VII ed. vs VC

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Rakso_The_Slayer pisze:no chyba żartujesz? to wtedy jakby ktoś wpadł w oddział szkieli to by utknął do konca bitwy jakby breaki zdawali... sypanie jest dobre takie jakie jest.
Wiesz - jakby jakieś szkiele i zombie przegrywały o 6-8 to wątpię. Przypomnę, że tam 3 Ld jest. Jedynie jakiś heros w środku lub generał w pobliżu by to ratował. Natomiast już takie BK by były odporniejsze. Prawda jest taka, że TK mają Undead Constructs i do tego wskrzeszanie wszystkiego - nawet Ushatek itp. VC mogą wskrzeszać zombie/szkielety, a nawet tworzyć nowe, ale reszta oddziałów jak pechowo wtopi to masowo wymiera.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Ta ale TK nie mają BK, które mogliby wskrzeszać. Poza tym TK mogą tylko leczyć (a i tu tylko k3 poza szkielami które mają k6). Nie ma w TK motywów "to ja robię nowy oddział zombich tralala 3k6+
3 modeli".
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
dead
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: WEJHEROWO
Kontakt:

Post autor: dead »

wkleje tu swoja rozpe z DMP ... mozecie sie smiac ale uwazam ze sie sprawdzila ... ugralem malo pkt (pierwsze gry od 2 lat ... a i bylem wystawiany na najbardziej niewygodnych przeciwnikow ...) ale tu nie o to chodzi ... nie dostalem ani jednej maski a i nie mialem mega farta no i mega pecha (choc czasem niestety przerwa 2 letnia zadecydowala o wyniku - pomylka w zasiegu pomylka w tym i w tamtym - szkoda slow tu koniec tury magii tu pech przy szarzy coz normalny WFB ;) ) ...

1 Necrarch Vampire Count @ 340 Pts
Necrarch; General; Magic Level 2
Nehekara's Noble Blood [45]
Unholy Cynosure [20]
Master of the Black Arts [20]
Forbidden Lore [15]
1 Necromancer @ 150 Pts
Magic Level 2
Power Familiar [50]
1 Necromancer @ 162 Pts
Barding; Magic Level 2
Book of Arkhan [25]
Dispel Scroll [25]
1 Nightmare @ [0] Pts
1 Necromancer @ 158 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Nightmare @ [0] Pts

11 Black Knights @ 340 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Champion; Standard; Musician
War Banner [25]
11 Black Knights @ 315 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Champion; Standard; Musician

6 Dire Wolves @ 70 Pts
Champion
6 Dire Wolves @ 70 Pts
Champion

9 Skeleton Warriors @ 125 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Skeleton Captain @ [10] Pts

4 Fell Bats @ 80 Pts
2 Spirit Hosts @ 130 Pts

1 Banshee @ 90 Pts
6 Voland's Venators @ 219 Pts

Casting Pool: 12
Dispel Pool: 8
Models in Army: 61
Total Army Cost: 2249

pomijajac fakt ze pewnie uslysze glosy na NIE dla necromantow w oddzialach BK to zaraz po krotce streszcze tutaj moja koncepcje ...

wystawiam 2 necro do skelow 2 necro do BK ... Volandy laduja zdala od gienka razem z batami no i moze bansza i 1 wilkami ... uzyskuje bardzo szeroki front i silna jednostke flankujaca ktora maszeruje jak sie jej podoba - volandzi (jak przypierdziela 8/7A - w zaleznosci od szerokosci frontu - s6 przy szarzy to lamia kazdy fast czy konnice np od flanki - od frontu malo liczna tez sie da tylko rzuty musza byc minimum statystyczne ...
vamp nekracz chyba jest to jedyne sensowne ustawienie tego herosa +6" do casta jest po prostu miodne bo jak lataja popychaczki na 24" to jest to potega ...
necr do kloca z gienkiem coz innego miejsca nie ma dla niego
2 kolesi do konnicy (przy froncie 2x6 da sie ich dostawic tak do combatu by necrus nie obrywal ani jednej rany ... - podczas 5 bitek zgineli mi necromanci w BK tylko od sypania - chyba ze cos przeoczylem ;) )
baty coz tylko przeznaczenie maszynowe - ubolewam ze tylko 4 bo wtedy nawet cwiartki nie blokna czy nie zajma ale pkt nie ma ...
bansza typowy straszak nie zrobila nic sensownego podczas DMP - zabila 1 BSB i 3 erantow i wklepala pol smoka ale uwazam ze jako straszak sie sprawdza panienka ...
spirytusy - tylko 2 ale wystarcza ... spelnily swoja role w 100%
BK x 2 to juz obowiazek w tej rozpisce ...
wilki zawsze sie przydaja ...

teraz pokrotce magia ... 12 pdkow jest mocne i gdyby nie 7 ed gdzie kazdy ma swoje to byloby bardziej przegiete ... ale coz w takim przypadku trzeba kombinowac ktorym rzucic popychaczke a ktory mwskrzeszenie (pamietac nalezy ze sa 3 kostki w puli wiec nie jest zle ;) bo mozna 4 czary po 3 postki kulnac bezproblemowo :D)

co ginelo ... 2 kloce BK z necrami wilki i nietoperki ... volandzi pol na pol (raz nie ustali raz zlapsili) spiryty z reguly nie bansza tez raczej nie

teraz czekam na kolejna odslone krwiopijcow coby wreszcie wrocic do grania bo jednak co jak co ale VC to moja pierwsze i jedyna armia i tak juz zostanie - proby ze zbieraniem bretki zakonczone po nowinach ze na urodziny bede mial kodex do VC :D

mozecie dywagowac nad sensem takigo ustawienia ale uwazam ze na duze pkt gra sie albo na smoku i sylvania albo na najtmarze i 3 patafianach do kulania i skrzeszania ... albo czyms takim co zaproponowalem ... jest to rozpiska do dodatkowego ogrania (ja rozgrywalem 1 testowa bitke i tak na pale pojechalem na DMP) i modyfikacji (sens banszi w tej rozpie jest jakis ale mozna z niej zrezygnowac np na korzysc kolejnego nietoperka i 6 wilkow)
przy pewnym ograniu i jakims doswiadczeniu (moze ktos pamieta jak gralem 2 lata temu ^^") moge powiedziec ze ci necromanci nawet musza czesto byc w tych klocach BK bo to wyciaga zakres czarow na cale pole bitwy ... no i zwieksza ich przezywalnosc (widywalem wynalazki w stylu 4 magow w klocku i powiem tak ... nie sprawdza sie to kompletnie ^^" a na taki format nie ma pkt na nic wiecej ...) coz robic , moze zaproponujecie jakas alternatywe magiczna ?? ...
pozdrawiam

Awatar użytkownika
wertyg
Falubaz
Posty: 1378
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: wertyg »

Unnamed2250 Pts - Vampire Counts Army

1 Blood Dragon Vampire Lord @ 606 Pts
Blood Dragon; General; Level 3 Wizard; Death Lore; Lance; Full Plate
Armour
Book of Arkhan [25]
Heart Piercing [25]
Wristbands of Black Gold [30]
Enchanted Shield [10]

1 Winged Nightmare @ [175] Pts

1 Necromancer @ 150 Pts
Magic Level 2; Necromancy
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Necromancer @ 150 Pts
Magic Level 2; Necromancy
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

20 Zombies @ 135 Pts
Standard; Musician

18 Grave Guard @ 322 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of the Barrows [45]

1 Crypt Keeper @ [12] Pts

18 Skeleton Warriors @ 215 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Skeleton Captain @ [10] Pts

1 Black Coach @ 200 Pts

1 Wraith @ [0] Pts
Great Weapon

2 Nightmare @ [0] Pts

1 Banshee @ 90 Pts

5 Fell Bats @ 100 Pts

5 Fell Bats @ 100 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Dire Wolves @ 50 Pts

5 Ghouls @ 40 Pts

5 Ghouls @ 40 Pts

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 6

Models in Army: 94


Total Army Cost: 2248



moja rozpa. gralem obok ciebie z twoim kumplem chaosnikiem, kiedy ty walczyles z krasiami Pameli.

Moja rozpiska w zupelnosci mi sie podoba, chyba w koncu znalazlem ostateczny wyglad mojej armi. (i pora chyba bedzie zakupic najtmare w koncu)


Calkiem calkiem spoko rozpiska, dead. Fakt, troche brakuje piatego bata i mam watpliwosci co do 2 spiryt hostow, ale nie bede ocenial ich, bo zadko nimi gralem w sumie..

doom wolfy przydaly sie?

i jak sie sprawdzili najemnicy?
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

3 są grywalne (j/w), ew. 4ty Strigoi.

Doom Wolfy zawsze się przydają - ustawione często w torpedy ładnie blokują wszystkie jednostki dając czas aby ustawić BK na szarżę. Poza tym ślicznie zjadają rydwaniki HE, czy bestii. Starczy tylko choć raz zranić, natomiast od boku, to jedynie Insane Courage ratuje.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
dead
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: WEJHEROWO
Kontakt:

Post autor: dead »

@wertyg
akurat w bitwie z nim sie spisali swietnie i upatruje w nich kolejny unicik ktory bede wystawial jako rer u VC (chyba ze nowy AB da im jakiegos kopa w tych slotach) sa oni ciekawszym rozwiazaniem jak trener - przezywalni manewrowi no i wiekszy kop podczas szarzy ... bo jednak te 8As6 +6as3 o niebo lepsze jak d6as5+2as5+2as3 a cena ?? o 19 pkt wiecej no i maja sztandar muzyka i moga marszowac z dala od giena ... wiec ?? chyba jednak sie oplacaja ;) ... bansze wywale z rozpy i zamienie ja jak pisalem na wilki + bata ... chyba ze bede gral na najtmarce ... w bitce z nim mialem mega koksiastego pecha bo nie przyszlo mi do glowy by 2 kloce BK mogly sie odbic od 1 klocka berdow (tyle atakow ... yh brak mi slow bo jak sie nie trafia i sie nie rani to coz zrobic) za to volandzi uratowali mi kuper rozklepujac tego klocka w ostatniej turze ... (a przezyl voland i sztandar co i tak dawalo 4as6+2as3 ;) ) ... co do hostow to moze i sie nie przydaly zbytnio w bitce z krasiami ale utrzymaly cwiartke no i dzieki temu splacily sie ;) - fajny jest to bloker i moze uratowac kuper generalowi 2-3 bazy to standard tu styklo pkt na 2 (w 3 bitkach sie przydaly i spelnily role) ... co do tego roostera co zaprezentowales to jednak wydaje mi sie ze 4 DSy to troche za duzo moze zamias 1 periapt ?? da ci to mozliwosc wykorzystania 10 pkt np volandow - odejmujesz szkieleta i masz pkt ... (6 venatorsow zamiasc BC - przetestuj - no i klimatem pasuja do VC bo to venatorsi ^^"). przy okazji z krasiami zazwyczaj mialem maski w przod ale nie w tej bitce - bo mi wyparowaly klocki BK moze po prostu zle przygotowalem te szarze moze za szybko o 1,2 tury moze ?? w sumie teraz zrobilbym to inaczej i daloby mi to wynik rzedu 16:4 badz wiecej ... ale 2 lata bez gry jednak swoje tez robia ...

Awatar użytkownika
wertyg
Falubaz
Posty: 1378
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: wertyg »

Wyprobuje ich... Faktycznie moga zadac wiecej obrazen od coacha, plus ten sztandar i wieksza ilosc. Na niedzielna bitwe wrzuce do rozpiski i zobacze.

nie kumam dlaczego pasuja do VC. Co oznacza slowo venator?
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds

Awatar użytkownika
dead
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: WEJHEROWO
Kontakt:

Post autor: dead »

GW pisze: knights called the Venators, which means "hunters"
wg mnie taki oddzial lowcow pasi klimatem do VC no i sa to takie troche mroczne modele ;) no i najemne ^^"

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Mam jedno podstawowe pytanie o vc, ale nie wiedziałem gdzie je wstawić :P
O ile się ni myle, muzyk dodaje jednostce +1 przy zbieraniu się..... A co daje wapirom?:D

Borysss
Chuck Norris
Posty: 422
Lokalizacja: .::ZadTrolla::. Shannon Éire

Post autor: Borysss »

WhiteWolf pisze:Mam jedno podstawowe pytanie o vc, ale nie wiedziałem gdzie je wstawić :P
O ile się ni myle, muzyk dodaje jednostce +1 przy zbieraniu się..... A co daje wapirom?:D
Wampirom daje +1 do CR przy remisie :twisted:



// {4 mod msg}
Co to za znikanie postów ?

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2285

Post autor: Artein »

Muzyk każdemu daje +1 do CR przy remisie
no i te +1 do zbierania się acz tu nie obowiązuje xP

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

Kolo z GW na polkonie wspomniał pare słów o VC, bedą potwory ala uszatki i jak to ujął przerażające nowe modele, zapowiada się ciekawie

Awatar użytkownika
wertyg
Falubaz
Posty: 1378
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: wertyg »

Super. :) Bedziemy mieli monstery. Zaloze sie, ze beda to stworki podobne do tych Hulkow z piratow...
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2285

Post autor: Artein »

do niedawna mówiło się o wilkołakach....

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Phi, według mnei wilkołaki będą psuły kliamt VC:P
A według mnie, mogli by usunąć vampire thrala jako herosa i zrobić w rarach oddział thralów (oczywiście troche osłabionych) :P

Np., 2 ataki, s, wt5, m6, 2 w ;]

Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

WhiteWolf pisze: A według mnie, mogli by usunąć vampire thrala jako herosa
Dziwna propozycja... chcesz usunąć herosa który w odpowiedniej kombinacji jest jednym z najsilniejszych w WFB??

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Hm.... mi się zawsze wydawało, żę nie ma sensu brać vampira na małe pkt :) no ale widocznie moj bląd:P

Awatar użytkownika
Hrabia
Chuck Norris
Posty: 457
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Hrabia »

Poza tym oddział thralli byłby mniej fluffowy niż wilkołaki. Wampirów nie ma aż tylu, żeby ich 10 czy 20 wystawiać w jednej armii! A jeśli nawet się ich znajdzie to nie będą się aż tak lubić żeby walczyć razem.

Awatar użytkownika
Deadwit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172
Lokalizacja: Cloakwood Forest

Post autor: Deadwit »

Oto co wyczytałem z zapowiedzi VC na warseerze:

"Special rules

Undead
- Applies to all units, including those not technically dead (probably to keep things simple).
- Ward saves (possibly also regeneration saves) may be taken against wounds suffered from crumbling
- Possibly units within 12" of any Vampire may march, not just general (may include Blood Knights and Varghulf), which if true essentially means that most of the army should be able to march most of the time
- Possibly restriction that general must be a Vampire (similar to Tomb Kings where the general must be a Mummy)


Ethereal
- Latest rumour says it stays as it currently is.


Necromancy
- Spells generally have a shorter range than before
#0 Invocation of Nehek
- Every caster has it, possibly in addition to their normal number of spells
- Very easy to cast
- Casters may cast the spell multiple times rather than just once each
- Heals any undead unit (d6 wounds?)
#1 Summon Zombies
- Summons d6 +4 zombies (only to an existing unit?)
#2 Vanhel's Danse Macabre
- Lets you move a unit that is not in combat, as before
- For a unit that is already in combat, the effect is as for the old Hellish Vigour
#3 Gaze of Nagash
- Unchanged?
#4 Curse of Years
- Easier to cast
#5 Wind of Death
- High casting value
- Every enemy *unit* takes *one* wound on a D6 roll of 4+ (no saves?)
- Wounds caused lets you create a new Spirit Host close to the caster with that number of wounds
#6 Summon Zombie Horde
- High casting value
- Summons 5D6+4 Zombies
- Can be used to create a new unit, the unit may not be increased in size later


Lords

Vampire Count
- Only Lord choice apart from special characters
- Can get 100 pts of items plus 100 pts of vampire powers

Vampire Lord: gone

Necromancer Lords: gone


Heroes

Vampire
- New name for Thralls
- Start as level 1 wizard, may be upgraded

Necromancers
- Uses different lore than Vampires, more specialised towards raising / healing stuff (which they will be better at than previously)
- May not be upgraded beyond level 1?

Wight Kings (new name for Wight Lords)
- Toughness increase

Wraiths: now a unit instead of a character


Core units

Skeletons
- New plastic models
- Come with hand weapons and light armour (following trend of reducing armour upgrade options for units)

Zombies
- Strength 2, Toughness 2
- Really always strikes last
- Can not be joined by characters
- Can never pursue
- Possibly only new unit you can raise

Ghouls
- New plastic models
- Count as Undead(!) for simplicity's sake
- No longer skirmish
- Cheaper?

Dire Wolves
- New plastic models
- Cheaper?

Bat Swarm
- Count as Undead
- *Significantly* cheaper

Corpse Cart
- Possibly count as a monster rather than as a chariot
- Some sort of support for units nearby, rumours include giving the Always Strike First rule to friendly units within 6", or allows units within a given range to march, or casts the Incantation of Nehek as a bound spell
- Do not count towards the minimum number of Core units in the army
- Very cheap (cheaper than Gobbo chariots)


Special units

Grave Guard (possibly get a new name)
- New plastic models
- May have great weapons

Black Knights
- Nightmares may move through terrain/obstacles without penalty, in the same manner as Ethereals can (not otherwise Ethereal)
- Supposedly toned down somewhat to give a more defined role for the Knights of the Blood Keep. Not known by how much, but losing the option for barding is not unlikely.

Fell Bats
- Cheaper

Spirit Host
- Cheaper


Rare units

Black Coach
- 4+ ward
- feeding it with power dice (any wizard within 6" can do this) gives it enhanced abilities, roll a D6 for each PD and on a 6 gain a new one permanently, in order(?): 1) Scythes, 2) Hatred, 3) Unknown, 4) Ethereal, 5) Fly

Knights of Blood Keep
- Essentially equivalent to old Thralls on steeds
- WS6, S5, T4, W1, A2, frenzy
- Expensive (more than 50 pts each)
- Lance, heavy armour, shield, barded Greater Nightmares (with S4 but not the terrain-crossing abilities Black Knights get)
- May have a magic banner, champion (Kastellan) might be able to take vampire powers

Varghulf
- M9 (does not fly)
- Stats more or less like a big monster (Hydra, Manticore, ...) rather than a small monster like a Gorger or Spawn
- Costs slightly less than a Giant
- Possibly Regeneration
- Possibly Terror

Wraiths (unit name not certain)
- Skirmishing unit
- Statwise much the same as currently, though obviously may not have magic items
- May be joined by one (or more) Banshees (whose scream now works on all enemy units, including those ItP)"


Zainteresowanych odsyłam do tematu na warseerze:
http://warseer.com/forums/showthread.php?t=40093

Zapowiada się baaaaardzo ciekawie ;]
Ostatnio zmieniony 3 sty 2008, o 22:44 przez Deadwit, łącznie zmieniany 2 razy.

Zablokowany