Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Calkiem mi sie te nowe VC podobaja. Piechota napedzana magia, byla tym czym chcialem grac zaczynajac. HE niestety to troche co innego ;) Oczywiscie elfikow nie porzuce, ale w sumie do tego co bym chcial brakuje mi juz tylko 13PG. Tutaj taka rozpiska VC:

Vampire Count 400
Forbidden Lore
Dark Acolyte
Helm of Commandment
Dread Knight
Black periapt
Walach's Bloody Hauberk

Vampire 210
Bsb
Talisman of the Lycni
Wristbands of Black Gold
Walking Death
Avatar of Death

Vampire 185
Dark Acolyte
Avatar of Death
Book of Arkhan

Vampire 200
Dark Acolyte
Avatar of Death
2xDS

Core

20 szkieletow, FCG, warbanner 210
20 szkieletow, FCG 185
20 ghouli 160
wilki 40

Special

6BK Muzyk, sztandar 209
Royal Banner of Strigos
5Fell bats 100

Rare
2xwarghulf 350

Suma 2149
Kosci 10 + BoA
DD: 7

Edit:
W czwartej ktoś spieprzył jakiś rzut i nagle 1/3 armii szła w rozsypkę, a reszta nie miała już dość potencjału, by zatrzymać undeadów.
Najlepsze podsumowanie HE jakie slyszalem. Bardziej starych niz nowych, ale nowych tez to sie tyczy w duzym stopniu :)
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, o 11:54 przez lith, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Aldean pisze: Hmm...czyli jak przegrasz wszystko zwalasz na "dobre" rzuty przeciwnika.
Czy może nie jesteś w stanie po prostu przyznać ze Cię HE czy inna armia rozpruła?
Ale koniec offa - tyle ode mnie
To dobrze, bo nie chce mi się rozmawiać z ludźmi, którzy nie rozumieją słowa pisanego.
ale to się na końcu rzucam w takiej kolejności Ring of Fury - Fury of Khaine - Fury of Khaine - Drain Magic na 2 , Drain Magic na 2 , Drain Magic na 3 jak raz wejdzie to dalej rzucam na 3 kościach na 10+. To jest całe 13 kostek.
W porządku, statystycznie 1-2 fazy magii Ci wydispeluję w większości lub całości, a jedną zwalisz przez miscast. Jeśli zupełnie przypadkiem będą to pierwsze fazy magii, to pewnie dam radę się przebić i zrobić kuku swoją magią. Ale nie chce mi się już teoretyzować o HE - nie ma to sensu w temacie o VC.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

A macie zamiar grać na GG? Bo widzę, że generalnie z piechoty dajecie core'ową do zapchania slotów, a o zajmujących slot special GG zapominacie w rozpiskach na rzecz innych speciali, przede wszystkim Black Knights.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

A propos speciali, i tu zadam pytanie, które może być miażdżące...

Fell bats to infantry, nieprawdaż?

Ale spieprzyli....

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

W sensie będą wskrzeszane d6? też na to wpadłem. Fajnie by było...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

To znacznie zwiększa potencjał bloodline'a z przyzywaniem batów i wilków, bo poza tym to jest on raczej kijowy - 1 wilk a D6 szkieletów/ghuli jest nieopłacalne.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Ops, mega brygady wilkow i batow, lol. Jaby wilki stroacily fasta to byloby cieplo :wink: Wilki wpadaja we flanke, w liczbie 5, przed combatem a po magii jest ich 20 i maja 3 ranki i przewage :lol2:

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Wilków nie powiększysz. Natomiast fell baty - owszem. To też może sprawić, że w pierwszej turze, zanim wejdziesz czarami w dobry zasięg, będziesz miał bardzo dobre zastosowanie dla kostek.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Barbarossa pisze:A propos speciali, i tu zadam pytanie, które może być miażdżące...

Fell bats to infantry, nieprawdaż?

Ale spieprzyli....
No jasne, ze infantry. Przeciez wchodzi do domku. Też o tym myślałem, ale wydaje mi się, że szybciutko wyjedzie FAQ, dlatego zbytnio na tym taktyki nie opieram.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Szybciutko wyjdzie FAQ?

Przecież nowa polityka GW to "No FAQing way".

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

spokojnie od czego mamy LS.... zmieni sie zebys nie musial sie martwic ..... a jakis paragraf sie znajdzie

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Na oddziały piechoty HE sprawdzają się ghule ze wspomaganiem helm of the commandent. SZkoda jednak, że ghule nie bedą mogły CG brać ale 2A poison i 4T robią wrażenie jak na 8p

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

Drwal pisze:Na oddziały piechoty HE sprawdzają się ghule ze wspomaganiem helm of the commandent. SZkoda jednak, że ghule nie bedą mogły CG brać ale 2A poison i 4T robią wrażenie jak na 8p
raczej wampirzy Ws.

a tam poza wszystkim STRASZNIE mi sie spodobała rozpa kawaleryjska z popchnieciami. Dalibóg po podliczeniu wszystko wejdzie i zostawi pkt na jakiegos taniego speca ;)

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Taki tani spec - 5 batow rozmnorzonych do 100.... :wink:

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

OK ja też coś wykombinowałem nowego z Wight kingiem ale na 2300 ;p

vampire count 3 lvl, (+2 PD, forbiden lore, summon ghouls)
- helm
- boa
- słomka
- black periapt

vampire thrall (2 lvl, summon ghouls) BSB
- 2+ save
- bieganie
- bitting blade

vampire thrall (2 lvl, avatar of death)
- 2x DS

wight king (konik z bardingiem)
- 5+ killing blow
- Nightshroud

3x10 ghouls - 240

20 Grave guards (FCG, warbanner) - 305

5 BK (muzyk, sztandar, +1 hit) - 184
6 BK (muzyk) - 146

warghulf - 175
5 wraiths (banshee) - 275

Wychodzi mniej więcej 2300 bo nie znam dokładnego kosztu bohaterów.

Ale jest tu dość mocna magia, bo 11PD + periapt i bound

główny trzon to te 20 GG i 3x10 ghuli, które zamierzam wskrzesić.
Taki wight king jest na pewno postrachem kolesi na smokach, gdyż ma armor co daje w sumie ASL dla oponenta.

Wampir niestety jest miękki w walce wręcz, dlatego nie będzie się do niej pchał, a poza tym ma hełm

Niestety brak fastów boli, no ale się nie mieszczą, a nic nie chcem wywalać (ewentualnie jednych BK)

No pewnie zauważyliście, że wystawiłem wraithy, które mają na pewno potencjał, ale za to sa równiez podatne dlatego trzeba na nie uważać. Natomiast z tego co słyszałem to jak one mają miec 4S i 3A a banshee ma działać na wszystko to będzie ten oddział wymiatać bodobnie jak keepy.

inną alternatywą jest tez wzięcie 2x3 wraithy z banshee, no ale po upgrade'owaniu 1 z 3 wraithów to zostaja w sumie tylko 2 do bicia a to juz malo, dlatego biore 5.

Takie wraithy wspomagane z helmem wampira moga niezle dzialac no i nie sa frenzy jak keepy.

Troche się rozpisałem no ale chyba to przeczytacie :D

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

wraithy są mało uniwersalne , kosztują masę punktów więc chowac ich szkoda a WE, Demony, Armii na magii mają 300punktów do przodu za darmo na nich.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

Wg mnie są najbardziej uniwersalną jednostką w VC. Wraithy mają:

terror
eteryczność
3A S6
banshee (możliwość krzyczenia na wszystko)
są jedynym skirmishem (oprócz fell batów) w VC
No i wreszcie mają 2W, a więc nie zejdą tak szybko jak kotbk.

Dziwne, ze wy tak te blood keepy zaczeliście wystawiać, skoro 4 keepy to 220p z 4W i 2+ savem, a 5 wraithów to 10W i eterycznoscią i większą mobilnoscią, a obie jednostki mają siłę przebicia podobną.

Poza tym keepy musisz zastawiać bo mają frenzy, a wraithy nie. Jedyna armią, której się boje to Skavy.

A teraz sobie wyobraźcie VC vs Lizaki. Mam takie 5 wraithów i praktycznie 95% jego armii nie może mi nic zrobić, a przykro by było stracić takiego biegacza jeśli banshee ma możliwość S&S no i Terror

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Loremaster pisze:wraithy są mało uniwersalne
Zastanawiałem się nad nimi, i wcale nie wychodzi tak źle. To dalej najsłabszy rare w nowych VC, ale....

w zasadzie bezduskusyjnie w plecy mają z Dwarfami na kowadle, ale plota jest taka, że kowadło na nie działać nie będzie. Z WE niby słabo, ale.... trzymać treemena od nich na 6" to nie jest jakiś straszny problem, a pamiętajmy, że Wrighty też mogą dostac WS z Hełmu, a wtedy, przy przewadze szarży, przy sile 5 i przy możliwości leczenia D6 ran z czaru to mogą sobie całkiem łady rajd zrobić przez Driady.

A z demonami? Jak na 5-6 Wrightów zaszarżuje 5 screamerów, i nagle się okaże że Wrighty mają WS7, to z demonicznych lataczy raczej nie będzie co zbierać

A na niektóre armie przydadzą się strasznie...zatrzymać Dragon Ogry? Zatrzymać Choosenów? złapać smoka bez magic weapona? zmasakrować ogry?

Naprawde nie takie słabe to..

Przypomnian..każdy ma mieć 3A S5 i 2 rany! I ma wyć robiąc nawet S&S

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

no cos nie czaje jak ten koles ma pokonac goscia na smoku - ma 3 ataki z czego powiedzmy ze trafia 2 z czego bedzie 1 KB a przecinik pewnie ma warda na 4 + dosc ryzykowne - no chyba ze jezdziec nie bedzie mial magicznych atakow :P no i pytanie czy bedzie mial eterycznosc ? bo w obecnej edycji nie ma :D
ja bym nie przekreslal wraithow nie znam statow to sie nie wypowiadam ale eterycznosc fajna sprawa - mowicie ok na WE demony i magie slabe ale na lizaki ? tez popularna armia a atakow magicznych jak na lekarstwo a taki skirmish to dobra sprawa na gonienie tej hordy skinkow czy nawet kroxow :P
a i lordowi imho lepiej nie dawac 2 PD tylko 1 lvl wyzej jak nie ma 4 lvl i zostaje 20 ptk na cos ciekawego np na summon fell batow :P

no i male te oddzialy BK - w sumie mozna by urzywac 6 bez bardinga do hassania po flaneczce :P a juz napewno nie wystawialbym 5 ze sztandarem :D jak juz to polacz je w jedna 10 zawsze to jakos wyglada :P zastanawiajac sie nad tym bardingiem to nie taka straszna rzecz nie miec go teraz 2 cali wiecej w szarzy co rowna nas z bretka i HE a teraz mozna ich wskrzeszac - pozatym maja te t4 co dez troche daje - a na canona i bolce to i tak o wiecie co rozbic

loremaster duzo jednostek odpada na wiele armii na tym to troche polega co nie ? twoje ukochane swordmastery tez odpadaja jak przeciwnik ma 3 dziesiatki WE lucznikow albo haila [ w sumie na taka kombinacje to prawie cala armia ci odpada :D ]

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

te 5 BK z tym bannerem +1 hit sa po to, żeby wszedł tam Wight lord. Ewentualnie moge go zawsze do Grave guardów wstawić.


A co do wraithów to w końcu one maja miec S3 czy S4?

Zablokowany