Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
Pytanie czy można kometę rzucić, jak jedna jeszcze nie spadła, nie chodzi mi o tę samą turę magii, tylko w następnej?
Można rzucać kometę co turę.
Ciekawi mnie jedna rzecz. Czy Black Knight Tabard z KoE chroni maga przed wessaniem się z msicastu?
777 or higher Breach in the Veil
The Caster’s model is removed as a casualty (no saves of any kind allowed).
Black Knight’s Tabard 85 pts
Dominant.
One use only. Activate when the bearer reaches 0 (or
fewer) Health Points. Do not remove the bearer as
a casualty. Instead, after resolving all simultaneous
attacks (such as all Shooting Attacks from the same
unit or all Melee Attacks at the same Initiative Step),
the bearer’s Health Points are set to 1, and it gains
Aegis (3+) until the end of the Player Turn.
Wydaje mi się, że tak ale interesuje mnie jakie jest Wasze zdanie.
777 or higher Breach in the Veil
The Caster’s model is removed as a casualty (no saves of any kind allowed).
Black Knight’s Tabard 85 pts
Dominant.
One use only. Activate when the bearer reaches 0 (or
fewer) Health Points. Do not remove the bearer as
a casualty. Instead, after resolving all simultaneous
attacks (such as all Shooting Attacks from the same
unit or all Melee Attacks at the same Initiative Step),
the bearer’s Health Points are set to 1, and it gains
Aegis (3+) until the end of the Player Turn.
Wydaje mi się, że tak ale interesuje mnie jakie jest Wasze zdanie.
Nie chroni. Ten miscast nie sprawia że hp modelu spada do 0 czy coś. Po prostu ściągasz go ze stołu.
Jeśli masz brace of pistols czy cokolwiek podobnego nie możesz tego enchantować jak klamki do meele. Używa się tego w cc jako pairedy co nie znaczy że możesz to enchantować jak pairedy.
Jeśli miałbyś pairedy i dał na nie +3S to ten dodatkowy atak będzie miał wszystkie bonusy jak reszta ataków.
Jeśli miałbyś pairedy i dał na nie +3S to ten dodatkowy atak będzie miał wszystkie bonusy jak reszta ataków.
Niestety NIE, a kluczowe jest to zdanie "If the attack hits with a natural to-hit roll of ‘6’" czyli przerzut tak jakby nie jest naturalny
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Vermin Swarm-turnieje - sezon 2024 W:2/D:1/L:5
Dread Elves-turnieje - sezon 2024 W:0/D:0/L:0
Infernal Dwarves-turnieje - sezon 2024 W:3/D:0/L:3
Vermin Swarm-turnieje - sezon 2024 W:2/D:1/L:5
Dread Elves-turnieje - sezon 2024 W:0/D:0/L:0
Infernal Dwarves-turnieje - sezon 2024 W:3/D:0/L:3
BzduraPlague pisze:Czy w takim razie przy Red haze jeśli mamy przerzut to hit. To pierwsze rzucone 1-ki i tak wala w nas a drugie już nie?
Natural roll to wynik jaki widzisz na kości. Z rerollami, czy bez. Oczywiście jeśli są jakieś rerolle, to naturalne wyniki to te ostateczne.
Nie ma w tym żadnej filozofii
O kurcze no to się wałowałem Taka sama historia jest z poisonami w takim razie u Sentineli czy już tak dobrze nie ma ???ślivek pisze:Strona 6 podręcznika. 2.B.a - natural roll to wynik przed modyfikatorami. Reroll to nie jest modyfikator.
Także działa.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Vermin Swarm-turnieje - sezon 2024 W:2/D:1/L:5
Dread Elves-turnieje - sezon 2024 W:0/D:0/L:0
Infernal Dwarves-turnieje - sezon 2024 W:3/D:0/L:3
Vermin Swarm-turnieje - sezon 2024 W:2/D:1/L:5
Dread Elves-turnieje - sezon 2024 W:0/D:0/L:0
Infernal Dwarves-turnieje - sezon 2024 W:3/D:0/L:3
W tym przypadku to nie ma znaczenia akurat bo model nie jest gigantic i normalnie bierzesz sejva od kolesia na górze plus ew mount może podbić sejva.
19.B.3 Global and Defensive Characteristics
The Multipart Model has a single set of Global Characteristics and a single set of Defensive Characteristics. Always use the values in the mount’s profile, except when that value is “C”. In this case, “C” refers to the value in the Character’s profilewhichis used instead. Sometimes, a valueis written as “C + X”.In this case, use the Character’svalue, increased by X.
For example, if a Character (Armour 0) rides a horse (Armour C + 2), wears Heavy Armour (+2 Armour), and carries a Shield (+1 Armour), the Multipart Model has an Armour equal to: 0 + 2 + 2 + 1 = 5.
19.B.4 Model Rules
Model Rules connected to specific model parts (such as Attack Attributes, Special Attacks, and weapons) are only applied to this model part. Other Model Rules (such as Universal Rules, Character, Armour, and Personal Protections) are applied to the Multipart Model as normal.
Remember that models with Massive Bulk (all models of Gigantic Height) ignore Armour and Personal Protections from the rider.
s88 BRB
The Multipart Model has a single set of Global Characteristics and a single set of Defensive Characteristics. Always use the values in the mount’s profile, except when that value is “C”. In this case, “C” refers to the value in the Character’s profilewhichis used instead. Sometimes, a valueis written as “C + X”.In this case, use the Character’svalue, increased by X.
For example, if a Character (Armour 0) rides a horse (Armour C + 2), wears Heavy Armour (+2 Armour), and carries a Shield (+1 Armour), the Multipart Model has an Armour equal to: 0 + 2 + 2 + 1 = 5.
19.B.4 Model Rules
Model Rules connected to specific model parts (such as Attack Attributes, Special Attacks, and weapons) are only applied to this model part. Other Model Rules (such as Universal Rules, Character, Armour, and Personal Protections) are applied to the Multipart Model as normal.
Remember that models with Massive Bulk (all models of Gigantic Height) ignore Armour and Personal Protections from the rider.
s88 BRB
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos