9th Age - WDG ogólnie
Moderator: JarekK
Re: 9th Age - WDG ogólnie
Mnie również intrygują.
W aspekcie WS (i wcześniej Move'a) widać, że próbują zmienić tę grę na własny produkt, a nie kalkę 1:1 z WFB. Martwi mnie jednak, że idąc dalej tym tropem, za kilka miesięcy, jak wyjdzie 2.0, będzie 15 statystyk dla każdego oddziału, nie mówiąc już o rydwanach z z bohaterem i załogantem.
Co do zmian w WDG, cieszy mnie wywalenie Gaze of the Gods. Od czasu usunięcia tabeli, była to zasady wyłącznie do wymuszania pojedynków, często niechcianych.
Ciekawe są natomiast dwie nowe zasady, choć ta druga strasznie jest skomplikowana w zapisie -_- i nie wiem na ile potrzebna. Wiem jakie są założenia, ale patrząc na ten "indywidualny" styl modeli (czyt. wysokie koszty, mało modeli), zastanawiam się czy da się złożyć coś więcej niż: 1xfollower jako młot, 1xoutcastjako kowadło, klepacz-generał, mag, jakieś core i trochę śmieci do zapchania reszty pkt.
Zbroja bardzo na plus, tylko czy w ogólnym rozliczeniu nie będzie zbyt OP?
W aspekcie WS (i wcześniej Move'a) widać, że próbują zmienić tę grę na własny produkt, a nie kalkę 1:1 z WFB. Martwi mnie jednak, że idąc dalej tym tropem, za kilka miesięcy, jak wyjdzie 2.0, będzie 15 statystyk dla każdego oddziału, nie mówiąc już o rydwanach z z bohaterem i załogantem.
Co do zmian w WDG, cieszy mnie wywalenie Gaze of the Gods. Od czasu usunięcia tabeli, była to zasady wyłącznie do wymuszania pojedynków, często niechcianych.
Ciekawe są natomiast dwie nowe zasady, choć ta druga strasznie jest skomplikowana w zapisie -_- i nie wiem na ile potrzebna. Wiem jakie są założenia, ale patrząc na ten "indywidualny" styl modeli (czyt. wysokie koszty, mało modeli), zastanawiam się czy da się złożyć coś więcej niż: 1xfollower jako młot, 1xoutcastjako kowadło, klepacz-generał, mag, jakieś core i trochę śmieci do zapchania reszty pkt.
Zbroja bardzo na plus, tylko czy w ogólnym rozliczeniu nie będzie zbyt OP?
Mi się bardzo podobają zapowiadane zmiany = ewolucji ciąg dalszy.
Będzie klimat w WDG.
Apropos zakresu zmian - jeżeli w wersji X.0 okaże się, że w sumie to gramy już w zupełnie inną grę niż 8 edycyjne kulanie, ale będzie to nadal wielkoformatowy bitewniak tylko mechanicznie dużo lepszy, to dlaczego nie?
Będzie klimat w WDG.
Apropos zakresu zmian - jeżeli w wersji X.0 okaże się, że w sumie to gramy już w zupełnie inną grę niż 8 edycyjne kulanie, ale będzie to nadal wielkoformatowy bitewniak tylko mechanicznie dużo lepszy, to dlaczego nie?
Mam nadzieję że zasada Once-Chosen w 2.0 dostaną inne zasady niż Follower + Outcast (z BTS - Issue #6) - wg mnie te dwie zasady razem to by była kompletna porażka.
Po pierwsze Follower jest dla MI bezużyteczny (działa tylko to, że nie mogą dostać +1 do CR ze sztandaru i szeregów), a po drugie Stubborn z Outcasta (tylko w pierwszej rundzie) znaczy tyle, że jeżeli nie mogłeś wygrać w pierwszej rundzie to w drugiej raczej też nie wygrasz.
Po pierwsze Follower jest dla MI bezużyteczny (działa tylko to, że nie mogą dostać +1 do CR ze sztandaru i szeregów), a po drugie Stubborn z Outcasta (tylko w pierwszej rundzie) znaczy tyle, że jeżeli nie mogłeś wygrać w pierwszej rundzie to w drugiej raczej też nie wygrasz.
Nie będą mieli Follower - nie było o tym mowy. Będą mieli tylko Outcast.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kiedy będą gotowi. Nie mam pojęcia najbledszego kiedy by to miało być
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Szczerze - nie mam pojęcia.
Książka jest już w sumie w fazie testów, ale ile one potrwają - nie wiem.
No i poza tym chcą WDG 2.0 wydać razem z rulebookiem, ścieżkami i nowymi DL.
Więc nie wiem.
Książka jest już w sumie w fazie testów, ale ile one potrwają - nie wiem.
No i poza tym chcą WDG 2.0 wydać razem z rulebookiem, ścieżkami i nowymi DL.
Więc nie wiem.
Models with Follower and without Outcast cannot receive Inspiring presence and Hold your ground from models with Outcast.debelial pisze:Nie będą mieli Follower - nie było o tym mowy. Będą mieli tylko Outcast.
Outcasts are Followers who belong exclusively to the Path of the Fallen, and therefore know first-hand the price of failure.
oraz z Follower:
Ignore this rule if models are normally allowed more than 2 Supporting Attacks.
Na podstawie tych zdań można tak sądzić
A no to sorki, musiałem przeoczyć.
Wg mnie te zasady razem są całkiem dobre. Stubborn jest po to żeby niemal na pewno wytrzymać i skontrowac. A nawet jak nie, to wiele jednostek w drugiej rundzie robi się dużo słabsza, więc nie zawsze jest tak że jak przegrasz w pierwszej to i w drugiej też
Wg mnie te zasady razem są całkiem dobre. Stubborn jest po to żeby niemal na pewno wytrzymać i skontrowac. A nawet jak nie, to wiele jednostek w drugiej rundzie robi się dużo słabsza, więc nie zawsze jest tak że jak przegrasz w pierwszej to i w drugiej też
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Moim zdaniem ciekawy oddział jako wsparcie od boku. Może nie są jacyś zachwycający, ale biegając sobie po 14" w moim przypadku zdażą zajać odpowiednie miejsce (gram głównie na piechocie). Plus jest taki, że albo przeciwik je zlekceważy bo tylko 3 modele i bedzie miał problem z bokiem, albo ich nie zlekceważy i troche łatwiej będzie głównym oddziałom atakujacym. Niestety jesli przeciwnik ma jakies małe śmietki, to łatwo może zablokować taki oddział, a też nie należy do najtańszych. Mi sie sprawdzają co jakiś czas, choć nie jest to oddział na każdą grę i na każdą armie, lecz mimo to lubie nimi grać.
Crushery jak każdy oddział z frenzy mają jedną główną wadę. Frenzy.
Żeby efektywnie grać takimi oddziałami trzeba złożyć pod to rozpiskę. Opcje są praktycznie dwie. Jedna to duża ilość pocisków i strzelania, dzięki czemu możesz się pozbyć odginaczek przed tym jak cię odegnął. Niestety w wochu nie da się tego realnie zrobić. Druga opcja to wzięcie 4+ oddziałów z frenzy. Wtedy, to że 1 czy 2 zostaną odgiętne aż tak bardzo nie boli, a te, które nie zostaną w pełni korzystają z bonusu jakie daje frenzy. Pamiętaj też, że jeśli chcesz tak grać, to musisz uważać, żeby jedna odginaczka nie odgięła ci 2 oddziałów na raz (fast ustawiony bokiem w kresce ma 10", jeden oddział odgina frontem, drugi tyłem). Dodatkowo, dobrze by było, żeby wszystkie oddziały z frenzy kosztowały mniej więcej tyle samo, żeby nie było obvious targetów do odginania. Wystawienie 5 crusherów w 1 oddziale mija się z celem nawet jeśli cała rozpiska ma frenzy.
Żeby efektywnie grać takimi oddziałami trzeba złożyć pod to rozpiskę. Opcje są praktycznie dwie. Jedna to duża ilość pocisków i strzelania, dzięki czemu możesz się pozbyć odginaczek przed tym jak cię odegnął. Niestety w wochu nie da się tego realnie zrobić. Druga opcja to wzięcie 4+ oddziałów z frenzy. Wtedy, to że 1 czy 2 zostaną odgiętne aż tak bardzo nie boli, a te, które nie zostaną w pełni korzystają z bonusu jakie daje frenzy. Pamiętaj też, że jeśli chcesz tak grać, to musisz uważać, żeby jedna odginaczka nie odgięła ci 2 oddziałów na raz (fast ustawiony bokiem w kresce ma 10", jeden oddział odgina frontem, drugi tyłem). Dodatkowo, dobrze by było, żeby wszystkie oddziały z frenzy kosztowały mniej więcej tyle samo, żeby nie było obvious targetów do odginania. Wystawienie 5 crusherów w 1 oddziale mija się z celem nawet jeśli cała rozpiska ma frenzy.
Ja prawie zawsze gram na 5 Crusherów, do tego dorzucam 2x albo 3x hellsriderów , Mimo iż nie jestem najwyższej klasy graczem to wiem co Kruszary potrafią zrobić w combacie. Dużo też grałem na rozpiskach gdzie na flankę wciskałem 3xCrushers z lancami (czasem dla beczki ze sztandarem +1M) takich cudaków nikt nie zlekceważy. I mimo iż czasem latają po całym stole to punktowo w 80% przypadków się spłacają.
Napadzior,
wpada tam monsterek albo nie daj boże Heros i wychodzi tyłem ja wolałbym dwa unity po 3.
Piona
wpada tam monsterek albo nie daj boże Heros i wychodzi tyłem ja wolałbym dwa unity po 3.
Piona
Witam serdecznie. ETC natchnęło mnie do pogrania w battla, więc mam pytania ogóle:
czy rozpa bez magii na samym scornie daje rade?
czy smok jest legitny ?
pomijając szczegóły jak złożenie konkretnie smoka, czy widzicie go w rozpisce typu MSU?
czy rozpa bez magii na samym scornie daje rade?
czy smok jest legitny ?
pomijając szczegóły jak złożenie konkretnie smoka, czy widzicie go w rozpisce typu MSU?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
WDG tylko bez maga.
Smok ssie.
Smok ssie.
sYssek, welcome back!
Obecna gra jest najlepszą z edycji młotka.
Stare, dobre przysłowie mówi, że smok jest smok, więc mając takiego klopsa z lordem chaosu w siodle można całkiem nieźle possać oddziały przeciwnika. Natomiast tak jak piszą koledzy, jest to wybór daleki od idealnego. Ogrom punktów stosunkowo łatwy do ubicia.
Magia też nie, tym bardziej, że teraz o wiele łatwiej / taniej jest się przed nią bronić.
Obecna gra jest najlepszą z edycji młotka.
Stare, dobre przysłowie mówi, że smok jest smok, więc mając takiego klopsa z lordem chaosu w siodle można całkiem nieźle possać oddziały przeciwnika. Natomiast tak jak piszą koledzy, jest to wybór daleki od idealnego. Ogrom punktów stosunkowo łatwy do ubicia.
Magia też nie, tym bardziej, że teraz o wiele łatwiej / taniej jest się przed nią bronić.