Nowy armybook?!
Moderator: Ziemko
Re: Nowy armybook?!
Mam coś jeszcze ciekawszego, porównajcie sobie opis strzelania salki w tej i w poprzedniej edycji. Już nie ma zapisu, że rozgrywa się do końca pierwszy strzał i przechodzi do drugiego, więc postępujemy zgodnie z RB - ilość hitów -> ilość woundów -> obrona.
Przypomina mi się wałek jak ktoś na początku 8 ed. RB zadał 70 albo 80 hitów salkami w oddział white lionów, tyle że teraz to jest całkowicie legalne i prawdopodobne
Przypomina mi się wałek jak ktoś na początku 8 ed. RB zadał 70 albo 80 hitów salkami w oddział white lionów, tyle że teraz to jest całkowicie legalne i prawdopodobne
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Tak by wychodziło, nigdzie w RB ani w AB nie ma żadnego zapisku, że jest inaczej
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
- The WariaX
- Falubaz
- Posty: 1018
- Lokalizacja: Rybnik i okolice
Dokładnie ! Też to zauważyłem.
Najpierw wszystkimi hitujesz, a dopiero później całą pulą woundujesz, co teoretycznie powinno zwiększyć ilość potencjalnych zranień !
Nie wiem, ale dla mnie ten oddział dalej jest must have.
Najpierw wszystkimi hitujesz, a dopiero później całą pulą woundujesz, co teoretycznie powinno zwiększyć ilość potencjalnych zranień !
Nie wiem, ale dla mnie ten oddział dalej jest must have.
Zapraszam do mojej galerii :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35475
Maluję na zamówienie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 13#p990613
Ooo sluszna uwaga z ta panika.
czemu to miałbyś dzielić? skoro to jest oddział i zniknął zapis o którym pisał Myth
ogólnie sądzicie, że nowy AB jest ciekawszy/lepszy niż 7 edycyjny? czy dopiero turnieje zweryfikują?
ogólnie sądzicie, że nowy AB jest ciekawszy/lepszy niż 7 edycyjny? czy dopiero turnieje zweryfikują?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Np dlatego że gdyby nie dzielić to już przy 1 missfire żadna by nie strzelała w tej turze. Bo to oddział . Zapis pewnie był bo to był staroedecyjny book a w 8 już w zwykłym, RB są zasady miotaczy ognia. Patrz książka Skavenów.
Zresztą dajcie skan zasad.
Zresztą dajcie skan zasad.
Life's a game with save and load features disabled.
Tak samo miałyby razordony, że 1 misfire oznaczałby brak strzału całego oddziału. Zresztą, w strzelaniu też tak czasem jest, że część powiedzmy oddziału łuczników nie może strzelać, więc sprawdzać ilu legalnie strzela i strzelasz. Dlaczego tutaj miałoby być inaczej?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
No to może jest tak samo? Nie widziałem zasad.
Tylko że to nie jest strzelanie łuczników a "machin wojennych". Inny rozdział w RB, inne zasady w RB. Tylko faza ta sama.
Zapodajcie skana zasad, po co jałowo dyskutować?
Tylko że to nie jest strzelanie łuczników a "machin wojennych". Inny rozdział w RB, inne zasady w RB. Tylko faza ta sama.
Zapodajcie skana zasad, po co jałowo dyskutować?
Life's a game with save and load features disabled.
AB, s.46
Spout Flames: Spout Flames is a shooting attack; all Salamanders in the pack must shoot towards the same target. Spout Flames is fired using the same rules as a fire thrower, but with the profile and differences given below:
A Salamander can Spout Flames if it moves, but not if it marches. If the artillery dice result is a misfire, no shots are fired and D3 Skink Handlers are removed as the Salamander eats them!
Range: n/a; Strenght: 4; Special Rules: Flaming Attacks, Slow to Fire.
Spout Flames: Spout Flames is a shooting attack; all Salamanders in the pack must shoot towards the same target. Spout Flames is fired using the same rules as a fire thrower, but with the profile and differences given below:
A Salamander can Spout Flames if it moves, but not if it marches. If the artillery dice result is a misfire, no shots are fired and D3 Skink Handlers are removed as the Salamander eats them!
Range: n/a; Strenght: 4; Special Rules: Flaming Attacks, Slow to Fire.
No i proste. Nigdzie nie jest napisane że strzelają jednocześnie, nie ma takiego zezwolenia, tylko napisano iż strzela się do tego samego celu, tak jak miotacz ognia z wyjątkami. Strzelasz sprawdzasz co się dzieje. Zdejmujesz trupki przy min 1 modelu zdjetym jest panika. Strzelasz następny raz, paniki nie ma bo już raz zdana. Przy misfire ta salamandra która akurat rzucała nie strzela.
Nie wiem jak można to zinterpretować inaczej - czyli jak Wy chcecie. Czytaj rzucasz za wszystkie salki na raz, przykładasz odpowiednio wzorniki X tyle ile strzelało salek, sumujesz modele trafione (każdy nawet X razy), jeśli wypadł choćby 1 misfire to żadna nie strzela - "no shots are fired" (ale rzucasz i tak za wszystkie żeby ewentualnie zjadły X K3 skinków przy większej ilości misfire). Nie kupuję tej interpretacji .
Nie wiem jak można to zinterpretować inaczej - czyli jak Wy chcecie. Czytaj rzucasz za wszystkie salki na raz, przykładasz odpowiednio wzorniki X tyle ile strzelało salek, sumujesz modele trafione (każdy nawet X razy), jeśli wypadł choćby 1 misfire to żadna nie strzela - "no shots are fired" (ale rzucasz i tak za wszystkie żeby ewentualnie zjadły X K3 skinków przy większej ilości misfire). Nie kupuję tej interpretacji .
Life's a game with save and load features disabled.
jak taki jest opis to ok mi tam rybka, grunt, żeby wiedzieć co jest napisane
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Mi również, ale nie lubię jak się inni doszukują czegoś w zasadach, czego w nich nie ma żeby wyciągnąć z tego korzyści .
BTW To jest dokładnie to samo, jak twierdzić że Skaveński Warp Lightning Cannon może trafić 1 cel 2 razy. Raz linią a raz templatką wybuchu.
Teoretycznie tak jest, bo faktycznie trafiasz 2 razy, ale zasady dział, z których częściowo korzysta, mówią że jeden cel trafiasz tylko raz. Mimo że w zasadach dział nigdzie nie ma ujętej okrągłej templatki, która jest wyjątkowa dla Skavenów.
Salki są wyjątkowe, bo są w oddziale, ale dalej używają zasad miotaczy ognia.
BTW To jest dokładnie to samo, jak twierdzić że Skaveński Warp Lightning Cannon może trafić 1 cel 2 razy. Raz linią a raz templatką wybuchu.
Teoretycznie tak jest, bo faktycznie trafiasz 2 razy, ale zasady dział, z których częściowo korzysta, mówią że jeden cel trafiasz tylko raz. Mimo że w zasadach dział nigdzie nie ma ujętej okrągłej templatki, która jest wyjątkowa dla Skavenów.
Salki są wyjątkowe, bo są w oddziale, ale dalej używają zasad miotaczy ognia.
Life's a game with save and load features disabled.
- The WariaX
- Falubaz
- Posty: 1018
- Lokalizacja: Rybnik i okolice
Polemizowałbym z tym dalej i bynajmniej nie w celu wyłuskania czegokolwiek.
W poprzednim booku, przy salkach było specjalnie zaznaczone, że każdy strzał salki z oddziału rozpatruje się osobno, teraz tego nie ma. W związku z czym, dlaczego salki z oddziału mają teraz strzelać każda osobno? Która zasada tak nakazuje? W rb nic na temat strzelania maszyn w oddziałach nie ma.
Czyżby kolejna rzecz, którą musi wyjaśnić FAQ?
Porównywanie oddziału salek do skaveńskiej armaty jest totalnie bez sensu. Co ma piernik do wiatraka?
Salki to w sumie jedyny taki przypadek, że masz oddział "maszyn wojennych".
W sumie jestem ciekaw co inni o tym wszystkim myślą. Coś czuje, że trochę tych rzeczy trafi na LS zanim się FAQ pojawi.
W poprzednim booku, przy salkach było specjalnie zaznaczone, że każdy strzał salki z oddziału rozpatruje się osobno, teraz tego nie ma. W związku z czym, dlaczego salki z oddziału mają teraz strzelać każda osobno? Która zasada tak nakazuje? W rb nic na temat strzelania maszyn w oddziałach nie ma.
Czyżby kolejna rzecz, którą musi wyjaśnić FAQ?
Porównywanie oddziału salek do skaveńskiej armaty jest totalnie bez sensu. Co ma piernik do wiatraka?
Salki to w sumie jedyny taki przypadek, że masz oddział "maszyn wojennych".
Skąd Ty to wziąłeś? Rozumiem, że przytaczasz tutaj czyjąś błędną interpretację, gdyż w zasadzie jest wyraźnie napisane "A Salamander (jedna, nie ma salamanders, lub whole unit, lub coś w ten deseń) can Spout Flames if it moves (...) artillery dice result is a misfire, no shots are fired (...) ". Co znaczy, że nie strzela tylko ta, co miała missfire i tyle.jeśli wypadł choćby 1 misfire to żadna nie strzela - "no shots are fired" (ale rzucasz i tak za wszystkie żeby ewentualnie zjadły X K3 skinków przy większej ilości misfire). Nie kupuję tej interpretacji
W sumie jestem ciekaw co inni o tym wszystkim myślą. Coś czuje, że trochę tych rzeczy trafi na LS zanim się FAQ pojawi.
Zapraszam do mojej galerii :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35475
Maluję na zamówienie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 13#p990613
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3000
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Jak strzela się z jakiegokolwiek oddziału, to najpierw rozpatruje się ilość trafień, a następnie ilość zranień. Jak strzelam z Łuczników, to nie rzucam po kolei za każdy model i nie sprawdzam, czy przypadkiem przy 17stym nie nastąpiła Panika, więc czemu właściwie taki oddział miał by zachowywać się inaczej?
W takim razie teraz każdemu każe strzelać po jednej kostce, dopóki nie zobaczę zezwolenia w AB.FAZIK pisze:No i proste. Nigdzie nie jest napisane że strzelają jednocześnie, nie ma takiego zezwolenia
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja
Czyli "A Salamander (jedna, nie ma salamanders, lub whole unit, lub coś w ten deseń)" może strzelać . Sam tak napisałeś.The WariaX pisze: Skąd Ty to wziąłeś? Rozumiem, że przytaczasz tutaj czyjąś błędną interpretację, gdyż w zasadzie jest wyraźnie napisane "A Salamander (jedna, nie ma salamanders, lub whole unit, lub coś w ten deseń) can Spout Flames
WFB to gra pozwoleń. Jeśli Ci na coś nie pozwalają to znaczy ze nie możesz tego zrobić.
Gdzie w zasadach jest ze strzelają wszystkie na raz?
RB 41. Prawy górny dopisek.Xier pisze:W takim razie teraz każdemu każe strzelać po jednej kostce, dopóki nie zobaczę zezwolenia w AB.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2013, o 19:36 przez FAZIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Life's a game with save and load features disabled.