Ogrze taktyki!

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Ogrze taktyki!

Post autor: BOGINS »

Witam!
Temat poświęcony ogrzej taktyce wynikającej z nowego plotkowego :) 8edycyjnego booka.
Proszę nie zaśmiecać tematu emailami i inszymi duperelami.
Piszemy o tym co przeczytaliśmy, co wykombinowaliśmy, a co najważniejsze jak należy grać by wygrać.

Od siebie
Poczytałem i jestem pod wrażeniem
Prócz może dżordża i giganta zastosowanie mają wszystkie unity.
Według mnie największy plus, a właściwie to obowiązek jest posiadanie mourfang cavalery oraz oddziału/ów paczek kociaków, nawet sądzę że jednosobowe - by nie mieć paniki w samym regimencie w przypadku śmierci kolegi (4ld...).
Sprawy do roztrzygniecia:
1. Bule czy ironi?
2. Brać śmieciarki i armaty? Imo jedną armatę bankowo.
3. Czy może monster truck i lecimy z stonehorne i thundertusk.
4. Czy warto wciskać ludojadów z sniper+scaut? Drogo i w sumie na magów (lub do walki ze słabszymi regimentami - z drugiej strony na flance zawsze będzie im lżej, nawet niszczyc machiny mogą?
5. Ołowiomiotacze. Cisną mocno. Brać?
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, o 12:43 przez BOGINS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MomoTheKiller
Chuck Norris
Posty: 532
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MomoTheKiller »

Po mojej analizie... takiej typowej bazującej jedynie na 8 edycji:

1. Nie wiem... poszedłbym na Bulle, warunkował bym wybór punktami po zapełnieniu rare i special.
2. 2 śmieciarki, klopa to klopa + mobilność a i coś tam w combat rhinox zdziała. Jako weteran 40k zdecydowanie Placek a nie direct hit.
3. Thundertusk obowiązkowo (imho fajne combo z kawaleria) Stonehorn - może w opcji mounta dla Huntera?? Drogi Hunter wyjdzie ale zawsze coś.
4. 3 Maneaterów z scout/sniper może być fajnym bólem w doopie magów. Dopakował bym ich obszarowo 3 kociakami...
5. Można... nie dużo ale brać. 2x3 (kazdy z muzykiem). Może być ciekawie...

Przeglądajac przedmioty nie ma nic ciekawego... chociaż dragonhide banner kusi kusi oj kusi kusi :P to by była 2 jednostka nakładająca na wroga always strike last...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

Maneaterzy nawet w opcji sniper/poison też będą ok. Maja zasieg 24" pistoletami, imo może się opłacić.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
MomoTheKiller
Chuck Norris
Posty: 532
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MomoTheKiller »

Hmm no tak... jeśli sniper 24" to scout nie potrzebny.... poison/sniper lepszy... to taka 3jeczkę...do tego kociaki na wsparciu jakby ktoś chciał ich brzydko napaść...

A ten banner to do ironów..z tyrantem... oo to bedzie zło :)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

MomoTheKiller pisze: A ten banner to do ironów..z tyrantem... oo to bedzie zło :)
Ten z przerzutami, tak? Bo nowy Runemaw jest imo słaby, tzn daje potężną antymagię, ale jednak trochę drogo to teraz wychodzi, a spella można redirectować.

Moim faworytem na papierze jest kawaleria, w pierwszej kolejności będę testował ją z bannerem dającym ap, moze być grubo :)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
MomoTheKiller
Chuck Norris
Posty: 532
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MomoTheKiller »

Afro pisze:
MomoTheKiller pisze: A ten banner to do ironów..z tyrantem... oo to bedzie zło :)
Ten z przerzutami, tak? Bo nowy Runemaw jest imo słaby, tzn daje potężną antymagię, ale jednak trochę drogo to teraz wychodzi, a spella można redirectować.

Moim faworytem na papierze jest kawaleria, w pierwszej kolejności będę testował ją z bannerem dającym ap, moze być grubo :)
Dragonhide Banner... o tym mowie.

A co do kawalerii.. to koniecznie :P 2x3 lub 3x3 nawet :d oj trzeba z 3 tysie szykować na wrzesień :)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, o 13:04 przez MomoTheKiller, łącznie zmieniany 1 raz.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Hmm a poison (nie mam rulebooka w pracy) daje też truciznę na zasiegowe ?:) 8) :twisted:
Zatrute kule... śmierć ...

A co sądzicie o armatach? Imo no jedna powinna chyba być?

Awatar użytkownika
MomoTheKiller
Chuck Norris
Posty: 532
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MomoTheKiller »

BOGINS pisze:Hmm a poison (nie mam rulebooka w pracy) daje też truciznę na zasiegowe ?:) 8) :twisted:
Zatrute kule... śmierć ...

A co sądzicie o armatach? Imo no jedna powinna chyba być?
6 na trafieniu to auto rana.

Armaty są robione imho po monstra - z takimi np. high elfami to po co... chyba że lorda tluc... lepiej klopek - a zreszta to jeden box bedzie :P więc zmienic mozna zawsze...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Już wypróbowałem Dragonhide Banner, polecam.

Ja armie będę składać tak:
Cory: duzi Ironi+mali Ironi.
Speciale: Ludojady+ pewnie kawaleria
Rare: 2 x Armata
Hero: BSB i zestaw 2 x Fireblower albo Fireblower+ Oprawca

turalyon
Mudżahedin
Posty: 211

Post autor: turalyon »

Wydaje mi się że armia ogórw w tej edycji bedzie wyglądac mniej wiecej tak:
Podstawowe core
2 smieciary + pojedyncze kotki + goscie z armtami + co sie zmieści
mamut

Bohaterowie to 2 firebelly + generał

I taktyka taka że strzelamy z 3(1 mamut +2 smieciary) katapult + dużej armaty + leadbetersami w każdej turze jak coś dojdzie to dobijamy breath weaponami z firebelly i szarżą. Ogólnie ogry zapowiadają się powergamersko ;)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, o 13:10 przez turalyon, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

turalyon pisze: Ogólnie ogry zapowiadają się powergamersko
Do PG to im jeszcze daleko. Raczej Ogry będą mocną armią środka.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, o 13:20 przez Kamil.Sz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

hmm ale głupi motyw buczer ma dwuraka a oprawca nie...

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

może 2scrapy i 1 armata wydaje się optymalnie+2x3 leadbelchersów tyle jeśli o strzelanie ale to bagatela 708 pkt za całość.

A co z Yhetimi... chyba dalej ssą lekko mimo że tańsze. Nie mają dwóch broni wciąż.
A jakieśzastosowanie dla maneaterów vanguard? (może scout + vanguard)?

hm best mi się podoba z jego sygnaturką t5 s5 na oddziale smakowite a jak jeszcze damy boosta z lora guta to jeszcze fajniej.


Wasrto trapperować gnobby? ( moje metalowe trapusie już )nie są samodzielne :(
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
MomoTheKiller
Chuck Norris
Posty: 532
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MomoTheKiller »

Zastanawiam się nad Hunterem na Stonehorn. Bardzo podoba mi się ta figurka... ale pewnie punktowo zabije... co sądzicie o takiej kombinacji?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Murmandamus pisze: Wasrto trapperować gnobby? ( moje metalowe trapusie już )nie są samodzielne :(
Hmm powiem tak - jestem im przeciwny... ale ... jeśli weźmiesz 40 z grupą=125 pktów = 4 ogry lub prawie 3 ironi... hmm ulepszenie +25pkt jest dobre bo wróg testuje jakby był na dangerous terrain, no ale w sumie nie chodzi o to by na nich wydawać jak na główny unit prawie.
Dlatego zastanawiałem się nad wersją 14gnoblarków+traper+muzol za 70 punktów i napieranie nimi na wroga. jeśli wróg nie ma dwuraków to raczej ich nie zabije w turę i będzie gonił/stał, ale wcześniej taka 9 realmu zrobi sobie testy. Nie pamiętam jak tam reszta typów robi testy ale może coś sensownego z tego wyjdzie. jest to jednak problematyczne.... bo w sumie gra toczy się o śmierć 1-2 ludków, a tracisz 70pktów. Może wiec taki jeden gruby regiment? Zobaczę jak złozę rozpę.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

wydaje mi się że hunter na grubasie rogatym jest najsensowniejszy jeśli chodzi o stonebeasta niestety dopakowany 450 pkt. Hunterowi jakąś dobrą broń jak ogre blade albo shield of ptolos i mamy 1+sv od strzelania na hunterze.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

wiesz miecza nie ma sensu mu dawać - i tak ma 3I obecnie ma możliwość wzięcia dwuraka... więc sam wiesz.
Hmm hunter w takim układzie wart jest bardzo dużo... nie starczy na BSb - chyba że w wersji eko.

Awatar użytkownika
MomoTheKiller
Chuck Norris
Posty: 532
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MomoTheKiller »

Zaryzykuję, jako początkujący Ogr nie mam aspiracji by mordować wszystkich :) skromność pozwala mi na osiągnięcie 5 winów :P Hunter na futrzaku musi być.

Co do gnoblarów... imho 40 by klocek był. Bez szału i dopakowania. Wystawiłbym 2x20 z commandem ot co. Ich celem jest opoznic cos o ture do 2 :P przemysłałem... 2x20 traperów... coś tam padnie na szarży... w sumie 1/6 szans :)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

mnie zstanawia to czy mournbeast cavalery robi d3 impacty za model , model w styku czy za cały oddział.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

no co ty d3 za każdego w walce - jak rydwany khemrii czy gobo

ODPOWIEDZ