Przedmioty do Orków - doświadczenia z bitew
Moderator: Barbarossa
Re: Przedmioty do Orków - doświadczenia z bitew
Na nowy eurocomp jeszcze nie grałem. Ogólnie chwilowo (do maja) mam mniej czasu na grę, nawet na bazylu mnie nie bedzie W Lublinie i na WI pewnie też
Ale na nowy BP 10 bitew zagrałem i uważam że jest super Testowałem rozpę właśnie pod kątem bazyla na którego miałem jechać, a teraz planuję sobie popykać bez MMM i potestować różne opcje.
Co do O&G na eurocomp wolę się nie rozpisywać, bo jeszcze nawet jednej rozpiski nie złożyłem na te zasady. Ale z tego co pamiętam, to są to dość marne zasady dla zielonych, bo mimo dużej przewagi punktowej ścięte są najmocniejsze rzeczy, czyli maszynki, rydwany i magia. Więcej powiem po zagraniu jakiegoś lokala na te zasady i przemyśleniu konkretnych rozpisek.
Ale na nowy BP 10 bitew zagrałem i uważam że jest super Testowałem rozpę właśnie pod kątem bazyla na którego miałem jechać, a teraz planuję sobie popykać bez MMM i potestować różne opcje.
Co do O&G na eurocomp wolę się nie rozpisywać, bo jeszcze nawet jednej rozpiski nie złożyłem na te zasady. Ale z tego co pamiętam, to są to dość marne zasady dla zielonych, bo mimo dużej przewagi punktowej ścięte są najmocniejsze rzeczy, czyli maszynki, rydwany i magia. Więcej powiem po zagraniu jakiegoś lokala na te zasady i przemyśleniu konkretnych rozpisek.
I kolejny całkiem udany turniej.
1 - Dębek z Bretką 10:10
Miał mega zestaw czarów - 3xbeast covers i 2xwolf hunts. Do tego rozpa śmietnikowa na duzej ilosci oddziałów i łuczników. Ogólnie była ostra, obustronna wyżynka.
Broda - powstrzymywała Dębka od prób panikowania klocka nocnikow z trebusza. Niestety w połowie bitwy mag z broda wybuchł
Xet - nieprzydatny
Shino - raz się aura przydała
Yankiel - przydawał sie dopoki nie wybuchł razem z brodą
2 - DE na 4 magiczkach, 4 bolcach, 3x harpiach, 2xkuszolach,2x fastach i klocku BG
Rozpa imo słaba, bo bez kontry. Do tego wylosowałem 3 stopy Stopniowo zamiatałem co się dało, samemu najwięcej tracąc z miskastów (1 mag wybuchł, dwóch sie poraniło).
Zakończyło sie 15:5 dla mnie.
Broda - klocek ze 'stopującymi' magami zabezpieczony.
Xet - ze 2 szarze bez fear elves zrobiłem
Shino - zniechęcał do bicia po szefie w 1 kombacie
Yankiel - bardzo sie przydawał na 11PD + 4x power of darknes
3 - Kotlet - WoCh (magia, helki, 3xknighci i smieci)
Na początku było krucho, bo mi szybko wykończył wszystkich szamanów (2 wybuchło, 1 padł z singli z nurgla). Jednak udała się szaleńcza akcja ratowania punktów moim szefem, który z 2 DD wyleciał na full magię chaosu i 2 helumpy Dostał snajperki, boundy, pociski, gatewaya (2 hity s8 ) a helki nie trafiły i rozwalił cały magujący bajzel. Potem dostał 2 heleny na klatę z rampage'a i siadł W miedzyczasie wykosilismy sobie nawzajem prawie wszystko (obaj nabiliśmy około 2000 pts w samych jednostkach )
Wyszło minimalnie 11:9 dla mnie
Broda - mega wypas w grze przeciw helenom
Xet - średnio przydatny
Shino - coś tam zasejwowałem chyba (?)
Yankiel - szybko siadł, ale ogólnie super
Na tym turnieju zdecydowanie najbardziej dały mi się we znaki miscasty, ale mimo wszystko da się spokojnie grać. W końcu inwestycja 420 pts w magie, to nie jest jakiś wielki biznes. Dobrze jest jak jest. Miscasty to problem, jak się gra na magu lordzie
Podsumowując - kolejny turniej i znów genialne wrażenia z gry. Bitwy świetne, zacięte i krwawe. Armia działa super
Osobiście bym NIC nie zmieniał. Ten BP to jak dla mnie strzał w 10.
1 - Dębek z Bretką 10:10
Miał mega zestaw czarów - 3xbeast covers i 2xwolf hunts. Do tego rozpa śmietnikowa na duzej ilosci oddziałów i łuczników. Ogólnie była ostra, obustronna wyżynka.
Broda - powstrzymywała Dębka od prób panikowania klocka nocnikow z trebusza. Niestety w połowie bitwy mag z broda wybuchł
Xet - nieprzydatny
Shino - raz się aura przydała
Yankiel - przydawał sie dopoki nie wybuchł razem z brodą
2 - DE na 4 magiczkach, 4 bolcach, 3x harpiach, 2xkuszolach,2x fastach i klocku BG
Rozpa imo słaba, bo bez kontry. Do tego wylosowałem 3 stopy Stopniowo zamiatałem co się dało, samemu najwięcej tracąc z miskastów (1 mag wybuchł, dwóch sie poraniło).
Zakończyło sie 15:5 dla mnie.
Broda - klocek ze 'stopującymi' magami zabezpieczony.
Xet - ze 2 szarze bez fear elves zrobiłem
Shino - zniechęcał do bicia po szefie w 1 kombacie
Yankiel - bardzo sie przydawał na 11PD + 4x power of darknes
3 - Kotlet - WoCh (magia, helki, 3xknighci i smieci)
Na początku było krucho, bo mi szybko wykończył wszystkich szamanów (2 wybuchło, 1 padł z singli z nurgla). Jednak udała się szaleńcza akcja ratowania punktów moim szefem, który z 2 DD wyleciał na full magię chaosu i 2 helumpy Dostał snajperki, boundy, pociski, gatewaya (2 hity s8 ) a helki nie trafiły i rozwalił cały magujący bajzel. Potem dostał 2 heleny na klatę z rampage'a i siadł W miedzyczasie wykosilismy sobie nawzajem prawie wszystko (obaj nabiliśmy około 2000 pts w samych jednostkach )
Wyszło minimalnie 11:9 dla mnie
Broda - mega wypas w grze przeciw helenom
Xet - średnio przydatny
Shino - coś tam zasejwowałem chyba (?)
Yankiel - szybko siadł, ale ogólnie super
Na tym turnieju zdecydowanie najbardziej dały mi się we znaki miscasty, ale mimo wszystko da się spokojnie grać. W końcu inwestycja 420 pts w magie, to nie jest jakiś wielki biznes. Dobrze jest jak jest. Miscasty to problem, jak się gra na magu lordzie
Podsumowując - kolejny turniej i znów genialne wrażenia z gry. Bitwy świetne, zacięte i krwawe. Armia działa super
Osobiście bym NIC nie zmieniał. Ten BP to jak dla mnie strzał w 10.
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Witam- postanowiłem coś skrobnąć od siebie.. jako ze masterowym graczem nie jestem , to moze doświadczenia nie bedą az tak "syte"
Ze znajomym zagraliśmy mały sparing na zbliżającego się lokala na zasadach Koziołka ( postaram się relację zdać) . Jako ze gram na samych Goblinach miałem gob.b.bossów, z pełnym BP ( Shino, Broda,Jankile,Xet i Golan) armia na 1500 + 250 D.Elfów, przeciwnik Bestie (pełne 1750)
Shino- 1+sv ,jest absolutnie super reroll ward/regen nie przydał się
Broda- najistotniejszy przedmiot , moim zdaniem. jest jeden oddział w armii, który wiem w 100% co zrobi
Jankiel- mały 1 poziomowy mag ze scrollem/xetem/jankielem skutecznie blokuje 2 2-levelowych magów przeciwnika. nie wiem czy nie jest trochę za mocny.
xet- akurat nieprzydatny, z powodu braku fear na stole
Golan- nie udało mi się użyć, więc nieprzydatny
Ogólnie- z perspektywy rozegranych około 10 bitew z BP , zastrzeżenia ma tylko chyba do rerolla wardów/regeneracji i Yankhela. dla mnie są oczywiście super ale.. Shino za bardzo uwala starsze armie ( breta, woody) których atutem armijnym jest właśnie ward.. a jankiel- na przykładzie bitwy z beastami- pomimo inwestycji w magię ( której ja nie musiłem robic) przeciwnik i tak nic specjalnie nie poczarował (tzn.powinien miec tą przewagę z racji Buildu który obrał)
i tak, Wszystkie Przedmioty w grze z armiami topowymi dają "w miarę" wyrównane szanse ,jednakże dla starej gwardii pojawia się problem.
Wrażenia odnośnie BP mam bardzo pozytywne, sloty i Broda to strzał w 10! daję się wreszcie w miarę spokojnie pograć.
PS. Po bitwie przeciwnik najbardziej był niezadowolony z.. kontyngentu DE dokładnie 10 crossbowmanów i 7 shadów (którzy chyba najwięcej usiekli)
pzdr,KG
Ze znajomym zagraliśmy mały sparing na zbliżającego się lokala na zasadach Koziołka ( postaram się relację zdać) . Jako ze gram na samych Goblinach miałem gob.b.bossów, z pełnym BP ( Shino, Broda,Jankile,Xet i Golan) armia na 1500 + 250 D.Elfów, przeciwnik Bestie (pełne 1750)
Shino- 1+sv ,jest absolutnie super reroll ward/regen nie przydał się
Broda- najistotniejszy przedmiot , moim zdaniem. jest jeden oddział w armii, który wiem w 100% co zrobi
Jankiel- mały 1 poziomowy mag ze scrollem/xetem/jankielem skutecznie blokuje 2 2-levelowych magów przeciwnika. nie wiem czy nie jest trochę za mocny.
xet- akurat nieprzydatny, z powodu braku fear na stole
Golan- nie udało mi się użyć, więc nieprzydatny
Ogólnie- z perspektywy rozegranych około 10 bitew z BP , zastrzeżenia ma tylko chyba do rerolla wardów/regeneracji i Yankhela. dla mnie są oczywiście super ale.. Shino za bardzo uwala starsze armie ( breta, woody) których atutem armijnym jest właśnie ward.. a jankiel- na przykładzie bitwy z beastami- pomimo inwestycji w magię ( której ja nie musiłem robic) przeciwnik i tak nic specjalnie nie poczarował (tzn.powinien miec tą przewagę z racji Buildu który obrał)
i tak, Wszystkie Przedmioty w grze z armiami topowymi dają "w miarę" wyrównane szanse ,jednakże dla starej gwardii pojawia się problem.
Wrażenia odnośnie BP mam bardzo pozytywne, sloty i Broda to strzał w 10! daję się wreszcie w miarę spokojnie pograć.
PS. Po bitwie przeciwnik najbardziej był niezadowolony z.. kontyngentu DE dokładnie 10 crossbowmanów i 7 shadów (którzy chyba najwięcej usiekli)
pzdr,KG
Grałem przeciwko orkom 2 razy raz ogrami i raz krasnalami. Ogry sobie poradzily ale tylko z powodu ich ruchu 6 cali, mogłem wciagnac dzikie orki na dzikach z tym sztandarem w spalona szarże i sam zaszarżować. Na bitwe z krasnalimi umówiliśmy sie że gramy bez czarow i strzelania bitewka na 2000pkt i tu pojawił sie problem 15 dzikich na dzikach z lordem wpada w moich 20 młociarzy i po szarży zostaje król i 2 młociarzy. Problem byl taki ze krasie w pełnyl galopie wyciagają 6 cali spalona szarża dzików zatrzymuje się jakieś 7-8 cali od krasi. Wniosek: jak nie rozstrzelam tego cholerstwa zanim dojedzie to w armi krasnoludów nie ma jednostki która wytrzyma te 60 ataków. Po 20 zabójcach przejerzdża bez zatrzymania a to jedyna jednostka która napewno nieucieknie. Oczywiście jest odginanie szarży itp ale każdy gracz piluje boków swoich klocków więc koniec końców i tak zostaje 1:1 bo ci co mieli pilnowac boków walcza ze sobą
jezeli w krasnalach masz problem z przestrzelaniem(czyli znaczna redukcja liczby modeli w 1! oddziale) wroga z 4T i 4+AS to cos w twojej rozpisce "nie-teges". jak bedzie ich 6=7 to bija sie w zasadzie tak samo jak bez tej szmaty.
a wyciagniecie tej jednostki to nadal fajna sprawa-masz dodatkowa ture strzelania.
no i do czegos sluzy zyrek.
BTW a jak skonczyla sie konfrontacja tego oddzialu z samym krolem i pozostalymi hamkami? tak z ciekawosci sie pytam
a wyciagniecie tej jednostki to nadal fajna sprawa-masz dodatkowa ture strzelania.
no i do czegos sluzy zyrek.
BTW a jak skonczyla sie konfrontacja tego oddzialu z samym krolem i pozostalymi hamkami? tak z ciekawosci sie pytam
quas pisze:jezeli w krasnalach masz problem z przestrzelaniem(czyli znaczna redukcja liczby modeli w 1! oddziale) wroga z 4T i 4+AS to cos w twojej rozpisce "nie-teges".
Może w tym jest problem...Na bitwe z krasnalimi umówiliśmy sie że gramy bez czarow i strzelania
Tyle, że BP nie jest stworzony dla ludzi którzy w domowym zaciszu chcą pograć sobie klimatycznymi armiami, tylko dla turniejowych powergejów, dlatego masz takie odczucia, a nie inne
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
król poległ 3 turze walki skosil go orkowy lord bo mial broń przy której nieliczyła sie ochrona pancerza wiec została mi tylko magiczna na 4+ a miałem kiepskie rzuty. Chodzi o to ze żaden oddział krasnoludzkiej piechoty nie jest w stanie podjac walki z jednostka z tym sztandarem. Wiadomo ze majac strzelanie jestem w stanie ich zredukować ale gdy skupie sie na jednym oddziałe reszta dochodzi nieruszona a wg BP jazdy na dzikach moze mieć 3 lub wiecej oddziałów więc reszta która dojdzie zrobi i tak sieke z moich strzelcow i maszyn
Kanti:
1. policz sobie ile kosztuje oddział, który Cie tak tratuje z golanem.
2. policz sobie ile kosztuje oddział bez banera który Cie przejedzie,
3. policz sobie ile pkt. zostaje na reszte,
4. pomyśl ile może Ci tą resztą zrobić,
5. pomyśl następnym razem jak umawiasz się na ograniczenia przed bitwą pomyśl czy nie strzelasz sobie w stopę dając możliwość przegięcia przeciwnikowi (ja tak kiedys na 900 pkt. odkryłem, że ponad połowa armi przeciwnika jest eteryczna, 200pkt. tworzy mortal kombat na te pkt, a 160 to bagno)
Jesli po wzięciu pod uwage powyższych pkt. nie będziesz w stanie powstrzymać normalną krasnoludzką rozpą armi opartej na oddziale z frenzy za 450-550 pkt. to zostaje Ci ostatnia moja rada "trening czyni mistrza".
1. policz sobie ile kosztuje oddział, który Cie tak tratuje z golanem.
2. policz sobie ile kosztuje oddział bez banera który Cie przejedzie,
3. policz sobie ile pkt. zostaje na reszte,
4. pomyśl ile może Ci tą resztą zrobić,
5. pomyśl następnym razem jak umawiasz się na ograniczenia przed bitwą pomyśl czy nie strzelasz sobie w stopę dając możliwość przegięcia przeciwnikowi (ja tak kiedys na 900 pkt. odkryłem, że ponad połowa armi przeciwnika jest eteryczna, 200pkt. tworzy mortal kombat na te pkt, a 160 to bagno)
Jesli po wzięciu pod uwage powyższych pkt. nie będziesz w stanie powstrzymać normalną krasnoludzką rozpą armi opartej na oddziale z frenzy za 450-550 pkt. to zostaje Ci ostatnia moja rada "trening czyni mistrza".
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
jak lord to na tarczykról poległ 3 turze walki skosil go orkowy lord bo mial broń przy której nieliczyła sie ochrona pancerza wiec została mi tylko magiczna na 4+ a miałem kiepskie rzuty.
az dziw bierze ze sam nie skasowales tego warbossa biorac pod uwage 3+/4+ (i hate) raniles go na 3+...w pierwszej nie mogl cie zlac a w drugiej raczej powinien byc juz martwy. To takie wolne wnioski z wlasnych gier z krasnalami (co nie zmienia faktu ze Ragnar/ runefang to dobra opcja)
dobrze zlozony thane/lord wystoja te szarze a potem sukcesywnie beda wykaszac oddzial. wiec wychodzi wymiana oddzial za oddzial.Chodzi o to ze żaden oddział krasnoludzkiej piechoty nie jest w stanie podjac walki z jednostka z tym sztandarem.
1. nigdy nie wpadlbym na pomysl "ja nie biore czarowania a ty nie bierz maszyn"...a sam mam maszynki. brak magii=brak runelorda.Wiadomo ze majac strzelanie jestem w stanie ich zredukować ale gdy skupie sie na jednym oddziałe reszta dochodzi nieruszona a wg BP jazdy na dzikach moze mieć 3 lub wiecej oddziałów więc reszta która dojdzie zrobi i tak sieke z moich strzelcow i maszyn
2. ja nie mowie ze masz odstrzelac do konca oddzial. tych typow w wersji de luxe jest 14. puscisz tam salwe z organek + kusznikow/ thundow i z 5-6chlopa padnie. wczesniej z kusznikow i zostanie ich 6-7. a taka ilosc to hamkow nie rozjedzie(chyba ze ktos ma pilowane kostki )
wiec absorbuje ci kusznikow/organki przez 1-2 ture. da rade.
3.pozostale oddzialy to juz pikus-> mozesz sie bac tylko squigow. reszta wdoopia HtH najpozniej do 2 tury.
4.polecam popracowac nad kompozycja armii-> jak przeciwnik nie ma magii a ja nie musze wziasc kowali to mozna pokombinowac naprawde pare ciekawych bajerow.
5.spowalniaj przeciwnika. i wbrew pozorom flee to tez spowolnienie do poziomu M. czasami lepiej przyjac walke a czasami lepiej sobie uciec-zebrac i zyskac ture.
6.bez BP zieloni tez moga wziasc 3x kawalerie. w tej materii nic sie nie zmienilo.
A właśnie jak to jest gdy hamki znikły i został król w pojedynku z lordem orków i tan to cały oddział mógł walić w tana?? bo rozumie że oni maja tyle tych ataków co runde a nie tylko w pierwszej rundzie walki poniżej moja rozpa.
KRASNOLUDY
KRÓL 301pkt
Broń ręczna, gromrilowa zbroja, broń wielka, dzierżyciele tarczy
Wielka runa Kragga Srogiego
Runa furii
Wielka runa złośliwości
Runa kamienia
Runa oporu
Runa ognia
TAN 190pkt
Broń ręczna, gromrilowa zbroja, sztandar armii
Wielka runa Stromniego rudobrodego
TAN 142pkt
Broń ręczna, gromrilowa zbroja, tarcza
Wielka runa rzuconego wyzwania
Runa kamienia
Runa rozłamu
Runa furii
ZABÓJCA SMOKÓW 151pkt
Broń ręczna,
Wielka runa szybkości
Runa rozłamu
Runa furii
JEDNOSTKI PODSTAWOWE
15 wojowników 135pkt
Broń ręczna, ciężka zbroja, tarcza
10 wojowników 80pkt
Broń ręczna, ciężka zbroja
10 wojowników 80pkt
Broń ręczna, ciężka zbroja
JEDNOSTKI SPECJALNE
17 Gwardia królewska 234pkt
Dowódca, chorąży, muzyk
Broń wielka, broń ręczna, ciężka zbroja
19 Żelazne bractwo 302pkt
Dowódca, chorąży, muzyk
Broń ręczna, gromrilowa zbroja, tarcza
Runa bitwy
21 Zabójcy 276pkt
3x zabójca gigantów
10 Zabójcy 140pkt
2x zabójca gigantów
Koszt punktowy 2000
Przeciwnik miał: podaje tylko oddziały bo nie pamiętam przedmiotów
lorda na dziku
2x szef na dziku
2x po 20 gobasów w każdym klocku po 3 fanoli
15 dzikich orkow na dzikach
15 orków na dzikach
20 debeściaków
2 drużyny paszczaków
na koniec zostało mi żelazne ze sztandarem armii, 20 wojowników i 21 zabójców
te dzikie na dzikach z lordem przejechały mi klocek hamersów z królem i tanem
KRASNOLUDY
KRÓL 301pkt
Broń ręczna, gromrilowa zbroja, broń wielka, dzierżyciele tarczy
Wielka runa Kragga Srogiego
Runa furii
Wielka runa złośliwości
Runa kamienia
Runa oporu
Runa ognia
TAN 190pkt
Broń ręczna, gromrilowa zbroja, sztandar armii
Wielka runa Stromniego rudobrodego
TAN 142pkt
Broń ręczna, gromrilowa zbroja, tarcza
Wielka runa rzuconego wyzwania
Runa kamienia
Runa rozłamu
Runa furii
ZABÓJCA SMOKÓW 151pkt
Broń ręczna,
Wielka runa szybkości
Runa rozłamu
Runa furii
JEDNOSTKI PODSTAWOWE
15 wojowników 135pkt
Broń ręczna, ciężka zbroja, tarcza
10 wojowników 80pkt
Broń ręczna, ciężka zbroja
10 wojowników 80pkt
Broń ręczna, ciężka zbroja
JEDNOSTKI SPECJALNE
17 Gwardia królewska 234pkt
Dowódca, chorąży, muzyk
Broń wielka, broń ręczna, ciężka zbroja
19 Żelazne bractwo 302pkt
Dowódca, chorąży, muzyk
Broń ręczna, gromrilowa zbroja, tarcza
Runa bitwy
21 Zabójcy 276pkt
3x zabójca gigantów
10 Zabójcy 140pkt
2x zabójca gigantów
Koszt punktowy 2000
Przeciwnik miał: podaje tylko oddziały bo nie pamiętam przedmiotów
lorda na dziku
2x szef na dziku
2x po 20 gobasów w każdym klocku po 3 fanoli
15 dzikich orkow na dzikach
15 orków na dzikach
20 debeściaków
2 drużyny paszczaków
na koniec zostało mi żelazne ze sztandarem armii, 20 wojowników i 21 zabójców
te dzikie na dzikach z lordem przejechały mi klocek hamersów z królem i tanem