ErrataTK a turnieje parowe

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

ErrataTK a turnieje parowe

Post autor: kubencjusz »

Witam, naszła mnie taka myśl, że w związku z najnowszą erratą do TK dochodzi do tego, iż większość turniejów zostanie zdominowana przez paringi TK+ VS. Całość daje niebotyczne combo. Począwszy od tego, że tk mogą maszerować w zasięgu 6' od wampirów, poprzez wskrzeszanie wszystkich sojuszniczych armii przez jeden augment, rydwany z 10 WS z hełmu, 2 popychaczek które mogą być naprzemiennie rzucane, leczenia bohaterów TK siedzących w oddziałach z czaru #6 wampirzego loru skończywszy na GG z 2 atakami na model. IMHO jest to troszkę za dużo. Swoją drogą ciekawi mnie czy nie pozwala to przypadkiem na wejście ghulom do CC w 1 turze. Ghulkin, ruch zwykły, 2 popychaczki i ta da pozamiatane.

pzdr.
Kubencjusz

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Śmiechu grał tego typu zestawem w Łodzi, fakt bywały momenty niesmerfne ale jednak turnieju nie wygrał. Maszerować TK i tak nie będą bo mają zasadę cannot.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Ok dzięki. :)

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Cóż temat i sytuacja może marginalna ale i tak zapytam.

Turniej parowy na zasadach sojuszy z podręcznika głównego.

Para Tomb Kings oraz Vampire Counts.


To co dla mnie jest oczywiste:
- zasady jednostek, postaci, przedmiotów i czarów które odnoszą się do "friendly undead unit" odnoszą się też do armii sojuszniczej.
np. TK można popychać i wskrzeszać czarami.
np. Bohaterów TK można leczyć z sygnaturki VC.
np. Oddziały VC można leczyć leczeniem TK
np. Necromanta z Masterem może wskrzeszać ponad stan zarówno Skeleton Warriors u VC jak i u TK


To co nie jest dla mnie oczywiste:
- czy zasady opisane na stronach AB jako "Army Special Rules" działają na sojusznika?
Np. czy BSB VC pozwala mniej się sypać u TK ?

moim zdaniem nie ponieważ pierwsze akapity pod każdymi "Army Special Rules" sugerują (choć nie RAWowo) że zasady te odnoszą się tylko do danej armii.

Zapis u TK pod Army Special Rules
".. there are number ... army special rules that apply to several TK units, and these are detailed below"

i u VC
"On this page you will find all of the rules that apply either the entire army or to several units in the army. These rules are integral to the way that the VC army works"

Oczywiście to tylko fragmenty tych akapitów i możecie spojżeć na pełne teksty ale moim zdaniem tak to należy rozumieć jak sugeruję.
Choć oczywiście RAWowo można interpretować że jednak działają i że np. Construct TK w zasięgu obu BSB sypie się o 3 mniej za przegraną walkę.

jak uważacie ?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

akurat przykład z BSB który podałem jest nietrafiony z powodu uściśleń:

Uściślenia sędziowskie:

Battle Standard Bearer a sojusznicy Sojuszniczy BSB (o ile nie pochodzi z tej samej księgi armii) nie daje sojuszniczym jednostkom żadnych korzyści za wyjątkiem:
 +1 do wyniku walki, w której uczestniczy, oraz
 efektów magicznego sztandaru, które przechodzą na oddział dokładnie tak samo, jak efekty innych magicznych przedmiotów działających na cały oddział (np. amulet of light)

ale poza tym?

ODPOWIEDZ