od paru punktów do "nagłej śmierci").

Za parę dni opiszę sposób składania armii i podam ich rozwiniętą listę.

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

Opis składania armii o którym pisałem tydzień temu:

Armie składamy "na detachmenty" (20 ptk.) i "na kontyngenty" (40 ptk.). Przeciętna jednostka kosztuje ok.3-4 punktów, najdroższe około 7. Jednostką może być bohater, oddział, potwór, rydwan lub artyleria.

Przed bitwą określamy jej wielkość: Skirmish (jeden detachement), Encounter (dwa detachmenty lub jeden kontyngent), Battle (kontyngent i detachment lub trzy detachmenty) i Epic clash (dwa kontyngenty lub kontyngent lub dwa detachmenty). Przy czym detachmenty/kontyngenty w armii nie muszą pochodzić z jednej listy, tylko mogą być sojusznikami, tak jak pokazuje tabelka.

Każdy główny army list może być składany na 3 lub 4 sposoby (znowu przedstawione w tabelce), które określają ile których jednostek może/musi być wystawionych, przy czym zawsze pierwszy jest w kategorii "goowno po równo", natomiast pozostałe są odchylone w którąś stronę (np. Civilisated Humans mają wyrównane "Noble's guard", rycersko-chłopkie "Crusade" oraz bazujące na piechocie i maszynach "City garrizon", krasnoludy mają "Lowland clan", "Highland clan", "Engineers Guild" i "Corrupted Dwarves", Hyllada ma "Hero's fellowship", "Polis defence" i "Demigod's revenge" itd.). Część najmocniejszych jednostek jest dostępna dopiero od poziomu kontyngentu i nie są dostępne na poziomie detachmentu.

Wiadomo, że znalezienie idealnego balansu w grze figurkowej jest porównywalne ze znalezieniem dziewicy na porodówce, więc siłą rzeczy niektóre mogą dawać większe możliwości przegięć niż inne, ale ogólnie nie powinno być tragicznie, bowiem balans staram się trzymać na poziomie jednostki a nie army listu. Złożenia te mają za zadanie zachęcić do eksperymentowania z rozpiskami i zwiększenia miodności gry.

Do tego planowane są 4 "mniejsze rasy" (została mi do spisania ostatnia), które mają tylko jedno złożenie i zawsze na poziomie detachmentu.

Nie ukrywam, że muszę odpocząć trochę od projektu i zająć się równoległą grą, bo odczuwam już coraz mocniejsze zmęczenie materiału.

Awatar użytkownika
Duderson
Kretozord
Posty: 1644

Post autor: Duderson »

Ty mi lepiej powiedz, gdzie w Polsce mogę Hind Commandera kupić.
Lidder pisze:
-There's something large & nurgle-y coming first
To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »


Awatar użytkownika
Duderson
Kretozord
Posty: 1644

Post autor: Duderson »

W kategorii Assault Publishing - 0 produktów.
Lidder pisze:
-There's something large & nurgle-y coming first
To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

Napisz mi proszę e-maila z zamówieniem. Adres jest na stronie.

ODPOWIEDZ