Korsarze
Moderator: Yudokuno
Re: Korsarze
Czy ktoś miły( ewentualnie wredny) mógłby wrzucić zdjęcia wyprasek korsarzy?
ja praktycznie od kad wyszedl nowy book mam w rozpisce albo 14 witchek albo 14 korsarzy. Ostatnio juz nawet zrezygnowalem z witchek z praku save. fakt jest pioson dzieki ktoremy mozna wsiorbac hydre czy inne tego typu paskudztwo, ale gina jak muchy od zwyklych lukow. a 14 korsarzy jak dostanie assassina to taki oddzial kosztyje mnie 339 pkt, robi miazge praktycznie z kazdej piechoty, przyjmie na klate nieduza kawalerie (obstawa kotla) a i kazdy inny oddzial zanim zaszarzuje to sie mocno zastanowi w strzachu przes sinem (4 ataki sina+d3+1frenzy) daja do myslenia. Wiec nie powiedzial bym ze ich ataki sa bezuzyteczne, frenzy tez nie przeszkadza w koncu masz harpie mozesz blokowac sobie niechciane szarze. Jedyna potrzeba to assassin w srodku i oddzial z przecietnego robi sie bardzo mocny i uniwersalny w uzyciuMatis99 pisze:Korsarze mają ten sam problem co wiedźmy albo włócznicy wysokich elfów. Czyli: mają masę bezużytecznych ataków. Poza tym, są piechotą. Każda piechota jest wolna, ta jest jeszcze sfrenzowana. Powoduje to, że zbyt łatwo fasty czy latacze ich dymają .
Co do tej niezłamywalności to bym nie przesadzał. Szóstka coldów wchodzi z przodu i wychodzi z tyłu, rozjeżdzając wszystkich piratów, jacy się napatocza .
Sądzę, a nawet jestem pewien, że assasin będąc wśród korsarzy z banerem Sea Serpent NIE dostaje frenzy i +1 atak z tego powodu. W opisie sztandaru jest tylko UNIT, a rulebook mówi: non frenzed character must move along with the unit, but DOES NOT benefit from any bonus unless he is affected by frenzy himself. In other words, a character does not go into a frenzy just because he is with a unit that can do so, althoung he has no choise but to accompany them when they charge.
Dostaje. Magiczne przedmioty dające zasady typu frenzy, unbreakable oddziaływują na bohaterów będących w unitach. Zresztą, ta dyskusja jest jałowa, bo zostało to uściślone:Marek15 pisze:Sądzę, a nawet jestem pewien, że assasin będąc wśród korsarzy z banerem Sea Serpent NIE dostaje frenzy i +1 atak z tego powodu. W opisie sztandaru jest tylko UNIT, a rulebook mówi: non frenzed character must move along with the unit, but DOES NOT benefit from any bonus unless he is affected by frenzy himself. In other words, a character does not go into a frenzy just because he is with a unit that can do so, althoung he has no choise but to accompany them when they charge.
"Bohaterowie dołączający do oddziału Korsarzy z Sea Serpent Standard również znajdują się pod działaniem frenzy."
Skąd to uściślenie?Matis99 pisze:
Dostaje. Magiczne przedmioty dające zasady typu frenzy, unbreakable oddziaływują na bohaterów będących w unitach. Zresztą, ta dyskusja jest jałowa, bo zostało to uściślone:
"Bohaterowie dołączający do oddziału Korsarzy z Sea Serpent Standard również znajdują się pod działaniem frenzy."
Queek.
Błąd. Sztandar daje frenzy całemu oddziałowi. Bohater w oddziale staje się jego częścią, więc działa na niego sztandar. W rulebooku jest mowa o innej sytuacji - gdy np. assassin dołącza się do oddziału witchek (wtedy nie dostaje frenzy, bo dołaczył się do jednostki która ma frenzy z bazy i to frenzy nie rozchodzi się na bohaterów w tym oddziale). Natomiast sztandary i część magicznych przedmiotów obejmują swoim działaniem cały oddział w tym i bohaterów przyłaczonych do oddziału (banner of murder, hydra banner, banner of nagarythe, banner of hag graef).Sądzę, a nawet jestem pewien, że assasin będąc wśród korsarzy z banerem Sea Serpent NIE dostaje frenzy i +1 atak z tego powodu
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
ja osobiście nie zbyt cenie korsarzy wole walnąć kuszników i DR, a to dlatego że to piechota bez ASF, a co za tym idzie w dużej ilości sytuacji nie będą mieli nawet szans oddać... A nie chce mi się specjalnie harpii przy nich trzymać by dogodnie stworzyć 1 sytuacje i pilnować przed kawą ich.
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4
-
- Oszukista
- Posty: 837
a przed jaką kawą chcesz ich bronić ?. Sami korsarze są prawie bezużyteczni - z sinem stają się naprawdę mocni. Ciekawe kto chce wpaść pod 5-8 ataków z hatem, manbanem i KB (od kotła)? A potem, jeśli zdejmie się sina - dostajesz w ciul ataków z KB od piratów. Albo znowu od sina w następnej turze. Oddział jest grywalny, nawet 20 korsarzy nie jest przesadą
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
O ile ta część argumentacji przemawiającej za korsarzami jest dla mnie jak najbardziej zrozumiała...ja praktycznie od kad wyszedl nowy book mam w rozpisce albo 14 witchek albo 14 korsarzy. Ostatnio juz nawet zrezygnowalem z witchek z praku save. fakt jest pioson dzieki ktoremy mozna wsiorbac hydre czy inne tego typu paskudztwo, ale gina jak muchy od zwyklych lukow.
... o tyle ta już nie szczególnie. 14 wiedźm z assassinem kosztuje tyle samo, dzieki poisonowi sprawdza się lepiej od korsarzy robiąc miazgę z piechoty, też przyjmie na klatę kawalerię a dzięki wsparciu kotła dostaje to co korsarze + stubborn, więc i tu wypada lepiej. Skoro frenzy nie przeszkadza, tym lepiej że wiedźmy mają go z bazy. Można dzięki temu wykupić im sztandar z AP i ich koszt nadal jest ten sam co koszt korsarzy, natomiast umiejętności zarówno wiedźm jak i assassina są jeszcze większe. Minusem natomiast jest to że wiedźmy zajmują slot speciala 14 korsarzy jak dostanie assassina to taki oddzial kosztyje mnie 339 pkt, robi miazge praktycznie z kazdej piechoty, przyjmie na klate nieduza kawalerie (obstawa kotla) a i kazdy inny oddzial zanim zaszarzuje to sie mocno zastanowi w strzachu przes sinem (4 ataki sina+d3+1frenzy) daja do myslenia. Wiec nie powiedzial bym ze ich ataki sa bezuzyteczne, frenzy tez nie przeszkadza w koncu masz harpie mozesz blokowac sobie niechciane szarze. Jedyna potrzeba to assassin w srodku i oddzial z przecietnego robi sie bardzo mocny i uniwersalny w uzyciu
Edit: Zapomniałem że KB gryzie się z poisonem... TO w pewnym sensie przemawia za korsarzami. W sumie ja do tej pory nie mogę się zdecydować gdy mam wybierać z pośród tych dwóch jednostek
emiel_regis z assassinem wiesz ile ro pkt... wole dodać paru BG i kuszników i z 7 witchek za miast tego oddziału.
co prawda są bardziej przezywalni dzięki sv na strzelanie na 4+ ale dla mnie by zrobić z nich coś dobrego jest z byt drogie.
co prawda są bardziej przezywalni dzięki sv na strzelanie na 4+ ale dla mnie by zrobić z nich coś dobrego jest z byt drogie.
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4
- Rafał_Pękala
- Mudżahedin
- Posty: 236
lepsze witchki - posion, większa I, frenzy bez sztandaru
a jeśli trzeba zapchać core to lepsi wojownicy są dużo tańsi a też wypłacają 15 ataków
a jeśli trzeba zapchać core to lepsi wojownicy są dużo tańsi a też wypłacają 15 ataków
Wtedy ahw nie miało by racji bytu wiec na pewno nie...Pedros pisze:Ciekawe czy zmienia zasade kusz tak jak pistolecikow. Jezeli zwieksza im zasieg i dadza zasade ahw, to u mnie 30stka z bannerem flaming zagosci napewno w rozpisce.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...