Pivot a 1" apart

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pivot a 1" apart

Post autor: Klafuti »

@bigpasiak:
Prawdopodobnie tym, że będą dziać się takie idiotyczne rzeczy, jak abominacja, która ma dystans do jednostki przeciwnika, ale zahacza o blokera, więc pali szarżę, ale ma zasięg, więc nie pali szarży, ale zahacza i pali i... i... Za to zasady z RB nie dopuszczają do takiej sytuacji, po to projektant wymyślił sprawne rozwiązanie, a Loża Sędziowska dała ciała po prostu, wprowadzając jakieś własne rozwiązania.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W imieniu swoim przepraszam Cię Pasiak że nie chciałem wspomóc Cię w bitwach przeciwko Ziemkowi zmieniając zasady gry na twoją korzyść.

Natomiast co do zmieniania zasad to virtualne pivoty w wersji GW nie muszą się kończyć w legalnym położeniu patrz FAQ i pytanie o odklejanie monsterów od krawędzi stołu, więc nie było to tworzenie nowej zasady. Uwagę o trudnościach interpretacyjnych pominę. Paragraf o random movement jest wewnętrznie sprzeczny gdyż zarówno najpierw się pivotuje a potem rzuca jak i najpierw sprawdza co powoduje że nie była to zmiana zasad a jedynie wybór jednej z możliwych dróg rozwiązania tego problemu. Wybraliśmy w obydwóch tych przypadkach rozwiązanie zarówno bardziej intuicyjne jak i takie "jak się dotychczas grało", a przynajmniej grało się w znanych mi ośrodkach.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

"
Zasięg i kierunek wyznaczamy przed pivotem. Jak jest szarża można wejść w 1 cal, jak nie to wejście w cal kończy ruch tak jak przy impasach.
"

To mi się wydaje jednoznaczne i klarowne.

1. Można zblokować szarżę abomy dowolną rzeczą na standardowych zasadach blokowania.
Czyli jak postawisz obok orła to aboma wszarżuje się w orła ale nie w np. w White Lionów stojących za Orłem (pomijając overrun).
Ale nie można stawiając orła obok abomy zablokować jej w ogóle możliwości szarży w tego orła.

2. Dodatkowo ignorujemy na potrzeby takiej szarży Abomy wszystkie rzeczy o jakie zahaczy robiąc tego wirtualnego pivota czyli olewamy stojące obok Abomy:
- impasy (aboma stoi cal obok impasa i na jej drugim boku ląduje orzeł)
- inne wrogie jednostki (dwa orły lądują po obu bokach abomy)
- jednostki sprzymierzone (aboma stoi cal obok slavów i na jej drugim boku ląduje orzeł)
- krawędź mapy (aboma stoi cal obok krawędzi stołu i na jej drugim boku ląduje orzeł)

Mam tylko pytanie:
Jak ustawiamy przy takiej szarży na orła Abomę?
Rozumiem że jeśli jest miejsce to robimy wirtualny pivot, a następnie cofamy abomę do tyłu tak aby przód nie nachodził na orła.
Jeśli jednak nie ma miejsca na cofnięcie abomy to co robimy?
- cofamy orła?
- cofamy blokujący oddział/teren?
- pozostawiamy abomę szarżującą na orła bokiem?
- cofamy zarówno abomę i orła zmieniąjąc całkowicie ich położenie tak aby można je było ustawić?


Dla mnie uściślenie jest jednoznaczne tylko proszę powiedzieć jak w powyższej sytuacji się zachować, a zaznaczam że to raczej jest sytuacja możliwa do częstego wystąpienia np. 2 orły po obu stronach?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Ponieważ orły muszą być 1 cal od to nie dochodzi do sytuacji gdzie należy cofnąć abomę, zawsze virtualny pivot jej wystarczy, natomiast jeżeli nie będzie się dało zrobić close the door to tak jak przy zwykłych oddziałach, najpierw tyle ile da radę szarżującego a resztę domyka zaszarżowany.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ale jeżeli będzie chciała wszarżować w coś z drugiego boku, to może obrócić się tylko o 90 stopni, bo inaczej wejdzie na podstawkę orła.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Natomiast co do zmieniania zasad to virtualne pivoty w wersji GW nie muszą się kończyć w legalnym położeniu patrz FAQ i pytanie o odklejanie monsterów od krawędzi stołu
Chyba czytamy inne FAQ
Q: Can a unit near or on the board edge pivot (or wheel) so that
part of the unit (or its base) is temporarily off of the board? (p27)
A: Yes, though it is not allowed to end its movement with part
of the unit (or its base) off the board.
Dla mnie ewidentnie musi sie konczyc w legalnej pozycji.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

kudłaty pisze:Ponieważ orły muszą być 1 cal od to nie dochodzi do sytuacji gdzie należy cofnąć abomę, zawsze virtualny pivot jej wystarczy, natomiast jeżeli nie będzie się dało zrobić close the door to tak jak przy zwykłych oddziałach, najpierw tyle ile da radę szarżującego a resztę domyka zaszarżowany.

hmm chyba nie do końca jasno przedstawiłem sytuację.

Orzeł cal od oznacza że Aboma nie jest w stanie zrobić niewirtualnego pivota tak aby dotknąć przednią strefą orła. Zahaczy go bokiem robiąc niewirtualnego pivota.

Rozumiem że w myśl uściślenia i zasady virtualnego pivota należy ją podnieść i jednak ustawić tak żeby przednią strefą dotykała orła?
Czy też ma pozostać dotykając orła bokiem i w ten sposób zakończyć udaną szarżę?

Jeśli mamy jednak ustawić ją w ten sposób żeby dotykała przednią strefą to co z innymi rzeczami dookoła niej które potencjalnie mogą uniemożliwiać jej takie ustawienie (moje powyższe przykłady)?

W jaki sposób ją wtedy ustawiamy? pod jakim kątem i z której strony ma się dostawić do tego orła?

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

kudłaty pisze:jedynie wybór jednej z możliwych dróg rozwiązania tego problemu. Wybraliśmy w obydwóch tych przypadkach rozwiązanie zarówno bardziej intuicyjne jak i takie "jak się dotychczas grało", a przynajmniej grało się w znanych mi ośrodkach.
To jest w tym wszystkim najbardziej intrygujace - do wyboru sa 2 rozwiazania, oba dajace sie uargumentowac w miare logicznie, choc to, ktore chcecie przepchnac jest imho naciagane wobec jasno zdefiniowanej sekwencji, ale pal licho. Sa dwie opcje - jedna, ktora uwala kilka jednostek w calym wfb, ale jest proste, intuicyjne i oczywiste, oraz drugie, ktore premiuje te pare jednostek, ale powoduje cala mase problemow, chorych sytuacji i sporow interpretacyjnych. Wystarczy przejrzec temat.
Zagadka - LS wybrala rozwiazanie usuwajace problemy czy tworzace? :D Chyba czas na Ch.U.Je do uscislen LS.

Ps - ChUJ - Chcialbym Uslyszec Jak, taki polski FAQ.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

cóż przy braku odpowiedzi można wnioskować że głosując za tym uściśleniem nasza kochana LS postanowiła przenieść spór podczas turniejó z obszaru:

"można blokować pivot przed szarżą abomy czy nie można"

na obszar:

"jak ku@#%$a poprzestawiać te figurki i tereny żeby ustawić walczącą abomę przodem do blokera"


fajnie.
zawsze to jakaś zmiana i powiew świerzości :)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Vallarr pisze:
Natomiast co do zmieniania zasad to virtualne pivoty w wersji GW nie muszą się kończyć w legalnym położeniu patrz FAQ i pytanie o odklejanie monsterów od krawędzi stołu
Chyba czytamy inne FAQ
Q: Can a unit near or on the board edge pivot (or wheel) so that
part of the unit (or its base) is temporarily off of the board? (p27)
A: Yes, though it is not allowed to end its movement with part
of the unit (or its base) off the board.
Dla mnie ewidentnie musi sie konczyc w legalnej pozycji.
Jeszcze raz wykażesz się taką nieznajomością języka który cytujesz i będę usuwał twoje posty. To forum jest do wyjaśniania problemów z zasadami, do marudzenia masz inne działy. Nie podoba Ci się trudno, ale nie Pasiakuj tutaj że wszystkim robią dobrze a twoją armię krzywdzą. Masz problem że patrzysz na grę z perspektywy własnej armii, masz prawo mieć ten problem, ale nie powinieneś go tutaj okazywać w taki sposób.

Co do powyższego cytatu pozwala on np. tak się rydwanem zwheelować tak że będzie on miał 2 cale podstawki po za stołem, pod warunkiem że potem wróci na stół. Bardzo podobną sprawę dopuściliśmy w przypadku abomy, może się spivotować w sposób w jaki nie wolno jej zakończyć ruchu pod warunkiem że kulnęła odpowiednio dużo by dojechać w legalne miejsce wskazane przed rzutem. Co do dostawiania abomy nie powstał żaden dodatkowy problem, całe ETC ludzie grali tak abominacją, i nie słyszałem z tym żadnego problemu, co nie zmienia faktu że kilku frustratów z epoki blokowania abominacji będzie się pieklić że ich mega kmin (zwany przez niektórych wałem) przestał działać.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Rage moar.
Co do powyższego cytatu pozwala on np. tak się rydwanem zwheelować tak że będzie on miał 2 cale podstawki po za stołem, pod warunkiem że potem wróci na stół.
Dokladnie, sam napisales to samo, co ja, ale innymi slowami - musi zakonczyc manewr w legalnej pozycji. Na tym polega idea wirtualnych pivotow. Podobnie aboma - o ile w trakcie moze wejsc w cal wirtualnym, moze zrobic pivot o miliard stopni, to manewr musi sie zakonczyc w legalnej pozycji, inaczej nie mozesz go rozpoczac.
Jeszcze raz wykażesz się taką nieznajomością języka który cytujesz (...)
Jesli Ty twierdzisz, ze ten cytat udowadnia, ze manerw moze zakonczyc sie w nielegalnej pozycji, czyli np czesciowo poza stolem, to chyba faktycznie znamy inne jezyki.

Jedynym frustratem tutaj, rzucajacym teksty ad personam i zarzucajacym zla wole jestes Ty. Usiadz na spokojnie i poczytaj siebie, takiej agresji w postach dawno nie widzialem.

LS opublikuje uscislenia - bede gral na uscislenia LS. Nikogo nigdy nie walowalem, wiec takie teksty schowaj do kieszeni. Natomiast z przyjemnoscia bede prowokowal ciekawe sytuacje na stolach grajac przeciw modelom z random movement, moze na zywo jakis sedzia mi wytlumaczy logicznie nielogiczna sytuacje stworzona przez "interpretacje" LS. Tak, bawi mnie to :mrgreen:

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

moim zdaniem powyższy cytat niczego nie udowadnia.

i powoływanie się na niuanse jego tłumaczenia jest trochę śmieszne.

Określenie "...is temporarily off of the board..." może zarówno dotyczyć pytania czy taki pivot może obrócić się przez krawędź stołu i zakończyć legalnie jak i tego czy może całkowicie (pivot) zakończyć się w nielegalnej pozycji.


Odpowiedź "...is not allowed to end its movement..." również jest dwuznaczna ponieważ może chodzić o zakończenie zarówno samego manewru jak i przy rozumieniu RAW zakończeniu całego ruchu.

Powyższe pytanie i na nie odpowiedź są dwuznaczne moim zdaniem.
Dlatego powoływanie się na ich całkowitą jednoznaczność przy uściśleniu sędziowskim jest co najmniej dziwne.

Uściślenie to uściślenie. LS uznaje że tak będzie lepiej grać i tyle.
Tylko po co zarzucać braki w rozumieniu języka jeśli wystarczy poziom przedszkolaka żeby to przetłumaczyć.


p.s. co do moich powyższych pytań to wziąłem abomkę, postawiłem po obu stronach 2 orły i się zmieściła.
Cóż zanim zacząłem pytać powinienem sprawdzić że podstawka 50x100mm zmieści się pomiędzy 2 orłami postawionymi po bokach cal od niej.

Niemniej jednak zamiast ignorować moje pytanie można było wytknąć mi to w jednym zdaniu. Każdemu się zdaża chwila mroku w życiu :)

Widziałem dużo głupsze pytania od mojego które się doczekały spokojnej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

@White Lion
Odpowiedź "...is not allowed to end its movement..." również jest dwuznaczna ponieważ może chodzić o zakończenie zarówno samego manewru jak i przy rozumieniu RAW zakończeniu całego ruchu.
Alez nie, FAQ jest klarowny. Pytanie jest bardzo konkretne, o pivot i wheel. Nie ma mowy innych ruchach, do przodu, w tyl, w bok, etc. Tylko pivot i wheel.
Can a unit near or on the board edge pivot (or wheel)
Totez odpowiedz dotyczy tylko i wylacznie pivotu lub wheela. Nie calego ruchu. Nie mozna na podstawie tego FAQ wyjechac sobie poza stol tak, by na stole zostal milimetr podstawki, przejechac tak 10" i wrocic wheelem, konczac manerw. FAQ mial zapobiegac blokowaniu sie jednostek o krawedz stolu lub celowym blokowaniu ich dzieki mechanice 1" apart.

Rozszerzono tego FAQa na potrzeby innych sytuacji blokowania z wykorzystaniem mechaniki 1" apart, slusznie zreszta, ale twierdzenie, ze wirtualne pivoty nie musza konczyc sie w legalnych pozycjach (vide Kudłaty) powoduje cala mase kolejnych chorych sytuacji - kazdy moze bez problemu wymyslic nascie, ale podam najprostsza - robie pivot konnym herosem, konczac ruch mniej niz 1" od wrogiej jednostki, a nastepnie, korzystajac z kolejnego uscislenia LS - rozsuwamy jednostki "po rowno", wpychajac np rydwany w las. Bzdura? Owszem. I konsekwencja uznania, ze virtual pivot nie musi sie konczyc w legalnej pozycji.

Edit =>
Cóż zanim zacząłem pytać powinienem sprawdzić że podstawka 50x100mm zmieści się pomiędzy 2 orłami postawionymi po bokach cal od niej.

Niemniej jednak zamiast ignorować moje pytanie można było wytknąć mi to w jednym zdaniu. Każdemu się zdaża chwila mroku w życiu

Widziałem dużo głupsze pytania od mojego które się doczekały spokojnej odpowiedzi.
Bo na to pytanie odpowiedz padla parokrotnie na poprzednich stronach, razem z informacja, ze aboma ma podstawke 60x100 :P
Dwa, ze problem sie robi inny - jesli cel jest pod odpowiednim katem w stosunku do abomy i orla, to pivot wejdzie na podstawke orla. Ustaw Orla na boku abomy, a na skos od abomy pod katem 45 stopni dowolny oddzial i zaszarzuj- pivot wjedzie na orla. Pytanie czy wg nowego uscislenia taka szarze mozna wykonac, czy nie.
Albo aboma jednak jest blokowalna (czasami, zwracam honor Andrzej :P) albo w niektorych osrodkach nauczyla sie latac.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Cóż pozostaje tylko mieć nadzieję że LS wrzucając wynik głosowania do uściśleń wyjaśni to tak klarownie i jednoznacznie że naprawdę pomoże to podczas prowadzenia turniejów a nie utrudni :)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Właśnie o to mi chodziło, że nadal nie może latać jak chce, owszem ma nieco więcej swobody, ale nadal jest blokowalna.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

@Andrzej
kudłaty pisze: Natomiast w kwestii nieblokowania Abomki muszę Cię zmartwić Xet, ponieważ z mojej praktyki turniejowej wynika że abomka jest nieblokowalna, (...) nie mniej z troski o ludzi którzy wykładnie zasad biorą z BP a nie RB biorę udział w dyskusjach z magikami waszego pokroju.
Gratulacje Andrzej, wlasnie zostales magikiem, frustratem, wałkarzem i pewnie jeszcze pare innych :twisted:

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Widzisz Vallarr, wbrew pozorom Andrzej ma rację, tylko że on pisze o możliwości zasłonięcia i dogięcia jej orłem, natomiast moja wypowiedź dotyczyła stania obok abomki by jeździła przód-tył tylko (wyraz zablokować tak samo jak skrót los ma dwa znaczenia). Brednie na temat tego czy zakończenie movementu to sam pivot czy jeszcze ruch pomijam, a temat zamykam co najmniej do zakończenia pakietu głosowań na LS. Pragnę również zauważyć że ludzie szukają na tym forum informacji funkcją "szukaj", a wypowiedzi takie jak wasze absolutnie nic nie wnoszą a tylko utrudniają szukanie, ewentualnie myląc młodych graczy.

A i tak znamy inne języki.

Zablokowany