8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
kufel007
Mudżahedin
Posty: 258

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: kufel007 »

Voodoo pisze: Bez kitu :lol2: Skoro źle interpretujesz to po co się udzielasz i odpowiadasz na pytania wprowadzając ludzi w błąd?
Ale zaraz się poprawiłem ;)
No i potrafię się przyznać do błędu :D
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

tomekjar pisze:Monstrous Cavalry i Monstrous Beasts:

Oddziały sklasyfikowane jako 2 powyższe typy jednostek nie mają na stronie 81/82 (bodajże, piszę z pamięci) zasady Monstrous Support, w podsumowaniu na końcu podręcznika już mają. Jak powinno się grać: że mają tą zasadę, czy, że jej nie mają ?
Wg mnie mają - wszystko wskazuje na to że taki był zamysł, inaczej by nie napisali tego z tyłu (choć oczywiście rozumiem że jakiś wyjątkowo zawzięty osobnik mógłby się czepiać :))

Natomiast jak jest z siłą Stomp ataku w modelach MC? Robione są z siłą mounta czy może najlepszą siłą modelu?

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Byro pisze: Efekty kilku zasad specjalnych się kumulują, efekty, nie zaś same zasady.
I tu się mylisz, ponieważ extra atack to też zasada tak jak frenzy czy hate.
Byro pisze:Extra attack przykładowo to efekt posiadania drugiej broni, ale też efekt frenzy.
I wszystko to są zasady dające zasady.

Byro pisze:Danie komuś w jakiś sposób dwóch frenzy nie dałoby tego rezultatu - ponieważ to nie byłoby już dublowanie efektu z dwóch różnych zasad, a jedynie dublowanie samej zasady (nie wiedzieć po co).
Napisz gdzie masz napisane że tak jest :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

#-o
Extra attack jest zasadą specjalną, ale jako wynikową innej zasady specjalnej.
To tak jak z unbreakable: przy okazji jest ItP, ale to nie ta sama zasada.
Mając unbreakable nie dublujesz ItP, to po prostu rezultat innej zasady.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Częśc cech jest z zasady matematycznie kumulatywna: np. dodatkowy atak - możesz go dostac raz, drugi trzeci, i będzie po prostu rosła jego ilość.

Podobnie ma sie z MR - każdy poziom MR zwieksza ward save na magię o 1. Podobnie ward save powiekszany jest przez markę tęczy.

Częśc zasad natomiast z założenia jest niekumulatywna matematycznie: np. zasada fly mówi: możesz w fazie ruchu przeleciec 10 cali. Nie oznacza to bynajmniej ze kolejne fly da ci kolejne 10 cali ruchu. Ani że dwa razy wziety killing blow spowoduje Kb na 5+ zamiast na 6+ (bo jego opis nie mówi: zwieksza o 1 szanse zrobienia killing blowa, jak przy mmagic resistance).

I tak imho powinno byc to traktowane bez względu na źródło. jest 2x frenzy? Spoko, są dwa dodatowe ataki. Jest MR1 z baneera, Mr1 z itemu na herosie i jeszcze marka na oddziale? Niech mają warda na 4+. Ale juz np. dwie regenki nie powodujące zwiekszenia rzutu obronnego tylko dające jeden konkretny, spowodowałyby że wybieram lepszy i rzucam na niego (dwa razy kulac nie moge bo zabraniają tego zasady). Podobnie z podwójnym strachem i terrorem.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Czytam ten cholerny podręcznik i wychodzi mi coś jeszcze innego: (tłumaczenie bardzo lightowe i skrótowe) Może się to wydawać oczywiste, ale jeśli nie napisano inaczej, model nie ma żadnych zasad specjalnych. Większość zasad specjalnych dawana jest modelowi przez stosowny wpis w jego Księdze Armijnej. Dodatkowo ataki modelu mogą dostać dodatkowe bonusy wynikające z ekwipunku, którego używa. Podobny efekt (czyli boosty do ataków) model może uzyskaćz czarów, które zostały na niego rzucone lub nawet może w wyniku przebywania na jakimś szczególnym terenie (dającym jakieś specjalne zasady). Jeśli zajdzie taka sytuacja zasady dotyczące ekwipunku, czarów i terenów specjalnych wyjaśnią co trzeba (w sensie, że wszystko wymienione ma opisane zasady które dają modelowi). Jeśli nie jest zapisane inaczej to efekty te się kumulują.

Z tego zapisu wynika mi tylko i wyłącznie chęć wytłumaczenia przez GW, że jeśli masz mieczyk, który daje Ci killing blow a potem rzucisz na ten model czar dający Ci +2 siły to ta "kumulacja" polega na tym, że masz i KB i +2 siły a nie, jakby można było interpretować, jedna zasada specjalna zastępuje drugą, czyli znika KB i masz tylko +2 siły. Zapis o "jeśli nie zapisane inaczej" odnosi się do np. zbroi, która daje +2 save z zapisem, że tego save nie można polepszyć (przykład TYLKO dla zobrazowania o co mi chodzi i wiem, że to niby nie zasada specjalna, ale nie chce mi się teraz wymyślać lepszego przykładu - jak ktoś rozumie o co mi chodzi i nie odrzuca tego z założenia to przykład sam znajdzie :) )
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

czaje o co Ci chodzi - że my ogólnie wszyscy nadinterpretuejym słowo "kumulować". Że tyczy się ono tego że kumuluje się kilka różnych zasad, a nie kilka identycznych.

Czy w takim razie witch elfka (extra atak z broni extra atak z frenzy), powinna miec tylko +1 atak? bez sensu.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

szafa@poznan pisze:czaje o co Ci chodzi - że my ogólnie wszyscy nadinterpretuejym słowo "kumulować". Że tyczy się ono tego że kumuluje się kilka różnych zasad, a nie kilka identycznych.
Czy w takim razie witch elfka (extra atak z broni extra atak z frenzy), powinna miec tylko +1 atak? bez sensu.
Nie upieram się, że moja interpetacja jest jedynie słuszna. Po prostu uważam, że jedynym problemem jest uściślenie co GW miało na myśli robiąc z extra attack osobna zasadę specjalną (bo o to tu się tak na prawdę tylko rozchodzi) i pewnie stwierdzą niedługo że np. wartości przy extra attack się sumują jeśli ma siękilka razy tę zasadę/ma się tę zasadę z kilku różnych źródeł/nie kumulują się, ale jak witch elfki stracą frenzy to zostanie im nadal zasada extra attack, bo mają ją również "w zapasie" z addicional hand weapon. To jak GW to uściśli jest kluczowe. Bo jak na moje, to oni z tym extra attackiem właśnie babola strzelili a nie z samym kumulowaniem zasad.
edit:literówki
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Pytanie o losowanie czarów na Grey Seerze, skoro ten zna dwa lore-y na raz to:
- czy to, ile czarów wylosuję z każdego z lore-ów muszę zdecydować podczas tworzenia rozpiski?
- czy jeżeli wyrzucę dublet podczas losowania (ew czar już zajęty), to mam obowiązek wybrać z czar z tego samego lore-a?
- czy mogę wylosować błyskawice, jeżeli wcześniej WYLOSOWAŁEM ją elektrykiem?
- i w końcu czy mogę zamienić skitterleapa na skitterleapa? :)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Nie wiem jak z innymi pytaniami, ale na pewno elektrycy nie blokują możliwości posiadania błyskawicy przez seera.

Natomiast jeśli seer nie ma zasady że dowolny czar wylosowany w lore of ruin (czy jak się to zwie) może wymienić na błyskawicę, to blokuje ją dla innych seerów.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Czy TLOS oznacza że las nie zasłania widoku?

w końcu pomiędzy 3-4 drzewkami które są na makiecie spokojnie cały oddział będzie widział :)

Dodatkowo żadna jednostka TLOS też nie zasłania bo zawsze gdzieś pomiędzy modelami, pod rękami a w ostateczności między nogami będzie dało się linię wzroku przeprowadzić :)
(trzeba będzie powsadzać oddziały screenujące na 5-10 centymetrową warstwę korka to nawet z górki nad nimi nie przestrzelą :))

myślę że sporo do roboty będzie miała nasza LS żeby to ugrywalnić.

Awatar użytkownika
Asgharoth
Mudżahedin
Posty: 222

Post autor: Asgharoth »

ja mam z kolei inne pytanie. Jak rozpatrywać sytuację strzelania indirrect fire przez hellstorm w unit stojący za monolitem. Czy nadal stosuje się zasadę inaccurate, czyli celuje przed target co z kolei wyklucza się z indirectem, bo w tym trybie trzeba celować w target, bo jeżeli bierzemy pod uwagę inaccurate to trzeba celować w monol żeby dorzucić i potem jeszcze rozpatrzeć indirect?

wiem troche to zakrecone ale skoro to stone thrower to moze strzelić indirect tylko właśnie jak.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Czy TLOS oznacza że las nie zasłania widoku?
Ano :) . Wreszcie :) .
(trzeba będzie powsadzać oddziały screenujące na 5-10 centymetrową warstwę korka to nawet z górki nad nimi nie przestrzelą :))
Wałkarz :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Infernal Puppet pisze:
Czy TLOS oznacza że las nie zasłania widoku?
Ano :) . Wreszcie :) .
(trzeba będzie powsadzać oddziały screenujące na 5-10 centymetrową warstwę korka to nawet z górki nad nimi nie przestrzelą :))
Wałkarz :P .

:) a w kontrzabawie w każdym oddziale strzeleckim (szczególnie w obsłudze maszyn) jeden model musi siedziec na "20cm drzewku" :):)

od 8 edycji sale bitewne i stoły będą musiały mieć nie tylko ustalone wymiary długości i szerokości ale także wysokości - aby gracz wiedział idąć na turniej na co może sobie pozwolić :P


p.s. w oddziale lataczy też nie zaszkodzi jeden koleś na drągu :]

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Infernal Puppet pisze:
Czy TLOS oznacza że las nie zasłania widoku?
Ano :) . Wreszcie :) .
I taki mamy TLOS w wykonaniu GW. Choćby las miał 10 cali średnicy i był wypchany drzewami i krzaczkami, to i tak się zauważy jednego maga stojącego na jego drugim końcu :| .
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

wszystkie moje orły będą dziobać ziarno z ziemi... czarodziejki będą klęczeć i szukać jakiegoś zielska do naparów treeman będzie ścietym konarem drzewa bo imperium go po ostatniej bitwie galezi pozbawiło :twisted: :lol2:

Awatar użytkownika
gotih
Mudżahedin
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa Kult

Post autor: gotih »

Kilka wątpliwości po przeczytaniu najnowszej erraty:

1.czy po rzuceniu 2 z lifa na czołg ma 12t?

2.czy 6 z lighta podwaja mv czołgu na 1SP

3czy jak rzucę 2 lighta na czołg to trzeba go w combacie normalnie trafiać?
Obrazek

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

gotih pisze:Kilka wątpliwości po przeczytaniu najnowszej erraty:

1.czy po rzuceniu 2 z lifa na czołg ma 12t?

2.czy 6 z lighta podwaja mv czołgu na 1SP

3czy jak rzucę 2 lighta na czołg to trzeba go w combacie normalnie trafiać?

hmm jeśli dobrze zrozumiałem wypowiedzi to errata zastępuje jedynie jego Special Rules ("change the special rules...") a to według podręcznika są:

Large Target
Unbreakable
Unit Strenght 10
Terror

oraz zmienia te z pozostałych zasad które są napisane dalej w erracie.

Odporność na magię nie jest jedną ze Special Rules czołgu a więc errata tego nie zmienia jeśli dobrze rozumiem.

Awatar użytkownika
gotih
Mudżahedin
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa Kult

Post autor: gotih »

White Lion pisze: hmm jeśli dobrze zrozumiałem wypowiedzi to errata zastępuje jedynie jego Special Rules ("change the special rules...") a to według podręcznika są:

Large Target
Unbreakable
Unit Strenght 10
Terror

oraz zmienia te z pozostałych zasad które są napisane dalej w erracie.

Odporność na magię nie jest jedną ze Special Rules czołgu a więc errata tego nie zmienia jeśli dobrze rozumiem.
Steam Tank, Magic phase
Ignore this paragraph.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Kilka wątpliwości po przeczytaniu najnowszej erraty:
gotih pisze:1.czy po rzuceniu 2 z lifa na czołg ma 12t?
Nie można przekroczyć 10 w żadnej statystyce (s.3 RB)
gotih pisze:2.czy 6 z lighta podwaja mv czołgu na 1SP
Nie, czar podwaja statystykę Movement, której to czołg nie posiada i nie kożysta. (swoją drogą nie można podnieść tym czarem ruchu ponad 10) :)
gotih pisze:3czy jak rzucę 2 lighta na czołg to trzeba go w combacie normalnie trafiać?
Nie, bo czołg posiada w zasadach informację, o tym że jest trafiany automatycznie. Niemniej pomoże on inżynierowi.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Zablokowany