manewry

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
kkarol
Wałkarz
Posty: 56

manewry

Post autor: kkarol »

witam wszystkich
czytam sobie wlasnie podrecznik do battla
i nie rozumiem pewnej sprawy - mianowicie manewrow
w podreczniku napisane jest ze w wyniku przeprowadzanych manewrow model moze wykonac swoj ruch maksymalnie na odleglosc ruch x2
o co tu chodzi. czy jesli mam kolesia ktory ma R4 i wykonuje odrot to ten obrot moge wykonac o 8 i koniec ? czy moge wykonac o osiem i dalej poruszac sie o 4?
a jak wyglada sprawa z reorganizacja - moge zrobic tak dlugi szereg jak tylko mi pozwala R modelu x2? i jak to zrobie moge isc 4 cale czy już nie?

a co jesli wykonam ruch na 6 a w charakterystyce mam 4 ? czy moge jeszcze przesunac o 2 bo wykonywalem manewry?

jak to dziala ?
1. ruch np. na 2 cale potem obrot na 4 cale i ruch na 2 ?- razem mamy 8 (RUCH x2)
2. ruch np na 2 cale potem obrot na max 8 i znowu ruch na 2 cale ?- czyli ruchu mamy 4 a obrotu 8

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Sprawa wygląda dwojako.

Wg zasad (tj. wg RAW - Rules As Written) możesz zrobić swift reform i potem ruch, w efekcie czego ruszyć się do 3x Mv.

W Polsce jednak na [zdecydowanej] większości turniejów gra się na uściślenia sędziowskie, a te obecnie mówią, że nie można przekroczyć 2xMv za pomocą kombinacji swift reform + move. Należy jednak mieć na uwadze, że niewykluczone, że się to w najbliższym czasie zmieni.

Oprócz lektury podręcznika polecam lekturę FAQ'ów (do pobrania ze strony GW) oraz polskich Uściśleń Sędziowskich http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html

pozdrawiam
Furion

kkarol
Wałkarz
Posty: 56

Post autor: kkarol »

jak to x3??
jak liczyć cale przy obrocie?
czyli mogę tak - wykonać np ruch o 4 cale i wykonać obrót na kolejne 4 cale ?
a o co chodzi z obrotem do tyłu ? nie mogę sie obrócić o 180 stopni?

czy to nie jest trochę głupie że idąc na wprost mogę wykonać R4 a przy manewrach R8 ?????????????????????????

i jeszcze jedno pytanie - przy deklaracji szarży napisane jest że muszę widzieć model ( to zrozumiałe) A CEL SZARŻY MUSI ZNAJDOWAĆ SIĘ PRZYNAJMNIEJ CZĘŚCIOWO W PRZEDNIEJ STREFIE JEDNOSTKI SZARŻUJĄCEJ - o jaką strefę chodzi??????

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

oddział 5x4 rozwiń w 1 kreskę i policz ile ruchu zrobiły najdalej położone modele, na pewno więcej niż 2x parametr M
RAW mówi, że bohater wchodzący do oddziału stawiany jest w 1 szeregu bez względu na dystans, teraz wyobraź sobie, że z tyłu takiej kreski do oddziału chce dołączyć bohater, wg RB jest ustawiany w możliwie 1 szeregu czyli przeleciał milion cali
uscislenia sędziowskie kładą na to ograniczenia

przy wheelu np hordy licz ruch po zewnętrznym pierwszym szeregu,

nie ma czegoś takiego jak obrót w tył, możesz zrobić reform albo swift reform, nie starczy ci ruchu prawdopodobnie, żeby zrobić wheel o 180 stopni oddziałem
pojedyncze modele pivotują, więc możesz sobie w miejscu się obrócić herosem czy monsterem

nie możesz szarżować w bok ani w tył, cel szarży musi być w przedniej strefie szarżującego

bez spinania się, powoli przeczytaj jeszcze raz RB :)

PS1. pisanie CAPS LOCKIEM nie czyni cie bardziej fajnym, dżezi ani cool, możesz sobie darować
PS2. do pytań początkującego jest odpowiedni temat, tam zadawaj pytania a nie zakładaj nowego tematu bez sensu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kkarol
Wałkarz
Posty: 56

Post autor: kkarol »

ok ale co z tym podwójnym ruchem ?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

kkarol pisze: czy to nie jest trochę głupie że idąc na wprost mogę wykonać R4 a przy manewrach R8 ?????????????????????????
Idąc na wprost jednostką z movement 4 możesz naturalnie przejść 8 cali - nazywa się to marszem :wink:
Obrazek

kkarol
Wałkarz
Posty: 56

Post autor: kkarol »

ale jeśli nie chcę iść marszem i mam R4 - to czy przy obrocie mam nadal R4 czy R8?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Możesz robić kombinację ruchów do przodu i skrętów (ang. wheel) do wartości 2x ruch.

kkarol
Wałkarz
Posty: 56

Post autor: kkarol »

bez marszu mogę zrobic x2?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

masz parametr M
możesz zrobić zwykły ruch do wartości M
możesz zrobić marsz do wartości 2xM
ruchy w bok i do tyłu są opisane również w RB

możesz zrobić swift reform i/lub ruch do wartości M
możesz zreformować w pełni jednostkę poświęcając cały ruch na tę czynność.

w trakcie ruchu i marszu możesz wheel'ować/skręcać oddziałem dowolnie do dozwolonej wartości ruchu, tak jak napisał Furion
nie musisz iść koniecznie tylko do przodu w linii prostej, idź jak chcesz
jest to wystarczająco jasno opisane w RB wraz z przykładami, przeczytaj jeszcze raz

PS. wystarczy naprawdę jeden "?" ludzie na forum umieją czytać i rozpoznawać konstrukcje zdań pytających od oznajmiających i fajniejszy od tego nie będziesz, że linijkę znaków zapytania postawisz, chill out [-X
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kkarol
Wałkarz
Posty: 56

Post autor: kkarol »

moje proste pytanie brzmi - czy przy zwykłym ruchu (nie marszu) i wheelowaniu mam do wykorzystania R4 czy Rx2 czyli 8 ?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

kkarol pisze:moje proste pytanie brzmi - czy przy zwykłym ruchu (nie marszu) i wheelowaniu mam do wykorzystania R4 czy Rx2 czyli 8 ?
dostałeś już chyba z 5 razy odpowiedź :roll:

W ramach R bądź Rx2 możesz zrobić ruch / manewry.

ODPOWIEDZ