Ósmoedycyjne kminy nad Lizakami... (Pająk)
Moderator: Ziemko
Ósmoedycyjne kminy nad Lizakami... (Pająk)
Po zagraniu już kilkunastu bitew wciąż nie mogę dojść do jakiegoś standardu w 8 edycji. Początkowo byłem zachwycony magią life, ostatnio coraz bardziej przychylam się do magii fire. Slannem można rzucić więcej czarów niż w innych lore'ach.
Ogólnie mam zamiar testować teraz coś takiego:
Slann Mage-Priest @ 490.0 Pts
General; 3 Discipline; Magic Level 4; Lore of Fire; Battle Standard
# Focus of Mystery [0.0]
# Focused Rumination [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
Standard of Discipline [15.0]
Cupped Hands of the Old Ones [45.0]
Divine Plaque of Protection [30.0]
Skink Priest @ 440.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25.0]
Dawnstone [25.0]
1 Ancient Stegadon with Engine of the Gods @ [290.0] Pts
Skink Priest @ 105.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Heaven
Cube of Darkness [40.0]
25 Saurus Warriors @ 305.0 Pts
Shield; FCG
3x10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
3x10 Skinks @ 56.0 Pts
Javelin; Shield; Musician
5 Terradon Riders @ 150.0 Pts
3x6 Chameleon Skinks @ 72.0 Pts
Blowpipe
2 Salamander Hunting Packs @ 160.0 Pts
8 Skink Handlers @ [40.0] Pts
1 Salamander Hunting Packs @ 80.0 Pts
4 Skink Handlers @ [20.0] Pts
Ancient Stegadon @ 275.0 Pts
2 Giant Blow Pipes
Models in Army: 124
Total Army Cost: 2599.0
Slann chodzi samotnie- jest bezpieczny przed niemagicznym ostrzałem, na magiczny ma 2+ warda. Myślałem nad odrzucaniem 6, ale przez większość bitew stał ukryty za resztą armii, korzystał z tego, że magia fire ma dobry zasięg i nie miał prawie w ogóle możliwości używania tej zdolności.
Engine- myślałem parę razy nad rezygnacją z niego- ostrzał dwarfów i empire jest teraz bezlitosny, ale... jeden lepszy dispel, moce engine'u i jego siła w combacie jednak przekonały mnie do pozostawienia go w rozpisce.
Skink Priest z Cubem wiadomo co robi
25 saurusów- liczba chyba idealna, zawsze przeżywają mi do końca gry, zdobywają sporo punktów, zasięg szarży mają teraz średnio większy niż w 7ed. i dają radę.
o skinkach raczej nic mówić nie trzeba, przekonałem się nawet do skirmishu, którego w 7ed. nie lubiłem
terki- zrezygnowałem z drugiego oddziału... Przy 8ed. lasach, zasadach maszyn i w zasadzie samych dużych oddziałach nie spełniają już tak dobrze swojej funkcji, jednakże jeden oddział musi być.
kameleony... uwielbiałem je w 6 ed. w 7ed. były w sumie gorsze niż zwykłe skinki, ale teraz... idealne do ściągania maszyn, blokowania LoS i dobrze do ostrzeliwania dużych klocków.
salki spisują się teraz lepiej niż się spodziewałem, 3 w rozpisce muszą być.
Ancient ma być wsparciem w CC w tej armii, bo było mi go trochę za mało... Sam też całkiem nie źle strzela...
Ogólnie mam 12 wystawień + 3 scoutów- myślę że większość ósmoedycyjnych armii przewystawiam i będę mógł zabiezpieczyć ważniejsze jednostki przed jakimiś pioruńskimi combosami z magii.
Co myślicie o takim rozwiązaniu? Macie jakieś obserwacje, które przeczyłyby moim pomysłom?
Ogólnie mam zamiar testować teraz coś takiego:
Slann Mage-Priest @ 490.0 Pts
General; 3 Discipline; Magic Level 4; Lore of Fire; Battle Standard
# Focus of Mystery [0.0]
# Focused Rumination [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
Standard of Discipline [15.0]
Cupped Hands of the Old Ones [45.0]
Divine Plaque of Protection [30.0]
Skink Priest @ 440.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25.0]
Dawnstone [25.0]
1 Ancient Stegadon with Engine of the Gods @ [290.0] Pts
Skink Priest @ 105.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Heaven
Cube of Darkness [40.0]
25 Saurus Warriors @ 305.0 Pts
Shield; FCG
3x10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
3x10 Skinks @ 56.0 Pts
Javelin; Shield; Musician
5 Terradon Riders @ 150.0 Pts
3x6 Chameleon Skinks @ 72.0 Pts
Blowpipe
2 Salamander Hunting Packs @ 160.0 Pts
8 Skink Handlers @ [40.0] Pts
1 Salamander Hunting Packs @ 80.0 Pts
4 Skink Handlers @ [20.0] Pts
Ancient Stegadon @ 275.0 Pts
2 Giant Blow Pipes
Models in Army: 124
Total Army Cost: 2599.0
Slann chodzi samotnie- jest bezpieczny przed niemagicznym ostrzałem, na magiczny ma 2+ warda. Myślałem nad odrzucaniem 6, ale przez większość bitew stał ukryty za resztą armii, korzystał z tego, że magia fire ma dobry zasięg i nie miał prawie w ogóle możliwości używania tej zdolności.
Engine- myślałem parę razy nad rezygnacją z niego- ostrzał dwarfów i empire jest teraz bezlitosny, ale... jeden lepszy dispel, moce engine'u i jego siła w combacie jednak przekonały mnie do pozostawienia go w rozpisce.
Skink Priest z Cubem wiadomo co robi
25 saurusów- liczba chyba idealna, zawsze przeżywają mi do końca gry, zdobywają sporo punktów, zasięg szarży mają teraz średnio większy niż w 7ed. i dają radę.
o skinkach raczej nic mówić nie trzeba, przekonałem się nawet do skirmishu, którego w 7ed. nie lubiłem
terki- zrezygnowałem z drugiego oddziału... Przy 8ed. lasach, zasadach maszyn i w zasadzie samych dużych oddziałach nie spełniają już tak dobrze swojej funkcji, jednakże jeden oddział musi być.
kameleony... uwielbiałem je w 6 ed. w 7ed. były w sumie gorsze niż zwykłe skinki, ale teraz... idealne do ściągania maszyn, blokowania LoS i dobrze do ostrzeliwania dużych klocków.
salki spisują się teraz lepiej niż się spodziewałem, 3 w rozpisce muszą być.
Ancient ma być wsparciem w CC w tej armii, bo było mi go trochę za mało... Sam też całkiem nie źle strzela...
Ogólnie mam 12 wystawień + 3 scoutów- myślę że większość ósmoedycyjnych armii przewystawiam i będę mógł zabiezpieczyć ważniejsze jednostki przed jakimiś pioruńskimi combosami z magii.
Co myślicie o takim rozwiązaniu? Macie jakieś obserwacje, które przeczyłyby moim pomysłom?
Ostatnio zmieniony 9 gru 2013, o 00:14 przez Pająk, łącznie zmieniany 2 razy.
Czy slann może w razie czego wejść do oddziału? Jeśli tak to spoko, bo jednak boli go słoneczko i pitka (pitka mniej, ale i tak głupio jak zhituje)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Jako że ostatnio mam sporo czasu zacząłem naprawiać moją armię:-P i odkurzam niektóre figurki... Zastanawiam się nad rozpiską na Karnim... Sam Karni ma troszkę przewalone, prawie wszystko bije przed nim... ale w sumie nie ginie od razu, ma thunderstompa... może nie będzie z nim tak źle:-P
póki co plan wygląda tak:
Saurus Oldblood 455 pkt.
Armour of Fortune - 5 + ward save i heavy armour
Blade of Revered Tzunki - mój ulubiony mieczyk od VI edycji - +1 do S i No Armour Save
Carnosaur
Saurus Scar-Veteran BSB 160pkt.
Armour of Destiny - 4 + ward save i heavy armour
Skink Priest on Engine 385 pkt.
Dispel Scroll
Luck Stone
Skink Priest 105 pkt.
Cube
Saurus Warriors 305 pkt.
FCG
25
Skink Skirmishers 70 pkt.
10
2x Skink Cohorts 89 pkt.
sztandar
muzyk
10
2x Skink Cohorts 56 pkt.
muzyk
10
Terradon Riders 150 pkt.
5
Salamanders 150 pkt.
2
Salamanders 75 pkt.
1
Ancient Stegadon 275 pkt.
Chameleon Skinks 96 pkt.
8
Chameleon Skinks 84 pkt.
7
118 modeli w armii, trzy oddziały ze sztandarami- na Death & Glory, BSB mocno-przeżywalny, Lord na Karnim do bicia, dwa stedzie. Żałuję że nie ma wolnych pkt. na dodatkowy level na Enginie... Co o tym myślicie? wiem że Karni jest plewny, ale model jest taki, że aż żal żeby leżał nieruszony...
póki co plan wygląda tak:
Saurus Oldblood 455 pkt.
Armour of Fortune - 5 + ward save i heavy armour
Blade of Revered Tzunki - mój ulubiony mieczyk od VI edycji - +1 do S i No Armour Save
Carnosaur
Saurus Scar-Veteran BSB 160pkt.
Armour of Destiny - 4 + ward save i heavy armour
Skink Priest on Engine 385 pkt.
Dispel Scroll
Luck Stone
Skink Priest 105 pkt.
Cube
Saurus Warriors 305 pkt.
FCG
25
Skink Skirmishers 70 pkt.
10
2x Skink Cohorts 89 pkt.
sztandar
muzyk
10
2x Skink Cohorts 56 pkt.
muzyk
10
Terradon Riders 150 pkt.
5
Salamanders 150 pkt.
2
Salamanders 75 pkt.
1
Ancient Stegadon 275 pkt.
Chameleon Skinks 96 pkt.
8
Chameleon Skinks 84 pkt.
7
118 modeli w armii, trzy oddziały ze sztandarami- na Death & Glory, BSB mocno-przeżywalny, Lord na Karnim do bicia, dwa stedzie. Żałuję że nie ma wolnych pkt. na dodatkowy level na Enginie... Co o tym myślicie? wiem że Karni jest plewny, ale model jest taki, że aż żal żeby leżał nieruszony...
Dziwna rozpa. Ani to ofens, ani defens. Rozumiem, że kawa jest tak plewna, że nie ma co o niej myśleć?
Brakuje mi tutaj jakiegoś pierdolnięcia. Bo tak naprawdę masz tylko jeden oddziały do walki+stegadon i ewentualnie możesz wspomóc się enginem. Strzelnie masz raczej symboliczne (wiem, salki są dobre, ale jest ich tylko 3)
Generalnie, nie widzę żeby jakaś armia miała z tym ciężko.
Brakuje mi tutaj jakiegoś pierdolnięcia. Bo tak naprawdę masz tylko jeden oddziały do walki+stegadon i ewentualnie możesz wspomóc się enginem. Strzelnie masz raczej symboliczne (wiem, salki są dobre, ale jest ich tylko 3)
Generalnie, nie widzę żeby jakaś armia miała z tym ciężko.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
do walki:
stedzio
engine
Karni
Saurusy
Mało? mało armii ma więcej... przynajmniej w 8 ed. gdzie przeważają klocki. w Lizakach strzelanie zawsze jest symboliczne... żeby zwiększyć kombat mógłbym zrezygnować z Ancienta, terków, zmniejszyć chamki i mam wtedy 2 małe stedzie... ale nie wiem czy to dobra zamiana...
kawaleria nie jest zła, ale nie mam za bardzo za co ją wrzucić...
stedzio
engine
Karni
Saurusy
Mało? mało armii ma więcej... przynajmniej w 8 ed. gdzie przeważają klocki. w Lizakach strzelanie zawsze jest symboliczne... żeby zwiększyć kombat mógłbym zrezygnować z Ancienta, terków, zmniejszyć chamki i mam wtedy 2 małe stedzie... ale nie wiem czy to dobra zamiana...
kawaleria nie jest zła, ale nie mam za bardzo za co ją wrzucić...
Kawaleria jest mega slaba niestety w 8ed...
SlanesH pisze:Tutaj totalnie mijasz sie z prawda Skinki z plujkami to podstawa tej armii, bez tego strzelania nie byloby czego zrobic z niektorymi rzeczami.Pająk pisze: w Lizakach strzelanie zawsze jest symboliczne...
Zgadzam sie!!!
Gokish - nie musze naprawde zagrac ani jednej bitwy, zeby wiedziec iz 5tka kawy z I1, odpornymi na psychologie nie sa w stanie nic zrobic klockowi nawet szarzujac od boku. Jesli ty tego nie widzisz to rece mu opadaja.
zależy od stylu grania... skinki do czegoś najpierw muszą podejść ze względu na kijowy zasięg... w 8ed. jest trochę lepiej, ale to dalej nie to... nie mamy strzelania na poziomie HE, DE, WE czy Dwarfów i Empire... czyli nie przesadzałbym z siłą tego strzelania... W lizakach zawsze dominuje magia... Kiedyś jeszcze w VIedycyjnych Monster Truckach combat... Strzelanie jest miłym dodatkiem. Nie mówiąc już o tym, że zawsze wolałem Javeliny... W VI ed. i w VII na starym podręczniku były wypaśne... Teraz w cohortach też imho są dalej lepsze niż w skirmishu... Ale to po prostu mi wygodniej się nimi gra.SlanesH pisze:Tutaj totalnie mijasz sie z prawda Skinki z plujkami to podstawa tej armii, bez tego strzelania nie byloby czego zrobic z niektorymi rzeczami.Pająk pisze: w Lizakach strzelanie zawsze jest symboliczne...
A nasza kawaleria akurat od boku niektóre klocki może złamać... zwłaszcza takie które mają max. 3 S... więc Ziemko nie demonizuj:-P po prostu nie ma na nią miejsca w rozpiskach...
Akurat w booku 6ed zdecydowanie rzadzilo strzelanie - stare salki rox. Dodatkowo skinki duzo tansze i mozliwosc zamienienia za free na javy.
W sumie bardziej podobal mi sie podrecznik z 6ed, bo moje kochane kroxy byly duzo lepsze.
W sumie bardziej podobal mi sie podrecznik z 6ed, bo moje kochane kroxy byly duzo lepsze.
Na 7ed byla jedna rozpa jak ktos chcial wygrywac. Sam nie zdazylem nabawic sie carnim, bo musialem cwiczyc do DMP. Mimo wszystko 6ed lizaki byly bardziej w rozpach zroznicowane.
- JungleJack
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 187
- Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec
Dla czego nie dajecie shadow na slannie? Brzytwa i inne bajery, a steed of shadows daje w takim złożeniu możliwość ucieczki dla żaby.
nie bardzo wiedzialem gdzie to pytanie umiescic
czy dla zaby mozna dac latajacy dywan?
czy dla zaby mozna dac latajacy dywan?