TK eksperymentalne na 2000pkt

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

TK eksperymentalne na 2000pkt

Post autor: GreatTaurus »

gram raczej defensywnie, skupiam się na tym, by maksymalnie ugryżć przeciwnika zanim podejdzie (katapki, łuki, magia, wykopki) i żeby bał się podejść (armia skupiona w miarę jednym miejscu, broniona przez klocek TG).

rozpiska:
1. High Liche: neffera's plaques, cloak of the dunes, golden ankhra (340pts)
2. Liche: hieratic jar, collar of shapesh (165pts)
3. Prince: scorpion armour, GW, shield (146pts)
4. Icon Bearer: light armor, War Banner (92pts)
5. Tomb Guards x 25 FCG, Icon of Rakaph (370pts)
6. 2x Scorpion
7. 5x Carrion
8. 3x Swarm
9. 2x 15łuczników (ewentualnie po 13 + champion w każdym oddziale)
10. 2x katapka z czaszkami
razem 1998pts, 77modeli, 5kości do dispela.

dylematy:
a. High Liche zamiast Golden Ankhra dać Collar + DS? Raczej tak zrobię.
b. Liche zamiast Collar dać DS? jak zrobię a, to zrobię i b. :)
c. Icon Bearer - większość ludzi na niego psioczy, ale wykombinowałem sobie coś takiego - grając defensywnie i mając duży oddział TG z Ikoną, wkładając do niego Prince'a z Scorpion Armour i dodając IC z WarBannerem mam:
+ mocny klocek z Killing Blow'em,
+ +7CR na wejściu
+ dużą szansę na Fear Outnumber
+ skutecznie zniechęcam przeciwnika do podejścia bliżej
+ i do tego zniechęcam go do podejścia oddziałem z bohaterem, 2szanse na Killing Blow w challenge od czampiona to jednak sporo.
+ utrudniam zajście mnie od tyłu dzięki Ikonie
+ w przypadku przegranej cały oddział chroni Scorpion Armour
Wiem, że 370+92+146 = 608pkt które przeciwnika na pewno będą korciły, dodając do tego pkty za sztandary i generała, ale z drugiej strony potrzebuję coś co sprawi, że przeciwnik doooobrze pomyśli zanim podejdzie. Tracę też slot hero, ale High Licz z przerzutami i drugi licz ze słoikiem powinni wystarczyć.

zależnie od rozstawienia i ilości działek przeciwnika 1 scorpion albo zostaje w "bazie" albo się wykopuje.

skrobnijcie co sądzicie. od razu uprzedzam, że
1. nie grałem jeszcze ze Sztandarowym, traktuję to jako eksperyment. jestem ciekaw opinii, ale myślę, że ma to szansę zadziałać.
2. nie przekonacie mnie żeby zamiast High Liche dać Kinga.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Niestety HLP o czym sie przekonalem jest o wiele slabszy od Kinga :( Twojej armii brakuje kopa w walce wrecz...Dlatego King jest niezbednym wyborem na 2k.Armia z HLP jest owszem szybsza ale nie dasz rady w walce wrecz...Taka jest smutna prawda.W tej rozpisce masz tylko jeden klocek do czegos sie nadajacy.....Nie ma co ukrywac ze nie zmusisz przeciwniak do podejscia a skutecznosc ostrzalu z lukow wloz miedzy bajki :wink: Wyobraz sobie WE.....Srednio nawet rozgarniete WE podsuna ci las z Drzewkami w srodku a potem wypadna....moze zestrzelisz 1 treemena ale na to bym nie liczyl a potem twoj wielki kloc stoi i powoli herosi ci umieraja :D A driady lucznicy wardancerzy i wildzi wyrzynaja ci armie a potem masz kanapke taka ze nawet ci Skorpion Armor nie pomoze....Wezmy karasie.....one nie podejda a ty nie dotuptasz zas walke strzelecka przegrasz.....VC nie bedzie sie bawic w uprzejmosci tylko wielki kloc BK wjedzie w gwardie i pewnie zabije cie albo icone albo princa dosc szybko....3-4 odzialy wilkow wykosza ci klopy albo skasuja szeregi w klockach twoich zas nowe odzialy zombich przyblokuja cie...Chaos po prostu przetrzyma ci jedna ture magii i wjedzie od przodu w twoja armie...Mozna tak wyliczac ale fakt jest ze KING naprawde jest lepszy.Nie oslabia az tak magii za to daje straszne kopa w walce wrecz..... :twisted:

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

IB lekko plewiasty jest. Nie jest wcale taki twardy, ma kiepską ochronę (obojętnie jak go złożysz- no chyba, że warda mu dasz- ale czy to się opłaca?) a prince czy licz są całkiem fajni.

HLP jest ok, sam używam i jestem bardziej niż zadowolony, różnica między nim a LP jest ogrmona. King ma fajne staty, ale bez magii HLP to bym w ogóle nie poczarował. :P
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

IB to plew ;) duzo lepiej bylo dac TP/licza .
HLP jest okej choc armia na kingu i 3 liczkach tez daje rade (szczegolnie na 2K gdzie zazwyczaj jest 1 caddy) .Zreszta daje ci charioty w core ,a to duzzzzo:D
IMHO najlepsze TK to uniwersalne TK (spora magia ,troche lucznikow ,klopa [albo 2] i cos do kontry [najolepiej z duza sila tzn. gigant ,uszaty]) .... :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

szczurek pisze:IB to plew ;) duzo lepiej bylo dac TP/licza.
Kharnan pisze:IB lekko plewiasty jest.
Wiem o tym doskonale :wink:, ale on ma mi zapewnić te w sumie +7CR dla Tomb Guardów (+4za ranki, +1sztandar, +2IC z War Bannerem), co spowoduje, że cieżko będzie z nimi wygrać. on nie jest do walczenia, on jest do CR :)

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

ale on nie maguje :(
Licz zapeni lepsza magie
TP zawsze to 1 inkantacja wiecej no i powalczyc umie (nie to IB)

p.s-IB mozna by wystawiac gdyby mogl jakiegos sensownego sv. miec (poki co spada bardzo szybko ....)
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

szczurek pisze:ale on nie maguje :(
Licz zapweni lepsza magie
TP zawsze to 1 inkantacja wiecej no i powalczyc umie (nie to IB)

p.s-IB mozna by wystawiac gdyby mogl jakiegos sensownego sv. miec (poki co spada bardzo szybko ....)
wiem, że nie maguje. i boli mnie to. dlatego to wciąż eksperymentalna rozpiska, ale bardzo chcę spróbować. jak się nie uda, stwierdzę, że to badziewie itp to dodam licza, przedkładam magię nad walkę.
też najeżdżam na IB, też uważam, że mogłoby go w AB Khemri nie być (a przynajmniej nie w obecnej formie), ale skoro jest, to kombinując jak go efektywnie wykorzystać wykombinowałem coś takiego. fakt, strata slotu hero boli, ale brak IB w jakiś sposób osłabi mój jedyny sensowny klocek do HtH, a gdy stracę TG to pozostanie mi zabawa w kotka i myszkę z przeciwnikiem.

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

IB byłby fajny w armii opartej na konstruktach gdyby był po prostu twardszy albo "darmowy" jak w Bretonii.
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

Kharnan pisze:IB byłby fajny w armii opartej na konstruktach gdyby był po prostu twardszy albo "darmowy" jak w Bretonii.
twardszy - fakt. skoro to taki lepszy TG to nie powinno się skończyć na dodatkowym ataku i WS większym o 1.
ale jego "darmowości" w żaden sposób nie dałoby się wyjaśnić.
generalnie póki co wydaje mi się, że Khemri jest bardzo dobrze wyważoną armią, każda jednostka ma swoje zadania i jest w stanie je spełnić. wady są równoważone zaletami itp itd... nie ma na co narzekać. a jeszcze co do IB - coś za coś. wykombinowałem sobie, że go użyję w takim a nie innym celu, i nie mam co płakać, że przez to tracę slot hero.

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

GreatTaurus pisze:jeszcze co do IB - coś za coś
No i właśnie to jego "coś" nieco małe jest. :P
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

Kharnan pisze:
GreatTaurus pisze:jeszcze co do IB - coś za coś
No i właśnie to jego "coś" nieco małe jest. :P
musi wystarczyć w tym wypadku :wink:

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

coby nie śmiecić moja kolejna rozpiska eksperymentalna. już nie z IB, jednak zbytnią frajdę daje mi mina przeciwnika na początku bitwy jak się dowiaduje ile ma do zdispelowania, tudzież jak w 1turze zużywa wszystkie scrolle :twisted:

jedziemy:

1. HLP One Man Flying Long-Range Killing Machine: neffera, cloak, staff of ravening (340pkt)
2. LP + Kaszkiet: collar, scroll (330pkt)
3. LP: słoik, scroll (165pkt)
4. Prince: scorpion armour, shield, GW (146pkt)
5. Tomb Guard x 25, FCG, Icon of Rakaph (370pkt)
6. 3x Carrion
7. 2x Scorpion
8. 2x Swarm
9. 2 oddziały łuczników (po 10 i 11 boskich mężczyzn z napiętymi cięciwami) - oba z championami
10. katapulta z czaszkami

razem: 1997pkt, 63 modele, 6 kości do dispela (+2 scrolle).

plan jest taki:
1. dużo czarowania, coby zmęczyć przeciwnika (ravening, prince, 2xlp, hlp, kaszkiet, słoik). w jednej turze przeciwnik musi zdispelować 8czarów :twisted:
2. szarża carrionów w 1turze, ograniczyłem ich liczbę do 3, bo w sumie mają tylko wejść, zrobić małe zamieszanie i opóźnić przeciwnika. a jak coś przy okazji ubiją lub wprawią w panikę to już będzie bonus.
3. high liche priest - dość ryzykownie, ale chcę nim razić na dystans co się da, ravening będzie bił po magach lub jednostkach z T3, 2 inkantacje z przerzutami umożliwiają mi rzucenie jeszcze jednego pocisku i ewentualne spieprzanie. jak zrobi co ma zrobić szybko wraca do reszty wojska.
4. prince - na początku w łucznikach, coby mieli gratisowy smiting, jak się robi groźnie cofa się do oddziału TG, który ma bronić całą resztę.
5. kaszkiet, katapka, łucznicy - wszystko siedzi niedaleko siebie i razi na odległość.
6. waham się czy zamiast drugiego skorpiona nie lepszy drugi oddział carrionów... ale chyba zostanie jak jest.

generalnie to tyle, czekam na wszelkie sugestie. chodziło mi o maksymalne molestowanie przeciwnika, bez względu na jego zarost, długośc uszu czy kolor skóry.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Nie chcę ci zmieniać koncepcji armii, ale TG (oddział którego nigdy nie wystawię) możesz sobie wskrzeszać, więc aż 25 to ich być nie musi - IMO 20 jest wystarczająca. Za oszczędzone punky + oszczędności gdzieś tam (niechciało mi się siedzieć z kalkulatorem) podnieś jednych łuczników do 20. Bedziesz miał dwa klocki które mogą coś zatrzymać, a nie jeden i kloc szkieli z TP już coś może namieszać. Kolejna sprawa - TP na początek do katapulty. Przyda się tam chłopak zaufaj mi :)

Dalej - HLP, jak go stracisz - przegrałeś. Wyrzuć z niego staffa i daj jakiemuś lichowi. Mniejszy zasięg, ale lepszy pomysł. 3 Carriony to wdg mnie bezsens - albo 5 albo zamiast nich wrzuć 3 skorpiona. Carriony są nawet twarde, ale po co ci w liczbie 3? Chyba tylko do ataku na wrogie maszyny, bo maga tym nie zatłuczesz raczej. 3 scorp podniesie choć trochę power twojej armii, bo jak na razie to nie masz czym uderzyć za bardzo. Wiem, że punktów mało, ale do defensów na HLP usgabti to niezły plan :)

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

Izo pisze:Nie chcę ci zmieniać koncepcji armii
Nie zmieniasz, ulepszasz :)
TG (oddział którego nigdy nie wystawię) możesz sobie wskrzeszać, więc aż 25 to ich być nie musi - IMO 20 jest wystarczająca. Za oszczędzone punky + oszczędności gdzieś tam (niechciało mi się siedzieć z kalkulatorem) podnieś jednych łuczników do 20. Bedziesz miał dwa klocki które mogą coś zatrzymać, a nie jeden i kloc szkieli z TP już coś może namieszać.
Do TG też początkowo nie miałem przekonania, ale jako oddział, którego zadaniem jest siedzenie na tyłku (no dobra, dzięki Icon of Rakaph mogą się wiercić...) i obrona liczów i katapult sprawdza się wybornie. Pomysł z 20 łucznikami brzmi sensownie, w pierwotnej wersji miałem 2klocki TG, ale zabierało to masę punktów. Pytanie tylko - dawać im wtedy light armour i FCG? byłoby to kosztem jednej podstawki Swarma, ale w tej rozpisce i przy dwóch skorpionach bardzo to nie zaboli.
Kolejna sprawa - TP na początek do katapulty. Przyda się tam chłopak zaufaj mi :)
Z tego co wiem (tzn. mówiono mi) w przypadku Misfire'a schodzi cała obsługa, a nie chciałbym Generała szybko stracić. Chyba że jest coś o czym nie wiem...
Dalej - HLP, jak go stracisz - przegrałeś. Wyrzuć z niego staffa i daj jakiemuś lichowi. Mniejszy zasięg, ale lepszy pomysł.
Zdaję sobie sprawę z ryzyka, ale jeśli dobrze nim kierować jest w stanie poszaleć. Chociaż to fakt, że jakiś save by się przydał. ale coś za coś.
3 Carriony to wg mnie bezsens - albo 5 albo zamiast nich wrzuć 3 skorpiona. Carriony są nawet twarde, ale po co ci w liczbie 3? Chyba tylko do ataku na wrogie maszyny, bo maga tym nie zatłuczesz raczej.3 scorp podniesie choć trochę power twojej armii, bo jak na razie to nie masz czym uderzyć za bardzo.
2 scorpiony to już dla mnie porno, nie wyobrażam sobie wrzucenia trzeciego :P A carriony mają zrobić szybki wjazd na chatę, coś uszkodzić lub zniszczyć i tyle. Taka ich rola.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Wiesz LHP bez ochrony to przyda ci się na bardzo mało armii. Musisz się o niego bać przy byle łucznikach, po drugiej stronie. Oczywiście jest alternatywa wrzucania go do oddziału, ale wtedy po co ci Staff?

Łucznicy bez armourów. Chodzi o to, żeby ich w odpowiednim czasie złożyć dla combat resulta, a AS 6+ dużo nie daje prawda? :) FCG natomiast jak najbardziej. Przy takiej magii to zatrzymasz nawet duży oddział wskrzeszając ich.

3 carriony - nie wiem czy długo grałeś w tym ustawieniu, ale mi się nie sprawdzają w takiej ilości. Scropy natomiast są boskie: tanie, zajebiste i możesz je zakopać. Trzy to za dużo? Jak wolisz, ja korzystam z ustawienia 2 scorpy 3 ushabti 5 carrionów, albo 5 carrionów i 3 skorpy. Musisz sam sprawdzić co bardziej co pasuje.

Do TG cię nie będę przekonywał, ale kloc szkieli może spokojnie spełniać ich zadania :)

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

Izo pisze:Wiesz LHP bez ochrony to przyda ci się na bardzo mało armii. Musisz się o niego bać przy byle łucznikach, po drugiej stronie. Oczywiście jest alternatywa wrzucania go do oddziału, ale wtedy po co ci Staff?
ten LHP ma działać na zasadzie "doskok-strzał-odskok" - w fazie ruchu podlatuje, strzał z laski i odlatuje (na co mam dwie inkantacje, a biorąc pod uwagę, że LHP rzuca inkantacje jako ostatni [nie licząc Kaszkietu], duża szansa, że do tego czasu przeciwnik zużyje swoje DD. A jeśli będzie je trzymał właśnie na niego, da mi to możliwość spokojnego rzucania innych inkantacji. Wydaje mi się, że skutecznie mogę HLP chować za lasami itp.
3 carriony - nie wiem czy długo grałeś w tym ustawieniu, ale mi się nie sprawdzają w takiej ilości. Scropy natomiast są boskie: tanie, zajebiste i możesz je zakopać. Trzy to za dużo? Jak wolisz, ja korzystam z ustawienia 2 scorpy 3 ushabti 5 carrionów, albo 5 carrionów i 3 skorpy. Musisz sam sprawdzić co bardziej co pasuje.
Do tej pory grałem na 5 carrionach. Ale biorąc pod uwagę Twoje sugestie i będąc zmuszonym wywalić 1bazę swarma, mogę wcisnąć jednego ptaszka gratis, 4 zawsze lepsze niż 3. Do uszatek nie mam przekonania, za drogie toto.
Do TG cię nie będę przekonywał, ale kloc szkieli może spokojnie spełniać ich zadania :)
A i owszem, ale z drugiej strony duży klocek TG znięcheca przeciwnika do podejścia bliżej. Albo zaczyna kombinować. A im dłużej kombinuje, tym bardziej mogę go uszkodzić.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Tak coś mi nie pasowało, więc sprawdziłem żeby się upewnić:

1. HLP One Man Flying Long-Range Killing Machine: neffera, cloak, staff of ravening (340pkt)

Nielegalny: 2 arcane itemy. Wiec mimo wszystko wersja optymistyczna z wardem :) Staff daj lichowi.

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

jasna cholercia... faktycznie. za dobrze by było... no to jedziemy jeszcze raz:

1. HLP One Man Flying Long-Range Killing Machine (soft version): neffera, cloak, golden ankhra (340pkt)
2. LP + Kaszkiet: collar, słoik (330pkt)
3. LP: staff of ravening (160pkt)
4. Prince: scorpion armour, shield, GW (146pkt)
5. Tomb Guard x 20, FCG, Icon of Rakaph (310pkt)
6. 4x Carrion
7. 2x Scorpion
8. 1x Swarm
9. 12x łucznicy z championem
10. 20x łucznicy FCG
11. katapulta z czaszkami

razem: 1998pkt, 67 modeli, 6 kości do dispela (bez scrolli).

Awatar użytkownika
Kharnan
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Kharnan »

Tomb Guards- to samo o nich myślałem i mówiłem (ostrzej nawet niż Izo) dopóki nie kupiłem (19 z FCG 120zł a co tam), wystawiłem (z Rakhapem)i...są elementem stałym rozpiski od dłuższego czasu- sprawdzają się chłopaki.

Prince w klopie na dzieńdobry to świetny pomysł. Nie lubię się powtarzać ale mówienie 5 razy po rząd "przyspieszam katapsię" ma swój urok.

Brak scrolli zaboli. :P
And he did say "War", and the world did tremble...
Obrazek

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

eee tam przy 6 kostkach i caskecie aż tak nie zaboli ;) Weź pod uwagę ,że to 2K więc mało armii ma full magów ..... :wink:

P.s-Szkoda ,że tylko jeden swarm ... Niestety nie ma co zbytnio wywalić żeby ....
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

ODPOWIEDZ