VC na 2500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

VC na 2500

Post autor: Heinrich »

Gram z Dwarfami ta rozpiską.

1 Blood Dragon Vampire Count @ 364 Pts
Blood Dragon; General; Barding; Magic Level 2; Lance; Armour
Full Plate; Nightmare; Crown of the Damned; Enchanted Shield;
Heart Piercing; Red Fury

1 Blood Dragon Vampire Thrall @ 171 Pts
Battle Standard Bearer; Blood Dragon; Barding; Heavy Armour
Cursed Book; Nightmare

1 Necromancer @ 125 Pts
Magic Level 2; Book of Arkhan

1 Necromancer @ 150 Pts
Magic Level 2; Rod of Flaming Death

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

18 Zombies @ 108 Pts

20 Zombies @ 120 Pts

13 Black Knights @ 374 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner

13 Black Knights @ 410 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Hell Knight; Banner of the Barrows

3 Spirit Hosts @ 195 Pts

5 Fell Bats @ 100 Pts

1 Banshee @ 90 Pts

1 Banshee @ 90 Pts


Casting Pool: 7
Dispel Pool: 5
Models in Army: 98

Total Army Cost: 2497

Prosze o rady, zjeb.nie oraz wszelkie sugestie dotyczące potencjalnej zmiany wyżej wymienionej rozpiski :)

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5109
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

armia moze i fajna ale na pewno nie na dwarfy

po pierwsze zly sklad bohaterow, nie beda ci potrzebni nekromanci. jeden moze zeby mial ksiazke i to wszystko.

po drugie basie sa nie potrzebne. nie dadza rady bo krasie maja po prostu za duzo LD. zreszta - machniesz po oddziale to dobrze bedzie jak zabijesz 3. i tak nic ci z tego nie przyjdzie. a na machiny i tak nie warto strzelac basia. zreszta maja magiczne ataki na tych machinach (nie wszystkich). jezlei nie chcesz klimatycznie - to radze dwa dziala DOW (ostatnio uwalilem nimi runsmitha z kowadla). jezeli nie to chyba najlepiej w ogole nie bierz rarow

kawy zostana spolowione i malo co zrobia. jak dla mnie dobra rozpiska jest masa piechoty i full magii.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Ja bym zrobił tak:

Wywalasz 2x banshee i wstawiasz 2x cannon
wywalasz hosty i dajesz jeszcze jedne baty, a za zaoszczedzone punkty dopakowujesz BK

Generał troche zle zlozony. Za bardzo ryzykujesz z ta glupota.

Ja bym go zlozyl tak:
- przerzuty
- ench. shield
- SOM
- +1S przy szarży
- +1 atak

koles ma 0+ save a i tak jestes nim w oddziale wiec ward ci nie potrzebny

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Hehe przecież ile pamiętam Drwal jesteś zwolennikiem korony z głupotą, co nie?

Jesli chodzi o koncepcję z piechotą to to odpada.

Cannonów nie dam bo są dla mnie nie klimatyczne ;)

Co do basiek to nie wiem... ja zawsze mam super rzuty na nie :D wiecie min 9 na kościach :D

Mógłbym hardkorowo zagrać, o tak:


1 Blood Dragon Vampire Count @ 364 Pts
Blood Dragon; General; Barding; Magic Level 2; Lance; Armour
Full Plate; Nightmare; Crown of the Damned; Enchanted Shield;
Heart Piercing; Red Fury

1 Blood Dragon Vampire Thrall @ 167 Pts
Battle Standard Bearer; Blood Dragon; Barding
Flayed Hauberk; Sword of Might; Nightmare

1 Blood Dragon Vampire Thrall @ 152 Pts
Blood Dragon; Barding; Lance; Heavy Armour; Shield
Cursed Book; Nightmare

1 Necromancer @ 125 Pts
Magic Level 2; Book of Arkhan

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

19 Zombies @ 119 Pts
Musician

13 Black Knights @ 374 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]

14 Black Knights @ 419 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of the Barrows

14 Black Knights @ 424 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Doom

5 Fell Bats @ 100 Pts


Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4
Models in Army: 94

Total Army Cost: 2494

:D Ale jaki to jest wtedy sens?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Heinrich_von_Tod pisze:<rozpiska na 3 wampirach i 3 kawach>

Ale jaki to jest wtedy sens?
absolutnie zaden. ta rozpiska jest po prostu slaba.

faktu, ze statystycznie kazda bitwe przegrywasz, komentowal nie bede :-)

p&p
Furion

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Czemu nie będziesz komentował?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Heinrich_von_Tod pisze:Czemu nie będziesz komentował?
no dobrze. skomentuje.

szansa oblania glupoty na councie w kazdej turze wynosi 16,(6)%

mnozac wynik przez 6 (tur) statystycznie oblewasz 1 raz => przegrywasz bitwe

i to nie ze wzgledu na slaba rozpiske - ze wzgledu na statystyke ;-)

p&p
Furion

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Musisz się dokłądniej zastnowić jaki skład bohaterów i jakie jednostki przydadzą sięna krasnoludy. Założyć możesz, że przeciwnik wystawi kowadło i sporo strzelania choćby z tego względu, że się to u krasnoludów sprawdza. Z kowadłem mają krasnoludy 7DD oraz 2+ rune of spellbreaking. Przez taką obronę będzie Ci się bardzo ciężko przebić z magią jaką masz. W opcji pierwszej jest to zaledwie 7PD oraz dwa boundy z czego rod nieprzydatny (przy T4 i LD9-10 krasnoludów). W opcji drugiej jeszcze gorzej. Wobec tego najlepiej iść albo w maksymalną magię albo w maksymalną walkę - 4 Blood Dragonów.

Banshee zupełnie się nie przyda. Kosztują dużo a nie spłacą się niemal na pewno. Krsnolodzka piechota kosztuje na tyle mało, że musiałbyś kilkakrotnie rzucić bardzo wysoko by ten model się spisał. A stracić go przeciw tej armii bardzo łatwo.

Obawiałbym się o BK. Będziesz się musiał nagłowić by zasłaniać ich wilkami. A i tak strzelanie bardzo zaboli. Ja również bym się wystawił na piechocie, która mniej jest wrażliwa na ostrzał. Generalnie druga rozpiska bardziej mi się podoba ale dodałbym w niej jeszcze jeden oddział batów a oba oddziały BK dopakował do 15-16. Do tego wyrzucił nekromantę i modlił się o słabe rzuty przeciwnika na strzelanie :wink:. O ile oczywiście nie chesz lub nie możesz zagrać na piechotę.

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Nie mam wogóle Grave Guardów... dlatego piechota odpada.

Ogólnie nie chciałbym robić rozpy totalnie pod Dwarfy bo nie lubię grać rozpiskami tylko na 1 armię, jak już robić to robić rozpiski uniwersalne, przynajmniej w miarę. Nie wiem już sam...

Jak wywalę nekromantów i zrobię samych wampirów i będę miał 2 konnice duże i 2x5 batów, a nie wezmę banshee to zostanie mi sporo pkt, z którymi co zrobię? Nie wiem, zakręciliście mi. Może jakieś propozycje całych rozpisek wtedy dajcie, co?

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

To nie my robimy rozpiski ale Ty :wink:. Jak dla mnie zastanawianie się jak się sprawdzął konkretne jednostki i bohaterowie przeciw innej armii jest dużą frajdą. Może spróbuj na to spojrzeć podobnie?

Grave Guardy są owszem twardzi ale nie obowiązkowi. Skoro ich nie masz to zostają szkielety i zombie. Wystawiając się na piechocie i dokładając do klocków wampiry i bez GG tworzysz mocny oddział. Wyobraź sobie 30 zombie z BD countem i thrallem BSB. Możesz założyć, że zaszarżujesz pierwszy przeciwko wolniejszym krasnoludom, chyba że źle liczysz cale (albo przeciwnik zaskoczy Cię kowadłem ;)) Count rozbija wrogiego bohatera a thrall uderza po zwykłych wojakach dzięki czemu niewielu zginie zombie. Jeżeli blisko będzie jeszcze cursed book to masz oddział bardzo trudny do pokonania.
Jak wywalę nekromantów i zrobię samych wampirów i będę miał 2 konnice duże i 2x5 batów, a nie wezmę banshee to zostanie mi sporo pkt, z którymi co zrobię?
Możesz wystawić piechotę albo najemników. Coś się na pewno znajdzie.

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Dobra przemodelowałem dość mocno:

1 Blood Dragon Vampire Count @ 354 Pts
Blood Dragon; General; Barding; Magic Level 2; Lance; Armour
Full Plate; Nightmare; sword of battle; Enchanted Shield;
Heart Piercing; Red Fury

1 Blood Dragon Vampire Thrall @ 163 Pts
Battle Standard Bearer; Blood Dragon;
Flayed Hauberk; Sword of Might; Nightmare

1 Blood Dragon Vampire Thrall @ 152 Pts
Blood Dragon; Barding; Lance; Heavy Armour; Shield
Cursed Book; Nightmare

1 Blood Dragon Vampire Thrall @ 148 Pts
Blood Dragon; Barding; Heavy Armour; Shield; Biting Blade;
Master Strike; Strenght of Steel; Nightmare

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

22 Zombies @ 137 Pts
muzyk

20 Zombies @ 125 Pts
muzyk

13 Black Knights @ 390 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Hell Knight; War Banner

13 Black Knights @ 410 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Hell Knight; Banner of the Barrows

5 Fell Bats @ 100 Pts

5 Fell Bats @ 100 Pts

1 cannon @ 85 Pts

1 cannon @ 85 Pts


Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 115

Total Army Cost: 2499

I jak :D Mnie się podoba :)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Wszystkie wampiry do rycerzy?

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Tak :D

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Zagrałem dziś ostatnią rozpiską. Jest do pupy. Same dwa kloce to pupa. Zresztą pakowanie tylko pkt w 1 oddział (oddział + 2 herosów) jest idiotyczne i padłem na ryjek tą rozpiską.

Kolega miał 1 organy, 2 katapki, 2 bolty, 20 strzelców, 20 wariorów, 20 longów, 20 hammerersów, kowadło (jest tak przegiete, że szok, zawsze tak uważałem i będe uważał :/ ) i chyba tyle. Kloce jak dojechały to była w każdym średnio połowa. Ech szkoda gadać.

Ogólnie mam małem ogranie na duże. Większość moich bitew była na małe i teraz mam tego konsekwencje. Ktoś poradzi co do rozpy jeszcze?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Heinrich_von_Tod pisze:Zagrałem dziś ostatnią rozpiską. Jest do pupy. Same dwa kloce to pupa. Zresztą pakowanie tylko pkt w 1 oddział (oddział + 2 herosów) jest idiotyczne i padłem na ryjek tą rozpiską.

Kolega miał 1 organy, 2 katapki, 2 bolty, 20 strzelców, 20 wariorów, 20 longów, 20 hammerersów, kowadło (jest tak przegiete, że szok, zawsze tak uważałem i będe uważał :/ ) i chyba tyle. Kloce jak dojechały to była w każdym średnio połowa. Ech szkoda gadać.

Ogólnie mam małem ogranie na duże. Większość moich bitew była na małe i teraz mam tego konsekwencje. Ktoś poradzi co do rozpy jeszcze?
troche za duze punkty...

zamiast dzial i zombiakow - 2 coache. chociaz granie coachami przeciko dwarfom to misja trudna, acz skuteczna.

zreszta problem nie lezy az tak bardzo w rozpisce - uzywanie taktyki jak nie mlotek to kowadlo (pasuje do sytuacji :D) zawsze dzialalo i dzialac bedzie.

jak sam slusznie zauwazyles, pokmin wiecej bitew na wiesze puntkty

p&p
Furion
ps - uwazam ze granie na 2,5k jest... niepraktyczne... najczesciej spotykany duzy format to 2250, 2,5 to tylko chyba gt jest.
wszystko imho.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Ja przeciwko dwarfom grałbym na lordzie necrarchu + 2 magach.

Taki lordzik ma 6 ws i jesli damy mu slomke to jest na prawde dobry w walce
bo ma 5A S6, dajemy mu jakis wordzik, a reszte magiczne przedmioty.

Spróbuj zmieścić duużo fastów, żeby te maszyny wyeliminowac a potem powinienes dojechac wiekszoscia. Zawsze mozesz przyzwac se szkielety pod maszyny zeby nie mogly strzelac. Ja taka rozpiska wyciagam 11 PD + bound

No a w rare jedyna sluszna opcja na dwarfy to cannony. nie wywalaj ich :wink: Tamten kolega mowi bzdury zebys ty coache wystawial ;D

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5109
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

gralem ostatnio na turneiju taka rozpa

count necrach
3 nekrusiow
1xbaty
3x wilki
1x10zomibe
1x10 szkieli - baner, champion,LA, shield
1x14 szkilei - to samo
1x24 gg - barows, full comand
5 bk - bez bardingu i z championem
1x3 hosty
2x canonn

i gdyby nie to ze count mi w 4 turze wybuchl z miscasta i wszystko zaczelo sie sypac to bylo by 20:0 dla mnie, a tak wszylo tylko 12:8

oczywiscie mowie o dwarfach:)

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Co do Coatchów to uważam, że to nie ma racji bytu. Dostanę z działka i pakuję się do domu ;)

A działa moje? Jo chyba wezmę je jeszcze raz. Teraz akurat miałem zeza przy strzelaniu ;) Ale to będzie dobry wybór.

Drwal. Ale przecież 5x5 wilków to dużo fastów.No i jeszcze 2x5 batów.
Następnym razem spróbuję zagrać totalnie na magii. Może wezmę tego Necrarch, ale nie jestem do końca dalej co do niego przekonany ;) Nadal uważam, że Necro 4 lev. jest lepszy niż necrarch count. Ale to nie miejsce na taką dyskusję ;)

A nie uważacie, że pakowanie tylko pkt w 2 oddziały to przesada? Może 3 kloce konnicy mniejsze zamiast 2-óch dużych. Hy?

Awatar użytkownika
duck83
Mudżahedin
Posty: 222
Lokalizacja: Kraków

Post autor: duck83 »

e tam od razu przesada ... zwykły powergaming :wink:

A tak odnośnie rozpiski, to dwóch coachów wziąć chyba nie można, a przy blood dragonach miałeś trochę tak nie teges złożonego counta. Po kiego mu była lanca skoro miał magic weapona.
W ogóle na Twoim miejscu spróbowałbym zrobić jakąś hordową rozpiskę, max. szkieletów i zombi. Wtedy pewnie jeszcze fajnie byłoby mieć dopakowaną magię.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

a tam nie słuchaj plew :D zagraj czym chcesz, a po bitwie dojdziesz sam do wniosków co było uzyteczne, a co zbędne :) .

ODPOWIEDZ