Rozpiski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SoplicA
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: Lublin

Re: Rozpiski

Post autor: SoplicA »

Yahoo82 pisze:Witam.
Dziś mam miec pierwsze w życiu starcie w mordheima. Jako że w WFB gram OnG taką też stworzyłem bandę.

1 Boss @ 135 GC
Free Dagger; Bow; Axe (x2); Light Armour; Helmet; Shield

1 Big 'Un @ 75 GC
Free Dagger; Axe (x2); Light Armour; Shield

1 Shaman @ 40 GC
Free Dagger

1 Boyz @ 65 GC
Free Dagger; Bow; Axe (x1); Light Armour; Shield

1 Boyz @ 65 GC
Free Dagger; Bow; Axe (x1); Light Armour; Shield

1 Goblins @ 35 GC
Free Dagger; Short Bow; Prodder (x1)

1 Goblins @ 35 GC
Free Dagger; Short Bow; Prodder (x1)

1 Goblins @ 20 GC
Free Dagger; Short Bow

2 Cave Squigs @ 30 GC


Warband Rating: 95
Number of models: 10
Total Warband Cost: 500

Zastanawiam się, czy nie dac jakiejś broni na szamana. No i kusi mnie troll, tylko jak on się spisuje z tą swoją głupotą?
Proszę o porady doświadczonych graczy

1)Wybij sobie z głowy squigi (chyba że to koleżeński pojedynek) To nie WFB tu ssą pałe

2)Troll jest fajny bo nie ginie (na amen) i tyle z jego fajności nie lubię go bo za bardzo podnosi reatting i zazwyczaj otrzaskany gracz zabija ci wodza w 3-4 turze przez co tracisz trola-wodza -routa na 8-wszystko.
mimo wszystko jednak 5S i regenka robi wrażenie na większości przeciwników wybór należy do ciebie

3)....jak M.T

4)....jak M.T

5) zrób sobie rozpe na 12 +ogr :P :mrgreen:

powodzenia :D
Myślisz że jesteś niezłym zawodnikiem mylisz się---> http://patrz.pl/filmy/koszykarskie-triki-xxxx

Myślisz że że wszystko wiesz o kościach, mylisz się---> http://patrz.pl/filmy/niesamowite-triki-z-koscmi-do-gry

Brak komorki tylko priv na BP

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Nie, nie, nie :) Nie mogę się zgodzić z tymi squigami. One nie są złe. Problem w tym, że w Mordheim są dość losowe i specyficzne - to zresztą wyróżnia bandę orków: losowość. Animozja, fanatycy, squigi, troll. Nie musisz decydować się na wszystkie czynniki ryzyka, ale np. animozję zawsze będziesz miał. Troll nie zginie, ale może totalnie nic nie zrobić podczas bitwy. Trudno oceniać, co jest dobre a co złe. Niektórzy lubią większe ryzyko, inni nie. Natomiast z tym że squigi "ssą pałę" nie mogę się zgodzić w żadnym razie. Dobrze użyty squig potrafi namieszać i to nieźle.
(chyba że to koleżeński pojedynek)
Och, a czymże są bitewniaki?

Awatar użytkownika
SoplicA
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SoplicA »

Skavenblight pisze:
(chyba że to koleżeński pojedynek)
Och, a czymże są bitewniaki?
def. Bitewniaki
Jak sama nazwa wskazuje bitewniaki to takie tam żołnierzykowe potyczki które maja podnieść własną samoocenę , że jednak nie jest się takim plewnym jak mówią :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Myślisz że jesteś niezłym zawodnikiem mylisz się---> http://patrz.pl/filmy/koszykarskie-triki-xxxx

Myślisz że że wszystko wiesz o kościach, mylisz się---> http://patrz.pl/filmy/niesamowite-triki-z-koscmi-do-gry

Brak komorki tylko priv na BP

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Mordheim jest tak losowy (nie tylko jeśli grasz O&G), że równie dobrze można wygrać szczęściem będąc początkującym, jak doświadczeniem będąc zaawansowanym... jeśli ktoś to traktuje jak coś więcej niż koleżeński pojedynek, to szybko zniechęci swoich przeciwników do siebie ;)

Ale Mordheim to nie WFB - jak się domyślam, w WFB jest nieco inaczej ;)

Awatar użytkownika
SoplicA
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SoplicA »

Skavenblight pisze: jeśli ktoś to traktuje jak coś więcej niż koleżeński pojedynek, to szybko zniechęci swoich przeciwników do siebie ;)
=D> =D> =D>


Dodam jeszcze do wypowiedzi koleżanki , że właśnie dzięki tej losowości Mordka ma w sobie tyle uroku :wink: którego brakuje WFB

koniec offu :?:
Myślisz że jesteś niezłym zawodnikiem mylisz się---> http://patrz.pl/filmy/koszykarskie-triki-xxxx

Myślisz że że wszystko wiesz o kościach, mylisz się---> http://patrz.pl/filmy/niesamowite-triki-z-koscmi-do-gry

Brak komorki tylko priv na BP

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

No to może opiszę wrażenia z moje pierwszej mordheimowej potyczki. Armia uległa restrukturyzacji (poczytałem trochę na najmicie i zdecydowałem się na "uderzenie kupą"):
Unnamed500 GC - Orc Warband

Masakrator (Boss) @ 105 GC
Free Dagger; Bow; Axe (x1); Sword (x1)

Zgniatacz (Big 'Un) @ 65 GC
Free Dagger; Bow; Axe (x1); Sword (x1)

Pioncha (Big 'Un) @ 58 GC
Free Dagger; Bow; Axe (x1); Club (x1)

Tenga Pała (Shaman) @ 43 GC
Free Dagger; Club (x1)
wylosowany czar - Zzap!

Atos (Boyz) @ 28 GC
Free Dagger; Club (x1)

Portos (Boyz) @ 28 GC
Free Dagger; Club (x1)

Aramis (Boyz) @ 28 GC
Free Dagger; Club (x1)

Vilgefortz (Warlock)
@ 30 GC
Staff (x1)

Nochal (Goblins) @ 33 GC
Free Dagger; Club (x1); Prodder (x1)

Czapa (Goblins) @ 18 GC
Free Dagger; Club (x1)

Krosta (Goblins) @ 18 GC
Free Dagger; Club (x1)

Burek (Cave Squigs) @ 15 GC

Maks (Cave Squigs) @ 15 GC

Azor (Cave Squigs) @ 15 GC

Warband Rating: 141
Number of models: 14
Total Warband Cost: 499


Graliśmy w 6 osób zbierając ze stołu rozrzucone pieniążki :) Jako wydarzenie losowe na stole pojawiły się 4 psy, które oczywiście musiały rzucić się właśnie na mój oddział.
Wrażenia po grze - rewelka :) Takie połączenie WFB z rpg mi się podoba. Sama banda dawała radę. Szkoda tylko, że Boss zginął już na początku (zaszarżowałem bossem, big unem, squigiem i gobosem na ogra, wbiłem mu tylko 1 ranę, a on załatwił mi szefuńcia. W kolejnej turze ogra wykończył gobos. W ogóle to zauważyłem, że jednostki dla których doświadczenie jest najmniej istotne sieją największe spustoszenie. Squigi i gobosy robili za killerów.
W całym starciu straciłem na amen 1 orka i 1 squiga, boss został okulawiony i ma terz 6 ruchu (chyba mu kusze dokupię i niech napierdziela z daleka). Big uni i szaman zaliczyli lvl up więc jest nieźle. Trochę bolą jednostki strzelające na wieżach, bo nie ma jak tego zestrzelić z moim BS'em, a podejść też ciężko. Nie podoba mi się zasada, że jednostki na wieży blokują marsz.
Po opłaceniu wizarda zostało mi 55zk, jak kupię uśmierconego orkasa i squiga to zostanie 12zk... Szału nie ma, ale doświadczenie zdobyte.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4460
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Yahoo82 pisze:Wrażenia po grze - rewelka :) Takie połączenie WFB z rpg mi się podoba.
Zagraj w Warheim ;)

_reszka
Chuck Norris
Posty: 556

Post autor: _reszka »

Prośba o ocenę rozpiski z poniższymi założeniami:

Gramy bitwę na 4-5 osób, będzie O&G, szczury, coś, ja (possessed) i ew. ludzie.

Scenariusz: poszukiwanie wyrdstone.

Mamy zamiar rozwijać nasze bandy (kampania) a nie 3-4 gry i do śmieci

Oprócz tego "coś", sami max początkujący, nikt nigdy nie grał.



magister, pałka -73
possessed +claw - 140
possessed + blackblood - 120
mutant + scorpion + miecz - 75
mutant + macka + pałka - 63
kultysta + pałka - 28

Suma 499

mało mnie, ale wszyscy bohaterowie są i dają spore szanse rozwoju, nawet jak 1 zginie definitywnie to rozpiska jakąś moc zachowa. Moim zdaniem początkującego. Liczę na jakiś sojusz.

Co powinienem dokupić po 1 grze bo pewnie szybko będzie trzeba się decydować.

Załóżmy że mam 70ZK (pech) do 110 zk (fart)

Myślałem o 2 zwierzakach z pałkami (96) jak starczy ZK, jak nie to zwierzak i kultysta z pałkami - 76.

I kilka pytań dot. taktyk:

1. Czy warto stworzyć 1 oddział kultystów strzelający? (2 os.?)
2. Czy magister jest do hth czy do strzelania (bo serio nie wiem i nie mogę się zdecydować) - w założeniu jest do magii.
3. zakładając że zdobędę 2 Wyrdstony z 4 na planszy (więc za chwilę mnie zaatakują) warto poddać grę (zakładam że zginie/zginął kultysta i 1 bohater) Czy mi się to opłaci, bo przegrywam, ale zdobywam 2 wyrdstony, 4 kostki w eksploracji i mogę sobie dokupić osłony na 2 grę, a minimalizuję szansę na definitywną stratę bohatera.


Czy może lepiej takie coś killerski hero?:
magister - 70
Mutant + macka + pałka- 63
Mutant + macka + pałka- 63
Possessed 90 + claw 50 + Blackblood 60 + additional arm/macka/kolce (70-80)

Dzięki

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4460
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Zapytaj w tym temacie.

Awatar użytkownika
Horror
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Horror »

moja pierwsza rozpiska :)

nieumarli

wampir 120
miecz

3 ghule 120

3 wilki 150

nekromanta 35

5 zombiakow 75

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Za mało ghouli, za dużo wilków, zombich i nekromantów.
Jeżeli grasz kampanię, bierz dregów. Bądź co bądź to bohaterowie, więc generują dochód.

Awatar użytkownika
Horror
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Horror »

hmmm to ile wilkow i zombich wywalic i dregow 2 czy 1 a guli dodac tak zeby bylo ich 5?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Wilki, zombi i nerkomanta out. Wszyscy.
Za to, co zostaje kupujesz 3 dregi 3 ghoule i jakoś uzbrajasz dregi.

Awatar użytkownika
Horror
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Horror »

ok dzieki za pomoc :)

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Próbuje się jakoś wziąć za norsemanów i na razie mam coś takiego:

Jarl 80
2 x axe

Wulfen 90

Berserker 60
great weapon

Berserker 55
2 x axe

2x bondsman 20
axe

5 x wolf 65

3x hunter 120
bow, axe

Wydaję mi się, że berserker z dwurakiem może być całkiem sensowny, ma szał i całkiem sporą szansę na umiejętność i będzie bił nim normalnie.
Mam jeszcze 1 pytanie: jeśli wylosuje umiejętność na tym 2 berserkerze to mogę im pozamieniać bronie ?
Hordes of Chaos.... To było to....

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

michau5300 pisze:P
Mam jeszcze 1 pytanie: jeśli wylosuje umiejętność na tym 2 berserkerze to mogę im pozamieniać bronie ?
Możesz.

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

michau5300 pisze:Próbuje się jakoś wziąć za norsemanów i na razie mam coś takiego:

Jarl 80
2 x axe

Wulfen 90

Berserker 60
great weapon

Berserker 55
2 x axe

2x bondsman 20
axe

5 x wolf 65

3x hunter 120
bow, axe

Wydaję mi się, że berserker z dwurakiem może być całkiem sensowny, ma szał i całkiem sporą szansę na umiejętność i będzie bił nim normalnie.
Mam jeszcze 1 pytanie: jeśli wylosuje umiejętność na tym 2 berserkerze to mogę im pozamieniać bronie ?
Możesz. Później jak już twoi berserkerzy będą mieli broń dwuręczną i strongmana, to zaznacz wyraźnie że te dwuręczne bronie to topory. Jak wylosujesz następnie skilla, to wybierz spośród speciali norsmeńskich skilla dającego przerzuty na toporach.

Grabz
Kretozord
Posty: 1540
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grabz »

Chmura pisze:Możesz. Później jak już twoi berserkerzy będą mieli broń dwuręczną i strongmana, to zaznacz wyraźnie że te dwuręczne bronie to topory. Jak wylosujesz następnie skilla, to wybierz spośród speciali norsmeńskich skilla dającego przerzuty na toporach.
Z tego co się orientuje to broń dwuręczna niema podziału na miecze,maczugi czy topory.To znaczy jest ale tylko jeśli chodzi o nazwę i wygląd.W moich Mercenaries jeden z Swordsmen został właśnie bohaterem,posiada skila Expert Swordsmen dającego mu rerola przy szarży tylko na miecz,jak wsadzę mu dwuręczny miecz to skil nie działa.Jeśli się mylę to prosiłbym wyprowadzić mnie z błędu.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Berserk Charge
The Norse are very skilled with weapons that
many other races see as primitive and savage.
When this hero is armed with an axe or
double handed weapon, he may re-roll all
failed to hit rolls when he charges.

Expert Swordsman. This warrior has been expertly
taught in the art of swordsmanship. He may re-roll all
missed attacks if he is using a sword in the hand-tohand
phase of the turn that he charges. Note that this
only applies when they are armed with normal
swords or weeping blades, and not with doublehanded
swords or any other weapons.

Cóż, wynika z tego, że Norsemeni mają lepszego skilla... dosłownie :P

Grabz
Kretozord
Posty: 1540
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grabz »

M.T. pisze:Cóż, wynika z tego, że Norsemeni mają lepszego skilla... dosłownie
:P
Bywa czy też życie jak to niektórzy mówią :wink: .Dzięki za wyjaśnienie.

ODPOWIEDZ