Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
no własnie nie jest
opis jest jak u orkow, brak tego oznaczenia o bouncing canonball (jak w magii fire i shadow), wiec wyglada, ze jest zgodne z zasadami
FAQ poprawia tylko kwestie wysadzania budynkow i potwiedza ze jest templatem
opis jest jak u orkow, brak tego oznaczenia o bouncing canonball (jak w magii fire i shadow), wiec wyglada, ze jest zgodne z zasadami
FAQ poprawia tylko kwestie wysadzania budynkow i potwiedza ze jest templatem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Rzucilem w życiu zero z dużego łaa może dwa razy i nie przypominam sobie bym zabił model. Szczurveny zabijaly mi trole po trzy, choć stałem w 2 szeregach.
A ja bym się nad tym zastanawiał, btw dobrze że to poruszyliśmy, bo skoro ta linia jest templatem to całość linii musi być we front arcu, nie może ciupać np. w bok po 10 wl w combacie z naszym unitem, a szkoda
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
sprowokowałem pytanie bo ten czar uważam za taki se i dopiero niedawno dotarło do mnie że można go w CC rzucić, a w sumie w życiu liniowego DD nie puściłem bo uważam że zwykła d6 jest fajniejsza, więc się zastanawiałem czy to aż taki dopał żeby ryzykować starcie szamanem. a pytanie nie do końca nie na miejscu bo aż wyszła na to FAQ ;P ale w sumie wystarczylo tam zajrzeć.
A nie możesz strzelać w bok bo DD muszą byc we front arcu, chyba że w czarze masz zapisane inaczej.
A nie możesz strzelać w bok bo DD muszą byc we front arcu, chyba że w czarze masz zapisane inaczej.
Panowie jak gracie manglerami?
Po tym jak mi zwrocono uwagę na DMŚ ja gram tak.
Mają one zasadę Radom Mv z tą róźnicą że w przypadku kontaktu z wrogiem to nie jest szarża tylko przeskakiwanie za niego. W związku z tym (jak mi powiedział na DMŚ bodajże duet Kudłaty-Maryś) nie mogą one przechodzić przez 1"apart modelów w przypadku gdy na całej linii ruchu nie ma wejścia w kontakt z jakimś modelem co byłoby szarżą(bouncingiem).
Czy wy też w ten sposón pilnujecie swoje pomidory czy stosujecie krawędź/przeszkody jako controlery?
Jeszcze jedno pytanko
Czy wg was nety działają przed impactami?
Po tym jak mi zwrocono uwagę na DMŚ ja gram tak.
Mają one zasadę Radom Mv z tą róźnicą że w przypadku kontaktu z wrogiem to nie jest szarża tylko przeskakiwanie za niego. W związku z tym (jak mi powiedział na DMŚ bodajże duet Kudłaty-Maryś) nie mogą one przechodzić przez 1"apart modelów w przypadku gdy na całej linii ruchu nie ma wejścia w kontakt z jakimś modelem co byłoby szarżą(bouncingiem).
Czy wy też w ten sposón pilnujecie swoje pomidory czy stosujecie krawędź/przeszkody jako controlery?
Jeszcze jedno pytanko
Czy wg was nety działają przed impactami?
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
stary, nic nie zrozumiałem. weź jeszcze raz napisz, bo to może być coś ważnego
-
- Kretozord
- Posty: 1758
+1Kołata pisze:Moim zdaniem musisz zachowac 1 cal od terenów impassable (bo nie możesz przez nie przechodzić), ale nie od unitów (bo możesz przez nie przechodzić).
Siaty przed impaktami.
Pytania:
To dlaczego gdy wyskoczą z jednostki, przez którą przejdą muszą być wystawione o 1" za nią?
Czy mogą zakończyć ruch w 1" od jednostek? Skoro mogą się zbliżać to dlaczego nie mogą zakończyć ruchu bliżej?
Wydaje mi się że nie można zbliżać się bliżej niż 1" do żadnej jednostki. Nie mają żadnych zasad specjalnych które im to umożliwiają. Gdyby było tak jak piszecie to wszystkie jednostki z RM by tak mogły (Hellpit, Doomwheel, Pump Wagon'y itd) tak jak i np Hexwraiths.
To dlaczego gdy wyskoczą z jednostki, przez którą przejdą muszą być wystawione o 1" za nią?
Czy mogą zakończyć ruch w 1" od jednostek? Skoro mogą się zbliżać to dlaczego nie mogą zakończyć ruchu bliżej?
Wydaje mi się że nie można zbliżać się bliżej niż 1" do żadnej jednostki. Nie mają żadnych zasad specjalnych które im to umożliwiają. Gdyby było tak jak piszecie to wszystkie jednostki z RM by tak mogły (Hellpit, Doomwheel, Pump Wagon'y itd) tak jak i np Hexwraiths.
Life's a game with save and load features disabled.
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Zgoda. Albo jedno albo drugie. Niech LS sie określi. Nawet podoba mi sie ta nowa interpretacja, będę opierał manglera o "aure cala" od oddziału.
@aron
to jeszcze raz
Mamy zasady
1"apart- która można zlamać tylko w szarży
Random Mv-gdzie rzut wprowadzający w kontakt jest traktowany jak szarża a inny normalnie
Zasady pomidorów - że jak wchodzą w kontakt to skaczą za oddział
Przykład do mojego pytania.
Pomidor stoji koło drugiego pomidora. Deklaruje ruch jednego tak by szedł naprzód ale tak by wszedł w 1" apart drugiego (ale nie w fizyczny kontakt). Czy pomidor jedzie pełny dystans i łamie zasadę 1" apart czy zatrzymuje się na tejże przeszkodzie 1" apart (ofc gdyby na pełnym dystansie nie miał możliwości wejścia w fizyczny kontakt z jakimś oddziałem-bo wtedy ala szarża i przeskakiwanie).
@P17
Też tak uważam. Ale mam wątpliwości.
Nety - na starcie CC
Impacty - na very beginning CC, ale przed wyzwaniami
wyzwania-na starcie CC
O ile dobrze pamiętam
to jeszcze raz
Mamy zasady
1"apart- która można zlamać tylko w szarży
Random Mv-gdzie rzut wprowadzający w kontakt jest traktowany jak szarża a inny normalnie
Zasady pomidorów - że jak wchodzą w kontakt to skaczą za oddział
Przykład do mojego pytania.
Pomidor stoji koło drugiego pomidora. Deklaruje ruch jednego tak by szedł naprzód ale tak by wszedł w 1" apart drugiego (ale nie w fizyczny kontakt). Czy pomidor jedzie pełny dystans i łamie zasadę 1" apart czy zatrzymuje się na tejże przeszkodzie 1" apart (ofc gdyby na pełnym dystansie nie miał możliwości wejścia w fizyczny kontakt z jakimś oddziałem-bo wtedy ala szarża i przeskakiwanie).
@P17
Też tak uważam. Ale mam wątpliwości.
Nety - na starcie CC
Impacty - na very beginning CC, ale przed wyzwaniami
wyzwania-na starcie CC
O ile dobrze pamiętam
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Impacty są przed wyzwaniami? Wątpię. Przecież impakty mogą iść w czelendz... Czy coś nie ogarniam?
Moim zdaniem siaty i czelendze są w tym samym momencie i o kolejności decyduje ten czyja tura.
Edit.
Jeszcze make waye. Nie mam AB przy sobie. Do wieczora Wam to ułoże w kolejności.
Moim zdaniem siaty i czelendze są w tym samym momencie i o kolejności decyduje ten czyja tura.
Edit.
Jeszcze make waye. Nie mam AB przy sobie. Do wieczora Wam to ułoże w kolejności.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
można się zbliżyć do oddziału mniej niż 1''
wszystko wyjaśnia faq, nie ma co cytować, trzeba sobie przeczytać
wszystko wyjaśnia faq, nie ma co cytować, trzeba sobie przeczytać
Przecież fanole i manglery to jednostki które mają inne zasady ruchu niż abomka czy spawn. Też mają random move, ale przecież np. nie szarżują, za to przełażą przez unity.
Jak dla mnie to jest proste i logiczne, a doszukiwanie się jakichś dziwnych zapisów i podciąganie ich na siłę pod zasady ruchu fanoli i manglerów jest głupie, komplikuje tylko proste zasady ich działania i nie jest zgodne z dość oczywistym zamysłem autora AB.
Jak dla mnie to jest proste i logiczne, a doszukiwanie się jakichś dziwnych zapisów i podciąganie ich na siłę pod zasady ruchu fanoli i manglerów jest głupie, komplikuje tylko proste zasady ich działania i nie jest zgodne z dość oczywistym zamysłem autora AB.
Nie mam AB pod ręką, ale tak jest zdaje się zapisane w zasadach fanoli i manglerów. Stawiasz ich cal za unitem przez który przechodzą. W FAQ czy tam erracie masz też opisane co się dzieje, gdy nie ma miejsca itd.FAZIK pisze:Pytania:
To dlaczego gdy wyskoczą z jednostki, przez którą przejdą muszą być wystawione o 1" za nią?
Czy mogą zakończyć ruch w 1" od jednostek? Skoro mogą się zbliżać to dlaczego nie mogą zakończyć ruchu bliżej?
-
- Kretozord
- Posty: 1758
To nie jest takie oczywiste. Jesli LS uzna, ze obrażenia są zamiast szarży a FAQ dotyczy tylko przeskoku to opieramy sie o "aure cala".Aron_Banalny pisze:można się zbliżyć do oddziału mniej niż 1''
wszystko wyjaśnia faq, nie ma co cytować, trzeba sobie przeczytać
Edit: do tej pory grałem jak kołata. Proste, ze o to chodziło autorom (okrągłe podstawki!) ale jak LS uzna ze jest inaczej to tylko sie uciesze. Inna sprawa, ze przeciwnicy bedą mnie podejrzewali o wałowanie.
Dawniej też tak grałem, ale po DMŚ mi się zmieniło.
manglery i fanatycy mają zasadę RM taką samą jak aboma czy czołg. Jedyna różnica o ile teraz bez AB dobrze pamiętam że jak wejdą w kontakt (kontakt możliwy jest tylko przez szarże) to nie zatrzymują się tylko skacza cal za oddział. I nie jest to jakotaka szarża.
Ja teraz muszę się przegadywać i dlatego pytam. Pytałem w dziale z zasadami a teraz pytam tu by ustalić wspólny front. Przeczytajcie w domach spokojnie raz jeszcze i dawajcie odpowiedzi.
@P17
impacty są przed wyzwaniami lub przynajmniej samym aktem wyzywania. Sprawdź, jestem ciekaw. Może mam jakąś zaćmę na oczach.
manglery i fanatycy mają zasadę RM taką samą jak aboma czy czołg. Jedyna różnica o ile teraz bez AB dobrze pamiętam że jak wejdą w kontakt (kontakt możliwy jest tylko przez szarże) to nie zatrzymują się tylko skacza cal za oddział. I nie jest to jakotaka szarża.
Ja teraz muszę się przegadywać i dlatego pytam. Pytałem w dziale z zasadami a teraz pytam tu by ustalić wspólny front. Przeczytajcie w domach spokojnie raz jeszcze i dawajcie odpowiedzi.
@P17
impacty są przed wyzwaniami lub przynajmniej samym aktem wyzywania. Sprawdź, jestem ciekaw. Może mam jakąś zaćmę na oczach.
Ja wiem że tak jest. Napisałem to w formie retorycznej i tylko dlatego iż w innym wypadku po jaką cholerę by się FAQ trzymało tak sztywno tego 1"? Po prostu by napisali że "can come closer than 1" to other units". Albo nie pisali by nic.Kołata pisze:Nie mam AB pod ręką, ale tak jest zdaje się zapisane w zasadach fanoli i manglerów. Stawiasz ich cal za unitem przez który przechodzą. W FAQ czy tam erracie masz też opisane co się dzieje, gdy nie ma miejsca itd.FAZIK pisze:Pytania:
To dlaczego gdy wyskoczą z jednostki, przez którą przejdą muszą być wystawione o 1" za nią?
Czy mogą zakończyć ruch w 1" od jednostek? Skoro mogą się zbliżać to dlaczego nie mogą zakończyć ruchu bliżej?
Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie daje wiele możliwości, więc tak jak koledzy piszą chodzi o osiągnięcie 1 stałej zasady a nie grania z przypadku raz tak, a raz tak bo sędzia inny.
Life's a game with save and load features disabled.
No ale przecież to jest jedyne logiczne wyjście, że mangler może się zbliżyć na bliżej niż 1 cal do innych jednostek.FAZIK pisze:Po prostu by napisali że "can come closer than 1" to other units". Albo nie pisali by nic.
Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie daje wiele możliwości, więc tak jak koledzy piszą chodzi o osiągnięcie 1 stałej zasady a nie grania z przypadku raz tak, a raz tak bo sędzia inny.
Przecież na tym polega właśnie cały sens manglera. Inaczej jak niby miał by przebiegać przez inne unity
Pomyślcie też w drugą stronę. Przecież oddziałem można wejść na manglera A to oznacza, że w przypadku manglerów i fanoli można łamać zasadę 1 cala podczas ruchu.
Doprawdy temat z dupy.
Ale przynajmniej naprowadził mnie na dodatkowe pytanie.
Powiedzmy że mamy mamy manglera o 10,5 cala od wrogiego unitu. Chcemy się wbić i wypada 10.
Czy mangler nie dobiega? Do tej pory grałem że nie dobiega.
Ale z tego co wiem to przykładowo uciekający unit który wchodzi w strefę 1 cala od jakiejś jednostki przeskakuje przez nią. Ucieczka jest random movementem. To jak to jest? Trzeba dobiec, czy wystarczy wejść w cal żeby przyjebać? A moze coś całkiem pokręciłem?