Kolejność czarów modyfikujących statystyki
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Kolejność czarów modyfikujących statystyki
Prosiłbym LS o uściślenie jednej denerwującej mnie kwestii. Otóż gram na magii light (ws10 I10) a przeciwnicy na shadow. Praktycznie co bitwę zdarza się, że na tę samą jednostkę rzucona jest miasma i Ws10 I10. Np. co się dzieje gdy najpierw rzucę na siebie Ws10 I10 następnie wróg obniży mi staty z miasmy o 3. Czy mam Ws 7 czy Ws10 (bo obniża mi statystykę Ws z 4 do 1 następnie moim czarem podnoszę ją do 10)?
Proszę o uściślenie w jakiej kolejności te czary działają. Do tej pory grałem różnie, w zależności od przeciwnika:
1) gracz, którego jest tura wybiera (rozwiązanie z dupy, bo przez to te same czary co turę będą inaczej działały),
2) chronologicznie, tzn. najważniejszy jest czar ostatnio rzucony,
3) rzucamy kostką.
Tutaj zawsze optuję za opcją chronologiczną.
Poza tym sprawa komplikuje się jeszcze bardziej gdy używam lektora z lusterkiem. Lusterko pozwala na zamianę statystyk w hth. Dajmy na to, ze papierz ma wrzuconą miasmę -3ws i walczy z HE Lordem. Kiedy te statystyki zamieniamy? Przed zaaplikowaniem czaru czy po? Tzn. czy papierz walcząc z HE lordem na challange ma:
1) Ws 4 -3(z miasmy)=1 potem zamieniamy staty z HE lordem i ma ws7
2) Ws 4 potem zamieniamy staty z HE lordem i ma ws7 następnie aplikujemy miasmę i ma ws4.
Tutaj również optuję za opcją chronologiczną, tzn. jeśli najpierw w magic phase ktoś podmieni staty to potem nimi się zamieniamy w hth na czas challange.
Trzecia kwestia: co z podbijaniem statów z różnych buffów (potiony wszelakiej maści, blessingi z warshrinów) a wymienianiem się statami z lusterka? Którymi statystykami się wymianiam? Oryginalnymi, czy podbitymi?
Proszę o uwzględnienie tego w uściśleniach.
Proszę o uściślenie w jakiej kolejności te czary działają. Do tej pory grałem różnie, w zależności od przeciwnika:
1) gracz, którego jest tura wybiera (rozwiązanie z dupy, bo przez to te same czary co turę będą inaczej działały),
2) chronologicznie, tzn. najważniejszy jest czar ostatnio rzucony,
3) rzucamy kostką.
Tutaj zawsze optuję za opcją chronologiczną.
Poza tym sprawa komplikuje się jeszcze bardziej gdy używam lektora z lusterkiem. Lusterko pozwala na zamianę statystyk w hth. Dajmy na to, ze papierz ma wrzuconą miasmę -3ws i walczy z HE Lordem. Kiedy te statystyki zamieniamy? Przed zaaplikowaniem czaru czy po? Tzn. czy papierz walcząc z HE lordem na challange ma:
1) Ws 4 -3(z miasmy)=1 potem zamieniamy staty z HE lordem i ma ws7
2) Ws 4 potem zamieniamy staty z HE lordem i ma ws7 następnie aplikujemy miasmę i ma ws4.
Tutaj również optuję za opcją chronologiczną, tzn. jeśli najpierw w magic phase ktoś podmieni staty to potem nimi się zamieniamy w hth na czas challange.
Trzecia kwestia: co z podbijaniem statów z różnych buffów (potiony wszelakiej maści, blessingi z warshrinów) a wymienianiem się statami z lusterka? Którymi statystykami się wymianiam? Oryginalnymi, czy podbitymi?
Proszę o uwzględnienie tego w uściśleniach.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Cholera, na 100% jest chronologicznie, nie mogę znaleźć źródła... poszukam jeszcze. Taka dyskusja już była.Karli pisze:Tutaj zawsze optuję za opcją chronologiczną.
To już nie jest kwestiia kolejności czarów tylko celu. Miasma oddziałuje na model papieża i tyle, zatem rozwiązanie prawidłowe jest takie: dajesz princowi swój ws, który w tym momencie wynosi 1. Przejmujesz jego WS 7. Jesteś ciągle pod działaniem miasmy, więc redukujesz do 3.Karli pisze:Poza tym sprawa komplikuje się jeszcze bardziej gdy używam lektora z lusterkiem.
Ciekawe rozwiązanie z tym papieżem, lecz nie trafia do mnie do końca bo co w przypadku, gdy zamiast miasmy na papieża byłoby rzucone Ws10 z lighta? Dałby Ws10 princowi, następnie wziął princa Ws7, a następnie (jako że czar ciągle działa) znów miałby Ws10 od czaru? W efekcie zarówno prince walczyłby z Ws 10 jak i Papież... nie wygląda to na wymianę statystyk
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Moim zdaniem tak to właśnie powinno zostać rozwiązane. Jest to zgodne z opisem czaru jak i z opisem przedmiotu, bo speculum przekazuje "his" ws, który w każdym momencie gry jest ściśle określony. Oprócz tego wording speculum nie wspomina o nie stosowaniu modyfikatorów, czy to dodatnich czy to ujemnych.Karli pisze:Ciekawe rozwiązanie z tym papieżem, lecz nie trafia do mnie do końca bo co w przypadku, gdy zamiast miasmy na papieża byłoby rzucone Ws10 z lighta? Dałby Ws10 princowi, następnie wziął princa Ws7, a następnie (jako że czar ciągle działa) znów miałby Ws10 od czaru? W efekcie zarówno prince walczyłby z Ws 10 jak i Papież... nie wygląda to na wymianę statystyk
Nie, bo są to dwie osobne kwestie.Karli pisze:Gdybyś znalazł ten FAQ o chronologiczności aplikowania efektów czarów wówczas mogłoby to też ułatwić kwestię challange
A tego o chronologii hex / augment poszukam.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
a papież nie zamienia się bazowymi statami? bo mi sie zdaje że oddaje dokładnie te staty które ma w charakterystyce a czary działają dopiero potem modyfikując te zamienione
A przeczytaj / wklej tu opis to się przekonamy.krystian1wielki pisze:a papież nie zamienia się bazowymi statami? bo mi sie zdaje że oddaje dokładnie te staty które ma w charakterystyce a czary działają dopiero potem modyfikując te zamienione
Ja jestem już w domu, mam dostęp do booka, więc przeczytałem i wklejam:
"When the wearer fights a challenge he can swap his base weapon skill, strength, toughness, initiative and attacks balues with those of his enemy."
Hmmm, czyli słówko "base" oznacza że zamienia te z profilu wydrukowanego w army booku. Nie zamieniamy statystyk zbuffowanych wszelkimi czarami/potionami/blessingami itp. Dobrze wiedzieć
EDIT: lecz nadal niewyjaśniona pozostaje kwestia "gryzienia" się czarów modyfikujących statystyki.
"When the wearer fights a challenge he can swap his base weapon skill, strength, toughness, initiative and attacks balues with those of his enemy."
Hmmm, czyli słówko "base" oznacza że zamienia te z profilu wydrukowanego w army booku. Nie zamieniamy statystyk zbuffowanych wszelkimi czarami/potionami/blessingami itp. Dobrze wiedzieć
EDIT: lecz nadal niewyjaśniona pozostaje kwestia "gryzienia" się czarów modyfikujących statystyki.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2011, o 07:13 przez Karli, łącznie zmieniany 1 raz.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
As Karli.
(Ale awatar ma za chudy.)
(Ale awatar ma za chudy.)
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Jak działa van horseman to już wiemy.
W kwestii czarów moim zdaniem mamy kolejność, aczkolwiek poparcie w zasadach które na to znajduje jest jest że tak powiem słabe. Niby można na podstawie FAQ do VC wnioskować że skoro najpierw jest miasma a potem jest hełm, i hełm jest niemodyfikowany to podobnie będzie z miasmą i timewarpem na wierzch. Patrząc na wording czarów kolejność rzucania wydaje się najbardziej logiczna.
W kwestii czarów moim zdaniem mamy kolejność, aczkolwiek poparcie w zasadach które na to znajduje jest jest że tak powiem słabe. Niby można na podstawie FAQ do VC wnioskować że skoro najpierw jest miasma a potem jest hełm, i hełm jest niemodyfikowany to podobnie będzie z miasmą i timewarpem na wierzch. Patrząc na wording czarów kolejność rzucania wydaje się najbardziej logiczna.
Z przekazywanie statystyk jest różnie. Inaczej wygląda sytuacja przekazywania Ld, a inaczej gdy przekazujemy inne. Co do przekazywania Ld to zawsze działa modyfikator.
Jednak gdy przekazujemy statystyki "zwykłe" to postępujemy chronologicznieQ. If an enemy unit is affected by the Doom and Darkness spell,
and the unit is within the general’s Inspiring Presence radius, does
the Leadership value conferred by Inspiring Presence suffer the
modifier even if the General is not affected? (Reference)
A: Yes.
Q. If a Vampire Lord is wearing the Helm of Commandment and
passes his Weapon Skill on to a friendly unit containing a Vampire
Thrall with the Accursed Armour (-3 to WS), what Weapon Skill
will the Thrall fight with? WS7 or WS4? (p85)
A. WS 7.
Q. If a friendly Undead unit is targeted by an enemy spell or ability
which modifies the Weapon Skill of the unit and a Vampire Lord
wearing the Helm of Commandment wishes to pass his Weapon Skill
onto the unit, which takes precedence? (p85)
A. The Lord’s WS.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Zasędziowałbym, że
- wpierw nakładamy efekt, który stawia wartość statystyki jako liczbę (np. inspiring presence)
- następnie nakładamy wszystkie efekty modyfikujące
Moja powyższa odpowiedź bazuje na FAQ do przekazywania LD generała: że wpierw przekazujemy Ld generała, a potem stosujemy modyfikatory działające na oddział (w wypadku opcji chronologicznej wpierw byłby modyfikator z czaru, np. D&D, a potem Ld generała resetujący LD do maksimum). Wiem, że GW nigdy nie podało jednoznacznego sposobu postępowania w tego rodzaju sytuacjach - np. cytowany wyżej FAQ do hełmu VC sugeruje dokładnie odwrotny sposób postępowania. Moim zdaniem jednak hełm to wyjątek, nie zaś reguła dla wszystki nieliderkowych statsów (szczerze to tę odpowiedź z FAQ uważam po prostu za bubel).
- wpierw nakładamy efekt, który stawia wartość statystyki jako liczbę (np. inspiring presence)
- następnie nakładamy wszystkie efekty modyfikujące
Moja powyższa odpowiedź bazuje na FAQ do przekazywania LD generała: że wpierw przekazujemy Ld generała, a potem stosujemy modyfikatory działające na oddział (w wypadku opcji chronologicznej wpierw byłby modyfikator z czaru, np. D&D, a potem Ld generała resetujący LD do maksimum). Wiem, że GW nigdy nie podało jednoznacznego sposobu postępowania w tego rodzaju sytuacjach - np. cytowany wyżej FAQ do hełmu VC sugeruje dokładnie odwrotny sposób postępowania. Moim zdaniem jednak hełm to wyjątek, nie zaś reguła dla wszystki nieliderkowych statsów (szczerze to tę odpowiedź z FAQ uważam po prostu za bubel).
@Barbarossa
Wyjątkowość hełmu jest trochę naciągana. Wording masz identyczny jak przy inspiring presence. GW po prostu inaczej traktuje charakterystykę Ld. Dowodem jest hełm/d&d i monster and handlers a testy statystyk. FAQ może być bublowe, ale mamy na czym się wzorować. Wszystko działa z modyfikatorami na końcu, a hełm to wyjątek... bo tak. Graczom będzie się mieszać.
Wyjątkowość hełmu jest trochę naciągana. Wording masz identyczny jak przy inspiring presence. GW po prostu inaczej traktuje charakterystykę Ld. Dowodem jest hełm/d&d i monster and handlers a testy statystyk. FAQ może być bublowe, ale mamy na czym się wzorować. Wszystko działa z modyfikatorami na końcu, a hełm to wyjątek... bo tak. Graczom będzie się mieszać.