Skaven 9 edycja - Koncert Życzeń

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Skaven 9 edycja - Koncert Życzeń

Post autor: Nargh »

Skoro jaszczurki sobie temat założyły, to dlaczego szczury mają go nie mieć :mrgreen:
A na poważnie, Furion pracuje nad podręcznikami, może warto by podsunąć mu jakieś pomysły.
Co myślicie o szwedzkich propozycjach?
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... 3834681f5c

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Szwedzkie propozycje zabierają kilka fanych rzeczy [engineer; doomrocket] i nie naprawiają tych słabych. Napiszę więcej, bo wolę żeby to Furion przeczytał zanim zacznie edytować book z pkt widzenia He z którymi skv nie mają tak źle...
Trzeba zacząć od tego, że skaven book nie jest jakiś uber przegięty, choć ma kilka fajnych zasad. Imo poza kilkoma wyjątkami jest zbalansowany i oddaje klimat szczurzej armii, która mimo kilku dobrych paringów, nie robi tych wyników 17-20.

!!! Uwaga - koszty oddziałów i ich wycenę robię biorąc pod uwagę 8 edycję ETC draft 2015. nie rałem poprawek na zmniejszony koszt włóczników HE/ imperialnych itp w nowych bookach 9edycja !!!

Od początku książki:
śmierć arsenał;p niezbyt ciekawy, nigdy nie użyłem. po 1 jak w winnych armybookach nie powinien się wliczać do sekcji przedmiotów magicznych tylko mieć osobny limit pkt, jak np. gift of chaos w warriorach.

Unity:
1)Clanrats - dobrze wyceniona jednostka, nic dodaż, nic ująć;p
2)Stormvermins- jak na elitarne szczury to coś chyba nie tak... staty tylko o 1 lepszy ws od clanbraci i możliwość wzięcia magicznej szmaty/ dokupienie halabrd/ tarcz. Skoro są tak silne to powinny mieć str na poziomie 4 i koszt 6pkt. ewentualnie z wykupionymi na starcie tarczami koszt 7.
3)Slaves- dla niektórych najbardziej przegięta jednostka, ale jak klimatyczna! Myślę że bez możliwości brania banneru [B&G] i niskim ld, jest to dobrze oszacowane jednostka. powinien być tylko limit modeli w unicie/ armii jak to jest zrobione na euro.
4)Roje szczurów- prawie ok, ale nie liczą się do limitu core. Wg mnie powinny kosztować 20pkt / sztukę i byłyby ok.
5)warlordowie i chieftani- imo ok. Tani ale też nie jacyś potężni. Napisać stronę z giftami skv i dać warlordowi do np. 100pkt/ chieftianowi do 50 i będzie git.
6) wierzchowce- a) bonebreaker- ciekawa opcja, ale niestety kosztuje aż 65 pkt! to wiecej niż DM w warriorach, lub jakikolwiek inny MC dla herosów. Poza tym co nie wszyscy wiedzą nie może on dołączać do jednostek slavów. Obniżyłbym jego koszt do 50pkt. i dał opcję wykupienia np. zatrutych/ jakiś mechanicznych ataków oraz zasady swistride!
b) szczur zarazy- wystawiłem tylko kilka razy w specyficznej rozpie. ma troop type cavalry co nie oddaje jego bytu;p imo powinien mieć staty podobne do palankinu nurgla. przede wszystkim MC, 3/4w , 3a poison? i tak moze być wzięty tylko przez warlordów/ kapłanów zarazy, a każdy wie że wystawianie maga bez los to zły pomysł ;)
c) bitewna lektyka- trochę za droga, poza tym te 4a i +1sv w zamian za większą podstawkę czyli stykanie się z większą ilością modeli, gdzie szczurzy save to max 3+. nie jest mocne, a wręcz osłabia bohaterów. - całkowicie do zmiany.
7) Avatar rogatego szczura- na szczęście wyszły nowe zasady w white dwarfie, ale tego z booka tez można prze-edytować. Staty wszystkich powinny być podobne - t6/w6. Mimo wszystko to nadal jest demon który normalnie ucieka. Z nowych Verminlordów tylko Warpseer jest grywalny a i tak nie pojawia się na stołach [ja grałem pół roku]. IMO stubborn obowiazkowy, ma ld 8. moze 9? do tego dostępność do giftów. Kolejna srawa taka, że jest large targetem. ok. tutaj wszystkie demony powinny mieć taką zasadę.
8) Grey Seers- jedyny mag lvl 4. jest on drogi bo aż 240 pkt, bez dostępu do lvl 3, przy obniżeniu kosztów. IMO jako generał armii powinien mieć ld8, ponieważ to zazwyczaj grey seerowie wg fluffu prowadzili na wojnę armię skv. Co do magii, to powinna być wybierana jak w innych armiach czyli tylko jedna domena, ale powinno się ją trochę urozmaicić.
9) Dzwon - fajna jednostka odpowiednia w kosztach. Losowa jak cała armia, ale nie przegięta. [wiem gracze dwf przy wyniku niszczącym maszyny tak nie uważają;p]
10) Plague monks- sekcja special nie pozawala na ich wystawianie, gdzie armie jak de[wiczki]/ lub vc [ghule] mają dużo lepsze unity. Uważąm ze powinny dysponować odpornością na zatrute ataki co byłoby bardzo fluffowe [wojny w lustrii itp], i koszt 6pkt/ model. ewentualnie możliwość dokupienia posion attacks za +2pkt.
11) kapłani zarazy- ciekawa jednostka, ale trochę za droga. uważąm że powinna być opcja wystawienia takowego bez poziomów magicznych.
12)censerzy- fajni, ale nie grywalni z powodu za niskiej ld generalskiej/ swojej. obniżenie kosztu do 13 pkt/ za model + ld 8 dostępna na seerze + plague moks w corach. powinny choć trochę polepszyć ten oddział. Oczywiście odporność na poisony jak u PM i wszytskich modelach klanu pestilens;
13) Catapulta- hmm to co ja skreśla to słaba tabelka missfire oraz bardzo wysoki koszt pkt. Powinna kosztować max 80 pkt i modelom na środku templata powinno zadawać np d3w s(6). + odp na poisony;p
14) Plague furnance - bez warda ten wózek długo nie pożyje. - dałbym zasady jak u Cauldron of Blood, że shooting ataki idą po oddziale, poza tym ward 5+ przy obniżeniu kosztu plague priestach i monki w core powinny sprawic ze byłby czasem wystawialny [choć nadal słabsze niże CoB + wiczki lub slaughtererki]
15) Night runners- stanowczo za drodzy. powinni kosztować 6pkt/ model i możliwość wystawienia jako ambush. do tego poison attacks oraz ich zasada wystawienia zmieniona na zwyły vanguard. [z niską liderką i tak nie mogą być daleko od generała]
16) Gutter runners- imo ok. i tak są zawsze brani w tej samej formie czyli proce + pisony co 18/ model jest odpowiednią ceną.
17) assassyni- dać opcje brania giftów skaveńskich i ok.
18) poganiacze i caly klan maulder... na pewno zasada svistride i coś jeszcze by trzeba było wymyśleć
giant raty- nie są brane pod uwage jako limit cor- imo ok jednostka za ok pkt. ale w przypadku brania 20+ modeli w 1 unicie powinny być brane pod uwagę w liczeniu core. zasada swistride
Ogry- słaba, droga... odstaje całkowicie. niby modele stormfiendów to takie ogry, ale stare nie zostały zmienione. do tego mają fenzy które bardziej przeszkadza niż pomaga i jeszcze muszą brać poganiacza. - tu trzeba sie dłuzej zastanowic. na pewno zmiana statsów+ możliwosć brania różnych bronii [cos podobnego jak stormfiends do cc] + moze regenka podobna do tej co teraz na hydrze DE?
19) Abominacja- każdy wie jaki ten model jest.... czasem zajebisty, czasem nie. bardzo losowa. Z powodu takich, a nie innych raraów w skv bardzo ogranicza tam wzięcie innych jednostek. Imo ograniczyć max 1 na armię i tyle. 250 pkt
20)inżynierowie- obowiazkowo bs 4, poza tym też max 1 w armii bez lvl magicznego.
21) Globadierzy- cierpią przez niska ld, bs oraz gutterów którzy ich wypychają z secji special i nie ma na nich już pkt. Dałbym bs 4 i zasadę ITP[ ewentualnie dopóki jest tych modeli 5+]. - skoro nie boją się rzucać śmiercionośnymi kulami, to czemu mieliby się bać szarży smoka/ potwora albo tego że kilku ich towarzyszy zginęło?

22) Drużyny wsparcia- na pewno wszystie powinny mieć 2w ; heavy armour oraz 4+ ward w cc / magia/ shooting jeśli są w 3' od unitu macierzystego. koszt obniżyć o 15 za drużynę. - i tak wymagają wzięcia unitu clanbraci bądź stormverminów. Na rattlingu bs 4 albo mozliwość strzału po ruchu.

23) spacz rusznice- obowiązkowo bs 4 i zasada sniper [na sniperze;p] poza tym 2w jako że są 2 szczury na podstawce. wtedy 20pkt / model wydaje się ok choć nadal nie jest przegięte.
24) doomwheel- ciasno jest w rarach, a doomwheel jest fajny na tylko część armii- głownie woch,a el wtedy też nie zawsze robi masakrę. Uważam że jest cała masa lepszych wyborów. Na pewno na minus jest zasada ITP i random mv, co sparawia ze przy ld 7 fasty go łamią od boku bez trudu. 150pkt- moze zostać i tak nie będę na nim grał.
25) WLC - mocne jak trafi z odpowiednią siłą... koszt 120/ model i tyle styknie.
26) Stormfiendy- na pewno ograniczyć ratlingi [moze zasady strzelania rzucam 1 kostką potem 2, potem 3 i nie może wypaść dublet, bo coś- podobnie jak ratlingi ], reszta z powodu zapchania rarów w skv nie jest jakoś przegięta.

Boh specjalni- tu trochę by trzeba napisać, ale teraz nie mam czasu, tak samo magia i przedmioty magiczne.

Mam nadzieję że się przyda pzdr
Ostatnio zmieniony 19 sie 2015, o 15:04 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Czyli w skrocie: wszystko jest za slabe!

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Nie [-X przeczytaj jeszcze raz. po prostu poza paroma wyjątkami nie ma przegiętych rzeczy, a część jest ok taka jaka jest. Jest za to bardzo dużo całkowicie niegrywalnych jednostek.
Spójrz że ani magicznych przedmiotów ani magii nie opisałem.
spójrz też żę wszystkie armie skv wyglądają podobnie/ tak samo.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Szwedzi kompletnie popłynęli z Doom Rocketem i podniesieniem ceny slaves o 50%.
Jak dla mnie główne bolączki armii to właśnie:
Stormverminy, które są za słabe w stosunku do ceny - albo obniżyć cenę, albo lekko dopakować jednostkę.
Dodatkowo sekcja SPECIAL nie oferuje nic sensownego po Gutter Runnerach. A szkoda, bo jednostki są fajne:
Ratogr: brakuje im wytrzymałości (regenka była by fajna). Możliwość dokupienia uzbrojenia brzmi fajnie.
Jezzaile: obecnie są za drogie w porównaniu do możliwości. Jak najbardziej podnieść WS, zwiększyć przeżywalność (+1wo brzmi fajnie) i trochę obniżyć cenę, może wreszcie jednostka zacznie straszyć na stołach.
Plauge Cencerzy: niby fajni, tylko, że przy obecnej mecie nigdzie nie dobiegną. Może warto by było pomyśleć o zasadzie zbliżonej do goblińskich fanatyków, albo koszty ostro w dół
Globadierzy: mały LD i niski BS czyni ich niezdolnymi do wyrządzenia poważniejszej szkody.
Na koniec Drużyny wsparcia: obecnie są za drogie jak na ich możliwości przeżycia czegokolwiek. Uważam, że musiały by być dużo tańsze, albo musiała by zostać im przywrócona zasada przenosząca ataki dystansowe na oddział macierzysty.

Jeżeli chodzi o Stormfiendy to może wystarczyło by przerobienie ich z całego oddziału na pojedynczy model. Ścięło by to ilość ogólnymi ograniczeniami sekcji rare nie zmniejszając ich morderczych możliwości. A też ułatwiło by wepchnięcie choć jednego modelu do rozpiski.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Giant raty powinny byc w core (ale do daje juz unclean) ale tak naprawde powinny miec bonus do LD za szeregi (nie maja tak jak rat ogry)

a bonebreaker powinien miec taki TT jak rat ogry

Generalnie powinno byc tak, ze speciale sa po 150 punktów (sa naprawde slabi) - i byloby to jako bonus. Queek bierze super sztormy, throt rat ogry i giant raty w core, skrolk monki w core i jest git - srsly
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Fakt, specjale są strasznie drodzy jak na ich możliwości. Chociaż dalej uważam, że obniżenie ich kosztów nie stanowi dobrego rozwiązania. Najczęściej się okaże, że w pierwszym kombacie jest to 150 pkt zarobionych przez przeciwnika :]

Awatar użytkownika
MadMax
Wodzirej
Posty: 761
Lokalizacja: Pisz

Post autor: MadMax »

Plague monki powinny mieć poison attack "z bazy" (tak jak ghule VC) i być na to odporni.
"War. War never changes".

TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!


Ekspresowa Realizacja !!!

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

O Rat Ogry chętnie bym zobaczył w koncepcji podziału na klany. Skoro są to bestie kupowane do walki na zamówienie, można by też zrobić wersje limitowane w specjalnej cenie punktowej (punktów nie będę wyliczał, bo się nie znam na tym :] )
Klan Moulder: zwykłe uczynić nieco tańszymi i wstawić do core.
Ulepszone w Specjal:
Klan Skryre: możliwość wyposarzenia w ciężki pancerz (AS 4+?) oraz broń (impact hit) lub w broń dystansową (hit d3 WO)
Klan Pestilens: frenzy, dodatkowy atak, poisony, regenka, albo kadzidła jak Plauge Ceners
Klan Eshin: wyjątkowo dobrze tresowane bydle +1 WS, AP, możliwość dołączenia do jednostki wychodzącej w ambushu, albo jako scout

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Co do kółka, to jego koszt jest spoko, ale 2d6 ataków z siłą 2 w combacie nic nikomu nie robią i przez to kółko tak ssie jak jest szarżowane, powinno mieć siłę 3 lub 4 i reszta bez zmian moim zdaniem.
Obrazek

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Braci ogoniasta,
co sądzicie o kolejnych pomysłach Szwedów? Spam weapon teamów? Badziewie, bo nie ma Doom Rocket? :mrgreen:
Osobiście rakiety bardzo będzie mi brakowało. Zepsuty Assassin też na duży minus. Dobrze, że chociaż Fell Blade się ostał. Weapon teamy jak dla mnie ciekawie naprawione, ino nie jestem pewien, czy zdążą cokolwiek zrobić nim pospadają, bo wygar mogą mieć mocny (zwłaszcza miksery i rattling guny).

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Mi się nie bardzo podoba. Generalnie koncepcja "potnijmy co dobre" nie jest moim zdaniem za fajna. Już wolałem koncepcję jaką przedstawiało ETC - jest pula rzeczy OP i z tego można sobie coś wybrać.

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

Hoax pisze:Mi się nie bardzo podoba. Generalnie koncepcja "potnijmy co dobre" nie jest moim zdaniem za fajna. Już wolałem koncepcję jaką przedstawiało ETC - jest pula rzeczy OP i z tego można sobie coś wybrać.
+1

raczej nie balans, ale cięcie. Prawda jest taka, że nasza armia od dłuższego czasu nie jest już armią topową, ma stary podręcznik nieprzystosowany do obecnych realiów, ale trzeba i tak coś pociąć chyba tylko dla zasady... Czekam na furionową opcję, o ile taka będzie :)
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jak na razie tylko bestie dostały porządnie zrobiony ab, reszta została przygotowana na szybko żeby umożliwic grę. Wszystkie podręczniki zostaną jeszcze przerobione od podstaw, kwestia czasu.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Kwestia czasu i podejścia. jak wszyscy chyba się zgodzę, że doszło jedynie do cięć i spłaszczenia tych najzabawniejszych zasad (jak Abomka). Jeżeli podręcznik ma być opracowany tym samym duchu, to kiepsko to widzę.
Ino nowe weapon teamy przetestuję przy najbliższej okazji :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

W wt odstrasza nieco move or fire.. Jak swego czasu składałem rozpy z WT, to dosyć szybko schodziły od byle pierdnięcia...
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

No to nie ma już move or fire!
Dodatkowo assassin tańszy o 20 pkt z możliwością dokupienia opcjonalnie ulepszeń.
Powiem szczerze, że wygląda to coraz bardziej zachęcająco. nie mniej, cały czas brak możliwości wstania abomki jest smutny. I Doom Wheel zepsuty mógłby być chociaż tańszy o 20-30 pkt.
W tej chwili ze specjali widzę tylko abomkę w ruchu, reszta w weapon teamy - co sądzicie?

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Masz na myśli 9th Age? Pogorszony dzwonek, brak 13tki, brak elektryków bez leveli, zabrany brass orb, zwarzywione stormfiendy... Mi się nie podoba :/

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Też sceptycznie podszedłem do tego projektu. Później zobaczyłem staty i w ogóle masakra. Ale przysiadłem na chwilę i się okazuje, że nie jest tak tragicznie. Wręcz kilka rzeczy jest zbyt przegięta Imo.

Verminlord- 350 pkt, ale to nie o tego pana chodzi tylko ld 9 w 18'', czyli nagle nasze skirmishe mogą zacząć grać, za chwilę dlaczego takie fajne

Hit sezonu- Assassin 100pkt za gościa i za 10 pkt multiplew[2] - czyli już nie weeping blady, bo nawet są gorsze, ale np. mieczyk +2s; 2 assek atinheroes i OTS

inżynierowie- pogorszeni bardzo, nawet 1 bym nie brał
bsb- może sztormówa, ale wszyscy latacze i tak zostali pogorszeni, a generała da się tak zastawić, by nic nie wleciało

cory- night runnerzy bardziej grywalni, głównie jako partyzantka, sztormy słabe, monki bez plaguebannera też bieda, te nowe ratwolfy [mv7] bez szału; ale tu po prostu wystawiamy max slavów i kloc/ 2 clanarci

special:
Tu jest hit armii- censerzy. za 10pkt, z zawsze s5, i 1 atakiem toxic z i10 [s3 no asv; automatycznie trafia] wymiatają!!!

gutterzy- potanieli o 1 pkt,

reszta warta rozpatrzenia, ale nadal globadiers/ jezaile mają za niskiego bsa

rary-
WLC i dzie na półkę, zastępuje ją Catapulta! duży template toxic [s3 noasv]- nadaje się idealnie do eliminowania wrogiej piechoty oponenta

Kółko- nareszcie zaczęło byc grywalne, strzela na 12'' ale, tam gdzie my chcemy a nie po najbliższym modelu. - ruchoma armata z dobrymi statami i siłą 2d6, która jest mniej losowa niż artyleryjka.

teraz lory- niby pogorszenie, ale nareszcie otrzymujemy to co potrzebowaliśmy, czyli boosty do cc. szczególnie fajnie prezentuje się lore plagi [disease], którym można wykręcać niezłe kombosy przy użyciu katapulty i atrybutu.

Tyle na razie ode mnie.

Fajnie by było gdyby komuś się chciało napisać po angielsku swoje zastrzeżenia i pomysły, to wstawiłbym na ichniejsze forum, pozwoliłoby to kreować book szczurów jaki chcemy oglądać, a nie się męczyć do następnego etc

pzdr
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Hoax: zabranie brass orb-a i Doom Rocket-a to jak wsadzenie bolca i obkręcenie… Uwielbiam zwłaszcza rakietę, ale co zrobić. Brak 13-stki też psuje mocno i klimat i ogólnie magię, tym bardziej, że casting na poziomie 25, bez Power Scroll to i tak czyste szaleństwo.

Janus: jak widzisz wystawianie tych censerów? Po 10-15 sztuk w oddziale? Co do kółka jestem mało przekonany – zasięg 18’ był spoko, ’12 wystawia kółko na szarże praktycznie wszystkiego.

ODPOWIEDZ