Cześć. Zaczynam przygodę z T9A. Nie rozegrałem jeszcze żadnej bitwy ani w T9A, ani w Warhammera 8th edition. Kompletuję armię i wymyśliłem sobie taką rozpiskę. Prośba do doświadczonych graczy o komentarze, porady i ewentualne korekty, jeśli coś złożyłem niezgodnie z zasadami .
1 Duke @ 460 Pts
General; Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Barded Warhorse
Virtue of Renown [65]
Fortress of Faith [60]
Ghostly Guard [35]
1 Paladin @ 365 Pts
Battle Standard; Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Barded Warhorse
Crusader’s Salvation [100]
1 Paladin @ 250 Pts
Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Barded Warhorse
Basalt Infusion [35]
1 Paladin @ 230 Pts
Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Barded Warhorse
Alchemist's Alloy [15]
1 Damsel Adept @ 315 Pts
Wizard Adept; The Druidism; Beloved; Barded Warhorse
Binding Scroll [55]
Wafers of Penitence [25]
1 The Green Knight @ 360 Pts
9 Knights of the Quest @ 470 Pts
Standard; Musician; Champion
8 Knights of the Realm @ 389 Pts
Standard; Champion
9 Knights Aspirant @ 417 Pts
Standard; Musician; Champion
3 Pegasus Knights @ 346 Pts
Vanguard
3 Pegasus Knights @ 325 Pts
15 Peasant Bowmen @ 170 Pts
15 Peasant Bowmen @ 170 Pts
1 Siege War Machine - Scorpion (4+) @ 115 Pts
1 Siege War Machine - Scorpion (4+) @ 115 Pts
Models in Army: 70
Total Army Cost: 4497
Pierwsza rozpiska Ekwitanii - prośba o porady
Trochę późna odpowiedź ale...
Rozpiska wygląda fajnie. Bohaterowie ok. Lance wydają się ciut za krótkie... ale może da się nimi grać. Rozważ zrobienie damselki Masterem zamiast łuczników, wyglądają mi trochę darmowe punkty.
Rozpiska wygląda fajnie. Bohaterowie ok. Lance wydają się ciut za krótkie... ale może da się nimi grać. Rozważ zrobienie damselki Masterem zamiast łuczników, wyglądają mi trochę darmowe punkty.
Dzięki za uwagi, już myślałem, że nikt nic nie napisze . Liczyłem na więcej porad, ale widzę, że wszyscy są pełni pokory. Po pierwszym turnieju mam sporo przemyśleń.
1) Hippogryf jest raczej konieczny - 18" LD generała i większa moc w walce, pewnie kosztem herosa z Alchemist's Alloy
2) Przedmioty Lorda trzeba przebudować - Blessed Inscriptions przyda się na demony (do których ta rozpiska zupełnie nie była przystosowana), Ghostly Guard był bez sensu, bo nie ma już save'a 0+ (nie zwróciłem na to uwagi czytając zasady ), Virtue of Renown wydaje się robić swoje, pewnie dam jeszcze Uther’s Conviction
3) Damsel (słusznie) trzeba zamienić na Master, Binding Scroll jest niewarty swoich punktów, druga Damselka wydaje mi się cały czas raczej zbędna
4) Myślę, żeby wydłużyć jedną lancę, ale moim zdaniem 3 lance muszą być (dwie to za mało) a niekoniecznie opłaca się we wszystkie ładować tyle punktów
5) Z jednych łuczników z żalem pewnie będę rezygnować. To dosyć taktyczne oddziały do scoringów, nadgryzania gigantów, odginania klocków piechoty.
6) Mam koncepcję by zaoszczędzić na muzykach i w ogóle ich nie dawać..., ani razu nie użyłem swift reformu.
7) Na pegazach dodam sztandary (skoro nie ma punktów za ich przejmowanie, to szkoda ich nie brać), na Vanguard sądzę, że można zaoszczędzić (jak się nie ma pierwszej tury i przeciwnik nie rozstawi się jakoś źle, to nie daje on zbytniej przewagi)
8 ) Aspiranci out, wchodzą drudzy Realmi
Komentarze mile widziane, zachęcam
1) Hippogryf jest raczej konieczny - 18" LD generała i większa moc w walce, pewnie kosztem herosa z Alchemist's Alloy
2) Przedmioty Lorda trzeba przebudować - Blessed Inscriptions przyda się na demony (do których ta rozpiska zupełnie nie była przystosowana), Ghostly Guard był bez sensu, bo nie ma już save'a 0+ (nie zwróciłem na to uwagi czytając zasady ), Virtue of Renown wydaje się robić swoje, pewnie dam jeszcze Uther’s Conviction
3) Damsel (słusznie) trzeba zamienić na Master, Binding Scroll jest niewarty swoich punktów, druga Damselka wydaje mi się cały czas raczej zbędna
4) Myślę, żeby wydłużyć jedną lancę, ale moim zdaniem 3 lance muszą być (dwie to za mało) a niekoniecznie opłaca się we wszystkie ładować tyle punktów
5) Z jednych łuczników z żalem pewnie będę rezygnować. To dosyć taktyczne oddziały do scoringów, nadgryzania gigantów, odginania klocków piechoty.
6) Mam koncepcję by zaoszczędzić na muzykach i w ogóle ich nie dawać..., ani razu nie użyłem swift reformu.
7) Na pegazach dodam sztandary (skoro nie ma punktów za ich przejmowanie, to szkoda ich nie brać), na Vanguard sądzę, że można zaoszczędzić (jak się nie ma pierwszej tury i przeciwnik nie rozstawi się jakoś źle, to nie daje on zbytniej przewagi)
8 ) Aspiranci out, wchodzą drudzy Realmi
Komentarze mile widziane, zachęcam
Master dudu jak najbardziej i tron z 1 kości jak złoto - must have.
Aspiranci to tylko małe oddziały, ludzie grają czasem na lancy z impactami, ale nie czuje tego. Tracą wszystkie bonusy, jak wejdą do nich herosi, a poza zasięgiem generała/bsb to już trzęsie się dupa ze strachu.
Łuków w ogóle nie czuje, ale chyba są ok
Z palków to bsb moim zdaniem wystarczy, można testować kolejnych ale prędzej brałbym na pedziu niż 2 koniarzy.
BRAKUJE FASTA albo chociaż małego i szybkiego oddziału do chaffu!
Aspiranci to tylko małe oddziały, ludzie grają czasem na lancy z impactami, ale nie czuje tego. Tracą wszystkie bonusy, jak wejdą do nich herosi, a poza zasięgiem generała/bsb to już trzęsie się dupa ze strachu.
Łuków w ogóle nie czuje, ale chyba są ok
Z palków to bsb moim zdaniem wystarczy, można testować kolejnych ale prędzej brałbym na pedziu niż 2 koniarzy.
BRAKUJE FASTA albo chociaż małego i szybkiego oddziału do chaffu!
Dzięki za rady, coś takiego spróbuję przy najbliższej okazji. Z Mounted yeomenami jest taki problem, że jest to jedyny cel wszelkiego lekkiego strzelania i lekkiej magi, który do tego trzeba trzymać pod generałem lub przynajmniej pod jakimiś rycerzami. A trzeba się nastawiać, że to przeciwnik zaczyna. Z drugiej strony Yeomani są bardzo tani, więc nie mówię, że to zły wybór..., ciężko jednak zrezygnować na ich rzecz z pegazów lub Green Knighta.
1 Duke @ 625 Pts
General; Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Hippogriff
Virtue of Renown [65]
Blessed Inscriptions [65]
Uther’s Conviction [50]
Lucky Charm [10]
1 Paladin @ 365 Pts
Battle Standard; Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Barded Warhorse
Crusader’s Salvation [100]
1 Paladin @ 250 Pts
Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Barded Warhorse
Basalt Infusion [35]
1 Damsel Master @ 385 Pts
Wizard Master; The Druidism; Barded Warhorse
1 The Green Knight @ 360 Pts
9 Knights of the Quest @ 450 Pts
Standard; Champion
11 Knights of the Realm @ 530 Pts
Standard; Champion
9 Knights of the Realm @ 436 Pts
Standard; Champion
3 Pegasus Knights @ 345 Pts
Standard
3 Pegasus Knights @ 345 Pts
Standard
1 Siege War Machine - Scorpion (4+) @ 115 Pts
1 Siege War Machine - Scorpion (4+) @ 115 Pts
16 Peasant Bowmen @ 178 Pts
Models in Army: 58
Total Army Cost: 4499
1 Duke @ 625 Pts
General; Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Hippogriff
Virtue of Renown [65]
Blessed Inscriptions [65]
Uther’s Conviction [50]
Lucky Charm [10]
1 Paladin @ 365 Pts
Battle Standard; Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Barded Warhorse
Crusader’s Salvation [100]
1 Paladin @ 250 Pts
Questing Oath; Bastard Sword; Heavy Armour; Shield; Barded Warhorse
Basalt Infusion [35]
1 Damsel Master @ 385 Pts
Wizard Master; The Druidism; Barded Warhorse
1 The Green Knight @ 360 Pts
9 Knights of the Quest @ 450 Pts
Standard; Champion
11 Knights of the Realm @ 530 Pts
Standard; Champion
9 Knights of the Realm @ 436 Pts
Standard; Champion
3 Pegasus Knights @ 345 Pts
Standard
3 Pegasus Knights @ 345 Pts
Standard
1 Siege War Machine - Scorpion (4+) @ 115 Pts
1 Siege War Machine - Scorpion (4+) @ 115 Pts
16 Peasant Bowmen @ 178 Pts
Models in Army: 58
Total Army Cost: 4499
Prawda jest taka że to odginaczki i ich umiejętne wykorzystanie ustawia Ci grę. Każdy się boi tego że w odpowiednim momencie możesz odgiąć mu skarbone, albo decydujący o dobrym dla niego rezultacie CC. Bez nich zrobisz punkty tylko grając z jakimś berłem.
Nie jestem alfa i omega w graniu, ale koledzy po fachu nie zaprzeczą.
Bretonnia Pany!