Empire the 9th Age
Moderator: #helion#
Re: Empire the 9th Age
w tej rozpie 10 kawy jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż słabe strzelanie
Mam nadzieję, że to już prawie ostateczna wersja.
Do rozważenia:
magia (metal/Fire)
4500 Pts - Empire of Sonnstahl Army
Heros:
Prelate 305.0
Hardened Shield
Crown of Autocracy
Skull Splitter
Altar of Battle 450.0
Marshal - Battle Standard Bear @ 266.0
Plate Armour; Shield
Dragon Mantle
Ring of Fire
Wizard Master @ 480.0
4 Learned Spells; The Pyromancy
Dispel Scroll
Core:
Electoral Cavalry 5 220.0
Lance;Shield; Musician;
Electoral Cavalry 5 220.0
Lance;Shield; Musician;
Heavy Infantry - Spearmen 41 506.0
Standard; Musician, Czempion
Banner of Unity
Heavy Infantry - Swordsmen 20 180.0
Musician
Imperial Armoury:
Imperial Artillery - Mortar @ 200.0
Imperial Artillery - Cannon @ 260.0
Steam Tank @ 440.0
Special:
Knights of the Sun Griffon 3 @ 330.0
Lance & Shield; Musician;
Knights of the Sun Griffon 3 @ 330.0
Lance & Shield; Musician;
Knights of the Sun Griffon 3 @ 310.0
Lance & Shield;
Total Army Cost: 4497.0
Models in Army: 89
Do rozważenia:
magia (metal/Fire)
4500 Pts - Empire of Sonnstahl Army
Heros:
Prelate 305.0
Hardened Shield
Crown of Autocracy
Skull Splitter
Altar of Battle 450.0
Marshal - Battle Standard Bear @ 266.0
Plate Armour; Shield
Dragon Mantle
Ring of Fire
Wizard Master @ 480.0
4 Learned Spells; The Pyromancy
Dispel Scroll
Core:
Electoral Cavalry 5 220.0
Lance;Shield; Musician;
Electoral Cavalry 5 220.0
Lance;Shield; Musician;
Heavy Infantry - Spearmen 41 506.0
Standard; Musician, Czempion
Banner of Unity
Heavy Infantry - Swordsmen 20 180.0
Musician
Imperial Armoury:
Imperial Artillery - Mortar @ 200.0
Imperial Artillery - Cannon @ 260.0
Steam Tank @ 440.0
Special:
Knights of the Sun Griffon 3 @ 330.0
Lance & Shield; Musician;
Knights of the Sun Griffon 3 @ 330.0
Lance & Shield; Musician;
Knights of the Sun Griffon 3 @ 310.0
Lance & Shield;
Total Army Cost: 4497.0
Models in Army: 89
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2633
- Lokalizacja: Moria - Lublin
Sprawdzają Ci się te demisie? Jak testowałem je to brakowało bardzo savea na 1+.
Brakuje go jak cholera bardziej traktuje je jako scoringi, oddziały do flankowania. Ich zaletą jest cena przy stracie wszystkich to niecałe 1000 pkt.Shakin' Dudi pisze:Sprawdzają Ci się te demisie? Jak testowałem je to brakowało bardzo savea na 1+.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Ostatnio po głowie chodzi mi imperialny smok, i na jego bazie oraz na tankietce powstała taka oto rozpiska:
Marshal - Imperial Prince; Pistol; #The Sonnstahl; Lucky Shield; Charm of Cursed Iron; Dragon @ 912.0 Pts
Marshal - BSB; Ring of Fire; Banner of Discipline; @ 245.0 Pts
Wizard Master 4 Spells; The Divination; Book of Arcane Power; Skull Splitter @ 545.0 Pts
1x9 Imperial Rangers @ 168.0 Pts
1x14 State Militia with Pistols @ 210.0 Pts
1x12 State Militia with Pistols @ 180.0 Pts
1x10 Electoral Cavalry Lance; FCG @ 460.0 Pts
2x10 Electoral Cavalry GW FCG @ 2x440.0 Pts
1x Imperial Artillery - Cannon @ 260.0 Pts
1x Imperial Artillery - Mortar @ 200.0 Pts
1x Steam Tank @ 440.0 Pts
Total Army Cost: 4500.0
Która domena magii będzie korzystniejsza: divinacja czy piromancja? Ewentualnie czy porozkładać kawalerię na 4 oddziały? Rangersi są po to, by móc ostrzelać ewentualne maszyny przeciwnika bo pierścionek to za mało a milicja i magia nie będzie miała zasięgu...
Marshal - Imperial Prince; Pistol; #The Sonnstahl; Lucky Shield; Charm of Cursed Iron; Dragon @ 912.0 Pts
Marshal - BSB; Ring of Fire; Banner of Discipline; @ 245.0 Pts
Wizard Master 4 Spells; The Divination; Book of Arcane Power; Skull Splitter @ 545.0 Pts
1x9 Imperial Rangers @ 168.0 Pts
1x14 State Militia with Pistols @ 210.0 Pts
1x12 State Militia with Pistols @ 180.0 Pts
1x10 Electoral Cavalry Lance; FCG @ 460.0 Pts
2x10 Electoral Cavalry GW FCG @ 2x440.0 Pts
1x Imperial Artillery - Cannon @ 260.0 Pts
1x Imperial Artillery - Mortar @ 200.0 Pts
1x Steam Tank @ 440.0 Pts
Total Army Cost: 4500.0
Która domena magii będzie korzystniejsza: divinacja czy piromancja? Ewentualnie czy porozkładać kawalerię na 4 oddziały? Rangersi są po to, by móc ostrzelać ewentualne maszyny przeciwnika bo pierścionek to za mało a milicja i magia nie będzie miała zasięgu...
Sam smok spoko ale reszta tragedia
Ja bym dał w core 2x40 piki albo swordmenów + łuki w skirmiszu( pistolety są tragiczne. Płacisz jak za zboże a robią niewiele) a w specjalach trójki demigryfów + jak zostaną pk to pistolierów
Pyro lepsze do takiej rozpy zdecydowanie
Ja bym dał w core 2x40 piki albo swordmenów + łuki w skirmiszu( pistolety są tragiczne. Płacisz jak za zboże a robią niewiele) a w specjalach trójki demigryfów + jak zostaną pk to pistolierów
Pyro lepsze do takiej rozpy zdecydowanie
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Po testach nasunęły mi się dwa wnioski:
1) albo totalny napór albo defens - z uwagi na brak dużego doświadczenia takie "niezdecydowane" rozpy powodują u mnie konsternację co często prowadzi do "jest już za późno"
2) brakowało mi takiego solidnego "pi..cia" w tej rozpisce
Stąd bazując na smoku poszedłem w kierunku totalnego naporu bez magii (poza księdzem i wózkiem - ale z tym będzie ciężko coś przepchnąć) i strzelania.
Rozmyślam, o ewentualnej wymianie knajtów na dwie armaty. A jakie jest Wasze zdanie?
Marshal - Imperial Prince @ 882.0 Pts; General; Imperial Prince; Pistol; Plate Armour, #The Sonnstahl [170.0], Lucky Shield [10.0], Dragon
Prelate @ 613.0 Pts; Great Weapon; Shield; Armour of Volund [35.0]; Altar of Battle
Marshal - Battle Standard Bearer @ 236.0 Pts; Shield; Razor Blade [10.0]; Stalker's Standard [60.0]
2x20 Heavy Infantry - Swordsmen FCG 2x@ 220.0 Pts
1x46 Heavy Infantry - Halberdiers FCG 1x@ 699.0 Pts; Shield; Banner of Unity [35.0]
1x6 Knights of the Sun Griffon FCG 1x@ 700.0 Pts; Lance & Shield;
1x10 Knightly Orders FCG 1x@ 645.0 Pts; Lance; Aether Icon [55.0]
1 Arcane Engine of Arcane Shield @ 280.0 Pts
Models in Army: 98
Total Army Cost: 4495.0
1) albo totalny napór albo defens - z uwagi na brak dużego doświadczenia takie "niezdecydowane" rozpy powodują u mnie konsternację co często prowadzi do "jest już za późno"
2) brakowało mi takiego solidnego "pi..cia" w tej rozpisce
Stąd bazując na smoku poszedłem w kierunku totalnego naporu bez magii (poza księdzem i wózkiem - ale z tym będzie ciężko coś przepchnąć) i strzelania.
Rozmyślam, o ewentualnej wymianie knajtów na dwie armaty. A jakie jest Wasze zdanie?
Marshal - Imperial Prince @ 882.0 Pts; General; Imperial Prince; Pistol; Plate Armour, #The Sonnstahl [170.0], Lucky Shield [10.0], Dragon
Prelate @ 613.0 Pts; Great Weapon; Shield; Armour of Volund [35.0]; Altar of Battle
Marshal - Battle Standard Bearer @ 236.0 Pts; Shield; Razor Blade [10.0]; Stalker's Standard [60.0]
2x20 Heavy Infantry - Swordsmen FCG 2x@ 220.0 Pts
1x46 Heavy Infantry - Halberdiers FCG 1x@ 699.0 Pts; Shield; Banner of Unity [35.0]
1x6 Knights of the Sun Griffon FCG 1x@ 700.0 Pts; Lance & Shield;
1x10 Knightly Orders FCG 1x@ 645.0 Pts; Lance; Aether Icon [55.0]
1 Arcane Engine of Arcane Shield @ 280.0 Pts
Models in Army: 98
Total Army Cost: 4495.0
- Razor blade bo pkt brak... ewentualnie można wymienić na GW
- crush attack - Też tak bym chciał - ale znowu pkt brak...
- a brak pkt wynika z tego, że wszędzie są FCG by przytrzymać ewentualnych klepaczy którzy odważą się na wjazd przez 1 turę i punktować za banery...
- na kawie jest WS4 i S4 do tego 2ataki, a że będą jechać po stronie księdza (bo demisie i tak nie będą miały przerzutów), to jak w coś wjadą wypłacą 16A S6 z przerzutem trafień gdy altar będzie w pobliżu.
- crush attack - Też tak bym chciał - ale znowu pkt brak...
- a brak pkt wynika z tego, że wszędzie są FCG by przytrzymać ewentualnych klepaczy którzy odważą się na wjazd przez 1 turę i punktować za banery...
- na kawie jest WS4 i S4 do tego 2ataki, a że będą jechać po stronie księdza (bo demisie i tak nie będą miały przerzutów), to jak w coś wjadą wypłacą 16A S6 z przerzutem trafień gdy altar będzie w pobliżu.
Jejku jej jaka tragedia aż oczy bolą.
Te demigryfy 2x3 ta kawalerie bym wymienił na czołg i coś ewentualnie poprostu na kloc Imperial guardow z tarczami i ap
W corach te 20 piechoty koniecznie wymienić na milicję. Polecam sprawdzony zestaw 2x10 milicji scorujacej i 2x10 luki w skirmiszu. Tylko żeby cię nie korcilo żeby tam dawać pistolety bo to są pk w błoto.
Te demigryfy 2x3 ta kawalerie bym wymienił na czołg i coś ewentualnie poprostu na kloc Imperial guardow z tarczami i ap
W corach te 20 piechoty koniecznie wymienić na milicję. Polecam sprawdzony zestaw 2x10 milicji scorujacej i 2x10 luki w skirmiszu. Tylko żeby cię nie korcilo żeby tam dawać pistolety bo to są pk w błoto.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Kurcze ale te dwie 10 skorującej milicji to idealny cel na flagi i później wystrzelanie w 1 turę z pierścionka i łuków. 10 woundów bez żadnego pancerza?
No, chyba, że założeniem jest właśnie ściągnięcie strzelania w te oddziały - ale w przypadku flag muszę wtedy gonić scenariusz.
No, chyba, że założeniem jest właśnie ściągnięcie strzelania w te oddziały - ale w przypadku flag muszę wtedy gonić scenariusz.
Brakuje tej milicji o której wspominali i rajtarzy też by się przydali. Zdecydowanie 2x3 demigryfy i bez fcg.
Lepiej podbić save na bsb hełmem i liczyć na pary niż dawać razorkę.
Nie wiem też czy przyda ci się ten pistolet na księciu na smoku.
Pierścionek z fireballem może być przydatny w próbie przepchnięcia jakiegoś czaru w momencie gdy będziesz się buffować przed walka.
Eltharion jak DarekH szukał czegoś z solidnym wejściem to polecanie czołgu nie ma żadnego sensu, dobrze użyta kawaleria powinna mieć na tyle wygaru, żeby razem z ołtarzem, smokiem lub demigryfami złamać jakiś oddział w turę, zwłaszcza po wsparciu jakąś modlitwą lub tym buffem z wózka. Czołg sam w sobie jest dobry żeby przetrzymać, no i zawsze miałby przynajmniej to jedno działo w rozpisce, ale skoro idzie w napór na przód to kawaleria lepsza.
Lepiej podbić save na bsb hełmem i liczyć na pary niż dawać razorkę.
Nie wiem też czy przyda ci się ten pistolet na księciu na smoku.
Pierścionek z fireballem może być przydatny w próbie przepchnięcia jakiegoś czaru w momencie gdy będziesz się buffować przed walka.
Eltharion jak DarekH szukał czegoś z solidnym wejściem to polecanie czołgu nie ma żadnego sensu, dobrze użyta kawaleria powinna mieć na tyle wygaru, żeby razem z ołtarzem, smokiem lub demigryfami złamać jakiś oddział w turę, zwłaszcza po wsparciu jakąś modlitwą lub tym buffem z wózka. Czołg sam w sobie jest dobry żeby przetrzymać, no i zawsze miałby przynajmniej to jedno działo w rozpisce, ale skoro idzie w napór na przód to kawaleria lepsza.
For Sigmar and the Empire!
Pistolet dla szefuncia by miał on I6 no i +1 atak...
tak się jeszcze zastanawiam nad scoutami 2x10 z łukami - to 40 strzałek, które pomogą ściągnąć cannony czy inne nie opancerzone ustrojstwa zagrażające szefunciowi na gadzie.
Chcąc się wystawić jako pierwszy i zaczynać przeciwnik może (gdy będzie je posiadał) odpowiednio rozlokować maszyny i smoczur będzie musiał grzecznie siedzieć za górką podczas gdy cała armia poleci do przodu. Pistolierzy mogą częściowo załatwić "sprawę" ale spadną od pierwszej większej salwy z łuków bo raz, że muszą podjechać wystarczająco blisko, dwa to tylko 5W, no i trzy problem z zasłoną. Podczas gdy skauci mogą być rozlokowani w dowolnej, bezpiecznej odległości i olewają zasłonę z innych oddziałów.
tak się jeszcze zastanawiam nad scoutami 2x10 z łukami - to 40 strzałek, które pomogą ściągnąć cannony czy inne nie opancerzone ustrojstwa zagrażające szefunciowi na gadzie.
Chcąc się wystawić jako pierwszy i zaczynać przeciwnik może (gdy będzie je posiadał) odpowiednio rozlokować maszyny i smoczur będzie musiał grzecznie siedzieć za górką podczas gdy cała armia poleci do przodu. Pistolierzy mogą częściowo załatwić "sprawę" ale spadną od pierwszej większej salwy z łuków bo raz, że muszą podjechać wystarczająco blisko, dwa to tylko 5W, no i trzy problem z zasłoną. Podczas gdy skauci mogą być rozlokowani w dowolnej, bezpiecznej odległości i olewają zasłonę z innych oddziałów.
Ale masz te bonusy tylko wtedy gdy używasz dwóch broni, a skoro posiadasz magiczną broń musisz jej (i tylko jej) używać.
Rajtarzy i rangersi mają jeden ten sam problem, dostają pociskiem z magii i potrafią uciec ci za stół. Jeżeli uda ci się dać rangersów na flance przeciwnika problem ten jest mniejszy bo przeciwnik z reguł musiałby obrócić oddział z magiem. Wtedy ich przydatność jest dużo większa, ale to wciąż dość sytuacyjny oddział, z którego czasem korzystam zwłaszcza jeżeli spodziewam się elfów (bo T3 i możliwość łatwego zwrócenia kosztu oddziału) lub wrogich scoutów polujących na moją artylerię/maszyny.
Rajtarzy i rangersi mają jeden ten sam problem, dostają pociskiem z magii i potrafią uciec ci za stół. Jeżeli uda ci się dać rangersów na flance przeciwnika problem ten jest mniejszy bo przeciwnik z reguł musiałby obrócić oddział z magiem. Wtedy ich przydatność jest dużo większa, ale to wciąż dość sytuacyjny oddział, z którego czasem korzystam zwłaszcza jeżeli spodziewam się elfów (bo T3 i możliwość łatwego zwrócenia kosztu oddziału) lub wrogich scoutów polujących na moją artylerię/maszyny.
For Sigmar and the Empire!
Kmina na 2500 pkt.
2500 Pts - Empire of Sonnstahl Army
Heroes :
Wizard Master 400.0 p
Wizard Master; General;
3 Learned Spells; The Pyromancy;
Ring of Fire
Warhorse
Marshal - Battle Standard Bear 328.0 p
The Black Helm
Dusk Stone
Warhorse
Core:
Electoral Cavalry 5 220.0 p
muzyk, Lance; Shield;
Electoral Cavalry 5 220.0 p
Muzyk; Lance; Shield;
Electoral Cavalry 5 200.0 p
Lance; Shield;
Special:
Knights of the Sun Griffon 3 330.0 p
Lanca, shield, muzyk
Armoury:
Steam Tank 440.0 p
Auxiliares:
Reiters 5 2xpistolety 180.0 p
Reiters 5 2xpistolety 180.0 p
Bohaterowie na koniach, przechodzą w zależności gdzie najbardziej ich potrzeba. Mag ucieka przed walką i wali pociski, trochę boli mała LD. Są 3 scoringi jest trochę strzelania i pocisków.
Total Army Cost: 2498.0
Models in Army: 29
2500 Pts - Empire of Sonnstahl Army
Heroes :
Wizard Master 400.0 p
Wizard Master; General;
3 Learned Spells; The Pyromancy;
Ring of Fire
Warhorse
Marshal - Battle Standard Bear 328.0 p
The Black Helm
Dusk Stone
Warhorse
Core:
Electoral Cavalry 5 220.0 p
muzyk, Lance; Shield;
Electoral Cavalry 5 220.0 p
Muzyk; Lance; Shield;
Electoral Cavalry 5 200.0 p
Lance; Shield;
Special:
Knights of the Sun Griffon 3 330.0 p
Lanca, shield, muzyk
Armoury:
Steam Tank 440.0 p
Auxiliares:
Reiters 5 2xpistolety 180.0 p
Reiters 5 2xpistolety 180.0 p
Bohaterowie na koniach, przechodzą w zależności gdzie najbardziej ich potrzeba. Mag ucieka przed walką i wali pociski, trochę boli mała LD. Są 3 scoringi jest trochę strzelania i pocisków.
Total Army Cost: 2498.0
Models in Army: 29
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3098
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Wg mnie rozpa super na takie punkty.jest wszystko co potrzeba, armata, wyporny oddzial, odginaczki, strzelanie, magia.
Btw.czy mozesz zamiast fire wrzuciclife.na magu?
Btw.czy mozesz zamiast fire wrzuciclife.na magu?
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Fire wydaje się najbardziej punktującym lorem co na małe armie jest jeszcze lepsze.
Tak jak zauważyli gracze bunkier dla maga to najsłabszy element rozpy. Przetestuje dzisiaj 2x Milicja i zobaczę jak się spisze, trochę boli mała LD bo tylko 7 (6 BEZ GENERAŁA).
Tak jak zauważyli gracze bunkier dla maga to najsłabszy element rozpy. Przetestuje dzisiaj 2x Milicja i zobaczę jak się spisze, trochę boli mała LD bo tylko 7 (6 BEZ GENERAŁA).
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr